Látom, te az a fajta troll vagy, akinek az is fontos, hogy kié az utolsó szó. Amúgy épp ennek az olvasásával végeztem. Kicsit sajnálom, hogy sem a nyelvet, sem pedig a diagrammokat nem tudod értelmezni. Na mindegy, jó szórakozást a Reszkessetek betörõkhöz!
„Caius: az általad említett "millió seb" felsorolása helyett tovább sorolgatod az autóellenes fa**ok ócska ostoba és hazug dumáját!" 40t kontra 2t
„Ha neked nem tetszenek az autók, tessék, lehet vidékre költözni, vannak olyan helyek, ahol naponta 1 db autót leszel kénytelen végigszenvedni." Ez nagyon okos mondat volt.
„Jaaa, hogy a nagyvárosi civilizáció meg kell, mi? A közeli munkahely, hogy ne kelljen hajnali 4-kor kelni, mint régen aparasztemberek, hogy pirkadatra kiérj a földekre? Meghát a városban a bolt is közelebb van. Meg nem kell sárban tipródni míg odaérsz..." Kell a francnak, épp most készülök itthagyni... 04:30-kor csörög a „vekker", hogy legyen idõm edzeni, melóba indulás elõtt. Hopp ezt benézted. Sár van Pesten is.
Valld be: te is szereted a normális emberi minõségû életet. Akkor miélrt papélsz másoknak az ellenkezõjérõl? Nem szégyelled magad? A „normális" emberi minõségû élet nem az autózással kezdõdik... Legalábbis nálam. Ja, és nem szégyellem magam kicsit sem.
Tudod, a luxus az nagyon SZUBJEKTÍV FOGALOM. Ami neked luxus, vagy csak egyszeráen nincs rá szükséged (a kettõ összefügg) az a másik embernek meg NEM luxus, hanem a napi létezés egyik legalapvetõbb feltétele. Mint már említettem alant, az, hogy Mucika bemásszon az autójába és elguruljon a postára, bevásárló központba, stb. nagyon fontos helyre, nos ez nem létszüghség! De az sem, hogy a hivatalba, irodába, autóval menjen.
Megfordítva is igaz: ami neked a normális élethez tartozik, azt meg egy másik farok luxusnak nevezheti, és ócsárol téged. Vigyázz, mert te is összeakadhatsz valami elhivatottságtól villogó szemû figurával, aki a kõkorszakba akar visszataszigálni téged. A kõkorszak az Otto motor.
Ha nem találunk valami objektívebb megközelítést a "luxus" fogalmára, mint egy-egy ál-környezetvédõ és civilizációellenes figura véleményét, akkor soha nem jutunk elõbbre, csak végnélküli hadakozás lesz. Te az autód gazdaságtalan mûködtetésétõl leszel civilizált? Gratula! Na most leszállok a vonatról, majd folyt. köv. :D
Te konkrétan semmit nem támasztottál alá. Bedobtál ide egy tonna valamit amit nagyon kétlek, hogy valaha is olvastál volna. Egyszerûen használtad a Google-t. Lehet, hogy a fiatal gyerekeket ezzel el tudod kápráztatni én nem szarok be attól, hogy te tudod használni a keresõket. És megtalálod azokat az adatokat amik neked tetszenek. Ennyit a hiedelmekrõl.
Én konkrétan 100 db tudományosan alátámasztott hiteles cikket hoztam a te hiedelmeiddel szemben. Továbbra is kérek legalább 1 db tudományos módszerekkel dolgozó cikket, ami alátámasztja az általad elképzelt alternatív valóságot! Amennyiben nem teszed meg, akkor újra és újra magadból csinálsz totális idiótát. Az, hogy a tájékozatlanságod miatt rossz következtetéseket vonsz le a világról, nem olyan nagy tragédia. Mindenki tévedhet. De ha valaki a szükséges információk megkapása után is ragaszkodik a nevetséges fantazmagóriáihoz, az minimum egy szemellenzõs birka. (Õszintébb lenne, ha bevallanád, hogy nem tudsz angolul, és elsõsorban a Fókuszból és Blikkbõl szerzed "tudományos" ismereteidet)
"A statisztikákkal nem tudok mit kezdeni. olyan ez mint a globális felmelegedés. Ott is aki milyen oldalt van hozza az õt igazolókat. Ugyanez igaz erre a témára is. Nem is erõlködöm azzal, hogy keressem."
Nem kell erõlködnöd, ha lenne akár csak egyetlen ilyen hiteles adatsor is, akkor azt kb 20 másodperc guglizással megtalálnád. Azért nem találod mert nincs ilyen. A globális felmelegedés témája messze nem olyan egzakt mint az emberek jövedelmi helyzete.
"Elmondtam a véleményem. Azon pedig nem változtatok."
Nah ez bizony nagyon szomorú. Gyere vissza, ha elérted egy középiskolás szellemi fejlettségét. Ezzel a kisiskolás/óvodás "csakazértis" hozzáállással örökké csak hülyét fogsz csinálni magadból.
Nem értem minek mosod össze a dolgokat. Nem ugyanaz a kategória egy háború vagy egy természeti csapás miatt éhezni mint amiatt, hogy a gazdag országok és a gazdag réteg a felhalmozott javaiból egyszerûen nem ad eleget a szegényebb rétegeknek. Mi több ahol lehet még a munkájukat is kiváltják gépekkel. Tehát már az olcsó munkaerõ sem elég olcsó. Így lesz ezzel az automata autóval is. Mert miért lenne másképp?
