Nexus6 kilépett a racionális vita keretéből mivel nem hajlandó állításának alátámasztására. Ezzel a vitát bukta, lezártnak tekintem. (további hsz-re nem reagálok amennyiben az nem tartalmazza a hivatkozott 'önvezetés fogalmának deklarációját' forrásmegjelöléssel)
De megijedtem! :O Miért kéne beidéznem, te magad mondod, hogy ott van! Mondjad mit nem értesz benne!? Ember, ha a SAJÁT MAGAD által linkelt SAE táblázatból nem tudod definiálni/megérteni a LVL3-at, akkor sajnos, ismétlem, nem kéne ide irogatnod!!! De látom lassan magad is belátod, és feladod az önmagaddal való értelmetlen hadakozást. Hát ebben csak támogatni tudlak! XD
Ja és akkor ha lelépsz akkor azt vegyem úgy, hogy a kijelentéeimet akkor gyak elfogadod? Lásd pl #1 Mert akkor köszi!
"LVL3 szintnél kezdődő önvezetőként deklarált kategóriára " Kérem a 'deklaráció' forrását. Idézd be a megadott SAE vagy Wiki oldaladról amikre már 50hsz óta mutogatsz hogy ott van. Last warning: amennyiben nem adod meg a linket és a beidézett "önveztést deklaráló" szöveget úgy a vitát buktad konkrétum nélküli irreleváns referenciára hivatkozás miatt. (ez szokásos Nexus6 menekülő taktika amikor a földbe döngölik)
Kérlek ne fárassz! Vannak itt bajok! Akkor szerinted az ÁLTALAD BELINKELT táblázatban szereplő SAE LVL0 is önvezető, amin talán van egy automata fék!? LOL Édeske, had idézzek klasszikustól (már nem tudom hányadszor, de ezexerint még mindíg nem tudtad feldolgozni): " #30 "Az általad linkelt SAE kategóriákat tartalmazó táblázat szerint határozom meg és valszeg a bíróság is így teszi, az önvezető jármű fogalmát (segítek a zöldek azok! ;)" Talán nem világos, ezért gyengébbek kedvéért (csak NEKED): a kékek LVL0-LVL2 értelem szerűen, (ismétlem ÉRTELEM SZERŰEN) nem érik el az önvezetés kritériumát, nem tartoznak ebbe a kategóriába! Ember!
Ha az ÁLTALAD BELINKELT SAE táblázatból és a segítségként megadott (nem mintha félperces gúglizással ne tudtad volna megtalálni) wiki cikk alapján sem világos pl. a LVL3 fogalma/kritériumai számodra, akkor csak újfent azt tudom javasolni, hogy NE IROGASS véleményt ilyen témájú fórumokba. Köszönöm!
Ha a földbedöngölés nálad azt jelenti, hogy bebizonyítod a saját hülyeségedet, tudatlanságodat, a rendelkezésre álló infók értelmezésére gyak tanulásra vonatkozó inkompetenciádat, a rövid eszedet (mindíg megkérdezed ezerszer azt, amire már kaptál választ), nos akkor én a "földbedöngölést" teljes mértékben vállalom. XD
"hogy az önvezető (magyar)/self-drive (angol) és az autonom(latin -jelentése önálló) illetve driving automation (gyak önvezetés, vezetés automatizáltság) szakkifejezések szinoním jellegével" Tehát ezen új állításod akkor a címben szereplő önvezető autó kifejezés végülis ekvivlanes azzal hogy automatizált vezetésű autó. Akkor hol a hiba hisz a SAE Levels of Driving Automation-nak része az L2 is.
"LVL3 szintnél kezdődő önvezetőként deklarált kategóriára " Kérem a 'deklaráció' forrását. Idézd be a megadott SAE vagy Wiki oldaladról amikre már 50hsz óta mutogatsz hogy ott van.
Vagy a wiki-s szócikked mögül akkor végleg kihátráltál? És már csak a szokásos Nexus6 féle sunyítás megy ha szóba kerül? Lol.
Borzasztó csúnyán lettél megint a földbe döngölve, nagyon gyengusz vagy, egyre inkább.
LOL Ismételten köszönöm, hogy újfent bebizonyítottad, hogy az önvezető (magyar)/self-drive (angol) és az autonom(latin -jelentése önálló) illetve driving automation (gyak önvezetés, vezetés automatizáltság) szakkifejezések szinoním jellegével, gyak azonosságával SEM és a korábbiak alapján a SAE LVL kategóriákkal SEM vagy tisztában.
Továbbá továbbra sem esett le az, hogy az #1-ben miért írtam hogy téves önvenzető jelzővel illetni a Teslát (aminek LVL2 szintű vezetéstámogató rendszer és nem LVL3 szintnél kezdődő önvezetőként deklarált kategóriára vonatkozó jogosultsága van). Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.07.05. 10:10:08
"Ennyike!" Annyika hogy ismételgeted az érvelési hibádat? Lol. Belekötöttél az önvezetés fogalomba úgyhogy te magad sem tudtad definiálni, egy ideig a SAE-re mutogattál, aztán rájöttél hogy ott nincs szó az önvezetésről, akkor elkezdtél a wiki szócikkre, csak azzal meg felsültél mert egy relatíve egyszerű képességű autót is önvezetőnek hívtak. A vitát zárhatjuk hogy a cikkíró szóhasználata nem volt helytelen, csak a tudatlan Nexus6 volt aki belekötött, majd be is égett ezzel is.
Pláne! Amivel kapcsolatban a te kb első ezzel kapcsolatos hsz-edben az #5 -ben ezt írtad.
Jó látni hogy érdemben már nem tudod vitatni az autonóm/ön/automatizált vezetést jóságát, már csak az elnevezésen lovaglás maradt, amit minden ilyen topicban elő is adsz. Lol. Aki megvesz egy ilyen járművet az legalább olyan szinten tisztában van vele hogy mit kapott, minthogy a visszapillantó tükörben lévő tárgyak nagysága eltérhet a valóságostól. Idióták persze mindig lesznek, ők - veled egyetemben - elmehetnek a bíróságra, ahogy ez Amerikában szokás. Aztán majd pislogtok ha ott kimondanák hogyha hülye vagy akkor ez van, erre nem fizetnek, hiába sikerült bizonyítanod.
Amire én megkérdeztem:
Megkérdezehetem, hogy hol látsz te itt önvezető rendszert? Tisztában vagy a gépjárműautomatizálás szintjeivel (SAE szintek) és azzal, hogy honnan számít valami önvezetőnek és meddig vezetéstámogató rendszer? Kérlek tedd világossá, hogy a gyanum alaptalan. Köszönöm!
És mint azt az #59-es hsz-ed is egyértelműen jelzi, 50 hsz után sem vagy marhára meggyőző, hogy tisztában lennél a SAE LVL-ekkel. Megejgyezm, ezekszerint akkor még nem azon trollkodtál, hogy az autonom és az önvezető az nem ugyan az a kategória. Hát érdekes pálfordulat ez az te esetedben. XD
"ami a #18 -ban a vitát indító alapkijelentéseme" Nexus6 hazugság++ Nexus6 elterlődési kísérlet++ A vitainditó hsz.- od az #1 "Vagyis a cím helytelen. Nem az önvezető autó okozott balesetet, hanem a vezető felelőtlenül használta a vezetéstámogató rendszert! ;) Ehhez próbáld tartani magad. Tudom nehéz, mert önellentmondásra jutottál az önvezetés szó kötözködésed kapcsán. Ez van, logikai képességeid túl gyengék.
Félreértesz! Nincs itt semmi személyeskedés, csupán egy kérdés (amire választ nem kaptam, tehát végül is magad is egyetértesz vele) valamint egy puszta ténymegállapítás, ami a #18-ban a vitát indító alapkijelentésemet is alátámasztja:
Ahogy ND, úgy te is rosszul használod az önvezető kifejezést, tehát a felvetésem nagyon is helyénvaló. Mellesleg a cikk egy jogi esettel foglalkozik, ha nem tűnt volna fel.
