Szépen összefoglaltad :) Voltak oldalak ahol ment az eszmecsere a témában amit írsz. Nagyon topon vagy ebben. Nekem van pár észrevételem de nem mélyedtem el így. Tisztán játékmechanikailag a warzone és a lezárt határok érdekeltek. Végre egy játék ahol mûködni fog az ostrom nem verik szét mint a conanba néha, történet is van hozzá. És ha szintezek nem kell attól tartanom hogy két hülye orosz kinéz magának, valamint ha kedvem van megyek az imperial zónába pvpzni. Ezt ma meg tudom kicsibe csinálni a conanba vagy az swtorba. De így ahogy itt lesz na ez új lesz.
Nekem mindössze egy zavaró dolog van egyik a lorénál bár bele mehetnék kit kedvel a nord és kit nem de nincs értelme mert egy mmo-ba ami gyerekcipõbe jár ma még nem lehet mindent megoldani. szóval csak azt nem értem miért erõltetik ezt a respados magyarázatot az eredettörténetnél mikor elvileg a TEsbe a soul nélkül csak zombi vagy na mindegy. Tehát szerintem ez az egy ami eddig biztosan nem állja meg a helyét.
"Ráadásul a történet is úgy van felépítve nem véletlenül hogy az imperial területér folyik a harc."
Pedig csak es kizarolag. Ket okbol is.
Egy: Harom olyan kenyszerusegbol osszeallt szovetseg harcol a kozpontilag iranyitott hatalmat jelkepezo csaszari tronert, akik korabban es a kesobbiekben is folyamatosan egymas ellen harcolnak/tak. Az, hogy az interregnum idoszakara osszealltak, az csak egy kenyszer, legszivesebben ugyanugy atvagnak egymas torkat, mint elotte vagy utana. Nordok meg dark elfek egy csapatban? Vicc... Orkok azokkal a Redguardokkal es a Bretonokkal egy csapatban, akik vegigkergettek oket a kontinens nyugati reszen, es evezredeken at irottak modszeresen oket? Ez is hiheto :D Persze, meg lehet magyarazni, es meg is lett magyarazva minden, miszerint pont, hogy a Ruby Tron birtoklasa jelentette teljhatalom az, amiert harcolnak egymas oldalan. De ha realisak akarunk lenni, akkor akarki is kaparintja meg a tront, kezdodik elolrol a marakodas, hogy a harom nemzet vezetoi kozul kinek mi jar, majd ez ujabb haboruhoz vezet.
Nem hiaba, az egesz TES Online-nak hatteret ado interregnum idoszak veget nem az egyik szovetseg gyozelme jelentette, hanem Talos/Tiber Septim szinre lepese, es hogy vegig pofozta a kontinenst, es megalapitott azt a birodalmat, amelyet mindenki ismer a TES jatekokbol, egeszen az Oblivion epilogusaig.
Ha lenne mas celja is a pvpnek, akkor itt az osszes tartomany harcolna mindenkivel, es konkretan 10 nemzet allna folyamatos haboruban egymassal (esetleg 11-kent az Akavirok is jonnenenk), ahogy az a TESben megszokott.
Ketto: Az, hogy Molag Bal eppen ujra Tamrielt akarja elpusztitani es egyeb huncut vilagvege dolgokat akar veghez vinni az Imperial nep vezetoivel szovetkezve, az csak hab a tortan. Ahogy vege a fenyegetesnek - es altalaban mindig a Hercegek jarnak porul -, ujra egymasnak esik mindenki.
Nem segít, nem érdekli az érintettek, jó sok cég belebukott már hosszú távon az open world pvp-be mert normális ember nem viseli el amit csinálnak. Nekem nagy türelmem van e téren de mikor harmadszorra rootolta be a low level karimat egy max leveles azért hogy a kicsike jó xp kapjon hogy levág akkor nekem is lehagyta a számat a kurva anyátokat. Pedig nem káromkodok.