A statisztikákkal nem tudok mit kezdeni. olyan ez mint a globális felmelegedés. Ott is aki milyen oldalt van hozza az õt igazolókat. Ugyanez igaz erre a témára is. Nem is erõlködöm azzal, hogy keressem.
A történelembõl meg kiragadsz dolgokat és csak úgy bedobod, hogy régen is volt éhezés. Persze , hogy volt. Meg lesz is.
Szóval boldog karácsonyt. Elmondtam a véleményem. Azon pedig nem változtatok. Nagyon sok embert fog ez a technika munkanélkülivé tenni. Elsõsorban a szegényebb országokban. Mint ahogy mindig azok járják meg a legjobban.
Jo, tiszta sor. Az ehes gyerek, aki csak az iskolaban eszik rendesen ezerszer rosszabb, mint parszazezer konkretan ehenhalt ember. Az ezer statisztikabol ha lennel szives kettot!
"...nyilván az emberiség több ezer éves történelmében sokszor voltak idõszakok amikor éhezés és nyomor volt. De ugye akkortájt nem munkanélküliség volt."
Tehat mit mond ez nekunk a munka es a szegenyseg kapcsolatarol? Btw.: Az emberiseg tortenelmeben nem sokszor volt olyan idoszak, hanem szinte mindig. Mig az elelmiszer eloallitashoz a nepesseg nagyreszenek munkajara volt szukseg, addig nem volt ismeretes a munkanelkuliseg. Es ezeknek a megfeszitetten dolgozo embereknek gyakran nem jutott tobb, mint az altalad emlitett gyereknek.
Budapesten egyszeruen nincs hely arra, hogy mindenki autoval jarjon. Erre tobb megoldas is letezik:
a) uj varost epiteni, ami fel van erre keszitve (jo pelda: detroit, mindent az autok kore szerveztek) b) athelyezni az emberek munkahelyeit, hogy legyen nekik hely (kerdes, hogy hova) c) megszervezni a tomegkozlekedest, hogy a munkasokat szallito jarmuvek elferjenek az adott helyen (ennek egy peldaja a P+R parkolo rendszer, amit most mar tenyleg letre kellene hozni)
A tomegkozlekedes jo, ugyanugy ahogy a vasuti szallitas is jobb a lovaskocsinal. Hatekonyabb, mind gazdasagi, mind mernoki szempontol. Akik arra gondolnak, hogy melyik a jobb, ha sok ember dolgozik alacsony technologiai szinten vagy keves magason, azok gondojanak arra, hogy egy hatekony iparral meg akkor is jobban jarunk ha a lakossag 99%-a segelyen el, mivel az ossz eroforras felhasznalas meg mindig jobb es ha megfelelo a tarsadalmi rendszer, akkor a nemdolgozo 99% meg mindig jobban el, mintha alacsony technologiai szinten dolgozna. Az igazi problema viszont az, hogy egy tenyleg fejlett tarsadalomban nem kell fizikai munkas. Mi itt Magyarorszagon meg messze nem vagyunk itt, de ugy nez ki, hogy csak azok a civilizaciok tudnak fennmaradni amelyek kepesek lesznek atallni erre a tarsadalmi modellre (ahol gyakorlatilag a mernok a legalacsonyabb beosztas).
Itt két dolgot tisztán kell látni. Kiindulás: ha ez bosszantja az ürgét, akkor neki is nyilvám van autója, és azzal nem tud hova állni. Ha jól következtetek.
1.) Tegyük fel, hogy az ismerõsöd autója éjszaka ott állt a háza elõtt. Reggel az ürge szépen bebuszozik a munkahelyére, délután meg haza. Az autója még mindig ott áll. Akkor mi a probléma?
Jaaaa, hogy õ is autóval szeret munkába járni, és zavarja, hogy mások is ezt csinálják? Hát, törvényt kellene hozni, hogy csak X.Y. járhat autóval, a többi pedig a PLEBS....
2.) Ez a pont a fontosabb.
Az, hogy óbudán is állnak a vidékrõl bejött autók, a probléma NEM ÓBUDÁN KEZDÕDIK! Hanem ott kezdõdik, hogy már 20 éve évente parkolóhelyek ezreit szüntetik meg a kimondhatatlanul mocskos döntéshozók, a maradékot fizetõssé teszik, uatakat zárnak le, aminek hatására a forgalom áttevõdik máshová, mert a közlekedési szükségletet (munakhely-lakás-iskola-ovoda-orvosirendelõ-stb távolságot) NEM csökkentik, ez ugyanis magasan meghaladja az értelmi képességeiket, és egyébként is leszarják a kisember problémáit, nehézségeit.
Amikor egy területrõl kiszorulnak az autók, akkor a terület határai mentén még nagybb feltorlódás alakul ki. Erre a féregagyú döntéshozók hogyan reagálnak: hát tegyük azt is fizetõssé! Ettõl aztán még kijjebb szorul még több autó, még nagyobb lesz a zsúfoltság.
Az egész rendszerben egyetlen valaki nem hibás: az a kisember, aki örül, hogy nagynehezen talált egy munkahelyet, akármilyen messze a lakásától, de van munkahely! Közelebb nem talál, mert ez a szenny rendszer ilyen. Nem azok a hibásak a torlódásért, akiknek az autója ott áll. Van pár szervezet, amelyik küzd a közlekedés elmaffiásodása ellen. Évekkel korábban volt pár tüntetés is. Mit gondolsz, hányan voltunk? Kb. 20-an. A szarbatiport 3 millió autósból. Gondolom, az ismerõsöd sem volt ott. Akkor ne rinyáljon.