Nexus6 tisztán személyeskedő hsz. tudott már csak tenni, ezzel kilépett a racionális vita keretében és elbukta azt. (ez egyébként nyilvánvaló volt, már régesrég a földbe lettél döngölve az önellentmondásoddal, hiába kapálództál)
XD Te tényleg ennyire gyenge elméjű vagy? "Én spec. nem látom hogy a SAE level definíció használná egyáltalán az önvezetés kifejezést." Azt hiszem ez a felvetés mindent elmond a képességeidről. Tisztelt bíróság a tanúhoz nincs több kérdésem! LOL
"Én megmondtam, hogy melyik példa minek felel meg, de te ezet sem vagy képes értelmezni a SAE LVL tábázattal, az abban leírtaknak megfelelően összvetni" Tőled várom az értelemzést mivel te kötöttél bele az önvezetés szóba: "Vagyis a cím helytelen. Nem az önvezető autó okozott balesetet, hanem a vezető felelőtlenül használta a vezetéstámogató rendszert! ;)" Én spec. nem látom hogy a SAE level definíció használná egyáltalán az önvezetés kifejezést. A Wiki-s linked már igen (ugye nem akarsz kihátrálni mögüle). Úgyhogy itt tartunk még mindig: Kérdés: Aham. Akkor a linked szerint a 2016-os BME-s teszt autót miért is önvezető? Nexus6 válasza: ?????
Kijelentésem az volt, hogy TE nem vagy képes értelmezni a SAE LVL szinteket. Pont. Erre miért is az a válaszod, hogy tőlem kérded, hogy tudom-e? Én megmondtam, hogy melyik példa minek felel meg, de te ezet sem vagy képes értelmezni a SAE LVL tábázattal, az abban leírtaknak megfelelően összvetni. Amikor leírom pl. hogy a tanuló vezető NEM vezető (mert nincs jogsija), akkor te pl. nem hozol egy jogszabályt, amivel bizonyíthatnád, hogy de igen, hanem mint Áronka visszakérdezel, hogy demért??? Áronka, azért, mert EZ van a jogszabályban! És ne kérdezd meg, hogy melyikben, mert akkor részemről itt fejeztem be!
"Figyelj, ha nem tudod a táblázatot értelmezni" Várom a te értelmezésed ennek kapcsán, főleg hogy a táblázatban nem is szerepel az önvezetés szó.
Kérdés: Aham. Akkor a linked szerint a 2016-os BME-s teszt autót miért is önvezető? Nexus6 válasza: ?????
Nexus6 önellentmondásra jutott(a Tesla-ról azt szeretné állítani hogy nem önvezető, de az önvezetés definícójául felhozott linkjében egy gyengébb képességű autót is önevezőnek minősítenek), egy szép nagy öngól után ismét nem marad más mentsvára minthogy érvelési hibába meneküljön. Lol. Egyre könnyebb téged a földbe döngölni a logikátlan ostobaságaiddal.
Figyelj, ha nem tudod a táblázatot értelmezni, akkor én bármennyit idézhetek az rajtad kiba nem segít. Ezt magyarázom! XD Márpedig, hogy nem vagy képes értelmezni, beazonosítani SAE LVL szintek szerint a tanulóvezetős és a barát hazafurikázós példát ezt tökéletesen mutatja!
"Az én önvezető értelmezésem, ismétlem ezerszer, nem tér el akár az általad linkelt forrásokban meghatározott kategóriáktól." Kérem írd le. Akkor melyik SAE level-t tekinted önvezetőnek, mert a táblázatban sem szerepel az önvezetés kifejezés. Az önvezetés kapcsán itt ratunk: Kérdés: Mit nem tudok értelmezni, hogy folyamatosan belekötöttél az önvezetés szó használatába majd nem tudod megmutatni hogy mi is lenne definicója? Nexus6 válasza:Ajánlom figyelmedbe a Wikit. Kérdés: Aham. Akkor a linked szerint a 2016-os BME-s teszt autót miért is önvezető? Nexus6 válasza: ?????
"NE kérdezz rá újra és újra arra, amire választ kaptál," Nexus6 hazugága++. Nem kaptam választ a fenti kérdésekre. Idézd be hogy mi az önvezetés definíciója ami alapján a BME autóját annak minősítését elfogadtad, de a FSD-t nem.
Ez nem mellébeszélés. Az én önvezető értelmezésem, ismétlem ezerszer, nem tér el akár az általad linkelt forrásokban meghatározott kategóriáktól. LÁSD SAE táblázat! Te vagy adós a vezetés/önvezetés(technikai) és a felelősség(jogi értelemben vett vezetés) megértésével.
Ha a táblázatban nem látod nem érted, akkor sajnos nem tudok rajtad segíteni. #30 "Az általad linkelt SAE kategóriákat tartalmazó táblázat szerint határozom meg és valszeg a bíróság is így teszi, az önvezető jármű fogalmát (segítek a zöldek azok! ;)" Mit nem értesz ezen???? MI van oda írva? Ember!!!!!! :O Lúzer!
És kérlek, újra kérlek, NE kérdezz rá újra és újra arra, amire választ kaptál, mert csak magadat égeted, hogy nem érted. Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.06.16. 11:02:30
"A tanuló vezető NEM vezető" Akkor ki vezet? Még mindig adós vagy az önvezető kifejezés official definícójával.
"Ahogy a LVL2 szintű Autopilot-ot is vezetéstámogató rendszernek." Aham. Akkor a linked szerint a 2006-os BME-s teszt autót miért is önvezető? Ezt is írtad: "Az általad linkelt SAE kategóriákat tartalmazó táblázat szerint határozom meg és valszeg a bíróság is így teszi, az önvezető jármű fogalmát" Próbálj már nem me mellébeszélni hanem írd már le végre hogy mi az önvezetés és a Tesla autója (including FSD) mi alapján tartozik/nem tartozik bele.
"hogy az önvezető attól önvezető, hogy a vezető funkció jogilag és technikailag is a gépnél van" Ezt honnan veszed? Állításod szerint a SAE táblázat alapján definiáltad az önvezetés. Én ott ilyet nem látok. Próbálj meg ne önkényesen kategóriákat kialakítani a szokásos Nexus6 hasraütős módszerekkel.
Reménytelen! XD A tanuló vezető NEM vezető, amíg ninbcs jogsija, tudod ezért is hívják TANULÓ vezetőnek. Ahogy a LVL2 szintű Autopilot-ot is vezetéstámogató rendszernek.
Nem érted? Pont az a lényeg, hogy az önvezető attól önvezető, hogy a vezető funkció jogilag és technikailag is a gépnél van, ahogy a példám esetében ez a barátom. Ahogy mondod egy identitásban, és pont ezért nevezik önvezetőnek, mert nem csak egy másik jogilag feljogosított vezetőt támogat. Jééézus! Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.06.14. 13:34:54
"de nem az önvezetővel kapcsolatban." Indoklás nélküli kijelentés. A tanuló vezető is önvezető, a mellette ülő ember pedig jogi felelőséggel tartozik hogy adott keretek közt átvegye az irányítást. Aki önvezeteő módba kapcsolja a Tesla-ját hasonló jogi felelőséget vállal fel.
"akkor a hátsó ülésen teljesen öntudatlan/vezetésre jogilag és gyakorlatilag is vezetésre alkalmatlan állapotban bóbiskolsz és ő hazaszállít" A példád irreleváns. Ugyanis itt az osztott felelőségről beszélünk, amikor 2 entitás van. A te példádban gyakorlatilag 1 csak entitás van aki vezet a másik helyén egy zsák is lehetne. Ezzel is bebizonyítottad hogy logikai képességed egy ovisét sem érik el. Lol.
