"Oklahomai "terrorista" robbantás, az még "házon belül" ment"
Mármint 1995? És az mire lett vola jó az FBI-nak vagy bárkinek? ---
"911, ahol a Building7 ugyanúgy omlott össze, mint a másik 2 , pedig oda nem csapódott be semmi."
Bazz, ha talán utánanéznél akkor nem irkálnál megint hülyeséget. ---
"Izrael atomfegyverei (Dimona) Hivatalosan nincsenek neki, ezért aztán az atomenergia ügynökség nem is jár arrafelé"
1. Az, hogy van neki az nyílt titok. 2. Izrael semmilyen atommal kapcsolatos egyezményt nem írt alá tudtommal így nem köteles senkit beengedni. Viszont így nem is jár neki a nemzetközi kutatási eredményekbõl semmi. Aki aláír bizonyos egyezményeket azt ellenõrzik, de cserébe a kutatási anyagok hozzáférhetõek. ---
"Olajcégek szerepe az energiatermelésben (vagyis minden ami nem olajos, az lassan fejlõdik, nagyon lassan) van többszáz megoldás, amik a prototípusig(vagy addig se) jutottak, és felvásárolták, vagy eltüntették, persze csendben."
1000-szer letárgyalt ökörség már megint. ---
Ugyanez a gyógyszercégekkel, az "alternatív" gyógyszerekkel / gyógymódokkal kapcsolatban.
Akkor miért van az, hogy az emberiség történelme során a várható élettartam akkor nõtt meg ugrásszerûen mikor elterjed lett a gyógyszer és védõoltások? ---
"A CIA mint a legnagyobb drogkereskedõ a világon (a katonai gépeket nem vizsgálja vámos, ki és berakodás nyilvánosságtól elzárt helyen)"
Hát tudtommal ez sem igaz. A magyar MiG-29 gépeket is vámolták és emiatt késtek is mikor jöttek. Az ukrán vámos csavarhúzóval meg akarta bontani egyes részeit, de errõl inkább lebeszélték.
"Háttérhatalom, titkos kormányzat, amirõl Eisenhower és Kennedy is beszélt (már linkeltem korábban, Military Industrial Complex és a Secret Societies veszélyeirõl beszéltek)"
Meg túl sokszor láttad a Mel Gibson filmet.. ---
Olyan van egy pár, amirõl lehet tudni, hogy létezik, de nem leplezõdött le. (vagy akkor az már nem is az?) -Pl. Kennedy-t lelõtték, többen voltak, és nem volt benne az aki egymaga elvitte a balhét. -Oklahomai "terrorista" robbantás, az még "házon belül" ment -911, ahol a Building7 ugyanúgy omlott össze, mint a másik 2 , pedig oda nem csapódott be semmi. (a bent találhatü irodabútorok tüze olvasztotta meg a szerkezetet? muhahahaha) -Izrael atomfegyverei (Dimona) Hivatalosan nincsenek neki, ezért aztán az atomenergia ügynökség nem is jár arrafelé -Olajcégek szerepe az energiatermelésben (vagyis minden ami nem olajos, az lassan fejlõdik, nagyon lassan) van többszáz megoldás, amik a prototípusig(vagy addig se) jutottak, és felvásárolták, vagy eltüntették, persze csendben. -Ugyanez a gyógyszercégekkel, az "alternatív" gyógyszerekkel/gyógymódokkal kapcsolatban -USA elnökválasztási rendszer, DIEBOLD Voting machine botrány A CIA mint a legnagyobb drogkereskedõ a világon (a katonai gépeket nem vizsgálja vámos, ki és berakodás nyilvánosságtól elzárt helyen) -Irán Kontra botrány (ez kibukott, az igaz, tehát rosszul esküdtek össze, de de annál nagyobb volt a terv) -Háttérhatalom, titkos kormányzat, amirõl Eisenhower és Kennedy is beszélt (már linkeltem korábban, Military Industrial Complex és a Secret Societies veszélyeirõl beszéltek) stb, de a többi az már mélyvíz, alõképzettség nélkül nem fog menni.
Keresem: de ezt idézik, és nem tagadták le, tehát igaz: "It is commonly believed that man will fly directly from the Earth to the Moon, but to do this we would require a vehicle of such gigantic proportions that it would prove an economic impossibility. Calculations have been carefully worked out on the type of vehicle we would need for the non-stop flight from the Earth to the Moon and to return. The figures speak for themselves: Three rockets would be necessary, each rocket ship would be taller than the Empire State building (1250 feet) and weigh about 10 times the tonnage of the Queen Mary, or some 800,000 tons." -Werhner von Braun Valahol itt mondja, de az összes MOONHOAX filmben idézik, és egyikben sem mondták, hogy nem igaz. Legfeljebb tévedett Braun, mindent õ sem láthatott elõre.
"Bocs , de én fõleg összeesküvés-elméletekkel foglalkozom"
Von Braun kicsi cerkája ami a holdra ment.. Azért 111 méter magas volt, és inditáskor 10.000 liter üa-t fogyasztott másodpercenként :) És egy másik : a jó összeesküvés soha nem leplezõdik le :) Mondjál már egy példát a nagy történelmi összeesküvésre csak hogy képben legyünk, mire gondolsz.
"e. Pl. maga Von Braun mondta (ha igaz, de még nem cáfolták), hogy a Holdrajutáshoz 5X akkora rakéta kellene, mint az Empire Srate Building."
Mikor? Hol?
Bocs , de én fõleg összeesküvés-elméletekkel foglalkozom, vallási/politikai/mûszaki és ezek egymással összefonodó hatásaival, stb.. Pont, hogy nem beszûkülést okozott, mert miattuk olvasok utána olyannak is, amit eddig nem ismertem. A teljes és pontos hátterét itt senki nem ismeri semminek, mert hiányos a tudásunk (mindenkié) vagy mert nem tudjuk miért, stb. Nem én indítok el témát, arra ott vannak azok akik a szakértõi, és megvan a tudásuk és a lehetõségük is, hogy évekig foglalkozzanak vele. A komolyabb esetekkel nem véletlenül foglalkozik annyi fórum, valami van benne, de új adatokat, lehetõségeket csak azok tudnak elõásni, akik közel vannak a tûzhöz. Innen max. olvasni, látni lehet a legújabb kiásott darabokat, de újabbakat nem mi fogunk találni. Esetleg a logika segíthet, hogy a hiányos adatokat kipótoljuk vele. Pl. maga Von Braun mondta (ha igaz, de még nem cáfolták), hogy a Holdrajutáshoz 5X akkora rakéta kellene, mint az Empire Srate Building. (és szerinte lehetetlen annyi üzemanyaggal/súllyal felszállni) Elég az utóbbi 2000 évre nézni, és aki nem látja az összeesküvéseket(a történelem fontos pontjaiban) az nem tud semmit a történelemrõl.
Okkultist, szerintem az összeesküvés elméletek olvasása helyett inkább arra kéne összpontosítanod, hogy megértsd mi miért mûködik, vagy nem mûködik. Ha érdekel a téma, akkor olvass utána, de ne csak az összeesküvés oldalakon. Azzal nem fog tágulni a látótered, hogy mindenben összeesküvést keresel, sõt, csak beszûkûl. Ahhoz, hogy érdemben tudj valami ellen vagy mellett érvelni, ahhoz meg kell értened, hogy mirõl van szó egyáltalán.
Folyamatosan linkelsz mindenfélét, de nem érted õket, nem tudod mit állítanak pontosan, nem ismered a hátterüket, nem rendelkezel azokkal az ismeretekkel, amikkel adott esetben alá tudod támasztani, vagy meg tudod cáfolni õket.
Most annyit csinálsz, hogy belinkelsz mindenfélét összeesküvés-elméleteket gyártó oldalakról, és azt várod, hogy na, erre lépjen valamit a 'másik' oldal. Ha viszont érdemben lép, akkor nem tudsz igazán megfelelõ válaszokat adni, mert nem látod át a témát...
"(ha nem éri baleset, amiben meghal, mint VÉLETLENÜL Jörg Haider ma hajnalban.)"
1. Nem a topik témája.
2. Van részletes infód a balesetrõl? Volt a közelében az autónak bármilyen más jármû mikor bekövetezett a baleset? Nincs erre eddig semmi bizonyíték. Mûszaki oka is lehetett a balesetnek. Errõl valami?
Kicsit herótom van már a társadalomtól ahol sokan minden bokorban összeesküvést sejtenek. Ennél sokkal durvább véletlenek is elõfordultak már a történelemben. Ezért hívják véletlennek õket.
Valamiért a hivatalos dumát nem veszem be, annyiszor hazudtak már, most már akkor is gyanúsak, ha látszólag semmi okuk nincs hazudni, de akkor sem az igazat mondják, már reflex lehet ez, amit nem tudnak abbahagyni. NEM VOLT egyetlen megfagyott náciról sem hír, ha találtak volna, akkor azt hazudják, hogy megtalálták a bázist, kifüstölték, felszámolták, és mutatóba hazaviszik azt a néhányat, amit megtaláltak. (EGY SZÓ nem volt errõl, sem akkor sem késõbb, sõt nagy kussolás van a korábbi NÉMET híradókban bemutatott bázisokról is! LEHETETT tudni, hol vannak!) Tehát, (mivel hazudni lehet hihetõt is, senki nem volt ott ellenõrizni õket) valószínû 1db németet sem találtak, sõt még elhagyatott bázist sem, ezért ezt a mesét nem lehetett beadni, maradt a felderítés, mérés, radarozás, stb. mese, Byrd meg lehet, hogy leírta a valóságot, (ami nem biztos, hogy az amit ma el lehet olvasni) mert elmondani nem engedték. A 10-10-es törvény már akkor is megvolt: ha megszegi a titoktartási nyilatkozatot, 10év és 10ezer$ büntetés, és minden járandóság megvonása. (ha nem éri baleset, amiben meghal, mint VÉLETLENÜL Jörg Haider ma hajnalban.)
"(tipikus összeállítás egy expedícióhoz, ahol hó, hideg, pingvinek, fókák, és ESETLEG párszáz német katona van)"
Miért, szerinted a traktor és a hójáró az arra kell, hogy vagánykodjanak vele a bícsen a csajoknak? Pörgetik a Lambo slusszkulcsot, csak nem árulják el, hogy traktor? Vagy mi a pöcs?