A "közlekedésünk nem fenntartható" Ez egy teljesen elnagyolt megállapítás. Tipikusan az autóellenesek dumája, akik nem látnak tovább az autóknál.
Megkérdezmém: az EGÉSZ IPARI CIVILIZÁCIÓNK FENNTARTHATÓ? Talán nem a közlekedésnél kellene elkezdeni a fenntarthatóság vizsgálatát, mert abból SEMMI értelmes és hasznos nem sül ki!
Magyarország évente kb. 30 millió tonna kõolaj egyenérték energiát fogyaszt el. Ebbõl a villamosenergia termelés, ha 33% átlagos hatásfokot saccolunk (az átviteli rendszerrel együtt), és 6000 MW folyamatos teljesítményt, akkor valamivel több mint 10 millió tonna olajegyenérték, vagyis az összesnek bõ 1/3-ada a villamosenergiából jön.
A közlekedés járuléka a 30 millió tonnához képest nem jelentõs. Ha feltételezzük, hogy Magyrországon 3 millió személyautó van, és azok évente 10ezer km-t mennek, 8 literes átlagfogyasztással, akkor 2,4 millió m3 olaj jön ki, amit egyszerûség kedvéért vegyünk 2,4 millió tonnának.
Ez a mennyiség azonban VALÓS KÖZLEKEDÉSI SZÜKSÉGLET kielégítésére megy el. (Azon érdemes lenne töprengeni, hogyan leetne ezt a valós közlekedési szükségletet csökkenteni, de a nyomorult ócska gazember döntéshozóink inkább a közlekedés ellehetetlenítését tekintik célnak, miközben a közlekedés OKAIT eszük ágában sincs csökkenteni. Ezzel csak a feszültséget növelik, de nagyon.)
Ha azok az emberek átülnek a tömegközlekedésre, akkor az említett 2,4 millió tonna olajnak csak EGY RÉSZE lesz megtakarítva, mert a -- horribilis pénzeket bezabáló! -- tömegközlekedés volumenét növelni kell. Tegyük fel, hogy a közlekedés ilyetén szétrohasztása által megtakarítunk évente 1 millió tonna olajat a 30 millióból.
EZ MEGOLDÁS???? MIRE????? számolni kellene és elõrelátni egy kicsit!
Ha az olaj (levegõ, stb.) a jelenlegi civilizáció által mondjuk 60 év alatt fogy el, akkor mennyire tudjuk ezt kitolni ha a fogyasztás 3%-át megtakarítjuk? Még +2 évvel.
EZ NEM OLD MEG SEMMIT! Az az idõ, amit nyerünk, nyúlfarknyi, VISZONT AZ ÁR AMIT FIZETÜNK ÉRTE, AZ DÖNTÕ ÉS DÖBBENETES!
Az emberiség elõtt most a TELJES IPARI CIVILIZÁCIÓ átalakításának feladata áll. Ez a feladat leírhatatlanul hatalmas! Sõt, lehet hogy már el is késtünk vele. Mert ehhez évtizedek kellenek és óriási beruházások, pörgõ gazdaság.
Ezen óriási probléma megoldása helyett a bûnözõ tömeggyilkos döntéshozók mindenféle "megújuló" hantadumákkal meg CO2 kereskedelemnek nevezett újabb tõzsdézéssel és csalásokkal és pénzlopásokkal foglalkoznak.
A fúziós kutatások nem haladnak, a szaporító reaktorok úgyszintén. A gazdaságot a kamatos hitelpénz nevû féreg rágja széjjel olyan idõkben, amikor jól mûködõ ipari-gazdasági rendszerekre lenne szükség. Az egész emberiség ÖNKÉNTES, JÓZAN FELISMERÉSEN ALAPULÓ összefogása helyett valami bankármaffia erõszakolja a népeket egy végtelenül mocskos, okádék, FEJREÁLLÍTOTT ("balliberális") értékrendû világba. Ebbõl csak fogcsikorgatás lesz, de önkéntes és hatékony összefögás SOHA!
A "civil" szféra szintjén pedig egyesek az autókkal vannak elfoglalva, ahelyett hogy a tényleges problémákra koncentrálnának.
"Azért, mert egyszerûen nem fenntartható! Nonszensz, hogy a 80-120kg helyváltoztatásáért, 1,5-2,5t mozgatunk.
Hat igen, a kozlekedesi problemak nagytobbseget mar az is megoldna, ha az emberek normalis meretu autokkal is megelegednenek, es nem akarnanak magamutogatas, onbizalomhiany okan eltulzott meretu autokkal kozlekedni. Nem mondom, hogy mindenki jarjon biciklivel, (bar szerintem az emberek 90%-nak a valos kozlekedesi igenyet, ki tudna elegitene, egy jo minosege elektromos kerepar), de egy maximum moped auto meretu jarmunek, amibol negy is elferne, egy mai batar helyett, elegnek kellene lennie. Es mindjart megszunenek a dugok torlodasok, meg automata autok nelkul is, mert egy savban akar ket auto is elferne egymas melett.
dyra! Érdekelnének a statisztikai adatok, amik alapján ezeket a nonszensz állításokat megfogalmazod! Az éhínség és a szegénység ugyanis egyértelmûen folyamatos és gyors csökkenést mutat globális szinten. Egy kis olvasnivaló a témában:
Caius: az általad említett "millió seb" felsorolása helyett tovább sorolgatod az autóellenes fa**ok ócska ostoba és hazug dumáját!