Kicsik gankelésére jó megoldás lenne a vérdíj. Aki megtámad nála x számú y szinttel kisebbet annak vérdíja lesz, és a fejvadászok látnák a térképen, és ha megölik végleg meghal :D
Te meg tudsz csinálni három különbözõ keraktert a pvp az csak imperial zónameg legfeljebb lesz olyan amit a conanba is láttam spare zónák ahol a veled egy frakcióban levõvel is tudsz pvp-ni.(aréna) stb. Maga módján ez nagyon új rendszer lesz ha tényleg nem lesznek külön dedikált szerverek. Ráadásul a történet is úgy van felépítve nem véletlenül hogy az imperial területér folyik a harc. Ki van ez találva nagyon. Már cska abba reménykedek legalább fele ennyi energiát ölnek a questekbe is mert akkor legalább egy morrowind szintû TESSel játszathatok és semmi szükségem nem lesz a mai skyrim szintû tesekre mert ez többet fog adni :)
Az ok pl ha nincs dedikált pve, pvp szerver. Márpedig semmi értelme az egésznek ha nem akarnák távol tartani a kezelhetetlen open pvpsek-et(nem mind az de nagyon nagy számú). Akkor nem zárnák le a határokat, biztos nem emlékszel de anno írtam is ezt. figyeltem a forumokon ezt a hírt mert vártam, mert így van értelme. És be s jelentették le lesznek zárva a határok. Innentõl kezdve semmi értelme dedikált szervereknek. De még mindig nem veszem 100%-ra. Egyébként Tommy is rájött anno amikor beírtam a dolgot azonnal írta így nem kellenek dedikált szerverek.Persze nagyon sok ember dühös lesz majd de õk szerintem nem fognak hiányozni a Zenimaxnak helyettük ott lesz a sok solo játékos, talán. Gondold végig a dolgot. Tehát ha ilyen szisztémát találsz ki akkor semmi értelme külön pvp pve szervernek, mert open world nélkül nincs értelme. Ha végiggondolod zseniális. lehet nem áll amit írtam hogy ezért találták ki de ez az egyik eredménye.
Az okokkal tisztaban vagyok, bar annyit hozzafuznek, hogy nem a gankeles kivedese az ok, hanem egyszeru jatekmechnikai koncepcio. A szintezes 1-50 kozott olyan lesz, mint a TES jatekokban, es a TESben ujnak szamito pvp csak es kizarolag egy tartomanyban lesz, es annak is celja lesz.
Amit nem ertek, es mar sokan leirtak, es nem is akarok belemenni, mert ez mar megmasithatatlan, hogy miert nem lehet siman csak atmenni a tobbi frakcio teruleteire az adott karakterrel kivancsisagbol. Persze, fejvesztes terhe mellett ugy, hogy esetleg azt kockaztatnam, hogy mindenki megtamad, de en persze nem tamadhatok egyetlen jatekost vagy NPC-t sem, nem tehetem tonkre a szintezos jatekosok jatekelmenyet, viszont szetnezhetek, hogy mi a helyzet arra fele. Mert igy - bar ez nem akadaly, hiszem, hogy minden frakciot ki fogok probalni majd -, aki kivancsi az osszes zonara Tamrielen, amit eddig csak az Arenaban lattal 320x200-ban, vagy olvastal rola a kesobbi jatekokban, annak csinalni kell 1-1 karaktert ket olyan frakcioba is, amellyel mondjuk nem szimpatizal.
*És ha így lesz nyilván a nagy kérdés az open world pvp rajongói mit lépnek ennek függvényben mivel egy mmo sose fejezõdik be lehetnek változások. De számomra az is jelent valamit hogy ennyire a solo TES játékosok megszólítására helyezik a hangsúlyt próbálnak felkészülni minden eshetõségre hogy legyen elég játékosuk. Ügyes kis csapat, messze a legügyesebbek egyike akiket eddig láttam. Már csak az a kérdés milyen lesz maga a játék a questek történet meg a maga az élmény.
PVP miatt van, még nem látom teljesen én sem, de egyenlõre ha jól olvastam hivatalosan nem lesz külön dedikált pve, pvp szerver. Nyilván instances megoldással csinálják vagy valami hasonlóval. Az elszigetelt 3 frakció azért van hogy a kicsik legankelésére esély se legyen. Ezek tényleg mindenre gondoltak, nagybetûkkel kiírták a mi játékunkat nem cseszitek el. Nyilván mint írtam korábban, a warzones megoldást emelték alapkoncepció szintre. És a fejlõdési területeken nem lesz pvp csak az impperial területen. Legalábbis nekem így állt össze Persze nem biztos hogy így lesz, de egyenlõre mindenki azt mondja nem lesznek dedikált szerverek. És akkor ez a megoldás tökéletes, ha így lesz. És nyilván ez határolja azeredetstorikat másrészrõl a resspad létének magyarázata a korlát.