"Vagy azt hitték, hogy Hitler és egy komplett német hadsereg van ott, és arra vár, hogy megütközzenek?"
Hát, bakker, azt hitték. Vagy volt a flottának más dolga rögtön utána arrafelé, aztán egyszerûbb volt egyben küldeni.
Egyébként a "csúnyán benéztük ezt a német bázist" feltételezésbe szépen beleillik az, hogy sokkal hamarabb hazamentek, meg hogy aztán nem akaródzott a hadseregnek hivatalosan bevallani a népnek(adófizetõk, meg a pénzük herdálása, ugye), hogy árnyékra mozdultak. Meg még azt is megmagyarázza, hogy Byrd miért írkált marhaságokat a naplójába: egész egyszerûen kurrrvára unatkozott. Szerinted? Leküldenek a picsába az Antarktiszra, jól be vagy sózva, hogy odabaszol annak a náci bázisnak, odaérsz, azt' ott van két tucat fagyott német. Magasugrás(Highjump), pofára érkezéssel.
"Még a hivatalos filmben is benne van, hogy Byrd gépe eltûnt egy idõre"
Ja, Antarktisz a tiszta égrõl, napsütésrõl, barátságosságáról messze földön híres. Még soha, egyetlen repülõgép sem tûnt el ott viharban.
Áruld már el, hogy miért jó a paranoia? Miért jó olyan dolgokat bebeszélni magadnak, amire sokkal, de sokkal egyszerûbb és összefüggõbb magyarázat is van?
Jó kérdés, de valami más lehet ott a háttérben. Azt is kalkuláljuk be, hogy az összes(?) valamirevaló német tudóst elvitték (USÁ-ba vagy az Oroszokhoz) tehát elvileg nem volt senki, aki az Antarktiszon tovább tudott volna lépni mûszakilag. Szállítottak oda ellátmányt, de az 47-re valószínû elfogyott volna. Vaslogikával 2 lehetõség marad: 1. Nem találtak semmit, csak megfagyott halottakat. (ennek ellentmond, hogy nincs dicsõséges híradás róla, és hogy IDÕ ELÕTT visszatért Byrd és csapata) 2.Talált valamit Byrd, és ezért tértek vissza idõ elõtt, de az a valami olyan volt, amit titkosítani szoktak 80évre. (azóta semmi, és nemzetközi, semleges, békés, természetvédelmi, stb.. területté nyilvánították az egész földrészt, ahol HIVATALOSAN csak a havat és a pingvineket figyelik a kutatók. Ahhoz képest, hogy 47-ben feltérképezték, hogy hol mit fognak bányászni, milyen hippikké váltak) Szerintem hazudnak, mint annyi másban, és lehet hogy tényleg csak a hideg és a távolság az ami miatt nem indul el egy csapat mûkedvelõ, hogy kiderítsék, mi a helyzet.
(tipikus összeállítás egy expedícióhoz, ahol hó, hideg, pingvinek, fókák, és ESETLEG párszáz német katona van) AZOK a PINGVINEK iszonyatosan veszélyes állatok! Vagy azt hitték, hogy Hitler és egy komplett német hadsereg van ott, és arra vár, hogy megütközzenek? Na erre nincs hivatalos válasz 1947-óta. (titkosítják még 80évre, mint a Kennedy aktákat, oszt jónapot!!) érdekes lenne látni a hivatalos (USA, orosz, Eu) reakciókat, ha egy mûkedvelõ milliárdos indítana egy CIVIL expedíciót, hogy az állítólagos német bázisok nyomára, és egyéb érdekességekre bukkanjanak. (megengednék-e, hogy elinduljon egy ilyen expedíció, vagy szabotálnák, esetleg terroristagyanúba kevernék és ellehetetlenítenék? Titokban elindulhatna, és élõben közvetítenék mûholdon, hogy ne maradhasson titokban) Még ezt sem sikerül tisztázni, nemhogy a holdraszállást, ami tényleg sokba kerülne. A kínaiakra azért kíváncsi leszek. (10éven belül ott akarnak lenni) von Braun tényleg SS tag volt, (de ez ott van a Did We Go egyik részében), a többi mérnökkel együtt, de ki nem volt az, a 40-es években a németeknél? (aki számított, benne volt) A Németek nem ellenség volt az elején, de utána változott a politika, és elindult a propaganda is, mert az USA sokáig németbarát volt. Inkább a félelem volt ott, hogy olyan ütemben fejlesztenek, hogy majd nem lehet õket megfékezni. (új típusú vadászgépek, tankok, fegyverek, atombomba+V2 és nincs több ellenfél, tényleg gyõzött volna a minség a mennyiség felett)
Rendben legyen még egy kis OFF. Van ez a bázisa a németeknek. De akkor Byrd miért nem vitte a fél amerikai hadsereget és látványosan füstölte ki õket, majd közölte volna hogy, már itt is megszüntették a fasiszta mételyt? De még mindig ott van az hogy egy önellátó bázis létrehozni az antarktiszon? És fõleg titokban? Önellátónak muszáj lennie mert feltünne a nagy élet valakinek mikor viszik a cuccokat. Ha meg kicsi a bázis akkor mi az értelme? Ha jól emlékszem igen északon volt nekik egy, ami a hivatalos vége után (mármint a háborúnak :) adta meg magát, de az pár emberbõl állt és meteorológiai állomás volt, és igen örültek mikor megadhatták magukat :) Szóval? mi lenne a célja egy ilyen bázisnak? hogy megmaradjon az eszme? Mert más nem nagyon. ON
Próbálok válaszolni, (mindenkinek, kivéve az IDIÓTA molibalázsnak, ha lehet hanyagoljuk egymást, kár itt rontanod a levegõt, lövésed sincs az összeesküvés "elméletekhez") de mivel nekem kb.50-80db DVD-n vannak összegyûjtve dok.filmek ezekben a témákban (90% angol, 10% német, felirat nincs) nehéz úgy, hogy a hivatkozásokat mindig elõ kell keresnem a Youtube-on, vagy a Google-video-n, ha megvannak, ha nincsenek, akkor kivágom azt a részt és feltöltöm valahova. (rengeteg kilógó lóláb van, ezért van ennyi anyag, persze kézzelfogható bizonyíték az alig, de a Manhattan projekt is titkos maradt, pedig elég sokan dolgoztak benne, mint ahogy az összeesküvés "elméleteket" is fizikusok, atomfizikusok, katonai szakértõk, bennfenntesek indították el.) Byrd admirális: ez egy külön topik lehetne, de nagyon nehéz összeszedni bármit arról, ami 1947-ben történt. A SECRET LAND fent van, de ez a hivatalos propaganda anyag, arról nem beszélnek benne, hogy a pingvinek ellen kellet-e a hadsereg, vagy arra számítottak, hogy a Németek bevették magukat arra a barátságos földrészre? Ezért szálltak partra több oldalról is? (Na az az összeesküvés elmélet, mivel fûtöttek volna??) Itt már nincsenek élõ tanúk, ami maradt , azt meg vagy elhiszed, vagy nem. Az admirális állítólagos naplója meg annyira nem illik bele a hivatalos képbe, nem tudom, mit kezdjek vele. (az 50-es 60-as években kellett volna utánamenni ennek, akkor még lett volna esély. Ami gyanús, hogy a németek rengeteg cuccot szállítottak oda, errõl bizonyítékok vannak, amirõl egy OROSZ dok.filmben beszélnek. (a németek cuccait -dokumentumok,ember és tudásanyag- megosztották 45-ben, ahogyan azt egy korrekt diktatúra és egy igazi demokrácia szokta:) Ha viszont sok-sok német volt ott, akkor miért nem hozták el õket, mint hadifoglyokat, vagy ott gyõztek a németek? Hogy idõ elõtt indultak vissza az tény, az is, hogy 4000 katona, rengeteg felszerelés, pl. fotózáshoz, radar felderítéshez, (itt az a hivatalos duma, hogy ásványi kincsek, olaj, stb. után kutattak, UGYANMÁR, 47-ben SEMMIBÕL NEM VOLT HIÁNY, hogy egy olyan helyen kelljen bányászni, ahol -60fok van nyáron) Még a hivatalos filmben is benne van, hogy Byrd gépe eltûnt egy idõre, már el akarták indítani a keresõ-mentõ akciót, de aztán elõkerültek. Egy másik gép lezuhant, de nem a németek miatt. 1óra7percnél: Our western group made amazing discovery, a WARM land in Antarctica. WTF??? Rengeteg ásványkincset találtak, hogy majd hasznosítsák. (utána mindenki hazament, ennyi) The End.
Itt az orosz dok.film: (súlyos anyag, keverik a tényeket a legendákkal, de vannak benne érdekességek, fõleg a lopott német dokumentumok) 1.Byrd és a német Antarktiszi bázisok? Ebben a részben nyilván nem tudhatjuk mennyi igazság van, az azért gyanús, hogy a Secret Evidence (Nick Cook) 10.perctõl ugyanazt a helyszínt járják be, amit az orosz dok.filmben is említenek, német dokumentumok alapján! (Tényleg ott vannak a maradványok, és Nick Cook is talált pár érdekes német dokumentumot) Itt a 3.rész amiben találgatnak az oroszok, keverednek a legendák és a dokumentumok, de az valóságot csak egy Antarktiszi expedícióval lehetne felderíteni, ha nyerek a lottón megyek.
A Moonhoax.com egyetlen valamire való eredménye az volt, hogy felhívta a figyelmet arra, hogy tényleg eltûntek a NASA archiváló rendszerében valahol az eredeti Apollo szalagok. Illetve megvannak biztosan valamerre, de a NASA egyszerûen nem szentelt elég figyelmet (és pénzt) az eféle dolgok megõrzésére, így nem tudják, hogy hol is vannak pontosan. Amúgy bármilyen hihetetlen, a másolatuk megvan, legalábbis amelyeket az Ausztrál ûrhivatal antennája fogott, mivel ezeket rögzítették, és õk jobban figyelnek a levéltárukra.