Ha neked nem tetszenek az autók, tessék, lehet vidékre költözni, vannak olyan helyek, ahol naponta 1 db autót leszel kénytelen végigszenvedni.
Jaaa, hogy a nagyvárosi civilizáció meg kell, mi? A közeli munkahely, hogy ne kelljen hajnali 4-kor kelni, mint régen aparasztemberek, hogy pirkadatra kiérj a földekre? Meghát a városban a bolt is közelebb van. Meg nem kell sárban tipródni míg odaérsz...
Valld be: te is szereted a normális emberi minõségû életet. Akkor miélrt papélsz másoknak az ellenkezõjérõl? Nem szégyelled magad?
Tudod, a luxus az nagyon SZUBJEKTÍV FOGALOM. Ami neked luxus, vagy csak egyszeráen nincs rá szükséged (a kettõ összefügg) az a másik embernek meg NEM luxus, hanem a napi létezés egyik legalapvetõbb feltétele.
Megfordítva is igaz: ami neked a normális élethez tartozik, azt meg egy másik farok luxusnak nevezheti, és ócsárol téged. Vigyázz, mert te is összeakadhatsz valami elhivatottságtól villogó szemû figurával, aki a kõkorszakba akar visszataszigálni téged.
Ha nem találunk valami objektívebb megközelítést a "luxus" fogalmára, mint egy-egy ál-környezetvédõ és civilizációellenes figura véleményét, akkor soha nem jutunk elõbbre, csak végnélküli hadakozás lesz.
Úgy van! Én szoktam találkozni olyan emberekkel ahol a gyerek CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a suliban kap kaját. Otthon max egy kis kenyér vagy kenyérhéj jut. Hétvégét ez miatt nagyon utálják a gyerekek. A múltkor majdnem elsírtam magam amikor a kis lurkó azt mondta, hogy nem szereti a hétvégét, és amikor megkérdezték, hogy miért akkor azt válaszolta, hogy hétvégén mindig éhes. Nos ez Magyarország 2012 és nem egyedi eset.
Hova szorult vissza az éhínség? Nézzél már szét a Magyar iskolákban óvodákban barátom. Sok gyerek csak ott kap rendes kaját. És ez egy uniós ország Európa közepén. És mi még egy szerencsés ország vagyunk. Az, hogy te mit hiszel nem nagyon érdekes. Történelemben meg nem nagyon van veled kedvem vitatkozni nyilván az emberiség több ezer éves történelmében sokszor voltak idõszakok amikor éhezés és nyomor volt. De ugye akkortájt nem munkanélküliség volt. Ami azért elég Nagyocska különbség.
Edes, hulye gyermekem! Ha regebben az u.n. fejlett vilagban sem volt ritka az ehinseg, ma meg szerencsere Afrikaba szorult vissza, akkor hogy a nyavajaba sikerul kiszamolni, hogy ma meg nagyobb a nyomor, mint regen?
Magyarorszagot meg mar tenyleg ne, mert vegkepp ugy tunne, semmi kozod a valosaghoz!
Öregem te is a valóság tagadók közé tartozol. Néz már szét az országban. A világról nem is szólva. Ennyit a munkanélküliségrõl.
Tömeges éhhalál? Mert az most nincs a világba?
A 19 század nem-e az ipari forradalom ideje? Az elõbb még pont te hivatkoztál a történelemre. Akkortájt már bõszen gépesítettek. De mind1. Hagyjuk inkább a témát láthatóan egy kis burokban élsz ahol minden "pink".
Munkanelkuli, az. Az en jo dednagyanyamnak kisgyerek koratol mindig volt munkaja. Az egesz csaladjanak volt. Masuk se volt, csak munkajuk, meg fedel a fejuk felett.
Nagyobb szegenyseg mint valaha? Te melyik adast nezed? Tudod, hogy a rosszabb evekben tomeges ehenhalas Europaban is elo nepszokas volt meg a 19. szazadban is?
de persze még az kéne, hogy ahol elavúlt módszerekkel termelnek is gépek dolgozzanak. Még több munkanélküli, tanultak volna tovább ugye? Még ha nincs is iskola.
Nem kell elbeszélni meg terelni. A szuper fejlett gépeinkkel nagyobb a szegénység (és nyomor) a világban mint valaha. Természetesen ez rosszabb lesz. Annak, hogy te a nyertes oldalon vagy (egyenlõre) ezen nem változtat.
Te ugye meg nem tanultal tortenelmet? A vilag tulnyomo tobbsege ott szegeny, ahol meg mindig a 100 evvel korabbi modszerrel termelnek. A nyugati vilagban letezo szegenyseg pedig luxus a 100 evvel korabbi atlaghoz kepest is.
Nem mehetsz oda a kocsiddal, ahová akarsz, mert megtagadja számítógépe.
Ha valahol kialakul egy tüntetés és a rendszer nem szeretné, hogy többen odamenjenek, nem fog odavinni a kocsid.
Akik viszont ott vannak, azok nem fognak tudni eljönni onnan a kocsijukkal, mert a hatalom majd össze akarja fogdosni a tüntetõket és leállítja a környéken a jármûforgalmat.