Na kérem pont erről beszélek. Az oktató-tanulóvezető példád tökéletes, méghozzá a (SAE) LVL2 fejlett vezetéstámogató rendszerrel kapcsolatban, amilyen a Tesla is, de nem az önvezetővel kapcsolatban. Azzal kapcsolatban az lehet egy jó hasonlat, hogy kölcsönadod a haverodnak a kocsidat/megkéred, hogy a hétvégi bulizáson, koncerten ő legyen a söfőr. Végig ő vezet, nálad még jogsi sincs, a forgalmit is a kezébe nyomod, sőt aztán amikor hajnalban már totál offon vagy, akkor a hátsó ülésen teljesen öntudatlan/vezetésre jogilag és gyakorlatilag is vezetésre alkalmatlan állapotban bóbiskolsz és ő hazaszállít. Na ez az önvezetésre a megfelelő hasonlat.
Köszönöm, hogy a vita lezárásaként gyak bebizonyítzottad, azt a kijelentésemet, hogy nem vagy tisztában az önvezetéshez kapcsolódó kategóriákkal, nem vagy képes, még az általad belinkelt segédanyag használatával sem azokat beazonosítani. Erre való tekintetel én is javasoltam korábban, hogy ilyen témájú cikkekhez ne nagyon írogass, a saját, amúgy is romokban levő tekintélyed és önbecsülésed megőrzése érdekében. Köszönöm, hogy végül ezt most belátod. Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.06.09. 08:54:59
"Kérem add meg hogy mit alapján definiálod az önvezető kifejezést." Nem én kötöttem bele a cikkíró szóhasználatába hanem te, de leírtam már hogy amikor a SW vezeti az autót az önvezetés, akkor is ha jogilag az ember is felelős. Olyan ez mint amikor a tanuló sofőr vezeti az autót, nyilván ő vezet ameddig az anyósülésről oktató át nem veszi tőle, jogi felelősége van az oktatónak, persze csak addig a szintig ami elvárható tőle, ha a tanuló direkt átrántja a szemközti sávba akkor semmiféle negatív jogi következménye nem lesz az oktatónak. Részemről zártam a vitát, többszörösen megsértetted a racionális vita szabályait, kiléptél annak keretéből így buktad azt.
LOL Erre a következtetésre hogy jutottál!? Érdekelne. Kérlek fejtsd ki részletesen. Vagy csak menekülésképp, gyorsan lezárandó, beböfögted ezt is?
Én ugyan nem definiálom sehogy, az önvezető/vezetéstámogató rendszer kategóriákat, tekintve, hogy az általad is linkeklt forrás szerint a SAE már ezzel a táblázattal definiálta! (És asszerint a Tesla LVL2 - lefordítom, vezetés támogató rendszerrel ellátott jármű, ahol a vezetés MINDÍG a sofőr felelőssége, függetlenül, hogy mit ügyeskedik az Autopilot.) Nem tudod értelmezni!? Nem mondod! LOL Hát pont erről beszélek barátocskám, ha meghaladja az értelmi képességeidet, ez a feladat, akkor szerintem ne irogass ilyen cikkekhez! De ahogy érzed.
1. "Az, hogy milyen nevet adunk a táblázatnak, kategórizálásnak gyak irreleváns. Nevezhetjük az önvezetés, automatizálás szintjeinek, még ha a leírás tartalmaz is önvezetést, vagy teljesen automatizált szintet el nem érő kategóriákat is. Lol. Nexus6 ismét csak eljutottt oda hogy a kiinduló kötözködő hsz-e egy nettó ostobaság vol: #1 "Vagyis a cím helytelen. Nem az önvezető autó okozott balesetet, hanem a vezető felelőtlenül használta a vezetéstámogató rendszert! ;)"
"semmilyen körülmények között sem SOHA önvezetőnek." Akkor vissza. Kérem add meg hogy mit alapján definiálod az önvezető kifejezést. 1. Felsültél a SAE oldal kapcsán, mert az egy szóval sem említ self driving-et 2. Felültél a Wiki oldallal, mert az a 2006-os BME autókat is annak nevezi. Ezt akkor felvállaltod hogy helyes elenevzés? (igen/nem) Próbálj ne ismét gerinctelenül elsunnyogni a kérdés elől.
Szerintem, mint azt többször is kifejeztem, marhára nem vagy tisztában a kategóriákkal. Az, hogy milyen nevet adunk a táblázatnak, kategórizálásnak gyak irreleváns. Nevezhetjük az önvezetés, automatizálás szintjeinek, még ha a leírás tartalmaz is önvezetést, vagy teljesen automatizált szintet el nem érő kategóriákat is. Ez neked nem jött át. De ha ez megzavart, akkor az idézett táblázat/leírás címével kapcsolatos pongyolaságomat vállalom, ez a lényeget tekintve ugyanis nem változtat.
Mert a lényeg az, hogy a Tesla járművei továbbra is csak LVL2 szintűek, ami a bekapcsolt vezetéstámogató rendszer (Autopilot, ennek kiterjesztése pedig FSD) esetén sem minősül, semmilyen körülmények között sem SOHA önvezetőnek. . Szomorú, hogy ezt ennyi cikk több száz hasz után sem tudod felfogni. Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.06.05. 11:26:14
1. "Amit amúgy többször és alaposabban nem tudok elmagyarázni!" Hibát én csak nálad látok. A téma az hogy belekötöttél az újságírók önvezetés szó használatába, és állításod szerint a: Önvezetési szintek meghatározása (SAE) definícióját használtad erre. A hivatkozott linken azonban egy szó sincs az önvezetésről. Kértem hogy idézd be hol írják hogy melyik szint az önvezetés, ezzel még mindig adós vagy. A wiki-s linkeden egyébként a 2006-os BME autó is önvezető autó címkével szerepel. Ezek szerint akkor te is ilyen alacsony a húzod meg az önveztés szó használhatóságát? Akkor viszont nem értem mi a gondod a Tesla-val? Vaskos önellentmondásban vagy ismét.
A probléma megoldása egyébként egyszerű A Tesla L2 is nevezhető önvezetőnek(amikor ilyen módban van) az L3-is az. És az L5 is az lenne. Ezért nem hibás a cikk címe, és ezért volt butaság részedről ebbe belekötni.
Amikor a Tesla Autopilot (SAE Lvl 2) esetében, amire szólnak az statisztikai adatok, simán mondasz olyat, hogy ez az ember vs. gép összehasonlítást jelent, az nem csak pontatlan, de hogy még mindíg nem vagy képes nemcsak belátni, de észrevenni sem a hibádat, az neharagudj, de már röhejes! XD
Mit nem tudok értelmezni, hogy folyamatosan belekötöttél az önvezetés szó használatába majd nem tudod megmutatni hogy mi is lenne definicója? De ezt tudom értelemzni: felsültél a saját trollkodásoddal, majd sunyi módon kihátráltál.
Beakadt a lemez? Ismétlem, ha nem tudod értelmezni, a helyükön ezeket a szövegkörnyezertből kiemelt mondatokat, akkor sajnálom, de a hiba nem az én készülékemben van. Ha meghaladja a képességeidet, továbbra sem javaslom, hogy ebben a témában írogass.
1-2 "Elárulom automated driving, self driving azok a szinoním fogalmak." A self driving pedig ugye önvezetés. csak nem mered kimondani magyrul? A kiinduló állításod #1 ez volt: "Nem az önvezető autó okozott balesetet, hanem a vezető felelőtlenül használta a vezetéstámogató rendszert! " Majd ezután ez: "Ahogy az Autopilot, úgy az "Teljes Önvezetés" is csak egy marketing elnevezés egy vezetéstámogató rendszerre, egyik sem önvezető valójában" Most oda jutottál hogy a SAE Levels of Driving Automation az tulajdonképp önvezetés szinonim. Ebből az következik hogy értelmes a 2-es szintű önvezetés fogalom is. Akkor min is rugóztál az eredeti önvezetés kifejezés kapcsán, mert egy így egy vaskos önellentmondás.