Igy van, nem fogja megvaltani a vilagot az ESO sem. Amit kapni fogsz, egy szokasos TES singleplayer szintezos, kalandozos szabad vilag lvl1-50 kozott, harom kulonfele sztorival (lasd 3 frakcio elszigetelt szintezos zonaja - amit mai napig nem ertek tovabbra sem...), mindezt megtoldva a TEs sorozatban eddig nem latott beepitett coop/multi/group lehetosegekkel. Mindezt ugy, hogy kalandjaid kozben a Skyrim kovetoid helyett most James az usabol, vagy Jan Hollandiabol, vagy Geza Magyarorszagrol fog futni veled, es egyutt gyilkoljatok az oriasokat, puculjatok ki a banyakat, romokat, kutattok kincsek utan, vagy epp vadasztok, gyujtogettek, kalandoztok. Annyi kulonbseg lesz, hogy az egyes zonakban lesz egy minimalis szintkovetelmeny, amely kicsit, de megis csak iranyitja a jatekosok fejlodeset, vagyis itt megjelenik a themepark feeling. Viszont a kvesztek, szintek szerzeseben, klasszok alakitasaban, es minden egyebben szabad kezet kapsz. A zonak kurva nagyok lesznek, vagyis a szintlimitek csak azoknak lesznek majd problema, akik "direkt" a legtavolabbi zonaba futna el, es ott akarnak jatszani. Mert lesz ilyen ember, ezeket majd ignoralni kell, es kesz. Minden masbab azt csinalsz, amit akarsz - persze az mmo jatekstilus hatarain belul, mert ami egy singleplayerben egyszeru feladat fejlesztoi szemmel, az egy mmo-ban mar kisse bonyolultabb. Lesznek szintenkent valtozo dungeonok, ezeknek heroic szeru modeja, lesz groupfinder (epp a napokban erositettek meg), lesz raid content, lesznek mindezen dungeonok es raideknek publikus valtozatai, ahol nem kell mast tenned, csak odamenni es beszallni a balheba (lasd gw2 outdoor bossok), es lesznek guildek szamara fenntartott instanceolt raidek es dungeonok. Itt majd mehet az epeen progress, aki szereti ezt csinalni. Aki pedig nem akar se raidelni, se pvpzni, annak ott lesz a crafting, amellyel - az igeretek szerint - olyan szinten lehet ervenyesulni, mint eddig keves mmo-ban. Nem feltetlen a raid content lootja fogja a BiS geart jelenteni.
A masik resze pedig a szokasos massziv pvp, hasonlo objektumorientalt alapokon, ahol a harom frakcio konstant egymast gyilkolja. Lesznek elfoglalando erodok, farmok, "resource"-k, node-k, es minden, amit lattal a DAoCban vagy a GW2-ben. Lesznek frakcio kozpontok, minden kozpontban 1-1 Elder Scrolls, amelyet meg kell szerezni, es ha megszerezted, meg is kell vedened. (lasd capture the flag stilus). Minel tobb objektumot, feladatot, es random eventet teljesitesz a pvp zonaban, annal jobban jar a te frakciod, mind a pvpsek, mint a "kint" szolozok.
A Cyrodiili kozponti zona akkora lesz teruletre, hogy a harc itt nem csak egy villamhaboru lesz, hanem tenyleges hosszu, taktikara is epulo haboru. Aminek a vegen a gyoztes frakcio megkoronazza a legjobb harcosat, es az uj Csaszarral az elen x ideig elerhetove valik az Imperial Cityben talalhato kincseskamra jellegu raid content, extra jutalomnak.
Es akkor lesz achievment, mert par eve ugyebar mar ez is az epeen resze, es kulon iparag lett ennek gyujtese es maxolasa - respekt azoknak, akik csinaljak, nem csinalnam utanuk, az hetszentseg.
Ennek ellenere nem fogja megvaltani az mmo piacot, viszont a GW2-hoz hasonloan, az ESO is az ujabban mmo jovojenek tartott iranyt celozza meg, es nem a "bevalt recepten ne valtoztass" alapon klonozza a WoW-t.
Hát a wow nekem is fent volt két hét után uninstall. Se nehézség se semmi. Fura elsõre én is azt gondoltam wow clone. De spec a boss harcok jók, egyedi group rendszer a solo questek és történet elsõosztályú :) Remek kis iparosmunka amin látni 7 évig ügyködtek rajta. Talán nekem csak túl nagy, meg a bolygóhoz köthetõ questek elég egyformák, de hogy wow clone lenne? Nyáron egy hónapig le se tudtam tenni idézõjelesen :) A wowból meg szó szerint menekültem.