Frankó. Egy tonna munkanélküli emiatt is. Egyrészt idõvel nem kellenek majd sofõrök. Mivel nem kellenek egyszerûbb autók is elegek lesznek légkondi ülés és egyéb emberek miatt szükséges eszközök berendezések nélkül. Emiatt a az autógyárakból is kirúgnak egy rahedli embert. Ezek az autók 24 órát képesek menni az útszéli megállók pihenõk szintén nem fognak kelleni. Gyanítom a benzinkutak jó része is kuka. A számítógép mindig elõre számítva tankol majd a legjobb üzemanyag áron. Egyszerûsödik az autók szervize a szervizekbõl is egy csomó ember mehet az utcára. Jó keletkezik majd némi plusz munkahely mert ezeket is kell azért figyelni és javítani de korántsem annyi mint amennyi meg fog szûnni.
Mivel az ipar minden területén ezt látom és mivel tudom, hogy nem mindenki lesz mérnõk ugyan mi a bûbánatot fognak csinálni az emberek milliói? Persze sajnos tudom a választ is. A gazdag réteg és a politikai elit ezt nagyjából telibe sz.rja.
„Bp-en a dugók alapvetõen NEM a balfax sofõrök miatt vannak." Én inkább úgy fogalmaznék, hogy nem csak miattuk van. A magyar mentalitás az ami az itthoni közlekedés legnagyobb ellensége, „mindkét" oldalon. Egyébként egy ideig hivatásszerûen közlekedtem Bp. útjain és bátran állíthatom, hogy ebben a városban, annyi a seggfej, amennyit az útjai és a közlekedése, nem viselnek el. Nyilvánvaló, hogy a parkolást rendbe kell tenni, ezzel nem lehet vitatkozni, de talán, a nem is oly távoli jövõben, egészen biztos, hogy gyökeresen át kell alakítani az egész közlekedésünket. Azért, mert egyszerûen nem fenntartható! Nonszensz, hogy a 80-120kg helyváltoztatásáért, 1,5-2,5t mozgatunk. Arról nem beszélve, hogy egyáltalán nem életszerû az, amikor "Marika" beül az autójába azért, hogy magas testsúlyát megóvandó, nulla mozgással megközelítse a bevásárló központot...
Meg a parkolást is rendbe kéne ugye ezel párhuzamosan rakni. De akkor mibõl gazdaxik gennyesre pl a BEAST-01 forgalmi rendszámú gépjármû tulajdonosa? ;)
"Ez annyira dilettáns megjegyzés, hogy már fáj. Idefigyelj! Tény, hogy ebben az országban sok a hülye. Az is tény, hogy a közlekedésünket van hova fejleszteni," Azok a problémák, amiket halgatyó és én is írtunk valósak, Bp-en a dugók alapvetõen NEM a balfax sofõrök miatt vannak. És lehet álmodozni, de ahogy most elvan baxva a forgalomszervezés, az úthálózat stb, azon ezek a csodakocsik nem fognak segíyeni. Egy xarul elhelyezett táblát ezek sem fognak felismrrni, ezek pláne nem.
Kb olyan ebben a fajta kocsiban bízni, mintha azt mondanánk mindenki vegyen SUV-ot, mert azzal könnyebb felhajtani a járdára, ha dugó van, és végsõ esetben a csattanást is jobban bírja.;)
Nincs semmi baj a behajtasi dijjal, ha megcsinaljak a masik felet is, vagyis a kenyelmes es hatekony tomegkozlekedest, de nalunk minden osszetett rendszerbol csak az a resz szokott elkeszulni, ami penz beszedessel jar, amibe munkat vagy penzt kene fektetni, az altalaban elmarad.
„Vagy azokra az iszonyúan aljas szenny emberekre gondolok, akik a szétlopott-agyonkorrumpált 4-es metró kapcsán elvállalták az utóbbi évek legnagyobb és legaljasabb gyalázatmocskát: a behajtési díjat Budapestre..." Lakik a III. kerületben egy kollégám, aki mindennap szitkozódik amiatt, mert a vidékiek elfoglalják az összes parkoló helyet a házuk elõtt. Akkor neki is a Qrvaannyát?
de azt hinni, hogy minden Te ellened irányul, nem normális dolog. Kerüld a konteókat.
Millió sebbõl vérzik az érvelésed. 1. A kamionokkal azért nem foglalkoznak, mert nyilvánvalóan veszélyesebb 40t-val kísérletezni, mint 1,5t-val. 2. A kamionos szállításnál pazarlóbb és nagyobb hülyeséget a közelmúltban még, nem találtak ki. 3. Az autózás, a jelenlegi formájában, szintén pazarló és fenntarthatatlan. Ergó a tömegközlekedést kell preferálni. 4. Az autómata autókat nem kell 30km/h sebességre lassítani, pláne a Te általad említett buziság miatt.
„Ez az automatikus autóvezetõi rendszer be fog tartani minden aljas fölösleges ostoba sebességkorlátozást!!!! Sõt, késõbb már táblákat se kell kirakni az utakra, elég csak mûholdas jelet szétküldeni, és aznap minden autó 30-cal fog közlekedni, mert a fõ diktátor felesége épp fejfájással ébredt... a'la 2060." Bazmeeg... Ez annyira dilettáns megjegyzés, hogy már fáj. Idefigyelj! Tény, hogy ebben az országban sok a hülye. Az is tény, hogy a közlekedésünket van hova fejleszteni,
Speciel a 6-os Dujv es BP kozott kifejezetten jol jarhato, miota elkeszult az M6.(Indokolatlan korlatozas se remlik.) Pl. Erd es Szhalombatta kozott is felujitottak vegre, ami elotte 10 evig nem sikerult, de tobb evig volt felmarva. Olyan izgalmasan csovalta a motort a sok hosszanti barazda, hogy csak na.