3. "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr azonos jóságfokkal vezet, de többszöri felszólításra sem tudott leírni egyetlen számot sem ami ezt alátámasztaná. A pontot így bukta.
4. Nexus6 nem tudja megfogalmazni mit vitat ami kapcsán kérdése van. Így pont értelmét vesztette.
Aaaaz igen. Te most tényleg ilyen mentálisan leterhelt vagy, vagy csak xopatsz!? :O
Teljesn rosszul érted, a szövegkörnyezetből kiemelve rakod össze. Olvasd el a teljes szövegeket, ahonnan kiollóztad nem kis munkával. Nyilvánvaló, sőt teljesen ellentmondás mentes, hogy mit értek a kérdéses fogalmakon, melyiket adott herlyen miért használom, és mi szerepel a táblázatban.
Köszönöm, hogy ismételten megerősítetted, hogy továbbra sem vagy tisztában a SAE önvezetési szintek tartalmával, Azonban ha ez a megértési problémád valós, és nem csak szimpla kendőzetlen trollkodás, javaslom, hogy mielőbb keress fel szakembert, monjuk egy általános iskolai írás-olvasás szakos tanárt. Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.24. 13:20:02
1-2 "Elárulom automated driving, self driving azok a szinoním fogalmak." A self driving pedig ugye önvezetés. csak nem mered kimondani magyrul? A kiinduló állításod #1 ez volt: "Nem az önvezető autó okozott balesetet, hanem a vezető felelőtlenül használta a vezetéstámogató rendszert! " Majd ezután ez: "Ahogy az Autopilot, úgy az "Teljes Önvezetés" is csak egy marketing elnevezés egy vezetéstámogató rendszerre, egyik sem önvezető valójában" Most oda jutottál hogy a SAE Levels of Driving Automation az tulajdonképp önvezetés szinonim. Ebből az következik hogy értelmes a 2-es szintű önvezetés fogalom is. Akkor min is rugóztál az eredeti önvezetés kifejezés kapcsán, mert egy így egy vaskos önellentmondás.
3. "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr azonos jóságfokkal vezet, de többszöri felszólításra sem tudott leírni egyetlen számot sem ami ezt alátámasztaná. A pontot így bukta.
4. Nexus6 nem tudja megfogalmazni mit vitat ami kapcsán kérdése van. Így pont értelmét vesztette.
Nemár ember! Elárulom automated driving, self driving azok a szinoním fogalmak. LOL XD
Megjegyzem, szerintem, én nem tettem be angol nyelvű LINKET ebbe a fórumba, ez a TE forrásod! Azt se tudod mit szúrogatsz be!? :O Jééézus!
1-2 "Szóval a saját magad által beszúrt táblázatot nem tudod értelmezni" De tudom, csak az nem 'önvezetési' szintekről beszél. Mégis honnan veszed az önvezetés szó jelentését(amin elkezdtél rugózni). Ha tényleg ennyire nem tudsz angolul akkor mindek teszel be angol nyelvű forrást? Nexus6 ismételten nem tudott forrást adni az önvezetés szó használata kapcsán.
3. "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr azonos jóságfokkal vezet, de többszöri felszólításra sem tudott leírni egyetlen számot sem ami ezt alátámasztaná. A pontot így bukta.
4. Nexus6 nem tudja megfogalmazni mit vitat ami kapcsán kérdése van. Így pont értelmét vesztette. A 32 ben sincs ilyen, csupán kérdezel látszólag bele a levegőbe. Ilyenekre nem fogok válaszolni. Minden vitapontnak kell hogy legyen egy tiszta scope-ja.
Önvezetési szintek meghatározása (SAE) Aha, értem. Szóval a saját magad által beszúrt táblázatot nem tudod értelmezni, megtalálni az önvezetéssel kapcsolatban használt szinoním kifejezést. Az igen Barátom! Huh, szerintem pont erről beszélek, amikor azt mondom, hogy nem vagy azon a szinten, hogy ebbe a vitába bekapcsolódj. Köszönöm a bizonyítást. Asszem ezzel ezt is lezárom.
Baleseti felelősség + megbízhatóságra vonatkozó kérdésem lásd #32 Zéro válasz. Na én ezzel tényleg kiszálltam.
1. "Önvezetési szintek meghatározása (SAE)" Forrás erre? Nexus6 ismételten nem tudott forrást adni az önvezetés szó használata kapcsán. Ezzel a pontot bukta ezután ignorálta. Jó nagy pofáraesést produkált a kötözködésével.
2. Kérdés: "Először is kérem hogy mit értesz önvezető rendszer alatt." Nexus6 válasza: "SAE kategóriákat tartalmazó táblázat szerint határozom meg" Nexus6 ismét csak mellébeszél. A SAE Levels of Driving Automation táblázat nem tartalmazza a self-driving kifejezés definícóját. Amikor sarokba szorul Nexus6 tipikusan az irreleváns referenciára mutogatásba menekül hogy leplezze a felsülését, csak hát ez soha nem jön össze. Pofára estél itt is.
3. "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr azonos jóságfokkal vezet, de többszöri felszólításra sem tudott leírni egyetlen számot sem ami ezt alátámasztaná. A pontot így bukta.
4. Nexus6 nem tudja megfogalmazni mit vitat ami kapcsán kérdése van. Így pont értelmét vesztette.
(amennyiben nem tudsz a fenti pontokban érdemi reakciót adni, úgy a vitát lezártnak tekintem, természetesen úgy hogy ismét elvesztetted azt)
Önvezetési szintek meghatározása (SAE) Kijelentésem az volt, hogy TE nem tudod ezt megfelelően értelmezni alkalmazni. Akkor miért is nekem kéne erre definíciót hozni. Én megelégszem az általad prezentált linkkel, ;) vedd azt alapul. Vagy még azt sem tudod értelmezni? :O
Baleseti felelősség "Az általad linkelt SAE kategóriákat tartalmazó táblázat szerint határozom meg és valszeg a bíróság is így teszi, az önvezető jármű fogalmát (segítek a zöldek azok! ;)"
"Tehát milyen adatokat adott ki arról a Tesla, hogy FSD esetében hány km-enként kell beavatkozni a vezetőnek egy könnyebb szabálysértés/koccanás, és egy életveszélyes helyzet elkerülése érdekében?" "Tehát a kérdésre vonatkozóan semmilyen adatot nem tudsz produkálni, ezért inkább más fórumra próbálod terelni a beszélgetést. Hmmm. érdekes megoldás, de ugye szerinted sem minősül ez válasznak. Annak hiányában részemről lezártam."
Amennyiben érdemi észrevételt képtelen vagy a személyeskedésen tenni én kiszálltam. Csá!
1. "Önvezetési szintek meghatározása (SAE)" Forrás erre? Nexus6 ismételten nem tudott forrást adni. Ezzel a pontot bukta.
2. Kérdés: "Először is kérem hogy mit értesz önvezető rendszer alatt." Nexus6 válasza: "SAE kategóriákat tartalmazó táblázat szerint határozom meg" Nexus6 ismét csak mellébeszél. Ezzel a pontot bukta.
3. "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr azonos jóságfokkal vezet, de többszöri felszólításra sem tudott leírni egyetlen számot sem ami ezt alátámasztaná. A pontot így bukta.
4. Nexus6 nem tudja megfogalmazni mit vitat ami kapcsán kérdése van. Így pont értelmét vesztette.
Önvezetési szintek meghatározása (SAE) A kijelentésem az volt, hogy nem vagy tisztában az önvezetési szintek tartalmával és azzal, hogy a Teszla járművei (amúgy a Teszla által is elismerten - lásd idézetek a Teszla oldaláról) NEM mininősülnek önvezetőenk! Pont. Ezt gyakorlatilag te magad bizonyítottad, amikor itt örömködsz/értetlenkedsz, amikor végre valahára megtaláltad a SAE idevonatkozó táblázatát, amihez ezúton is ismét gratulálok! Nem tudodok és nem is akarok rajtad segíteni, amikor a táblázatban és a már linkelt/idézett forrásokban leírtakat nem tudod értelmezni. Ehhez a feladathoz egyedül kell felnőnöd, én csak a hiányosságodra hívtam fel a figyelmed. Sok sikert. Egy kis segítséget adnék azért, újra ismétlem, hogy eleve amikor a Teszla statisztikára hivatkozol, hogy mennyivel jobb az önvetzető az embernél (sic) akkor tévúton jársz, tekintve, hogy a Teszla autói LVL2-szintűek, az az nem önvezetők. Értem!?