tisztában vagyok vele, hogy nem a TESO lesz a megváltó, swtor-t meg kipróbáltam 4 lvl50 2-2 mind két oldalon 4 hónap játék után cancel sajna nekem wow klón az egész, a grafikai és teljesítmény beli borzalomról nem is beszélek. A lenti játékot azért linkeltem be, hogy megmutassam mégis vannak olyanok akik mernek sandbox mmot csinálni fantasyban is... Nekem teljesen mindegy, hogy "tab-os" vagy a kis keresztet kell célon tartani, szerintem nem ez a lényeg, hanem a játék élmény, a szabadság illúziójának minél valóságosabb megteremtése. 3 év EVE után nekem egyértelmû hogy a pvp a lényeg, a pve csak kötelezõ "rossz", hogy legyen pénz hentelni ;)
Igen sokan vannak így ezzel és megértem. :) Még 10 év és talán lesz ilyen ha nem ragadunk be ebbe a korba úgymond. Most még nem lehet tudni, milyen lesz, az öregúr aki vezeti az jónak tûnik. De hogy ez hozza meg azt amit vársz? Meglátjuk. Amit gondolok és jó ideje nem okoz csalódást nekem az az figyelem a kommunikációba mire helyezik a hangsúlyt. Itt pedig a háborúra. Nem gondolom a TESO fogja meghozni amit vársz, sõt az is lehet még az swtort is jobbnak látod majd. Persze függ tõle mit preferálsz tabos régi rendszert vagy az új aktív rendszert és még sokmindentõl. Jobban jársz ha megkeresed a kínálatból mi az amit szeretsz amit el tudsz fogadni, mert különben neked tényleg nem marad más a kickstarteren kívül egyenlõre. Lesznek classok mert amire gondolsz mint amilyen a D&D régi 3-as rendszer is volt pl, senki nem fogja bevállalni ma már. Nem csak ma, már 4-5 évvel ezelõtt sem és ez nem csak a wow miatt van így.
Remélem a TESO fejlesztõi ebbõl a fent belinkelt játékból is "kiloptak" mindent, mert érdekes mód mégis meglehet csinálni a teljes szabadság érzetet egy mmo-ban is, ráadásul u3 enginnel... A többi csak fejlesztõi kifogás, na meg persze a WOW sötét korának hatása, hogy nem tudnak v nem mernek egy értelmes mmo-t készíteni és megszületnek az ilyen wow klón swtor-ok, nagyon vártam azt a játékot de hatalmas csalódás is lett, ha wowozni akartam volna azzal játszok... remélem a TESO tényleg beváltja a hozzá fûzõtt reményeket...
(a fenti videó az ArchAge mmoról csak egy rövid részlet, a lényeg, ház/vár/város építési lehetõség, és annak le is rombolása :), nincs semmilyen teleport, de van helyette saját hajó, mount, amikre más játékosokat is felvehetsz, nincs konktér kaszt te variálod össze mi akarsz lenni, stb...stb...)
*Viszont kizártnak tartom a solo instancok azt a mennyiségét vagy a quest színvonalat amit az SWTOr tud az itt megjelenjen. Az npc-k tényleg élnek. A világ él és lélegzik az a rész ami a solo részhez tartozik de a multi is. Ki mit vár el egy rpgtõl tudod. Persze szerintem ez is jó lesz. Tetszik a lore master nagyon komolyan veszi a témát, komolyabban mint ütõdött Tod barátunk.Nem nagyon érdekel a harcrendszerbõl kifolyólag a játék. De a történetre questekre kíváncsi vagyok mert ez a fickó nagyon ott van a szeren :) Bár szerintem a kiindulási alapja a denisty questnek erõltetett :) De megértem miért csinálja :)
Na ez az en velemenyem is, csak Te jobban osszefoglaltad. :)
SWTOR lehetett volna egy jo jatek is, ha nincs Lucas bacsi, ha minimalisan figyelembe veszik SWG-t, ha nem kotik meg enyire a frakciohoz valo tartozast.
Kulonben TES-bol, ha atviszik a fejlodest, a kraftot, a bounty hunter rendszert es a ház rendszert, nagyon jo kis MMO-t lehet csinalni.
Na egyrõl beszélünk végre. Amit írtam az nem a TESO-ra vonatkozott. Itt többet remélek az infok alapján mint a TES jelenleg tud. De még nem jelent meg. Igen kevés helyen van döntésed az SWTOR-ba de van elég lassan haladok vele és sok apróság van ami nagyot dob ott van acompanionos quest ami atom jól meg lett oldva. Nekem elég mert ahol lehet választani ott párbeszédben questben is megjelenik. Kevés?, igen az de jelenleg ez a legjobb amit láttam, a groupos részrõl nem is beszélve. Jó lenne ha több lenne de ennyi, ez is baromi sokáig tartott és minden classra megcsinálták két oldalon. Ha olvastad amit írtam én is úgy gondolom illúzió lenne sokat várni jelenleg ezen a téren.