A mókás egyébként az, hogy a NASA maga is keresi ezeket, hiszen az Constellation program keretében való Hold-utazáshoz hasznosak lennének ezen adatok. Ugyan úgy járhatnak, mint a Mars-ûrszondákkal. Ott is gyakorlatilag a nulláról kezdték el a munkát a Mars Pathfinder esetében, mivel a korábbi Viking ûrszondákat tervezõ és üzemeltetõ mérnökök jó része már halott volt, vagy nem lehetett tudni, merre vannak. A feljegyzések, tervrajzok, pályaszámítások, deorbitálási számítások, marsra érési adatok jó esetben is hiányosak voltak, de sok közülük úgy ahogy van, nem volt elérhetõ, pedig nagyon hasznosak lettek volna kiindulási alapnak.
Hozzáteszem, én elõször W. A. Harbinson által irt "Csészealj projekt" cimû ciklusban hallottam róla. Mind a négy könyv kiváló, és szórakoztató. Egyfajta ál dokumentum könyv (Harbinson szerint is, ennek is készült tehát nem elmebeteg, és leleplezõ könyv :) Goddardtól kezdõdik és a nácikkal való leszámolásig tart amely véletlenül az antarktiszon játszódik (rengeteg "valós" ufó észlelést (Roswell stb) eseményt (tunguzka) tett bele ettõl jó. Mint az elején irja is sokan kérdezik hogy mi az igaz és mi a fikció. Jó könyvek, olvassátok el. )
Von Braun : Egyes források szerint Braun tagja volt az SS nek (nem a waffennek értelemszerûen:) E nélkül bizonyára nem is foglalkozhatott volna ilyen "magasságban" a rakétákkal. Más források szerint nem volt ugyan tagja a hagyományos értelemben, de a nyilvántartották mint tagot. Igazából lényegtelen. Szóba került az is hogy a háború után mint háborús bûnöst (leginkább a V-2 miatt) némileg elszámoltatják. Erre nem került sor, nem véletlenül. Igen kevés ember volt aki olyannyira jártas volt a rakétatechnikában mint õ. A kényszermunkások akikkel dolgoztatott (értelemszerûen nem õ hanem az egész kombinát) azt mondták hogy azt nem bocsátják meg neki soha hogy tudta hogy milyen nyomorúságos körülmények között éltek, és mégsem tett semmit, és igy érzik igazságtalannak hogy õ lett amerika hõse.
Az új ûrhajó : A siklók már nem a régiek ez tény. Egyre több gond van velük. Ez persze nem azt jelenti hogy az elõzõ teknikával (Apollo, gemini stb) nem volt. Az Apollo 1 balesetét vizsgáló bizottság azt nyilatkozta hogy az hogy eddig nem égett ki ûrhajó, az csak a szerencsének köszönhetõ. MINDEN ami benne volt vagy nem volt tûzálló vagy ha igen egy idõ után igen érdekes gázokat kezdett engedi magából. (legjobban a Velcro-n akadtak ki hogy még az is ég) Szinte minden ûrutazáson akadt valami gebasz. Voltak enyhék, és voltak durvák mint pl amikor Armstrongék alatt forogni kezdett a gemini. (egy másodperc egy fordulat :) Ismét csak elolvasásra javasmom mindenkinek az Igazak-ot, és a Holdsétát. Ezekbõl kiderül hogy mekkora munka volt ez az egész. Visszatérve a te új titkos ûrhajódhoz. Mi lesz az alkalom amin bemutatkozik? Ha kijut a naprendszerbõl? És akkor megkérdem, tegyük fel eljut a marsra, és leszáll. Nem éljenzi amerika hogy most megint megmutattuk? Mi az értelme egy ilyen titkos ûrhajónak? A CIA meg a hadsereg akkor juttat fel mûholdat amikor akar, tök hagyományos módon.
Moonhoax. Ja van egy ember aki talákozott valakivel aki hallotta hogy valaki látta. Ha ez az ember tényleg "veszélyes" tényeket ismertet a világgal akkor miért nem éri valami baleset?
Hogy miért a németek az ellenségek? Hmm. ki legyen? Az oroszok nem lehetnek. Mert kicsit a nyugat mindig is lenézte õket technikai értelemben. (hogy joggal vagy nem ne menjünk bele) vannak a németek, akik sokszor jól harcoltak, voltak jó hirû kutatóik, és voltak erõs vagy meglepõ fegyvereik. Játszunk egy kicsit : Te vagy amerika. õk a németek. Mit mondasz a gyõzelem után? Ezek egy kis köcsögök voltak, akiket lenyomtunk, mert pofáztak, vagy ezek igen komoly fenyegetést jelentettek, és gyõztünk. Mert miénk a "tiszta" és "jó" rendszer õk meg a gonosz birodalma. És ha õk gyõztek volna az egyenlõ lett volna az apokalipszissel. Melyik verziót választod? :) Bocs hogy sok volt, de ennyi kellet :)
"egyelõre TE meg ÉN nem tudunk utánajárni a tényeknek, ha elhiszed amit olvasol, meg amit mondanak, akkor az te döntésed."
Egyelõre pont úgy áll a dolog, hogy te _HISZED_EL_ amit olvasol, meg mondanak neked.
Én megvizsgáltam a moonhoaxer oldalt, megvizsgáltam az ellen moonhoaxer(tudományos?) oldalt, összevetettem az eddigi természettudományos és technikai ismereteimmel. És egyértelmûen kiderült, hogy a moonhoaxerek kamuznak. Nagyon szépen látszik, hogy a 15 perc hírnévre hajtanak, és a könnyen manipulálható és természettudományos szempontból alulképzett emberekre utaznak. Ebbe az "elméletbe" tökéletesen illik a béna, lehúzós, nagy titkot belengetõ kamuoldal is.
"és olyan emberekkel tudott SZEMÉLYESEN beszélni, akikrõl nem is tudtál."
Ismered azt a mondást, hogy messzirõl jött ember azt hazudik, amit nem szégyell? Ha téged -mint karbantartót, pl- megkeresnének, hogy "felvennénk egy filmet, igaz, hogy hülyeségeket kéne benne beszélned, meg esetleg hazudni is, de tessék itt van húszezer dollár", mit mondanál?
"Aki meg nem képes felfogni, hogy a hatalom (politikai/katonai/gazdasági) miket képes titokban elkövetni, az megrekedt valahol egy 5éves gyermek szintjén"
Szerintem meg az maradt meg az 5 éves gyerek szintjén, aki minden árnyékba szörnyet képzel...
"Byrd admirálist meg nem véletlenül szedik elõ, 4000 katonával ment neki a pingvineknek???? Mire számítottak? "
Mondjuk például arra, hogy ki fog törni a világháború? Már eddig sem jutottál el magadtól a gondolatmenetben? Vajon mire lehet jó az, ha más országok élvonalbeli (és védtelen!) tudósait összeszedik? Hát tényleg, semmi egyéb indítékot nem tudok elképzelni, kizárólag azt, hogy a 30 évvel késõbbi kamu holdraszálláshoz gyûjtöttek kamukövet...
"Aki meg nem képes felfogni, hogy a hatalom (politikai/katonai/gazdasági) miket képes titokban elkövetni, az megrekedt valahol egy 5éves gyermek szintjén,"
Vagy esetleg te, aki megrekedt az összeesküvés elméleteknél? ----
"és persze a HIVATALOS médiákból tájékozódik, barátokköztet néz, és hisz a mindenkori kormánynak.(propagandának)"
1. Nem nézek anyátok köztet.
2. A fizika és természettudományok függetlenek a médiától. Ezért is operálunk mûszkai dolgokkal. Te viszont nem azzal operálsz. Mivel a Holdraszállás egy hatalmas technikai vívmány innentõl fogva nem is tudom, hogy mirõl beszélgetnük.
Túl sok moohoaxer videót láttam már elõtted is, mind hülyeség volt tehát a most belinkelteket sem nézem meg. Vagy láttam õket, de már amúgy sem érdekel. Nincs kedvem idióták képzelgéseit hallgatnom. Van jobb dolgom is.
A makró használat látom még mindig nem megy... (biztos jó lehet az, de akkor meg minek irogat ilyen fórumokba????)
Megvárom hogy torrentrõl szedhetõ legyen, a többi MOONHOAX dok.film is úgy lett meg, egyelõre TE meg ÉN nem tudunk utánajárni a tényeknek, ha elhiszed amit olvasol, meg amit mondanak, akkor az te döntésed. A figura nem WEBDIZÁJNER, hanem amerikai lakos(már megelõzõtt ITT MINDENKIT) és olyan emberekkel tudott SZEMÉLYESEN beszélni, akikrõl nem is tudtál. (nem fizikus, nem csillagász, mégis több adatot/személyes beszámolót/szemtanút képes összeszedni, mint ITT bárki. Tehát egyelõre elõre köszönhetsz neki) Aki meg nem képes felfogni, hogy a hatalom (politikai/katonai/gazdasági) miket képes titokban elkövetni, az megrekedt valahol egy 5éves gyermek szintjén, és persze a HIVATALOS médiákból tájékozódik, barátokköztet néz, és hisz a mindenkori kormánynak.(propagandának) (biztos jó lehet az, de akkor meg minek irogat ilyen fórumokba????) Hátha ez segít rajtatok esetleg ez, ha érted az angolt Byrd admirálist meg nem véletlenül szedik elõ, 4000 katonával ment neki a pingvineknek???? Mire számítottak? Most találtam egy interjút a VETERÁN Konrad Dannenberggel: 2perc45mp-tõl beszél, sajnos olaszul rábeszélnek az angolra
2. Ha már van akkor a sok felhozott tévedést - vagy urambocsánat egetverõ baromságot - szépen megcáfoljuk az általad emlegetett vaslogikával és tecnikai tényekkel bebizonyjtjuk, hogy mekkorát tévedtek.
Mondtam már ma az emberek könnyen elhisznek bármit, mert 0 természettudományos és technikai ismerettel rendelkeznek. Ismerek olyan embert aki nem mer villanykörtét cserélni, mert nem ért hozzá. Durva mi?
A Holdraszállás meg nem töténtérõl vitatkozni szinte olyan minthogy azt bizonygatni, hogy az ég zöld és nem kék.(igen tudom, naplementekor nem kék...).