Baleseti felelősség Az általad linkelt SAE kategóriákat tartalmazó táblázat szerint határozom meg és valszeg a bíróság is így teszi, az önvezető jármű fogalmát (segítek a zöldek azok! ;)
"Tehát milyen adatokat adott ki arról a Tesla, hogy FSD esetében hány km-enként kell beavatkozni a vezetőnek egy könnyebb szabálysértés/koccanás, és egy életveszélyes helyzet elkerülése érdekében?" "Tehát a kérdésre vonatkozóan semmilyen adatot nem tudsz produkálni, ezért inkább más fórumra próbálod terelni a beszélgetést. Hmmm. érdekes megoldás, de ugye szerinted sem minősül ez válasznak. Annak hiányában részemről lezártam." Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.18. 10:26:58
1. "Önvezetési szintek meghatározása (SAE)" Forrás erre? Én továbbra is csak azt látom hogy "SAE Levels of Driving Automation". Ami nem önvezetést jelent hanem automatizált vezetési szintet. Tehát elkezdtél rugózni az önvezetés szó használatán, és ott tartunk hogy nem tudod prezentálni hogy hol van ez a szó definiálva.
"melyik szinttől minősül egy jármű önvezetőnek és meddig számít csak fejlett vezetéstámogató rendszernek, irreleváns" Nem az. Kérem add meg mi minősül önvezetésnek, ha már belekötöttél abba hogy én rosszul használom a szót.
2. "önvezető rendszer hibásan működött" Először is kérem hogy mit értesz önvezető rendszer alatt. A kijelentésed enélkül további mellébeszélées melegágya!
3. "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr azonos jóságfokkal vezet.(Ezek szerint vannak olyan adatok ami alapján ez megállapítható volt.) Azonban nem tudja a két számot megmutatni ami alapján a kijelentését tette. Megállapítható hogy ez egy üres légből kapott Nexus6 bemondás volt ismét. Próbál az adott pontból elmenekülni.
4. "Tehát a kérdésre vonatkozóan semmilyen adatot nem tudsz produkálni Milyen állításom vitatod itt? Sima kérdésekre vagy válaszolok vagy nem.
Önvezetési szintek meghatározása (SAE) Mi az hogy az önvezetés egzakt definíciója!? :D Ezekszerint nem érted a saját magad által belinkelt táblázatba foglalt kategóriák tartalmát? Többet én sem tudok hozzátenni. Amúgy én láttam magyarul is megfogalmazva. Szal ha ez nehézségeket okoz, a helyedben elgondolkodnék, hogy a témához a továbbiakban egyáltalán ne szóljak hozzá. Javaslom fontold meg. Te kezdtél el nyelvészkedni a konkrét kifejezéseket illetően: önvezetés vs vezetés automatizáltság szintjei. Én végig szemantikai alapon maradtam. Az hogy ezt a táblázatot minek nevezzük az a tartalmát tekintve, konkrétan hogy melyik szinttől minősül egy jármű önvezetőnek és meddig számít csak fejlett vezetéstámogató rendszernek, irreleváns!
Baleseti felelősség Iiiigen! Mit akarsz mondani!? Amikor, újra ismétlem NINCS SAE-LVL2 fölötti szintű ÖNVEZETŐNEK engedélyezett jármű forgalomban. Ergo nincs olyan eset, hogy az önvezető rendszer hibásan működött, a vezetőt nem terheli felelősség. Olyan viszont van, hogy a vezető a hibás, mert nem kellő figyelemmel vett részt a forgalomban, ezért nem tudott beavatkozni a vezetéstámogató rendszer hibás működésekor! Lásd aktuális, a fórum alapját képező cikk. Ha még nem olvastad, javaslom bepótolni, roppant tanulságos. XD
"Tehát a kérdésre vonatkozóan semmilyen adatot nem tudsz produkálni, ezért inkább más fórumra próbálod terelni a beszélgetést. Hmmm. érdekes megoldás, de ugye szerinted sem minősül ez válasznak. Annak hiányában részemről lezártam."
1. "hogy most átmész ilyen szinten grammar náciba" Lol ahogy mondtam te kezdted el. Pl ezzel: "A kljelentésed az volt, hogy azért fogalmazol pongyolán, mert az önvezetés szintjeinek nincs egzakt definíciója. Én jeleztem, hogy de igen van. Most meg nekiállsz itt játszani a hülyét." Továbbra is várnám az általad használt önvezetés kifejezés egzakt definicióját! Mivel ezt láthatóan nem tudtad megadni így kijelenthető hogy a nyelvészkedési szálad (amit te nyitottál) egy csúnya felsüléssel végződött a részedről. Ahogy már mondtam ismét csak egy szép nagy öngólt rúgtál. Lol.
2. "addig a bíróság, egy baleset tárgyalásakor, akár eseti szinten, akár általánosan, nem vizsgálhatja az ember és az ÖNVEZETŐ JÁRMŰ felelősségi viszonyát, merthogy ez a jármű NEM AZ!" A bíróság az elnevezéstől függetlenül megvizsgálja a beleset okát, ez lehet az hogy az FSD módban lévő Tesla SW(vagy akár HW) hibásan működött, ekkor a volán mögött ülő embert semmiféle büntetőjogi felelősség nem terheli (és persze lehet olyan eset is ahol igen). Ez jogilag nem más minthogyha meghibásodik a tempomat SW-e akkor a sofőr nem felelős. Úgy tűnik ismét csak az önvezetés szóba próbálsz menekülni itt is. Megadnád végre hogy mit értesz alatta?
3. "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr azonos jóságfokkal vezet.(Ezek szerint vannak olyan adatok ami alapján ez megállapítható volt.) Azonban nem tudja a két számot megmutatni ami alapján a kijelentését tette. Megállapítható hogy ez egy üres légből kapott Nexus6 bemondás volt ismét. Próbál az adott pontból elmenekülni.
Önvezetési szintek meghatározása (SAE) LOL. Ezt most te sem gondolod komolyan, hogy most átmész ilyen szinten grammar náciba, vagy mire véljem ezt a próbálkozást!? :O Ügyes kis betámadás lehetne! De... Nézd engem nem az zavar, hogy nyelvészeti szempontból rosszul használod a kifejezéseket, amit részben ezekszerint én is elkövetek. Hanem hogy a TARTALOMMAL SEM vagy tisztában. Szal ne akard már megmagyarázni, hogy nekem bármilyen felelősségem van abban, hogy te rosszul értelmezed ezeket a kifejezéseket és ezt az befoilyásolja, hogy esetenként én sem a legpontosabban fogalmazok! Öntsünk tiszta vizet a pohárba, itt arról van szó, hogy TE FOLYAMATOSAN ÖNVEZETÉSRŐL beszélsz, és az a baj, hogy ezt pontosan így is érted. Ami alapvetően egy ordas tévedés.
Baleseti felelősség Nem én mantrázok még mindíg. Te nem értesz alapvető dolgokat. Amíg a közutakon max SAE-LVL2 szintű, vezetéstámogató rendszerrel ellátott járművek közlekedhetnek, addig a bíróság, egy baleset tárgyalásakor, akár eseti szinten, akár általánosan, nem vizsgálhatja az ember és az ÖNVEZETŐ JÁRMŰ felelősségi viszonyát, merthogy ez a jármű NEM AZ! Pont.