Amit még írtam az arra vonatkozott a skyrim soloként sem tud többet ott a forsworn conspiracy quest ami jó lett, de benned van az érzés de jó lenne ha másképp is dönthetnék és ez jelen van állandóan, viszont ezt egy mmoban nem várom el. Sok solo játékos viszont igen. Ezért mondtam azt jelenleg a solo játékosok részére az SWTOR lehet a legjobb belépõ az mmokba kezdésnek mûfajában kiváló solo tartalommal rendelkezik.Ha az nem elég akkor... Vagy esetleg a TSW. Azt meg teljes körûen mit fog tudni a TESO azt majd meglátjuk.
Reszemrol egy MMO-ban a fontosabb dolgok: kraft es az erteke, pl. Line Age vagy SWG, mindegyikben a gyartott targyak voltak a legjobbak es a hozzajuk valo alapanyagok beszerzese guildes eventek voltak( nem hianyzott raid:D). harcrndszer/fejlodes: itt csak az SWG-t tudom mondani azota talan csak a Terranak volt erdekes probalkozasa(de az is csak a harcrendszerben), TSWnek a fejlodesre (csak kicsit tul gyorsra sikeredett) end game/egyebb tevekenysegek: nekem fontos a haz, a benne kirakhato trofeak targyak, fontos hogy ha arra van kedvem leuljek pecazni es kozben irl konyvet olvasgasak. Ez a zacsipacsi kinek nagyobb dolog szamomra kihagyhato. loot: GW2-ben az nagyon tetszett, hogy mindenkinek megvolt a sajat lootja + beszalhattal a mobba.
Nem csak a maszkalas. Te dontod el azt is, hogy mit hogyan oldasz meg. Kidumalod, legyilkolod, segitesz neki, vagy szarsz bele es nem foglalkozol vele, mesz egy masik iranyba es ott folytatod. A mai themepark mmo-kban kenyszerbol csinalod a kveszteket, mert egyebkent nincs eselyed tovabb haladni. Sokkal nagyobb szabadsagot ad a te altalad leirt es gagyizott TES sorozat, mint sem azt gondolnad, csak valahogy nem latod at.
Nagyon jo az SWtOR sztorimeselese, de az is ugyanolyan lineris, mint barmely mas rpg. Latszolag van dontesed (minimalis, a nagy kepet egyik sem valtoztatja meg), de A pontbol D pontba ugyanugy el fogsz jutni, hiaba megy A-B-D vagy A-C-D utvonalon, ahol a B es a C a jo es a rossz oldal dontese. A vege ugyanugy D.
Es meg igy is, az SWtORban minden elvezi a donteseket, elvezi, hogy o iranyithatja a folyamatokat, de lenyegeben csak finomithat a torteneseket, azt befolyasolni nem tudja. (ugyanazok a tarsak, ugyanbban a sorrendben csinalod a bolygokat, ugyanazoknak az npcknek segitesz, ugyanabban a feladatban) Nem is biztos, hogy egy mmo-nak a jatekosok donteseirol kellene, hogy szoljon, hiszen hogy oldasz meg/realizalsz 100-1000-1.000.000 jatekos donteset? Meg instanszolt megoldasokkal is necces, es ha mar kulonszeded es csak te latod, akkor annak mi ertelme van egy MMO eseteben?
TESO-ban szabadon kalandozhat, azt csinalsz es ott, amit akarsz. A vilag instanszolt lesz, amelyet csak te latsz. Egy-egy varosban, ha segitettel a farmernek, akkor a farmer eled fog rohanni, es ad ujabb kuldest. A cimborad, akivel epp partyzol, nem segitett a farmernek, o nem fogja latni azt az npct. Ez sem jo megoldas, ha belegondolsz, de egyszeruen keptelenseg MMO-ban egyeni donteseket megvalositani.
PVP-ben igen. Ott lesz is Cyrodiilban eleg, ott a dontesek a harcban/NPC-knel/vezetok utasitasi szamitanak majd, de ezek sem veglegesek, hiszen pvprol beszelunk, es ugy lett kialakitva. PVE-ben leolod a varosi kereskedot, es mivel persistant vilagot akarsz, akkor onnantol egy millio ember marad kereskedo nelkul?
De nem a questek adják. :) 1db ilyen questet találtam a redguard women :) Egyébként pont a megölhetetlen npc-k bizonyítják nincs igazad. Volt is egy srác aki beírta anno mi az hogy csak egy válasz van a szövegben és ha nem akarom megölni vagy meg akarom ölni. 1db quest van ahol az kiszemletl áldozat beszédet kezdeményez és elmondja az õ változatát. És igen ezt egy mmoba nem lehet megvalósítani jelenleg.