Nem megy ez nektek, csak azt nem értem, hogy egy ilyen topikba minek irogattok? Vaslogikával ki lehet következtetni, hogy akkor mûködik egy ilyen fórum , ha a HIVATALOS hírekben kételkedõk hoznak olyan kérdéseket, amik felvetik a lhetõségét, hogy a politika, meg a propaganda hazudik. (pedig nem szoktak, soha, muhahahaha) Fordítva nincs értelme a topiknak. A címét láttad? Holdra szállás, mi az igazság? NEM AZ? HOGY, tutibiztos, hogy minden úgy volt, ahogy mondták, aki nem hiszi az hülye!!!! (állj fel, és mondd: elvtársak, önkritikát fogok gyakorolni!)
Na volt egy kis idõm, megnéztem a "További..." linket.
Ember, neked tollas a hátad. Az az oldal a hülyékre utazik.
Hú, mennyi hiányzó adat, hû, milyen interjúk, juj,meglézereztük.
De csak pénzért nézheted meg.
Le merem fogadni, hogy a megvásárolt filmben meg majd jól elmondják, hogy a tükör bizony ott van, az Antarktisz kõzete gyökeresenkülönbözik a Holdétól, Von Braun szabadságra ment az Antartktiszra, és a "DID WE GO?" kérdésre a végén benyomnak egy büdösnagy, "IGEN. BESZOPTAD, HÜLYE!" feliratot.
Ez az oldal színvonalából(tartalom és dizájn is a béka segge alatt), a beetetõ szövegekbõl, a fizetõs tartalomból teljesen egyértelmû. Ez az egész holdraszállás-hoax a hülye amerikaiak* lehúzására van kitalálva. Akik a saját országukat nem tudják elhelyezni a térképen, TV-pizza-sör kombón élnek, jó dolgukban utálják a mindenkori kormányt, és imádnak hõbörögni. Te meg kepesztesz ezerrel, hogy ezekkel kerülj egy szintre... Normáááális?
*nem azt mondom, hogy minden amerikai ilyen, hanem hogy a moonhoax pontosan a sztereotíp amcsinak van szánva.
De komolyan, ha legalább a legminimálisabb logika lenne ebben az eszmefuttatásban...
Például ez a "júj, németek meg zsidók az amcsi tudósok". Ebben aztán mi az olyan kurvára meglepõ? A zsidók nagyjából meg sem álltak egy másik kontinensig, az meg teljesen köztudomású, hogy az amcsik és az oroszok gyûjtötték a tudósokat, akit csak értek. Ebbõl indult ugye a hidegháború. Ráadásul semmi következtetést nem vonsz le belõle, csak kiabálod, hogy "NÉMETEK"! Igen, azok, tudjuk. És?
Antarktisz expedíció meg... Azon miért nem vagy kiakadva, hogy vannak ott még spanyolok, britek, amerikaiak, oroszok, ausztrálok, németek(juj!), ukránok? Õk miért nem gyanúsak? Miért olyan rettentõ meglepõ, hogy egy nagyhatalomnak van pénze expedíciót indítani? Miért minden misztikus sci-fi a náci nosztalgiából táplálkozik? És miért csak 38-47 közt volt "nagyon érdekes" szerinted az Antarktisz, mikor _még most is az_? Ott vannak még a németek, ha nem tûnt volna fel, csak már nem hejlhitlerrel köszönnek egymásnak.
Teljesen irracionális, minden egyéb információnak ellentmondó nyakatekert faszságok ezek, a tényekbõl totál hibásan levont következtetések, amik még egymással sincsenek összhangban. Egyszerûen sehogy nem áll össze, egészében is és részleteiben is hülyeség. Már ne is haragudj.
Emellett nem fogom megérteni, hogy miért jó az neked, ha gondosan felépítesz magadban egy zsíros kis paranoiát? Ettõl neked miért lesz jobb?
"Ha jobban megnézzük az egész holdraszállást rossz oldaláról nézzük, (mármint, hogy úgy volt-e, ahogy azt elõadják) nem a mûszaki, hanem a politikai/propaganda/stratégia felõl kell rajta fogást találni."
Innentõl fogva a többit nem is érdemes elolvasni...
Ha jobban megnézzük az egész holdraszállást rossz oldaláról nézzük, (mármint, hogy úgy volt-e, ahogy azt elõadják) nem a mûszaki, hanem a politikai/propaganda/stratégia felõl kell rajta fogást találni. Így is rengeteg sebbõl vérzik az egész hivatalos történet, de ha a hidegháborút is hozzászámoljuk, akkor érthetõbb. Voltunk vagy nem voltunk? ITT a folytatás, ahol a 69-es DOLGOZÓK is megszólalnak Még MA SEM mondhat el mindent az öreg nyugdíjas, mert nem tudja , hogy mi az ami még mindig titkos, és nem akarja, hogy MEGVONJÁK az igen jó nyugdíját. (tipikus CIA módszer az összesküvések fenntartására) Tele van a dok.film NÉMET AKCENTUSSAL beszélõ emberekkel,csak nem a III.birodalom mérnökei õk? (de igen) Innentõl MÉLYVÍZ, jön Von Braun titkárnõje, náci tudósok, (zsidó)kényszermunkások, (van olyan vezetõ, akinek a fõnöke elõbb Hitler volt, majd KÖZVETLENÜL utána Kennedy) egy bizonyos USA kormányhivatal (zsidó) vezetõje, (a hivatal persze csak Von Braun halála után kezdett el mûködni, 1979-ben), stb... (a többi része sajnos még nincs fenn) További összeesküvésre okot adó tények itt Lehet, hogy beruházok 20$-t, egyelõre nincs fenn sehol a teljes dok.film. Letesztelik lézerrel a Holdon hagyott tükröket, Interjú a Hold-kõzeteket elemzõ tudóssal, Beszámolnak Von Braun Antarktiszi expedíciójáról (ez megérne egy külön topikot, fõleg az 1949-es Operation Highjump Byrd Admirálissal, valamiért az Antarktisz nagyon érdekes volt 1938-47 között. (a pingvinek, vagy a hó volt az oka, hogy egy komplett hadsereg vonult ki pl. Byrd admirálissal, és vajon miért jöttek vissza jóval idõ elõtt?)
(folytatás, ha sikerül megszereznem a Did We Go? c. dok.filmet)
Azért mert úgy látom sokan nem értik a probléma mélységét. A valóság az nem egy repülõgép szimulátor. Nem egy lekorlátozott eseménytér van mint ott vagy a sakbban. A gépet körülvevõ világ minden jelét (mert egy számítógépnek minden csak jel és változó!) hogyan fordítod le neki értelmesen? Sehogy. A gépnek nincsenek közel sem olyan kifinomult szenzorai, mint egy embernek. Jelenleg az AI olyan röhejesen béna, hogy ez fel sem merülhet. Én még a gondolatát is abszurdnak találom jelenleg egy ilyennek.
Mert rohadt drága és ahogy írták ez nem csak a géptõl függ. A földön is ott kell legyen az infrastruktúra hozzá amit az esetek túlnyomó részében nincs meg, mert a repterek üzemeltetõi sem szeretnek semmire költeni.
Miért hiszi azt mindenki, hogy az automatizálás a nyerõ? Én nagyon nem értek vele egyet.
Latom, ez mar 1 masik topikban folytatodik.. sebaj. :)
Szal telleg nem ertem miert nem arra gyurnak, h minden robotos legyen, a szallitas a kozlekedes.. nem lenne nehez. Persze kell penz a fejlesztesre, a biztonsag szavatolasahoz ido is.. De mint laikus kerdezem h 1 levego-levego/fold csapasmero (v h kell mondani) vadaszgep miert nem lehet full automata (estleg bombazas elott ker egy entert a pentagonbol)? Ha a gep teljesen elektronikusan vezerelheto, szinte mindent egy kozponti szamitogep ellenoriz, korrigal, azonositja a celpontot, repulesi manovereket pofon1szeruen tudnak vegrehajtani szamitogepek, Predatorok mar vannak v 20eve..
Mondjuk azt nem vagom, h miert nem lehet megoldani pl 1 utasszallito full automatizalasat? Ok h veszhelyzet eseten ember neha jobban dont meg stb.. de altalaban meg a le es felszallast is teljesen lehetne robotizalni, sot a legi iranyitast is. Az osszes modernebb (elektronikusan vezerelheto) vonatot is, az oceanjarokat, stb.. Meg talan a vadaszgepeket is. :)
Ezt úgy hívják az angolban, hogy Synthetic Vision System, és már jó ideje foglalkoznak vele. Viszont ezt ki lehet rakni egy képernyõre is, és így megmaradnak az ablakok, amelyen keresztül a pilóta a saját látására is támaszkodhat, ha például a fedélzeti elektronika bedöglik...
Nem arra gondoltam, hogy 1db 17"-os monitort néz a pilóta, nem is a Head Up Display-re, (ami a jobb Cadillac autókban már ott van, de nem tud elterjedni mint éjszakai kiegészítõ, bezzeg a kék vakító reflektor az igen) hanem , hogy az ablak marad, de a valóságban nem üveg van benne, hanem KIJELZÕ, ami a valóságot mutatja (real time) csak valami színes vektoros formában, kiemelve a lényeget, pl. leszállópálya, másik gép, stb.. (egyszerûsítve az utasszállító, és a kisebb gépek mûködtetését tenné egyszerûvé, hogy pl. a légifolyosót látná ténylegesen a pilóta, a többi géppel együtt, hogy ne lehessen összeütközni, ill. rosszul leszállni. GPS adó+GPS vevõ+térinformatika, nem kell hozzá semmi AREA51 technológia)
Anno ha jól emlékszem a NASA Watch-on olvastam errõl egy elég decens kis írást. A lényeg az volt, hogy több kormányzó is lobbizott azért, hogy az STS rendszer minél több eleme újra legyen használva az ESAS programban. Ez egyezett Griffin (a NASA jelenlegi vezetõje, az Apollo 2.0-nak is nevezhetõ Orion ûrhajó fõ támogatója) nézeteivel, ezért felkarolta a dolgot, és az Ares célkitûzéseiben szerepelt, hogy a régi STS gyártó és kiszolgáló rendszerekbõl minél többet fel kell használni az Ares-hez...
a munkahelyek miatti lobbi az szvsz baromsag, hiszen a fejlodes, az uj technologiak, uj raketarendszerek munkalehetoseget teremtenek. Nem csak assemblyket, hanem a gyarak fejlesztese, oktatas, miegymas. Munkaero szempontbol hosszutavon tuti nyeres. Ha a nehany atkepezhetetlen munkasember miatt megallitjak a fejlodest, akkor az kicsit hosszabb tavon qrva nagy hatrany lesz. A hatrany nem csak a nemzetkozi urversenyben ertendo, hanem a tarsadalmi fejlodesben is.