"Tehát a kérdésre vonatkozóan semmilyen adatot nem tudsz produkálni, ezért inkább más fórumra próbálod terelni a beszélgetést. Hmmm. érdekes megoldás, de ugye szerinted sem minősül ez válasznak. Annak hiányában részemről lezártam."
"Önvezetési szintek meghatározása (SAE)" Ezek szerint ahogy mondtam nem tudsz angolul. SAE Levels of Driving Automation Az önvezetés angolul "self-driving". De ha a fenti az akkor nálad már a level1 is önvezetést jelent? Nyilvánvalóan ostoba voltál hogy az önvezető szón kezdtél el lovagolni, most meg sarokba szorultál hogy a SAE automatizált vezetési szintekről beszél, nem önvezetésről. Várom végre a linket ahol önvezetési kategóriákról írnak ui. ez volt a te állításod: "hányas szintű önvezetési kategória" meg az hogy "kvázi-önvezető rendszer" Tehát egyszer true/false-ként használod az önvezetés szót, máskor meg a SAE level ként értelmezed azt, totál káosz ami a fejedben van a téma kapcsán. Tehát milyen szócikk alapján is használod az önvezetés kifejezést? Enélkül Nexus6 ismét csak elsunnyogott és bukta a pontot.
"Baleseti felelősség" Nexus6 nem tud reagálni, nem tudta megvédeni az állítását. A jogrendszer képes eldönteni hogy egy ember hibás-e balesetben(akkor is ha önvezető módban volt az autó), az ezzel ellentétes kiinduló Nexus6 álltás téves
"az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr azonos jóságfokkal vezet.(Ezek szerint vannak olyan adatok ami alapján ez megállapítható volt.) Azonban nem tudja a két számot megmutatni ami alapján a kijelentését tette. Megállapítható hogy ez egy üres légből kapott Nexus6 bemondás volt ismét.
Önvezetési szintek meghatározása (SAE) A kljelentésed az volt, hogy azért fogalmazol pongyolán, mert az önvezetés szintjeinek nincs egzakt definíciója. Én jeleztem, hogy de igen van. Most meg nekiállsz itt játszani a hülyét. Ember, mit nem értesz azon, hogy vannak a vezetés automatizálás szintjei(átfogóbb kategória), amin belül egy jármű tartozhat vezetés támogatási rendszerrel rendelkező kategóriába (LVL2-ig), és LVL3 felett minősülhet önvezetőnek. Nem vagy képes megbírkózni a különböző halmazokkal?! :O Én tudok angolul, te belőled hiányzik az értő olvasás képessége, meg nekem marhára úgy tűnik, mintha a SAE kategórizálással tényleg most találkoznál életedben először. Ami tekintve, hogy évek óta írogatsz ebben a témában elég szégyen, hiszen az alaptudásod ezekszerint a mai napig hiányzik ehhez. Köszönöm, hogy ezzel gyakorlatilag a tudásod hiányosságára vonatkozó kijelenetésemet igazotad, részemről a kérdést lezártam.
Baleseti felelősség Nem én mantrázok, hanem te nem vagy képes ésszerűen érvelni az álláspontod mellett, ami mi is pontosan?, kifejteni azt. Nincs miről vitatkoznom ezáltal. Azt amit a bíróság vizsgál annak pontosan az az alapja, amit írtam, hogy a jelenleg engedélyezett szintig mindíg az ember vezet! Tekintve, hogy érdemben nem tudsz hozzászólni részemről lezártam.
Tehát a kérdésre vonatkozóan semmilyen adatot nem tudsz produkálni, ezért inkább más fórumra próbálod terelni a beszélgetést. Hmmm. érdekes megoldás, de ugye szerinted sem minősül ez válasznak. Annak hiányában részemről lezártam. Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.16. 11:38:23
"Önvezetési szintek meghatározása (SAE)" Aham, csakhogy ez automatizált vezetés: SAE Levels of Driving Automation Jól láthatóan fogalmatlan vagy a témában vagy megint kiderül hogy nem tudsz angolul. Tehát milyen szócikk alapján is használod az önvezetés kifejezést? Mi alapján hibás az én használatom?
"Baleseti felelősség Csak ismételni tudom magam" Nexus6-nak nincs érve csak mantra, a pontot bukta. A jogrendszer képes ledönteni hogy egy ember hibás-e balesetben, az ezzel ellentétes kiinduló Nexus6 álltás téves.
"Tehát nincs ilyen adat. Köszönöm." Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr azonos jóságfokkal vezet. Ezek szerint vannak olyan adatok ami alapján ez megállapítható volt. Most pedig kijelenti hogy nincs is adat.. Ezzel az önellentmondásoddal megint jól beelsétáltál egy pofonba :)
Önvezetési szintek meghatározása (SAE) Gúgli a barátod, ha érdekel! Én csak jeleztem, hogy a tudásod meglehetősen szegényes. Hogy van-e benned törekvés a tanulásra az a te dolgod.
Baleseti felelősség Csak ismételni tudom magam. A világon általában max LVL2 szintű szabályozás van, itt a vezető, az ember a felelős. Mindíg. Pont. 1-2 helyen, USA államban/országban van valami 3. szintű szabályozás, az ehhez kapcsolódó típusengedélyt 1-2 jármű kapta meg. Tudtommal Tesla modell nincs benne.
Statisztika Ez másik oldalon felmerült vitatéma, az általános közlekedési statisztikai adatok összevetése az Autopilot/FSD használata vonatkozóan a Tesla által prezentált adatokra. Ott megkaptad a választ. Én viszont továbbra sem kaptam meg a választ, az én kérdésemre: "Tehát milyen adatokat adott ki arról a Tesla, hogy FSD esetében hány km-enként kell beavatkozni a vezetőnek egy könnyebb szabálysértés/koccanás, és egy életveszélyes helyzet elkerülése érdekében?" Tehát nincs ilyen adat. Köszönöm. Vagyis amivel próbáltad a jogi kérdést kiütni, az az a technikai alkalmazhatóságra nincs konkrét adatod!
"De az, egzakt, nézz utána!" OK. Kérném a linket ami leírja hogy mi az önvezetés. (ahonnan te is tudod hogy mi az)
"Aha szerinted, meghatározott, hogy mikor, milyen feltételekkel kell átvennie a júzernek a vezetést." Nexus6 szalmabáb érvelési hiba++ Azt mondtam hogy a bíróság minden közlekedési baleset kapcsán egyénileg mérlegek hogy az ember/szoftverfejelsztő/hardvergyártó cég megtette-e amit tőle az adott helyzetben elvárható volt. Ilyen egyszerű az elv. Aki nem tette meg az bűnös.
"Tehát milyen adatokat adott ki arról a Tesla, hogy FSD esetében hány km-enként kell beavatkozni a vezetőnek egy könnyebb szabálysértés/koccanás, és egy életveszélyes helyzet elkerülése érdekében?" Nexus6 volt aki megállapította hogy az FSD és az emberi sofőr aznos jóságfokkal vezet. Ezek szerint vannak olyan adatok ami alapján ez megállapítható volt. Vagy ismét csak kamuztál. Ezzel az önellentmondásoddal megint jól beelsétáltál egy pofonba :)
De az, egzakt, nézz utána! Azért gondolod, hogy értelmetlen jogi szakkifejezésen lovagolok, mert nem értesz hozzá, nem vagy tisztában a különböző szintű automatizálási kategóriák tartalmával és azzal, hogy ez milyen szintű felelősséget ró az emberi vezetőre. Pont ebbe futott bele a cikkben szereplő úriember is, ahogy ti is. Ezen nincs mit vitatni. Pont.