Ebben a rendszerben van pár igen nagy veszély a józan életvitelünkre és a szabadságunkra! A világ valamennyi találmánya kerülhet rossz kezekbe, és használható emberellenes, aljas célokra. Ez is.
Elõször nézzük, hogy ki(k)nek a kezébe kerülésétõl tartok. Nos azokétól, akik az utóbbi 2 évtizedben a közlekedési politikát irányítják. Akik a M6 autópálya elkészültekor kirakták a 6í-as meg 70-es táblákat a régi 6-osra, hogy ezzel is a nagyon drága fizetõs autópályára kényszerítsék az autósokat, az elkerülõ út szándékos macerálásával. Vagy azokra is gondolok, akik (még a végtelenül kártékony Antall- és Horn-kormányok idején) a koncessziós szerzõdésekben vállalták, hogy az autópályákkal párhuzamos egyéb utakat NEM fejlesztik (a valóságban pedig visszafejlesztették). Vagy azokra az iszonyúan aljas szenny emberekre gondolok, akik a szétlopott-agyonkorrumpált 4-es metró kapcsán elvállalták az utóbbi évek legnagyobb és legaljasabb gyalázatmocskát: a behajtési díjat Budapestre.... tényleg jöhetne már az a Nibiru... legalább azok se ússzák meg..
Ez az automatikus autóvezetõi rendszer be fog tartani minden aljas fölösleges ostoba sebességkorlátozást!!!! Sõt, késõbb már táblákat se kell kirakni az utakra, elég csak mûholdas jelet szétküldeni, és aznap minden autó 30-cal fog közlekedni, mert a fõ diktátor felesége épp fejfájással ébredt... a'la 2060.
Summa summárum: az utóbbi évek TAPASZTALATAI alapján nem várok semmi jótr ettõl az automata szartól!
Bocs a hejesírási hibákért
Ilyesztõ egy autóellenes hangulat alakult itt ki (már megint! ez most már tendencia?) Valakik a lovaskocsi sávba szeretnék betolni az autós embereket... gondolkodjunk el ezen egy kicsit! Ez nem a jóindulattól fröcsög, hogy finom legyek. (Miért? lesznek lovas kocsik? Külön sávban? Gondolkodjunk már)
Meghogy a legjobb a tömegközlekedés... nem szeretnék karácsonykor dühöngeni, de megjegyezném, hogy fiatalabb koromban igen sokat tömegközlekedtem, mert körbelaktam az országot, és akkor nem volt mobiltelefon meg internet. Minden hétvégét máshol töltöttem, mint a hétköznapokat, és 120-200 km-re kellett utazni. Aztán jöttek az építkezések. Órákat tudnék írni a tömegközlekedés "bájairól". A zsúfoltságról, a félábon végigállt utakról, a buszmegállókban várakozással elpazarolt rengeteg értékes idõrõl, a rettegésrõl, hogy nem érem el a továbbmenõ (aznapi legutolsó) buszt, mert ez épp késésben van, és a sofõr nem hajt, csat tököl és tököl... mert az üzemanyag megtakarításból pénzt kap... Mesélhetnék arról, hogy egy hosszabb buszos úton az ember majd behugyozik, kínjában az ülésen tekereg, és az úrhoz rimánkodik, hogy csak érjünk már arra a félúti állomásra, ahol a sofõr elkiáltja magát: 10 percet tartózkodunk! Mesélhetnék a tömegrõl, a koszos és büdös vécékrõl, amelyekért valamikor régen nem kellett fizetni (benne volt a jegy árában) aztán késõbb a sz..ásért kellett, aztán már a vizelésért is 100 Ft-ot elkértek. Úgy, hogy szorosan egymás mellett álltak az emberek... engem iszonyúan zavar és idegesít, ha mellettem áll valaki, amikor vizelek. Aztán az építkezések... a rengeteg gyaloglás, a RETTENETESEN NEHÉZKES közlekedés és szállítás ...
Nagyon erõs és nyomós okai vannak annak, hogy rettenetesen meggyûlöltem a tömegközlekedést (csak pár dolgot írtam le, de kívánságra szívesen megtoldom még néhány "élvezetes" momentummal), és azokat is, akik az utóbbi 2 évtizedben lassan, apró lépésekben, de egyre ERÕSZAKOSABBAN és trükkös módszereket is bevetve próbálnak RÁKÉNYSZERÍTENI mindenkit, hogy tegye le az autóját. Olyanok, akiknek a életük kevesebb közlekedési kínlódással telt el, azok próbálják rávenni a másik embert, eltérõ élethelyzetben, hogy naponta bumlizzon 20 km-t a munkahelyére az átkozott gyûlöletes tömegközlekedéssel.
Visszatérve a cikkhez: A sok autóellenes ömlengés közben pont a legfontosabb nem jutott eszébe senkinek: A KAMIONOK. Az elalvó kamionsofõrök, a 8 órás vezetési korlátozás (kötelezõ pihenõidõ) olyan tényezõ, amely pont a cikkben vázolt megoldásért kiált!
Vajon a cikkben említett kísérletezõk MIÉRT SZEMÉLYAUTÓKKAL kisérleteznek? És meg sem említik, hogy ez az eljárás megszabadítja az országúti teherszállítást az eddigi egyik legnagyobb béklyótól, és hatalmas gazdasági elõnyõket jelent?