"Szánalmas, hogy még mindig úgy vezetik a gépeket (tele emberekkel!!!!) hogy KINÉZ AZ ABLAKON A PILÓTABÁCSI."
Ja, mert egy vadászgépben ülõ pilóta vízszintestõl felfelé, meg körben majd' 360 fokban lát, míg egy normál képernyõn olyan 90-110 fokos látószöget lehet megmutatni. Véleményem szerint többek közt ezért szoktak le a repülõgép szimulátor játékokról, egy monitornyi ablak semmire sem elég a levegõben, nem látni ki, nem lehet oldalra, hátra, fel nézni, úgy meg elég necces a dogfight...
Mindenesetre ez nem technika, hanem praktikusság kérdése.
Az STS rendszer iszonyú bonyolult, és egyáltalán nem költséghatékonyan lett kialakítva. Elég abba belegondolni, hogy a részegységeit az ország különbözõ pontjain gyártják le, van, hogy azt utána máshova átszállítják további szerelésre, vagy épp festésre. Az ûrrepülõgép a visszatérése után több tízezer munkaórás ellenõrzésen és adott esetben javításon esik át, mielõtt újra ûrbe indulhatna. Több ezer ember munkája van tehát az STS "alatt".
Az új NASA vezetés egyik sarkallatos döntése az volt, hogy az ESAS programban "költséghatékonyságból" az STS rendszer minél több elemét fel kell használni. Így például az Ares I. hordozórakéta, amely az Orion ûrhajót juttatja majd fel, valójában nem más, mint az ûrsiklóprogram szilárd hajtóanyagú gyorsítórakétája (SRB - Solid Rocket Booster) átalakítva. Erre el is bírtak költeni összesen 4,2 milliárd dollárt! Arra, hogy az SRB-t áttervezzék Ares I.-re és a protopéldányokat megépítsék. Az Ares pedig egy egész család. Van közepes méretû Ares IV. és nagy Ares V. is, ami a Hold utazáshoz kell majd. Ha a képre ránézel, rájössz, milyen elemekbõl építik meg.
Jó mi? Hogy miért e döntés, amikor per pillanat is létezik olyan hordozórakéta, amely képes az Oriont feljuttatni (Delta és Atlas hordozórakéta család)? Nos hát ha az STS részelemeket gyártó, azokat összeszerelõ és ellenõrzõ csapatot szélnek eresztenék, akkor közvetlenül legalább 10.000 munkahely szûnne meg, közvetlenül meg akár háromszor-négyszer ennyi. A politikusok tehát azért lobbyznak, hogy a NASA õrizze meg ezeket a munkahelyeket... Ja, hogy ennek az az ára, hogy a hordozó-rendszer iszonyú pazarló lesz? Az másodlagos tényezõ...
Nem gépelési hiba, bár valóban nem fogalmaztam tisztán.
A lifter féle meghajtás túl kevés tolóerõt ad ahhoz, hogy a felszálláshoz elegendõ legyen. Ugyanakkor nagyon nagy magasságokban (~20-30km felett) meg már túl ritka a levegõ ahhoz, hogy elegendõ tolóerõt hozhasson létre akárcsak vízszintes repüléshez is.
A B-2A esetében közepes (~6-12km-es) repülési magasság lehet a feltételezések szerint ideális az ion-szél hajtáshoz (hogy a fenébe lehetne ezt normálisan lemagyarítani?). Ez alatt túl nagy a légellenállás, hogy tisztán az ion-szél hajtómûvel fenntartson egy konstans repülési sebességet. Ez persze ismét szájkarate, mivel nem ismert a rendszer által nyújtott tolóerõ.
Talán az, hogy az összes hõvédõ csempét ellenõrizni kell és mindegyik - ha jól tudom - egyedi? Az, hogy töménytelen mennyiségû kriogén hajtóanyag kell amit elõállítani és hûteni kell? Az, hogy iszonyatosan nagy teljesítményû és bonyolultságú gépek vannak a rendszerben? Maga az infrastruktúra fenntartása? Gondolj bele olyan mintha 4 db repülõgép miatt tartanád fent az egész Heatrow repteret. Gondolod ez olcsó? Az, hogy több ezer ember kell a kilövési folyamathoz? Nézd meg, hogy mennyi egy katonai gép üzemeltetése. Az játékszer az STS-hez képest.
"Csak a légkör relatíve sûrûbb részeiben mûködik igazán, ráadásul nem tud rendkívül nagy tolóerõt nyújtani. A B-2A is csak a nagy magasságú repülésnél használhatja, felszállásnál nem"
Ellentmondás van a mondatban. Sûrû légkör kis magasságon van felszállásnál. Gépelési hiba vagy én értelmezek rosszul valamit?
Mire megy el ott 500millió USD (80milliárd Ft) ???? Ennyire drága az ammónium perklorát, meg alumínium, folyékony oxigén/hidrogén? Szerintem ezzel (is) csal a NASA, betesznek egy indításba apait-anyait, ott szedik össze egy csomó másra is a pénzt. (ezeknek a (fél)katonai szervezeteknek nem követhetõ a költségvetése, ill. van, hogy semmi sem drága pl. a titániumból készült repülõgép) Ezek sem a NASA jó hírét növelik: Az STS-90 küldetés indítását el kellett halasztani, mivel az üzemanyagtartály szigetelésébe harkályok lyukakat fúrtak.
Te vagy lemaradva, a Föld megvan vektoros formátumban, a GPS adatokból meg egy kis számítógépes térinformatika, és megvan a kép, az idõjárás meg mindegy milyen. ABLAK nem kell hozzá, csak képernyõ."
A képernyõ tönkremehet, az ablak nem. Madárrajokat és egyéb váratlan eseményeket hogyan jelez. Számtalan dolog van amire alkalmatlan. Láttál már FLIR-es leszállást ami a HUD-ra van vetítve. Sokkal jobb, mint a te megoldásod és már létezik. ---
"Szerintem egyelõre túl olcsó a pilóta"
Na itt szisszenek fel a légitársaságok és a légierõk is. Milliókba kerülnek.
Erre még itt válaszolok: Te vagy lemaradva, a Föld megvan vektoros formátumban, a GPS adatokból meg egy kis számítógépes térinformatika, és megvan a kép, az idõjárás meg mindegy milyen. ABLAK nem kell hozzá, csak képernyõ. Ez volt kb.15éve. Szerintem egyelõre túl olcsó a pilóta, és/vagy sok pilóta lenne felesleges,(és túl sok közlekedõ váltana légiközlekedésre, de úgy , hogy saját gépet vezetne) és ezért nem tudják bevezetni. (még az sem világos, hogy autóknál, vonatoknál miért nem kötelezõ a GPS? hajóknál az?) Az ûrsikló is anélkül száll le? Ha rossz az idõ a keleti és nyugati parton is, akkor még kering egy kicsit, amíg megjavul?
Ahogy már korábban írtam, a B-2A Spiriteknél a "lifter" féle megoldást használják. Ez nem anti-gravitáció, hanem egyfajta "ion-szél". Csak a légkör relatíve sûrûbb részeiben mûködik igazán, ráadásul nem tud rendkívül nagy tolóerõt nyújtani. A B-2A is csak a nagy magasságú repülésnél használhatja, felszállásnál nem (egy adott szintben való repüléshez sokkal kevesebb tolóerõ kell, mint a felszálláshoz). Egy ilyen "Lifter" repülõgép legfeljebb indítójármûnek lenne jó, de valószínûleg ott is elég rossz hatásfokkal mûködne. Rakétaszerû, függõleges indításnál nem igazán játszhatna, ahhoz túl sok energiát kellene befektetni (a korábban belinkelt Lifterrekkel foglalkozó francia oldalon nagyon decens számítások is vannak a hatásfokkal kapcsolatban).
Az X-prize-on résztvevõ cégek nem igazán engedhetik meg maguknak, drága játékszereket, mint egy XRS-2200-at megvásároljanak. A SpacShipOne összköltsége a WhiteKnight-al együtt is több, mint 30 millió dollárra rúgott. Itt a 30 milliót egy külsõ támogató (Paul Allen) adta, és a tervezõ/építõ egy elismert szakember (Burt Rutan) illetve cég (Scaled Composites). A többi induló jobbára nem rendelkezik komoly háttérrel, és ahogy nézegettem, még a szerencsésebbek is csak pár millió dolláros támogatást tudtak összekalapozni. Rengeteg induló úgy "veszített", hogy noha gyakorlatilag mûködõképes elképzelésük volt, pénzük azonban nem (most csak ami fejbõl megy: Canadian Arrow, Pioneer Rocketplane, stb.). Rutan és a többi X-prize-os cég is olcsó, egyszerû megoldásokban gondolkozhatott / gondolkozhat csak. Hogy miért? Nos, akárhogy is nézzük, ahhoz, hogy egy valódi ûrhajót építsen meg valaki, nem elég pár millió dollár, és egy jó ötlet. Inkább pár száz millió kell. A NASA fülére koppintotak pár éve a nagy és drága hordozórakéták miatt. Ezért "gyorsan" kiírtak egy tendert olcsó hordozójármûvek számára. Az egyik gyõztes a SpaceX lett, a másik Kistler Aerospace. Mindkét cég már dollármilliókat fektetett be, és a kettõ közül csak a SpaceX lõtt fel nemrég sikeresen hagyományos rakétát. A Kistler még itt sem tart. Pedig mindkét cég több, mint 100 millió dollárt tett zsebre...