Na akkor leirom nekem mi a szabadsag mind MMO mind single: Azt csinalhatok amit akarok es oda mehetek ahova akarok. Soloban ezt jelenleg csak a TES nyujtja. MMOban SWG volt az utolso ilyen.
Nyilván megértelek, egyébként az utolsó az a Dragon Age origins volt nem a BG :) Másképp közelítjük meg, sok ilyen ismerõs barát van nekem a conanba mint te :)Azt szoktam mondani messze az az idõ még amit ti vártok ha egyáltalán lesz :) Én beérem az SWTOR-al :)
Skyrimbe arra mesz amerre akarsz, olyan sorrendben csinalod a questeket ahogy akarod: ez a szabadsag egy vilagban. Nincs behatarolva merre menj, mehetsz uton vagy hegyen volgyon at( minimalis az a terulet amin nem tudsz kozlekedni).
Bioware utolso ilyen jateka a BG volt, azota csak linearis jatekokat csinalt. SWTOR: szamomra csalodas volt es pont a tul hangoztatot storystorystory es a donteseidnek kovetkezmenyei lesznek tulzas miat. Mindegy volt hogy light vagy dirk voltal a fo kuldeteseid par kuldetesben tert el. Ugyan az lett mindig a veg. Hidd el tudom 10 db maxos karakterem volt. Ha a kuldetesek aranya fo/mellek 80/20% lett volna akkor azt mondom oke van story, ha light sithkent kitaszitanak vagy verdijat tuznek ki fejemre, vagy atalok jedikhez, vagy akarmi csak ne repa, akkor lett volna hatasa a donteseimnek. TES sorozatban ez meg van, leulheted a buntetes, kifizetheted, vagy leolsz mindenkit, rajtad mulik.
ÉS igen egy mmoba jelenleg ezt iszonyú nehéz megvalósítani. Talán lehetetlen. Az swtor úgy valósította meg hogy a teljes fõ sztori lényeges elemeit solo zónába tette és a karaktereit függetlenítette a multi résztõl részint. Legalábbis én így látom. Semmi ilyet nem várok ezektõl. Meg leszek lepve ha lesz. De nem lehetetlen, bár szerintem másra fókuszálnak. Mindent egyidejûleg nem lehet csúcsra járatni.
Nem errõl beszélek, a játékmenet lineáris, pont mint egy mmo-ba. Az oblivion tökéletesen minden quest egyféle eredményt hozott. A skyrimbe van két-három nagyobb döntési lehetõséged,meg van egy db quest, a Morrowindbe ott voltak a nagy házak meg voltak questek. Szerintem nem egyrõl beszélünk. Nekem a szabadságot az jelenti ha dönteni tudsz helyzetekben.Nem csak a gép által feladott egyetlen válaszra klikkezhetsz, Legalábbis Johika is errõl beszélt meg én is. Egy pen and paper rpg errõl szólt és ez lett volna a cél elérni számítógépes szinten is. Tudom neked a szabadságot a mászkálás jelenti de most nem errõl volt szó.
Ráadásul a TES-be sose volt szabadságod. Talán a morrowindbe volt valamennyi, meg minimálisan van a skyrimba, az oblivionba semmi nem volt.
Na ennek fuss neki megint. Oblivionban a hozzad igazitott monster szint miatt tenyleg azt csinaltal, amit akartal. Morrowindben fix szintek voltak, ott ha rossz iranyba kalandoztal, hamar futnod kellett. Skyrimben szinten jatekosokhoz igazodo szintek vannak, par fix szintu junik monsztaval/boss/npc-vel, igy ott is szabadon csinalhatsz mindent.
Pont a neverwinter topicba beszéltünk errõl milyen lenne ha 3-as Ð&Ð-as szabályrendszerrel jönne, az a helyzet mai mmo-ba szerintem meg se lehet megvalósítani. Pedig mennyire örülnék neki az mmorpg alfája és omegája lenne :) Szóval a gyökerekhez már senki nem megy vissza. Nincs is olyan igény rá ami miatt megérné :)Ráadásul a TES-be sose volt szabadságod. Talán a morrowindbe volt valamennyi, meg minimálisan van a skyrimba, az oblivionba semmi nem volt. Tökéletes alap egy mmo-hoz Igazi szabadság csak a kötött játékmenetes Bioware játékokban van, mármint döntések, consequence szinten. Ezt ahogy lehetett megoldották az SWTOR-ba is. Igazi úttörõ munka szerintem. Semmi ilyet nem várok a TESO-tól :) Ez arról fog szólni amirõl a TES csak multiba :) Talán a questek meg a történet jobb lesz. Magam részérõl biztosra veszem legalábbis mint pve tartalom.