Aha szerinted, meghatározott, hogy mikor, milyen feltételekkel kell átvennie a júzernek a vezetést. :O Aha, csak épp ugye nincs a 3. szintű önvezetésre sem egy általánosan nemzetközi szinten működő, elfogadott szabályozás, amit amúgy már ugyan önvezető szintnek hívnak, de valójában nem az, mert az emberi felelősség továbbra is vastagon megvan. Ezt pofázom. Persze te az újadból kiszophatsz mindenféle mondatokat, csak ugye ezeknek semmi valós relevanciája nincs. Lásd statisztika, miről beszélsz, NINCS 3. szintre vonatkozó statisztika, ez tény! Ne haragodj, de ez így, ilyen hozzáállással a részedről nem vita! A LVL2 szintű vezetéstámogatási rendszer a Tesla esetében csak autópályára való, ezért amikor valaki azt nem autópályán használja akkor az vét az érvényes szabályozókat illetően (lásd cikk beli jogi eset!). Az FSD való már lakott területre/autópályán kívül is, de ez béta verzióban van (kérdés mennyire jogszerű a közúton a júzerrel, gyak felárért teszteltetni, simán pofátlanság, amellett, hogy mind etikailag, mind jogilag ingoványos). Arról, hogy ezzel majd a Tesla eléri a 3. szintet, azt konkrétan nem tudjuk. Ez tény! Az igazi önvezetésről 4/5. szint meg még senki nem is beszél jóformán (max Waymo kísérleti járművei). Szabályozás, jogi háttér meg a fasorban sincs!
Tehát milyen adatokat adott ki arról a Tesla, hogy FSD esetében hány km-enként kell beavatkozni a vezetőnek egy könnyebb szabálysértés/koccanás, és egy életveszélyes helyzet elkerülése érdekében? Fejezd be az álmaid összekeverését a valósággal! Ébresztő!
"úgy te is rosszul használod az önvezető kifejezést," Szerinted rosszul. Ez nem egy egzakt tudományos definició, hanem leginkább az az állapot amikor az autó az ember beavatkozása nélkül halad. OK. Ezek szerinte a rendszer jósága kapcsán vitaképtelen vagy már csak a jogi/marketing elnevezéseken lovagolsz.
"Eldönthetetlen, hogy mi a júzer felelőssége, amikor egyet pittyen" Egyébként nem, ezt a jelenlegi statisztikák is a rendszer hibájának könyvelik ha átadás után x másodpercen belül baleset történik. Abszoltúl meghatározható egy handover idő ami alatt a user-nek át kell vennie az iránytást egyébként az autó leáll. A közlekedési balesetek elemzése mindig egyedi, a user akkor lesz büntetőjogilag hibás ha nem tudta hozni azt az elvárható szintet amit egy ember tudhat ha figyeli az utat és átveszi a kontrolt ha a gép szól vagy olyat lát ami miatt egyértelműen át kell vennie. Az elv realtíve egyszerű, de mindig a konkrét esetet kell kiértékelni hogy hozta-e az adott ember azt amit az adott önvezetési szint kapcsán megkövetelnek/elvárható tőle. Azért senkit nem vonnak felelőségre ha egy megoldhatatlan helyzetbe kerül.
Ahogy ND, úgy te is rosszul használod az önvezető kifejezést, tehát a felvetésem nagyon is helyénvaló. Mellesleg a cikk egy jogi esettel foglalkozik, ha nem tűnt volna fel. És a lényege pont az, hogy a júzer kb azzal védekezett, támodott lényegében ahogy ti is értelmezitek a kérdést, az ő esetében hogy az önvezető nem önvezető. A Tesla pedig kimondta, amit én is próbálok veletek megértetni, gyak zéro sikerrel, hogy így van, igen, mert ez NEM az!
Jogi szempontból pont a LVL3 szint a legkritikusabb, hiszen az már nincs előírva, hogy aktív vezetőként, gyak kéz a kormányon kell a rendszert a sofőrnek felügyelnie. Azonban a felelősség, és a beavatkozás kötelezettsége még is terheli. Eldönthetetlen, hogy mi a júzer felelőssége, amikor egyet pittyen, hogy vedd át és már csattansz is a kamionba, akkor kinek lesz a hibája.
Nemmondod, én nem találtam ilyen viszonylag friss adatokat.
"Tisztában vagy a gépjárműautomatizálás szintjeivel (SAE szintek) és azzal, hogy honnan számít valami önvezetőnek és meddig vezetéstámogató rendszer? " "akkor ahogy látom tehát nem kérdés a továbbiakban az, hogy hivatalosan a Tesla önvezető-e, vagy sem?" Úgy látszik Nexus nincs tisztában. Az ui. soha nem is volt kérdés hogy mi a jogi helyzet. Te hadakozol valamivel amit senki nem vitat. (tipikus)
"Azt nem vitatom, hogy egy ilyen vezetéstámogató rendszer (LVL 2.) akár statisztikailag is biztonságosabb-e" A kérdés az volt hogy amikor L3 módban megy az FSD, technikailag ez vezet, nem az ember. Vitatod-e hogy ebben a módban is jobb beleseti statisztikát produkál mint az emebrek?
"Nade a kérdésem, hogy gyak hány km-enként kell kivenni az Autopilot/FSD kezéből a kormányt miért is fontos?" Megvannak erre az adatok. Ha az L3-tól azt várod hogy L4 vagy L5 legyen akkor ismét csak arról teszel tanúbizonyságot hogy fekete-fehérben tudsz kondolkozni és nem ismered az autonómitás szintjei közti különbségeket.
Nos, akkor ahogy látom tehát nem kérdés a továbbiakban az, hogy hivatalosan a Tesla önvezető-e, vagy sem? Mert hogy de jure nem az! Ennyit a jogról. Azt nem vitatom, hogy egy ilyen vezetéstámogató rendszer (LVL 2.) akár statisztikailag is biztonságosabb-e, mint egy emberi vezető enélkül, önmagában. Automata fék, sávtartás, táblafigyelés, a természetes emberi figyelmetlenségből, fáradtságból adódó baleseteket, konfliktusokat csökkentheti.
Nade a kérdésem, hogy gyak hány km-enként kell kivenni az Autopilot/FSD kezéből a kormányt miért is fontos? Csakmert, te a videót annak a bizonyítékaként próbáltad bemutatni, hogy a Tesla de facto, technikailag viszont egy kvázi-önvezető rendszer. Azonban csak a te általad is prezentált adatok állnak rendelkezésre miközben az általam kérteket nem adja ki a Tesla! Ugyanis ez megmutatná, hogy bizony továbbra is szükséges az emberi felügyelet.
Emellett elmondanám, hogy tudomásom szerint a LVL 3 szintű gyak korlátozottan önvezető (kormányt már elengedheted, de minden pillanatban készen kell lenned a vezetés visszavételére) járműre vonatkozó engedélyt a világon 1 államban egy járműnek adták ki. És ez nem a Tesla gyártmánya! De ez már több hónapos adat. https://autocrypt.io/the-state-of-level-3-autonomous-driving-in-2023/
Ja és szerintem én nem kevertem/használtam rosszul, a Tesla hivatalos kategorizálásával ellentétesen az Autopilot/FSD kategóriákat, ellentétben veled! Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.03. 20:14:57
Tehat tovabbra is nekem kene prezentalnom azokat az adatokat, amikkel te alatamaszthatod a... nem is tudom mit. Egyebkent teljesen hihetonek tunik, hogy mikozben a szoban forgo soforok folyvast probaljak megakadalyozni, hogy az Autopilot, vagy az FSD szabalysertest/balesetet okozzon, valahogy latvanyosan kevesebb balesetnek lesznek reszesei.
Es nem, a manual felolvasasa nem jelenti, hogy nem keverted az Autopilotot es az FSD-t.
Khmm. Szerintem te vagy aki keveri a dolgokat Autopilot/FSD. Nézzük mit ír a Tesla:
Az Autopilot egy korszerű vezetéstámogató rendszer, amely növeli a biztonságot és kényelmesebbé teszi a vezetést. Megfelelően használva az Autopilot csökkenti a vezető terhelését.