"Ez még mindig valami kémiai meghajtás, szerintem amit nem használnak "hivatalosan" az ennél már jobb, ezért lehet ezt megvenni. (az viszont égõ, hogy az ûrsikló még nem ezzel megy)"
Hagyd már abba kérlek ezt a hivatalosan dumát, mert a falra mászom tõle. Jó lenne valami bizonyíték is errõl, mert ezt a sarki Mari néni is mondhatja attól még nem lesz igaz. Az ûreszközök fellövése és pályára állása és fentléte radarral követhetõ, elég necces lenne eltitkolni a másik elõl, hogy felküldtél valamit. Namármost ha valami felkerült akkor indítása is volt. A rakéták indításá minden esetben látható a jenki korai elõrejelzõ rendszere miatt amit a Hidegháborúban hoztak létre ICBM indításának észlelésére. Ergo, ha valami fent van és nem volt indítás akkor valahogy felment. Na de mivel?
Az offtopicot itt nem kommentálom, de...
Mennyi egy STS indítás költésge? 100-200 milla?
Közelebb van az az 500 millió dollárhoz...
Ezért lett volna jó a Venture Star, ami kilogrammonként 2000 dolláros feljuttatási költséggel bírt volna. Ha még kétszer ennyibe is került volna, akkor is töredékébe fájt volna, mint egy STS misszió. Most meg az Orion-program hajtja magát, ami az STS alapelemeire épül... Lehet sejteni ebbõl, hogy mennyire lesz költséghatékony...
Ez még mindig valami kémiai meghajtás, szerintem amit nem használnak "hivatalosan" az ennél már jobb, ezért lehet ezt megvenni. (az viszont égõ, hogy az ûrsikló még nem ezzel megy) Visszont akkor meg az nem világos, hogy miért nincs már ezen alapuló Föld-Hold turistajárat. (üzleti alapon) Ha megvehetõ, és jobb, olcsóbb üzemeltetésû, akkor mit szerencsétlenkednek pl. az X-prize versenyzõi. A B2-es elektro-gravitációs megoldásáról lenne jó valamit megtudni. Állítólag ez is bevett szokás, hogy olyan megoldásokat "rejtenek" el már használatos gépekben, amik "hivatalosan" nem léteznek. (persze arra nagyon vigyáznak, hogy ne kerülhessen akárkinek a kezébe, állítólag az F-117-esekben is vannak ilyenek, ezért sem vetették be akárhol, és ezért raboltak rá az oroszok a lelõtt darabra) Bizonyítékom nincs (haha), de logikusnak tûnik, hogy kisebb morzsákat beépítenek az ismert gépekbe is, hogy ezzel is upgradeljék õket. (úgysem kell elszámolniuk vele, és megmagyarázni sem fognak semmit,a katonák vagy nem nyilatkoznak, vagy tagadnak, fõleg ma, amikor NEMZETBIZTOSÁG felkiáltással bármit megtehetnek az ügynökségek)
"Szánalmas, hogy még mindig úgy vezetik a gépeket (tele emberekkel!!!!) hogy KINÉZ AZ ABLAKON A PILÓTABÁCSI. Már régen nem ablakot kellene nézni, hanem valami vektorgrafiku képet, ami a látvány leképezése lenne, csak kiemelten mutatná azt ami fontos, hogy éjjel, szakadó hó/esõ és kivilágítatlan leszállópálya esetén se legyen gond."
"és rájöttek, hogy az amerikai katona, soha nem volt olyan minõségû mint a német"
Már ez a mondat is röhejes. '44-ben az USA pilótáktól kezdve a legutolsó bakáig jobb kiképzést kapott, mint a német és jobb felszerelést is majdnem minden téren. Volt rá erõforrás és idõ. Az amcsi katona átlagéletkora is jobb volt, mint a németé. A német baka vagy alig volt 15-18 vagy túl volt a 35-40-en. A jenki 18-24 között volt, a legszebb férfikorban és teljesítményben. ----
"Ha igaz, amit én mondok, akkor az évi pár100milliárd arra megy, hogy a mait 50-100évvel megelõzõ technológiát TITOKBAN üzemeltessék, és fenn tudják tartani a TITKOT. Ami TÉNYLEG kurv*sokba kerül, mert a SIVATAGBA, FÖLDALATTI BÁZISRA, egy ÓCEÁNI SZIGETRE kell szállítani mindent és mindenkit, és úgy, hogy CSAK azok tudják, hogy mi hol van, akiknek muszáj tudni róla."
És az mire lenne jó? Mi értelme van? Dollármilliárdokat költeni arra amit nem használhatsz, mert te szerinted titkos. Semmire gyakorlati haszna nincs. Ezt az elvet követve mindig az lesz, hogy feleslegesen szórják ki a pénzt, mert mindig olyan cuccuk van amit nem lehet használni. Ember, te simány hülye vagy. ----
" Az orosz ûrsikló fel tudott szállni, le is tudott szállni, akkor ki/mi akadályozta meg, hogy ezt megismételje még 100X?"
Hm. Pénz? Ha ez sem jut el az agyadig akkor mirõl beszélünk? A '90-es években orosz parancsnokok fegyvert adtak el az állományból, hogy enni adhassanak katonáiknak. ----
"HOGY építették meg HÁTTÉRIPAR NÉLKÜL??? LOL. Üzletnek sem rossz, turisták, mûholdak szállítása"
1. Akkor megvolt a háttér. Fogd már fel a SZU összeomlása után annyria nem volt pénz, hogy minden ott rohadt ahol hagyták. Clear? Ahol volt ott maradt és azóta is ott van sok cucc, ipartelep, stb. Elhagyott volt kutató városok mondanak valamit. Ez volt minden szinten jellemzõ.
2. A mûholdak nagy része olyan pályán kering ahova sem a Buran sem az STS soha nem képes felmászni. Ennyit sem tudsz te okotojás?
3. Üzletnek? Évi hány ûrturista van most? Szojuzzal vittek vel 20 milláért pár embert. Csak egy turistáskodásért fenntartani egy ilyet kivitelezhetetlen anyagilag. Mennyi egy STS indítás költésge? 100-200 milla? Ennyi pénze kevés embernek van, akinek van abból még kevesebb akar felmenni és még kevesebb alkalmas egészségügyileg rá. ----
"Pl.Svájc is elég nehezen lenne bevehetõ, mert az átlagember/mindenki katona, rendszeresen gyakorlatoznak, és tele vannak hegyekkel, és a hegyekben épített bázisokkal."
Azért ez erõs túlzás, de azért vannak hagyományaik és pénzük is. ---
"persze 1db atommal le lehet nullázni, de MA már nem így foglalnak el egy országot"
Soha nem így tették, de sebaj. 1 atommal meg nehezen. Ahhoz cirka 50 Mt körüli hatóerõ kéne.
Végszóként megjegyzem, hogy ez nem HT topik talán ott folytasd de ott is szimplán hülyének fognak nézni.
Én MEM a fly by wire rendszerre gondoltam, hanem a stabilizáló számítógépre, ami CSAK annyit csinál, hogy menet közben folyamatosan korrigál, mert a gép olyan rossz aerodinamikailag, hogy nem tud egyenesen repülni (sem) Amit te mondasz, az a kanyar, le, föl, amit szintén nem tudnak (vagy csak könnyebb számítógéppel) maguktól a pilóták, és csak a parancsot adják ki, a számítógép oldja meg, még olyan gépeknél is, amik tudnának enélkül is mozogni. (nem is értem, ha már ilyen rendszerek vannak, akkor leszállni miért nem azzal szállnak az utasszállítók, fõleg sz*r idõben, amikor elhasalnak a pilóták. Szánalmas, hogy még mindig úgy vezetik a gépeket (tele emberekkel!!!!) hogy KINÉZ AZ ABLAKON A PILÓTABÁCSI. Már régen nem ablakot kellene nézni, hanem valami vektorgrafiku képet, ami a látvány leképezése lenne, csak kiemelten mutatná azt ami fontos, hogy éjjel, szakadó hó/esõ és kivilágítatlan leszállópálya esetén se legyen gond. Kb.15éve láttam, hogy tervbe vették a légiközlekedés elterjesztését, és EGYSZERÛBBÉ TÉTELÉT, oda alapvetõ lenne egy ilyen rendszer. (GPS vevõ, GPS adó is van már egy ideje, de ahogy látom a vonatokba sem jut, pedig ez olcsón megvehetõ tech.)
Nos miután megint elfajult a vita, és továbbra sem sikerült legalább részben a topic témájánál maradni, felszólítok mindenkit, hogy tartózkodjon a továbbiakban az offtopic témáktól. Az ûrkutatás, meg hasonlók még beleférnek, de az F-117, a B-2 meg hasonlók már kegyetlenül nem.
Jane's Intelligence Briefing, 1997 - No. 1: “The aero-diamond's aerospike engine and diamond platform could propel the craft to speeds of Mach 14.” Ez azért nem az UFÓMAGAZIN, ezek a figurák a hivatalosan elismert szakújságírók, akik a legnevesebb szaklapokba írnak. Csak nekik is feltûnt már egy ideje az ûrsiklós RONCSDERBI, és a közben elköltött sok100 milliárd USD. Eredmény meg sehol. (látszólag)
Úgy tûnik az #1254-es hsz-em süket fülekre talált, és továbbra is úgy próbálod felhozni az érveket, hogy nem érted õket meg, így viszont ahelyett, hogy alátámasztanák azt, amit írsz, pont, hogy megcáfolják.