MMO-ban nehezebb megoldani ezeket a dolgokat, voltak ra kiserletek, pl WoWban, de eleg kezdetleges volt. Volt egy probalkozas, Dark and Light neven, ami eleg elvetemult lehetett volna de egyresz rohadt sokaig fejlesztettek, masreszt felkeszen adtak ki. WoW gazdasagi sikerei miatt jo MMO-t csak akkor fogunk kapni ha valaki visszater a gyokerekhez es ugy probal valami ujat hozni. Baldurs Gate ota csak az Elders Skroll sorozat az ami igazi szabadsagot ad. MMO-ban az SWG(Star Wars Galaxi) volt ilyen amig SOE nem akart WoW-ra hasonlitani.
*Egyre készülj fel iszonyúan hosszú, solo játékosként :D Én spec lv30-ra bele is fáradtam, még most se vagyok meg az elsõ lv50-es karimmal(lv45). De ráérek :) Ráadásul ingyenesen kipróbálhatod :)
*Szóval tényleg próbáld ki én is solo játékosként kezdtem hasonlóan éreztem mint te csak 2008-ban más volt az igényszint. Mai szinten azt mondom az SWTOr az ami igazán alkalmas a solo játékosok beszíbvására. És észre se veszed egy nap már multit is élvezni fogod :)
Köszi a tippeket. (PiszkosFrednek is) Valószínûleg nem az én ízlésemnek való MMO-kba botlottam bele, az SWTOR-ra majd ránézek. De nyílván nem követném a fórumot, ha teljesen leírtam volna õket. Szóval igen, a puding próbája az evés.
OFf Mondjuk pl a conanba lv80-ig el tudsz menni quest ismételgetés nélkül mert kb több száz mellék quest van, persze jó részük unalmas számodra, de megértem én 2008-ba kezdtem el anélkül hogy bármit tudtam róla, ha jól tudom az volt az elsõ mmo ami solo fõ szállal rendelkezett bár valószínû nem. De az mmo-k zöme nem olyan volt. Mai szemmel már élvezhetetlen lehet számodra, bár csodás sztorija van. Szerintem :D Csak nem mai szint öreg darab. A GW2 rossz választás volt neked, az tipikusan az amirõl az mmo-k szólnak. Pl. onnan nem nagyon jöttek vissza emberek. Így azt mondom jót javasoltam, SWTOR, onnan anno menekültek a conanos ismerõseim vissza, mondva solo játék :) Egészen fantasztikus lett, és azóta már a group tartalom, ami szintén fantasztikusan kitalált, nagyon jó. Amit esetleg javasolok még az a TSW Ragnar Tornquist csinálta a Lost journey alkotja egészen elképesztõ solo sztorija lett. Az TESO-ban valószínû sem fogsz csalódni annyi hogy nem belsõ nézetes lesz. ahogy látom még az ui is skyrimes :) a többi meg puding próbája evés. Milyen questek történet lesz, még talán jobb is lesz a skyrimnál mivel ez az öregúr tényleg egy lore master :) így várhatólag színvonalasabb questek várhatók legalábbis így gondolom. És láthatóan nagyon építenek a solo TES rajongókra, jól felmérték ma már az mmo piac nagyon jól lefedi a különbözõ igényeket. Ez még 208-ban nem így volt :)
Amit leirtal, ne keress jelenleg aktiv/mukodo standard mmo-ban, egyedul az EVE az, ami megkozeliti ezt a fajta szabadsagot.
Nem erett a gamer tarsadalom arra, amit szeretnel (hozzateszem, en is orulnek neki). Egy olyan vilagban, ahol az NPC is jatekosok iranyitjak, a kereskedelem is teljesen a jatekosokra van bizva, es ebbol kifolyolag a torvenyhozas/szabalyozas/vegrehajtas is csak kaoszt eredmenyezne...