Vajon ezt miért nem említik sehol? Ennek OKA VAN! (kis töprengéssel bárki rájöhet: valakiknek a távlati céljuk az országúti közlekedés és teherszállítás felszámolása. De ha valaki más okot tud, akkor elõ vele!)
Az a szállítási vállalkozás, amely elõször vezeti be az automata vezetésû jármûveket, hatalmas gazdasági elõnyhöz jut a többiekkel szemben. Ezért várhatóan ezeken fog elõször elterjedni.
OK. Akkor vissza a realitáshoz. Szerinted miért vannak a dugók? Igen az a video, amit belinkeltél valóban tanulságos, és ha az autópályán csúcsforgalom van és lehetne menni, de sok az autó, akkor néhány mazsi pontosan így leveszi a forgalom sebességét, nem lehet 130-cal menni, hanem csak mondjuk 100-zal.
Azonban a városban milyen dugók szoktak lenni? Pl a nagykörúton okos munkásemberek elkezdik felbontani az utat az egyik sávban, majd természetesen elmennek früstökölni. És voila van 1 az az egy sáv. Hûvösvölgyi úton szintén van 1 az az egy sáv alapból, meg rengeteg lámpa a keresztforgalom miatt. Ha a szuperintelligens kocsik nem hernyózva indulnak a lámpánál, akkor sem fér át túl sok a köv váltásnál.
Nálunk intelligensebb átlagvezetõvel megáldott országokban meg a humán sofõr is képes egyszerre indulni a zöldnél, mert ott rájöttek, hogy nem azért van magasan a lámpa, hogy a daruskocsi se verje le, hanem hogy az egész sor lássa, amikor vált.
Szal örülnék én is a gyorsabb közlekedésnek, de az sajna nem azért nem fog megvalósulni, mert az emberek kukák. Illetve igen azok, de nem a sofõrök általában, hanem azok, akik pl. Pesten a forgalmat "szervezik".
Aztán nézzük meg, hogy mennyi a kocsik átlagéletkora nálunk, olyan 10 évre saccolom. A válság miatt ez csak növekedni fog. Ha most már csak ilyen kocsit árulnának, akkor is 10 évnek kéne eltelnie, mire az autók többsége robotkocsi lenne.
Szal amirõl beszélünk az inkább 20 év múlva lesz, illetve lesz lehetséges, talán. Én hiszek a szályeszfiksönben!
A biztosítók a jóval kisebb baleseti esély miatt jelentõsen csökkentik majd az automata gépjármûvek biztosítási díjait. Ez még a legnagyobb ellenzõket is az automata kocsik oldalára állítja. A pénz nagy úr.
Ha 30 a megengedett maximalis akkor annyival. Ha 120 a megengedett maximalis, akkor az automatak is annyival fognak menni, ha az utviszonyok lehetove teszik, egyebkent meg annyival amivel biztosan nem olik meg az utasokat. Viszont ha van egy dugo es van egy csak automatak altal hasznalhato sav, ahol viszont lehet haladni, akkor erdemesebb ott menni. Egyebkent meg automata autok esten 1 meteres kovetesi tavolsag is tarthato akar 200-300 mellett is, mert ha elol gond van, akkor az egesz oszlop miliszekundomos pontossaggal egyszerre fekez. Ha van koztuk gyengebb kocsi, akkor viszont annyira veszik a tavot, hogy biztos ne menjenek egymasnak. Emberek egyszeruen nem tudnanak nagy sebesseg mellett kis kovetesi tavolsagot tartani. De peldaul varosaban egy pirosnal all egy normal es egy automata sav. A normal savban egymas utan indulnak el az autok es ater amennyi ater. Az automata savban annyi auto amennyi meg biztosan ater egyszerre indul a zoldre az autok altal egyuttesen elerheto maximalis gyorsulassal, majd a kovetkezo lampanal par centire allnak meg egymastol, hogy tobb ferjen el. Melyik sor fog jobban haladni?
Ha meg mar csak annyira keves normal kocsi marad, hogy jelentektelen a szamuk, akkor berakjak oket a lovaskocsik kozze. Tehat autopalyara mar fel sem mehetnek, egyebkent meg csak a kulso savban mehetnek a kamionok kozott, valoszinuleg elozesi tilalom mellett. Mindezt ugy, hogy joval nehezebb automata jarmuvek veszik korul oket, amik megallnak ha valaki szabalytalankodik, tehat nagyon oda kell figyelni arra, hogy egy hiba miatt ne kelljen a kozpotni operatorokra varni amig a biztonsagi okbol leallt automata jarmu elindul elolunk. Ha meg valaki megszegi a kreszt es kiderul (pl. meglatja egy automata auto), akkor eleg konnyen elvehetik a jogsijat, hiszen automata modban mehet tovabb, tehat nem korlatozzak a helyvaltoztatasat. Mindez kiegeszitheto azzal, hogy varosba ne engedjunk csak elektromos jarmuveket, lehetoleg csak automata modban, mivel ez kisebb kornyezeti terhelest jelent es jelentosen csokkenti a dukok kialakulasanak eselyet is. Innentol egy ido utan mar nem lehet majd manualis kocsit kapni, csak legfeljebb hobbi vagy veteran celra. A lovaskocsi sav is megszunt az autopalyakon, sot pesten sok helyre mar traktorral vagy egyeb mezogazdasagi munkageppel sem lehet bemenni, szoval nem ujkeletu az ilyenfajta szabalyozas. Az emberek jo resze nem szeret vezetni, foleg nem dugoban, szoval nekik ez a technologia jol fog jonni, igy a tarsadalmi tamogatottsaga varhatoan nagy lesz.