Úgy tûnik ugyanis nem érted mirõl írnak benne. Az Aerospike hajtómû is rakétahajtómû! "Csak" ki van fordítva, a fúvóka itt nem egy hengeres, a kiömlõ nyílás fele vastagodó alkatrész, hanem úgy van kialakítva, hogy csak "megtámassza" az égésterméket. Az égéstermékek kitágulását a légkör nyomása befolyásolja. A hagyományos rakétahajtómûvekkel az a baj, hogy a fúvóka alakját és átmérõjét úgy kell megtervezni, hogy figyelembe vegyék a külsõ körülményeket, nevezetesen a légköri nyomást, az ugyanis befolyásolja a kiáramló gázokat. Tehát a több lépcsõs rakéták egyik ok-okozati összefüggése az, hogy ahogy emelkedik a rakéta, a legjobb hatásfokhoz más-más alakú fúvóka kellene. Az Aerospike hajtómû esetében a légköri nyomás maga szabályozza ezt, ezért jobb a hatásfoka az ilyen hajtómûnek. Az Aerospike hajtómûvet a NASA a Rocketdyne-al (majd Boeinggal) együtt tervezte és tesztelte. Ez lett volna a Venture Star nevezetû ûrhajó hajtómûve, a technológiákat pedig az X-33 programban teszteltek volna. Sajnos különféle okok miatt az X-33 és vele együtt a Venture Star program is kukába került (pedig a személyes kedvencem amúgy). Az Aerospike hajtómû viszont készen van lassan tíz éve. A hajtómû készen van, ha valaki Aerospike hajtómûvet akarna az ûrhajójára, valószínûleg megfelelõ pénzösszegért a Boeing le is gyárt neki annyit, amennyit kér...
A hagyományos rakétahajtómû, és az Aerospike hajtómû mûködésének szemléltetése
Az Boeing XRS-2200 Aerospike hajtómû tesztelése 1999-ben
Fantáziarajz az X-33-ról, jól látható a jellegzetes Aerospike hajtómû
Amint látható, itt szó sincs titokról, szó sincs arról, hogy valami világmegváltó technológiai csodáról értekeznének. A Jane's egy olyan gépet vázolt fel, ami az ismert technológiák alapján, mint az aerospike hajtómû, elvben megvalósítható. Nem arról írtak, hogy ez egy bizonyítottan létezõ gép, hanem a megvalósítás lehetõségérõl...
Az összes okoskodó lúzernek, és neked is: kurv*nagy ellentmondásba keveredtél: HA igaz amit TE mondasz, akkor katonáék kurv*hülyék, mert feleslegesen titkolóznak, NINCS ITT SEMMI LÁTNIVALÓ (mondja Barbrady sheriff) a bérköltség (a robotrepülõgépeket azért fejlesztik, mert annyira nem idióták mint egyesek, és rájöttek, hogy az amerikai katona, soha nem volt olyan minõségû mint a német, és olyan elszánt mint az orosz-ahol nem számított pármillió hulla- ezért inkább a JOYSTICK felé indultak el.) minden katonai technológia nagyjából ismert, TE még azt is tudod, hogy a bérköltség miatt olyan magas a költségvetésük. LOL Szerencsétlen Nick Cook, hiába volt az 20év szakmai háttér, ITT lenyomták egy fórumban. (majd megírom neki) Ha igaz, amit én mondok, akkor az évi pár100milliárd arra megy, hogy a mait 50-100évvel megelõzõ technológiát TITOKBAN üzemeltessék, és fenn tudják tartani a TITKOT. Ami TÉNYLEG kurv*sokba kerül, mert a SIVATAGBA, FÖLDALATTI BÁZISRA, egy ÓCEÁNI SZIGETRE kell szállítani mindent és mindenkit, és úgy, hogy CSAK azok tudják, hogy mi hol van, akiknek muszáj tudni róla. (katonai szokás) Elég keveset látsz a mai helyzetbõl (NE a 2 kereskedelmi híradóból tájékozódj) ha ezeket írod. Az oroszok sem ott tartanak ahol azt hivatalosan elõadják, de mivel nincs KORLÁTLAN költségvetésük, ezért lehet, hogy csak a prototípusig, vagy kísérletekig jutnak. Az orosz ûrsikló fel tudott szállni, le is tudott szállni, akkor ki/mi akadályozta meg, hogy ezt megismételje még 100X???? (HOGY építették meg HÁTTÉRIPAR NÉLKÜL??? LOL. Üzletnek sem rossz, turisták, mûholdak szállítása, stb.. Az F-117-rõl meg most olvastam, hogy az elsõ bevetés az PANAMA volt, amikor Noriega tábornokot elhajtotta a CIA, -1989- mert már nem akart szót fogadni. (még jó, hogy erre is lehet költeni az adófizetõk pénzét, és van aki egyetért) Azért a nagy költségvetés, mert a többi országgal ellentétben az USA nem SAJÁT MAGÁT akarja megvédeni elsõsorban. Pl.Svájc is elég nehezen lenne bevehetõ, mert az átlagember/mindenki katona, rendszeresen gyakorlatoznak, és tele vannak hegyekkel, és a hegyekben épített bázisokkal. (persze 1db atommal le lehet nullázni, de MA már nem így foglalnak el egy országot) EZT azért nézd meg, utána lehet folytatni
"Engem zavarna (az amerikaiakat is egyre jobban) hogy úgy költik el az adómat, hogy abba sem beleszólásom, sem rálátásom nem lehet!"
Akkor nyomás tünetni a Kossuth térre a 4. Metró és minden más ellen. Az sem átlátható és kurvára nem én döntöttem arról a szarkupacról. ----
"A hidegháborúnak vége van, de a VILÁG hadikiadásainak az 50%-át az USA hadikiadása teszi ki"
Annak elég tetemes része bérköltésg, mert a jenki katona kicsit többet keres mint mondjuk egy kínai, orosz vagy magyar... Ja és nem olyan ostobák, hogy leépítsenek egy olyan képességet és elõnyt amit 60 év alatt hoztak létra. Nem olyan hülyék mint te. ----
"Persze higgy amit akarsz, nyilván a 30éves ûrsikló a legjobb amit ma tud a világ vezetõ csapata"
Nem, de erre adnak pénzt. Hibá van akármilyen kurvajó terved, ha nincs rá keret. ----
"Még az oroszok is meg tudták csinálni a 80-as években, csak közben csõdbe mentek és üzemeltetni már nem akarták, (de egy kört mentek vele a Föld körül) inkább hagyják szétrohadni egy hangárban. Nem adták el, sõt nem is fogják, mert még ma is olyan technológia van benne , hogy nem kerülhet akárki kezébe? Mi a MEGVEHETÕ és a semmi pénzért NEM MEGVEHETÕ hightech?"
És mit kezdesz magában egy ûrsiklóval te zseni? Nem szúrja ki a szemed hogy milyen infrastruktúra kell az üzemeltetéshez? Ha te vennél egy tankot tudnád üzemeltetni a garázsodból? A technológia rész lehet, hogy igaz.
"Én nem tudnám lemásolni , de az oroszok, kínaiak, angolok, franciák, németek biztos, hogy IGEN."
Hát ez elég merész kijelentés. ---
"A roncsot is elvitték egybõl (az F-117-est) az oroszok, pedig biztos tudtak már róla mindent, de azért csak begyûjtötték."
És mégis honnan? Orosz mérnök még közelébe sem mehet a gépnek. 1999-ben már közel sem volt csúcstechnika az F-117 és mégis elég potens gép mind a mai napig. A világ országainak 95%-a tehetetlen vele szemben gyakorlatilag. ----
"Az is komolytalan, hogy egy majdnem 40éves fejlesztés a bolygó legjobb (leggyorsabb) (ûr)eszköze."
1. A szondák gyorsabbak. Azok is eszközök.
2. Kit érdekel a sebesség? Az elsõ szökési sebesség legyen meg és minél több hasznos terhet tudjon felvinni minél magasabbra.
3. Nem 40 éves fejlesztés. Bár lehetne 1000 évesnek is tekinteni, hiszen van benne anyacsavar és anyacsavar 400 éves találmány. Az ûrsikló a '70-es évek közepének-végének gyermeke. ----
"Ezt már az amerikai adófizetõk sem hiszik el, valahogy arra gondol mindenki, hogy valami sokkal jobb is van már, csak a sivatagban tesztelik, várják az alkalmat (mint a sivatagi vihar 1. az F-117-nek), hogy elõvehessék!"
Fogd már fel ez a szemlélet téves. Semmilyen gépet nem "elõvételre szánnak". Mindig az aktuális jövõképnek megfelelõen fejlesztenek gépet. ----
Te azt mondod, hogy tele vannak titkos fegyverekkel, amiket _nem_vetnek_be_. (#1241)
Õk meg azt mondják, hogy a hadsereg használ olyan technológiákat, amiket nem enged civil használatra. _HASZNÁL_ olyan technológiákat...
Apró, de lényeges különbség.
Viszont az csak feltételezés, hogy "IF WE WERE ABLE TO REDUCE THE DRAG ON OUR AIRLINERS BY 60%, THAT WOULD REDUCE THE FUEL DEMAND BY A LARGE AMOUNT." Arról például tudunk-e, hogy mennyi energiát fogyaszt? Mert ha véletlenül kiderül, hogy a B2 a fele üzemanyagát azért viszi magával, hogy a lopakodó berendezéseket üzemeltetni tudja, akkor ott vagyunk, ahol a part szakad.
Az Apollo-hajók fedélzeti számítógépe alapfunkciókat látott el: a fedélzeti rendszereket figyelte, az adatokat továbbította a Föld felé, és a földi nagy batár számítógéptõl kapott lista alapján cselekedett. Õ maga nem dolgozott ki pályát.
F-117: Egy Chuck Yeager szintû pilóta számítógép nélkül is tudná repülni, annyira nem elborult gép. A 30-as években durvább német vitorlázógépek is repültek. De a pilóták nem mind C.Y.-k, és hogy a bevetésre tudjanak koncentrálni, az eredendõen instabil és rosszindulatú sárkányt meg kell zabolázni.
Pusztán a levegõben maradáshoz és röpködéshez nem kell nagy számítási teljesítmény: 6-8 paramétert figyelõ robotpilótát, repülésirányító rendszert meg lehet oldani és meg is oldottak már az 50-es években, analóg eszközökkel.
A szélcsatornában fölveszik a gép dinamikájára jellemzõ adatokat, a matekos leül és fölír pár differenciál-egyenletet, a mérnök ezeket lefordítja mûveleti erõsítõkre és ronda, gubancos visszacsatolásokra, aztán ezzel akár a budiajtó is képes repülni.
Ugyanez digitálisban pár száz, boltban kapható kis integráltsági fokú alkatrészbõl szintén megoldható, 1-2 kiló az egész, a 70-es években is, akár még Magyarországon is, magyar alkatrészbõl.