szóval remélem valahogy sikerül ezeket részben orvosolni a ESO-ban
Bocsánat, nem részleteztem. Ami a legjobban zavar az, hogy sokkal nehezebb beleélni magam, mint egy witcher, vagy skyrim storyba, mert nálam nagyon lerontja a játékélményt, hogy egyszerre 125-en csinálják ugyanazt a küldetést, ha akarod, akkor 75-ször kinyírhatod a fõgonoszt, és mivel meg kell oldani, hogy mindenki megkapja ugyanazt a questlinet, ezért totálisan statikusak az NPC-k, nincs még annyi életük sem, amit egy normálisabb rpg-ben beléjük tudnak tölteni. Ráadásul a világ is elég fura: szaladgál körülöttem a képernyõn 15 JK, akik mind annak az egy szerencsétlen NJK-nak akarnak a kedvében járni, vagy megmenteni azt az öt NJK-t, amit városnak neveznek. Ha meg valami vadabb helyre elkeveredek, akkor mindenhol azt látom, hogy herok, vagy herocsapatok szaladgálnak, és 50 méterenként nyúltól démonig mindent leírtanak. Aztán valahonnan megjelenik egy újabb állat, vagy szörny, de az is csak pillanatokig él, mert máris ráveti magát valaki. Ha meg véletlenül bemegyek egy barlangba, ahol tegnap kinyírtam egy óriást, aki ellopta a falu csirkéit, és fél óráig nem csinálok semmit, akkor azt látom, hogy szegény óriásnak naponta 5-6ezerszer kell meghallni ugyanabban a világban, ahol én már kinyírtam. Ehhez képest Prométeusz májproblémája kismiska. Ok, ha egy single player hackandslashel vetem ezeket össze, akkor nem olyan vészes, de én az RPG-ket szeretem. Méghozzá szó szerint a "role playing" miatt.
Én az SWTOR-t javaslom neked jelenleg az az egyetlen mmo amelyik solo világhoz hasonló, legalábbis nagyon jó, dinamikus világgal rendelkezik, amire te vágysz. Távoli történet hogy mmo-k olyanok legyenek mint egy komoly rpg vagy solo játék, dinamikus világgal. Megjegyzem még a solo játékok közt is igen kevés van ami annak tekinthetõ. Ráasásul nem is ez az irány ma fejlesztések tekintetében.Talán a Witcher 3 lesz az elsõ tényleg dinamikus játék. Skyrim is egy statikus világ döntések szempontjából vagy következmények szempontjából, tetteidnek nincs igazán hatása a világra.Egy mmo-ba meg elképesztõen nehéz megoldani hisz minden órában újabb és újabb játékosok csinálják azt amit te.Az swtornak is 7 évébe került legalább a fõ storyt megcsinálni 7 classra. Mondjuk én se értem igazán mi az ami hiányzik neked csak tippelek. Vagy a grafika?
Az a vicc, hogy a Skyrim, az 1.9-ig belerakott ficsorokkel csak azert nem nem nevezheto mmo-nak, mert singleplayer :) Szinte minden megvan benne, ami egy mmo-ban, csak epp AI/script vesz korul a vilagban, es nem jatekosok tomege. Nagyon nem kell meggyozni senkit, a rendszert es a hagyomanyt kell jol kialakitani illetve megorizni, a tobbi jon magatol.
A GW2-hoz nagyon sokban fog hasonlitani, foleg elveket es megoldasokat tekintve, lehet erdemes lenne addig megbaratkozni a gw2-vel.
Én a GW sorozatot csak egyszer próbáltam ki. Nálam nem lett siker, elég gyorsan uninstall lett. Próbálkoztam a Conannal is, de az sem vonzott be. Eddig egyetlen olyan MMO nem volt, amivel pár óránál többet kibírtam volna. De ezt a játékot várom. Kiváncsi vagyok, hogy hogyan orvosolják a sok MMO hülyeséget, ami távol tartja a single player kedvelõit. Remélem sikerül nekik.
Gondolom az invite levelben benne lesz, hogy mi a helyzet. Eddig sose lattam, hogy emlitettek volna NDA vagy barmi mas megkotest, de a kovetkezo napokban tuti lesz allasfoglalas ezzel kapcsolatban. Legkesobb marc vegen meglatjuk.
azon gondolkoztam, hogy itt mennyire lesz szigoru NDA? lehet megosztani az infokat marcius vegetol, vagy lehet megint a leak oldalakra hagyatkozni? errol tudunk valamit?
Veletlen volt :) Par perce kaptam mailben a html verziot a QAnak, atolvastam, gondolom belinkelem ide, de nem talaltam a cikket sehol sem, aztan a faszbuk is sipolt a telefonon, hogy van uj post es benne ott a link :)
Na, marcius vegen indul az elso hullam, lehet lesni az emaileket ho vege fele :)
Megjelent a Tamriel Foundry újabb informatív videója:
valaki kérdezzen.
In preparation for our next As Us Anything, we’re looking for your specific questions about combat in ESO. Do you want to know more about active combat, synergies, how abilities work, or another detail about the combat system? Ask your questions in the comments or send them to us at [email protected]!
nemrossz. ja és miért?:) :o mármint figyelted ezt nálam (keveset írunk, kevésszer használjuk azt a szót)?:O csak ezért lepödtem most meg, de oké:D különben csak azt jegyeztem meg, hogy only egyelõre, pedig van mikor n-el kell:) de hogy mikor azt nemtudnám most megmondani:D