Az Autopilot minden új Tesla alapfelszereltségének része. Azon tulajdonosok, akik Autopilot nélkül vették át autóikat, két Autopilot-csomagot vásárolhatnak meg, attól függően, hogy az autót mikor gyártották: ezek az Enhanced Autopilot és Teljes önvezető képesség.
A jelenleg engedélyezett Autopilot, Enhanced Autopilot és Teljes önvezetés funkciók aktív vezetői felügyeletet igényelnek, és nem teszik önállóvá a járművet.
Kérjük, hogy az Autopilot használatbavétele előtt olvassa el a használati útmutatót, amelyben nemcsak útmutatást, hanem további biztonsági tudnivalókat is talál. Az Autopilot használata közben a vezető felelőssége, hogy éber maradjon, kezei állandóan a kormányon legyenek és mindig az ellenőrzése alatt tartsa az autót.
Továbbra is figyelnem kell az Autopilot használata közben? Igen. Az Autopilot olyan aktív vezetéstámogató rendszer, amelyet csak teljes figyelmet tanúsító vezető használhat. Nem teszi a Teslát önvezetővé, és nem lesz tőle autonóm az autó.
A kérdésem nem az volt, mint amire az adatokat adtad. Megismétlem:
Illetve nyilván meg tudod mondani, hogy az FSD használata közben átlag hány km-enként kell a vezetőnek beavatkoznia egy könnyebb szabálysértés, és hány km-enként egy életveszélyes baleset elhárítása érdekében?
Es mondd csak, miert nekem kene ezeket a statisztikakat prezentalnom, mikor te vitatod az egesz FSD dolgot(mikor epp nem kevered az Autopilottal). Amit tudunk, azok a Tesla altal adott szamok. (Ezek a szamok meg elozo eviek, mikor az FSD nem mukodott "highway"-en.) 1 millio megtett merfoldre juto balesetek szama: Aktiv Autopilot(foleg highway): 0.18 Aktiv FSD(foleg nem highway): 0.31 Tesla a fentiek nelkul: 0.68 US atlag: 1.53
Te mit olvasol ki a fentiekbol? Valahogy az Autopilot/FSD hasznalok csodalatos modon jobb/szerencsesebb vezetokke valnak? Utoljára szerkesztette: Nagydög, 2023.05.03. 16:02:15
Blablabla! Tényleg Dögikutya!? XD És akkor most ezzel a handabandázással konkrétan mit is akarsz mondani? Arra válaszolj, hogy szerinted a Tesla Autopilot FSD hányas szintű önvezetési kategória és milyen törvényi háttere van ennek, mik a vonatkozó előírások, kötelezően betartandó szabályok, feltételek? Illetve nyilván meg tudod mondani, hogy az FSD használata közben átlag hány km-enként kell a vezetőnek beavatkoznia egy könnyebb szabálysértés, és hány km-enként egy életveszélyes baleset elhárítása érdekében? És mond csak, ha ezeket a számokat tudod, azokból te mire következtetsz? Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.03. 15:41:12
Tenyleg, Nexi?! Dawn Project? A konkurens szoftver ceg altal futtatot "alapitvany"?! Akik mutatnak neked egy marek babut, amit elgazol egy Tesla es a narrator bemondja, hogy aktiv volt az FSD?! Akik lustak voltak egy olyan videot keresni, amin tenyleg a Tesla megy at a szembe savba, mikor a narrator odaer a szoveggel?!(Nyugodtan nezd meg! A szembejovo BMW ment ra a felezore. Legalabb a masodik ala toltak volta be, mikor tenyleg atment, de az ures kanyargos uton nem lett volna olyan dramai a hatas.) De a San Francisco - L.A. tura az nem szamit...
Aha. Szóval akkor ezzel azt óhajtod közölni, hogy nincs igazam!? Hmmm, érdekes!
Akkor most szerintem nyugodtan állj be D9 mellé a sorba, ahol azok állnak, akik az önvezető autózáshoz, vezetéstámogató rendszerekhez kapcsolódó technikai és jogi háttérrel alapfogalmi szinten sincsenek tisztában. Még ezt a kis reklámvideót, amit a super bowl-on adtak le azért még nézd meg:
Őööö, mire is gondolsz? Én a képen egy Teslát látok, ami egy VEZETÉS TÁMOGATÓ RENDSZERREL felszerelt gépjármű, amit valaki a legtöbb országban/államban érvényes szabályozáshoz képest szabálytalanul, használ (nincs a keze a kormányon, meg azzal van elfoglalva hogy mobilozzon, fényképezzen).
Hol van itt az önvezető jármű, vagy a kamion lenne az? ;) Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.03. 10:39:02
Megkérdezehetem, hogy hol látsz te itt önvezető rendszert? Tisztában vagy a gépjárműautomatizálás szintjeivel (SAE szintek) és azzal, hogy honnan számít valami önvezetőnek és meddig vezetéstámogató rendszer? Kérlek tedd világossá, hogy a gyanum alaptalan. Köszönöm!
Vagy te is azon teszlafelhasználók közé tartozol legalábbis tudásban, akik nincsenek tisztában azzal hogy mit is vettek és szándékkal vagy anélkül olyankor és arra használják a járművét, amire az nem alakalmas, és mind a User Manual/EULA, mind a vonatkozó jogi szabályozás tiltja!? (Pl alszik a hátsó ülésen miközben a rendszert átveri hogy a helyén van a kormány mögött).
Jó látni hogy érdemben már nem tudod vitatni az autonóm/ön/automatizált vezetést jóságát, már csak az elnevezésen lovaglás maradt, amit minden ilyen topicban elő is adsz. Lol. Aki megvesz egy ilyen járművet az legalább olyan szinten tisztában van vele hogy mit kapott, minthogy a visszapillantó tükörben lévő tárgyak nagysága eltérhet a valóságostól. Idióták persze mindig lesznek, ők - veled egyetemben - elmehetnek a bíróságra, ahogy ez Amerikában szokás. Aztán majd pislogtok ha ott kimondanák hogyha hülye vagy akkor ez van, erre nem fizetnek, hiába sikerült bizonyítanod.
Ahogy az Autopilot, úgy az "Teljes Önvezetés" is csak egy marketing elnevezés egy vezetéstámogató rendszerre, egyik sem önvezető valójában.
Kapásból perelném is a vásárló megtévesztése miatt a júzer helyében. És lenne is rá alapja, tekintve, hogy a szövetségi kormányzat, közlekedési hatóság, akárki folyamatosan baxogatja emiatt a Teslát, hogy jelentős difi van a rendszer képessége (felhasználói kézikönyv - EULA) és a marketting között! Főleg, hogy most ismerték el bíróság előtt is, hogy ez "csak" egy vezetéstámogató rendszer.
Ok, tehat egy idiota az autopalyas savtartot bekapcsolta egy varosi utcan. Az onvezetes az a full self driving beta opcio alatt van a tesztelok kocsijaiban. A cikkben szereplo szemely eleg egyertelmuen nem beta tesztelo volt, mert akkor tudta volna mi a kulonbseg az autopilot es a full self driving beta kozott. Plusz kozepen meg ott van a navigate on autopilot, ami gondoskodik rola, hogy ha nem egy ismert es tamogatott utvonalon probaljak hasznalni, akkor ne aktivalodjon.
Errol eszembe jut a vicc, 40 evvel ezelottol, amikor egy amerikai vett egy lakoautot, hazafele az autopalyan bekapcsolta a cruise control-t es hatrament. Termeszetesen amikor a jarmu az elso kanyarban letert az utrol csak nezett, hogy mi is van. Akkor is el kellett magyarazni az embereknek, hogy a cruise control az nem jelent onvezetest csak sebesseg tartast.
Aki bízik az "önvezetésben", az meg is érdemli.
Vagyis a cím helytelen. Nem az önvezető autó okozott balesetet, hanem a vezető felelőtlenül használta a vezetéstámogató rendszert! ;)