Ha lesz egy sáv, ahol van 95 automata kocsi és mennek 30-cal egyenletesen, meg lesz egy másik, ahol van 5 nem automata, akik mennek ahogy tudnak (valszeg nem 30-cal) akkor te melyik sávban akarnál menni?
A dugokat az emberek okozzak: http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M Az automata autok ezt kepesek elkerulni, mivel a reakcioidejuk joval kisebb mint az emberekere. Kotelezove nem nagyon fogjak tenni, csak eloszor engedik a hasznalatat, aztan lesz egy automata auto sav, aholva csak ezek mehetnek be. Ott nem lesz dugo, tehat egyre tobb ember vesz ilyen kocsit. Aztan egy ido utan mar a hagyomanyos autoknak lesz kihagyva egy sav, ahol edocoghetnek. Csak eppen minden mas prioritast kap hozzajuk kepest, meg az automata kamionok is. Ha meg valaki nem tartja be a szabalyokat, akkor az automata autok biztonsagos modon megallnak, nehogy baleset tortenjen. Ha valaki szabalytalankodik es emiatt az egesz ut beall, akkor az emberek a szabalytalankodot fogjak kerdore vonni, mivel a robotokkal es a szabalyokkal nem lehet vitatkozni. Ez eleg gyorsan kikoptatja a szabalytalankodokat is, akik vagy abbahagyjak az autozast vagy ok is vesznek egy automata autot.
Egyebkent nagy tavolsagu utazasra a leg hatekonyabb a helykozi tomegkozlekedes (vonat, repulo), varoson belul pedig a helyi tomegkozlekedes. Videken jelenleg az auto a megoldas. Ha pedig valaki ragaszkodik az autojahoz, akkor pl. vonaton viheti azt is, tehat csak a videki kiindulasi pont es a lekozelebbi rola allomas, majd a celhoz legkozelebbi rola allomas es a cel kozott erdemes az autot hasznalni. Mivel a vonatok 300 km/h folott is tudnak menni, ezert meg gyorsabb is mint autoval menni. Persze ehhez mukodo tomegkozlekedesi rendszer kell, amire pl. svajcban van mukodo pelda.
Így van! Mint ahogy az emberek tök hülyén táplálkoznak, ha rájuk van bízva, nem sportolnak, ha nem kötelezik õket rá, meg bagóznak. Ja és a választásokon is tök hülye helyre képesek az ikszet rakni. Szal szerintem is, minél több dolgot kötelezõvé kéne tenni, és nem hagyni, hogy az emberek döntsenek.
"fokozatosan rávezetik az embereket, aztán ha már nincs túl nagy ellenállás kötelezõvé teszik. Sok ilyen dolog lesz még, ami önkéntesnek indul."
Vannak olyan dolgok, amit nem baj ha kotelezove tesznek, a robotautozas is ilyen. Ennek egyertelmuen csak elonye lenne, hatranyok nelkul. Sok millio baleset bizonyitja, hogy az emberek tobbsege alkalmatlan a nagyteljesitmenyu gepek, uzemeltetesere.
Ne reménykedj. A dugózás arról szól, hogy igaz, hogy lassan mész, de közben minden lehetséges szabályt megszegsz, mert nem jutsz elõre. Egy ilyen szerkentyût nem hiszem, hogy erre fognak programozni. Persze ha minden kocsi ótómata lenne, meg kommunikálnának egymással, akkor elnavigálna dugóban is, meg talán még dugó sem lenne. De amíg lesz még egyetlen kocsi a világon amit nem szerelnek fel vele, addig, hogy tutti, hogy lesz dugó meg araszolás, meg anyázás.
Kell rá egy géppuska aztán már mehet is védeni a demokráciát.
Te aztán biztos szeretsz a dugóban dekkolni, ès minden fèl percben 10 mètert haladni. Mert szerintem a többsèg nem, ès pont emiatt is lenne jó egy ilyen rendszer. Az meg hogy mi önkèntes ès mi nem, relatív. Önkèntesen vettèl autót vagy köteleztek rá?
Ez olyan lesz mint a bankszámla, fokozatosan rávezetik az embereket, aztán ha már nincs túl nagy ellenállás kötelezõvé teszik. Sok ilyen dolog lesz még, ami önkéntesnek indul.
" A rövid távú cél az, hogy a fedélzeti rendszer átvegyen minden unalmas és monoton tevékenységet a vezetõtõl." Csak még unalmasabb lesz a vezetés ha már az autó vezet is helyetted.
ezek csak most kezdenek tesztelni amikor a bmw és a google autói már évek óta járják az utakat...
A google kocsikon lidar van a kamerak mellett. Ebben a jarmuben ezt alcaztak, viszont nincs is 360 fokos kepe a vilagrol, mivel tobb kisebb szenzor kepet rakjak ossze, de ezek nem 100%-os lefedesuek es pontatlanabbak mint a nagy szenzor kontener a google fele rendszer tetejen. Persze nem is kell folyamatos street view minoseg az autovezeteshez.
"Én bemegyek, Kitt te addig maradj a kocsiban!"
...mert, hogy ez egy átalakított, de széria VW Passat.
Jobban méz ki mint a google autói, azokon ugyebár van vlm. "radar" szerelve a tetejükre. Amúgy küldjék csak Kelet Európápa... ott lenne az igazi teszt...