A digitális robotot már évekkel az F-117 elõtt meg is valósították egy F-8-ason, az Enterprise siklón illetve a szovjetek egy Szuhoj T-4-en, és 84-ben jött ki az Airbus A320. (ld angol wiki, fly by wire)
Amihez kell a számítási teljesítmény: - a navigációs rendszer (GPS, inerciális navi, útvonaltervezés a domborzat és ellenséges objektumok figyelembe vételével) - radar hiányában a legtöbb információt passzív érzékelõkbõl vagy baráti gépektõl kell szerezni, ezeket feldolgozni, rendszerezni és a pilóta elé tenni - az okos fegyverek kezelése - kódolt kommunikáció
Még egy utolsó offtopik, de ezek pont ugyanazt mondják , mint én:
What the engineers said is that a number of technologies that are actually in use on the B-2 were classified technologies. One of them referenced, ‘T. T. Brown [Townsend Brown] Electrogravitic Patent No. 3,187, 206, specifically talking about how the B-2 electrically charges the leading edge of the wing to reduce the radar cross section. Then it negatively charges the exhaust gases to reduce the infrared signature. They also found out that a 1968 report from Northrup Grumman Corp. was that when you electrically charge the leading edge of the wing, there is a resulting drag coefficient reduction up to 60%. That could be retrofitted to the commercial airline industry, but it’s not happening. And that’s why the engineers came forward.
IF WE WERE ABLE TO REDUCE THE DRAG ON OUR AIRLINERS BY 60%, THAT WOULD REDUCE THE FUEL DEMAND BY A LARGE AMOUNT.
That’s exactly correct, yes. The implications are staggering and this has so many applications, but is not being used and that was the reason Northrup engineers came forward. And I certainly hope some day we do see this technology.
IN A DAY AND AGE RIGHT NOW WHERE WE ARE FIGHTING FOR EVERY DROP OF OIL AND JET FUEL THAT WE CAN GET, ISN’T THERE SOMETHING CRIMINAL ABOUT THE SEPARATION AND SUPPRESSION OF ADVANCED TECHNOLOGIES FROM CIVILIAN APPLICATIONS?
I could not agree more, Linda. It’s our Constitutional obligation to question authority and that’s what we are doing tonight. I think an accounting should be made of these programs. They should be brought out into the light. Many of these programs represent absolutely no threat to the national security. That’s why I think they should be exposed.
Vagyis: ezek a figurák NEMZETBIZTONSÁGI dumával nem engedik, hogy az igazi hightech hasznosítható legyen a civilek számára is, ez a mai helyzetben (olajhelyzet) BÛNTETT. LEHET-E VENNI B2-est? Vagy elõbb kerül egy kiszuperált példány a múzeumba, mint a piacra? Ott az igazi hitech, amit nem lehet megvenni semennyiért sem. a többi itt
Annukdadik, vagy kik mondták nekik, ha nem tévesztitek meg az amerikaiakat ezzel az akcióval, akkor olyan anyagot szórnak a légkörbe, amitõl fütyi nõ Brezsnyev arcára.
Azt értem miért állították le, csak azt nem , hogy MIÉRT ÉPÍTETTÉK MEG? Hidegháborús szezon végén volt, éppen kezdett csõdbemenni a nagy szovjetunió. Érthetetlen.
Rosszul tudod, a kutatási olyan állapotban indul el, amikor a megvalósítás még technikailag nem lehetséges.
Nem azért tartott az F-117-es fejlesztése kb. 15évig, mert 15évig tesztelték az íróasztalon, hanem mert nem volt meg hozzá a technológia. A szögletes dizájn miatt a gép nem stabil a levegõben, (összevissza kacsázik) és folyamatos számítógépes korrigálás kell, hogy egyenesen tudjon repülni, ez a tervezéskor még szekrény méretû gép volt. (nem volt még egy nyomorult Pentium1-esük sem:) Ez a kérdés felmerült a HOLDKOMPNÁL , mert akkor sem volt még olyan kicsi, olyan nagy számítási teljesítményû gép, mint ahogy azt beadták a közönségnek. (állítólag) A VIA-GRA a legjobb ellenpélda, mert az kurv*gyorsan a boltokba került, ott nem volt smmiféle 10éves átfutási idõ, meg hasonló pénzköltés. Nagyon sokan élnek ezekbõl a 10éves átfutási idõkbõl, komplett iparágak, olyan ez mint a KORMÁNYSZAKÉRTÕ. (a világ legjobb állása) Nyilván a sivatagban fogják tesztelni, mert ott BIZTONSÁGOS, a közelben senki, a mûholdak rálátási idejét pontosan tudják, akkor bemennek a hangárba, stb.. Ott a fotó, hogy az F-117-est kipakolják Groom Lake-en, miután LA melletti Burbank-ban berakták a C-5-be. (Most már nem titkos) Az oroszoknak meg a Kínaiaknak van több100milliárd USD tartalékuk, szóval ilyenekre lenne pénz. Az Angolok, Németek, Franciák is összekaparnák, vagy eladnák a Kínaiaknak, Oroszoknak, ESETLEG az Araboknak (aki meg tudja fizetni) ÕK úgysem tudnának mit kezdeni az egésszel, az a legjobb megoldás. (a pénzt megkapnák, de veszélyt nem jelentene, tuti üzlet, Szaddam is vehetett szinte mindent)
Butaságokat beszélsz, de felettébb makacs, sõt fanatikus is vagy, úgyhogy részemrõl a téma lezárva; nem vagyok szektásokat gyógyító jótékonysági intézmény:) Az "érveidet" egy felkészültebb ötödikes csípõbõl cáfolja, úgy hogy ettõl is megkímélném magamat.
Az Energia-Burán programot azért állították le, mert amire a ruszkik az Ûrt használják, azt sokkal olcsóbban meg lehet oldani a többlépcsõs rakétákkal. (Megjegyzem, "nem-többlépcsõs" ûreszközzel ki sem lehet jutni az Ûrbe.) Ha Te csak több zsák krumplit akarsz szállítani a piacra, akkor egy Barkaszt veszel, vagy egy Rolls-Royce-ot?
AZ A TE BAJOD! (Wikipédia, mint megbízható forrás muhahahahahahahaha) Én nem a Holdraszlállást vitatom, hanem azt, hogy NEM ÚGY TÖRTÉNT, ahogy azt beadták a népnek. (lehet, hogy nem is akkor, az egész mehetett felvételrõl is. Hidegháború + propaganda) Engem zavarna (az amerikaiakat is egyre jobban) hogy úgy költik el az adómat, hogy abba sem beleszólásom, sem rálátásom nem lehet! Mit nem lehet ezen érteni? A hidegháborúnak vége van, de a VILÁG hadikiadásainak az 50%-át az USA hadikiadása teszi ki. Az egész világ ellen fegyverkeznek? Mondjuk akkora arcra kell is a védelem. Itt egy érdekes elmélet, hogy KETTÕS ÛRPROGRAM megy, (99,99%) a népnek az ûrsiklós roncsderbi, meg a többi összegányolt vackok, a valóságban pedig valami sokkal komolyabb. Persze higgy amit akarsz, nyilván a 30éves ûrsikló a legjobb amit ma tud a világ vezetõ csapata. Még az oroszok is meg tudták csinálni a 80-as években, csak közben csõdbe mentek és üzemeltetni már nem akarták, (de egy kört mentek vele a Föld körül) inkább hagyják szétrohadni egy hangárban. Nem adták el, sõt nem is fogják, mert még ma is olyan technológia van benne , hogy nem kerülhet akárki kezébe? Mi a MEGVEHETÕ és a semmi pénzért NEM MEGVEHETÕ hightech?
Jane's Intelligence Briefing, 1997 - No. 1: “The aero-diamond's aerospike engine and diamond platform could propel the craft to speeds of Mach 14.” Ez azért nem az UFÓMAGAZIN, ezek a figurák a hivatalosan elismert szakújságírók, akik a legnevesebb szaklapokba írnak. Csak nekik is feltûnt már egy ideje az ûrsiklós RONCSDERBI, és a közben elköltött sok100 milliárd USD. Eredmény meg sehol. (látszólag) ITT egy érdekes oldal, ha csak a fele igaz, akkor is k*rvamérgesek lesznek az adófizetõk
" Az is komolytalan, hogy egy majdnem 40éves fejlesztés a bolygó legjobb (leggyorsabb) (ûr)eszköze. Ezt már az amerikai adófizetõk sem hiszik el, valahogy arra gondol mindenki, hogy valami sokkal jobb is van már, csak a sivatagban tesztelik"
Inkább az a feltételezés a komolytalan, hogy _ûr_eszközt a _sivatagba_ tesztelik. De hát persze a hit az komoly dolog.
"Én nem tudnám lemásolni , de az oroszok, kínaiak, angolok, franciák, németek biztos, hogy IGEN."
Naja persze, a németek már a Eurofighter-bõl is ki akartak ugrani, akkor, amikor más a kf-en gyakorlatilag túl is volt az egész. van neked egyáltalán bármi fogalmad arról, hogy mibe kerül kifejleszteni egy csúcs szintû repülõgépet. A B29-es kifejlesztése uannyiba került, mint a Manhatten-terv. Szerintem is simán kirázza a kisujjából egy Sárközy, vagy egy Putyin... A vasutasaikat nem bírják kifizetni...
Az állam szokott pályázatokat kiadni, ezekre neveznek az érintett cégek. A cégek a konkurencia veszélye miatt titokban tartják a kutatási eredményeiket, tudod nem két fillérbe kerül kutatni ezt-azt. Az élet minden területén így van, miért legyen másképp a hadiiparban? Hozzád nem jutott el, hogy az ipari kémkedésben ma több pénz van, mint a katonaiban? Azt sem értem, hogy mit nem tudsz felfogni azon, hogy vannak kutatási, és vannak gyártási fázisban lévõ termékek. És igen, egy repülõ tényleges üzembe helyezése az íróasztali tervektõl min. 10 év. Amíg egy gyógyszer az elsõ sikeres humán tesztektõl eljut a patikába 3 év, képzeld mennyi idõ a teljes fejlesztési szakasz. Eldobom az agyam, olyanokat írsz, tényleg vannak ennyire tájékozatlan emberek?