" kipróbáltam az 1.9 PDTDI-t s hát nemsemmi. iszonyatos erõ van benne és megy mint atom, igaz ezek a motorok már korántsem mondható igazi dízelnek mert valóban nincs akkora nyomatékuk, kell némi gáz hogy elinduljunk velük"
Errõl beszéltem én is. A szívó dízel karakteriszikája megengedi, hogy alacsonyról felhúzza. A turbósé már nemigazán.
De tök felesleges errõl vitázni, mert amellett hogy a görbéket megnézve egyértelmûek a számok, és ezer más dolog is befolyásolja (lendület, kompresszió, váltóáttétel), tökre értelmetlen paraméter, hogy melyik autó hogy megy alapjáraton.
Figy, én pdtdi-t mondtam, és nem sdi-t. A két motor full más, ennek megfelelõen a karakterisztikájuk sem egyezik. Én 90 ezer km-t tettem egy 2003-as 130lovas passat tdi-be, azóta pedig van egy 105 lovas touran tdi is. Mindkettõ ugyanígy viselkedik. De mondom mégegyszer: Nyugodtan vedd elõ, hogy melyiknek milyen görbéje alapjáraton. És milyen egy benzinesé. A dízelé 2000-tõl tuti hogy nyomatékosabb sokkal, de 1000 környékén, vagy az alatt kizárt. Márpedig neked a dízelben az ecu 1000-re fogja emelni az alapjáratot (az EURO3 óta elõírás, mert különben túl nagy a károsanyag kibocsátás), míg egy benzinesnél ugyanez 650-800 között van. Tehát eleve az alajárata, és nem mellékesen a kompressziója is alacsonyabb a benzinesnek. Ezért lesz a különbség a dízel javára érezhetõ. Viszont ha mindkettõt 1000-res fordulaton nézed, akkor a benzines könnyebben meg fog indulni már. Ezenkívül megint: VÁLTÓ. A dízelekben tipikusan az 1-es gang sokkal rövidebb. Még egy ok, hogy könnyebben induljon meg. Az szimplán nem igaz, hogy menet közben 3-4-ben lejjebb lehet ereszteni a dízel fordulatszámát, mint a benzinesét. Nem lehet. A dízelt max 1000-1200 közé fogod leereszteni, mert ott az ecu rásegít, és emiatt viszi majd könnyedén. A benzinesben meg sokkal kisebb a kompresszió, és LENDÜLETE sincs akkora a motornak. Két egyszerû mûszaki paraméter, ami miatt a benziens könnyebb fulladni fog ha hirtelen visszaereszted alapjáratra menet közben. Viszont ettõl még a nyomatéka nagyobb lesz ugyanott, mint a dízelnek. (kb 1200-1500 fordulatig)
Eddig az elmélet és az urban legend. Most pedig bökj be két azonos teljesítményú dízel és benziens nyomatékgörbéjét, hogy melyiknek van nagyobb alapjáraton.
nah akkor a sok marhaság mellet 1-2 érdekes dolog: 1500-2000 kategória biztosításban megszünt!!! jan 1 tõl van 1500-1700és 1701-2000ig. "Próbálj majd ki egy újabb fajta pdtdi vw-t, hogy ne is menjünk messze a fától... 50-nél szépen berángat majd. Nem mintha ennek bármi értelme is lenne..." nap mint nap vezetek egy 2.0 PDSDI (SDI mégcsak nem is turbós!!!) VW Caddy-t. alapjárat 5 seb 34km/h egyenes úton nincs rángatás nincs lefulladás, enyhe emelkedõ 3. seb alpjárat és felmegy egy benzines ezt hol csinálja meg???? sehol! tudot te miért hiszed azt hogy a benzines 5. ben alpjáraton megy, mert azt az aprócska elektronikát nem veszed figyelembe ami gázt ad a benzinesnek ha úgyérzi lefulladna ezért tudsz vele így közlekedni kb 93 óta van benne szinte mind1ik benzinesben. kipróbáltam az 1.9 PDTDI-t s hát nemsemmi. iszonyatos erõ van benne és megy mint atom, igaz ezek a motorok már korántsem mondható igazi dízelnek mert valóban nincs akkora nyomatékuk, kell némi gáz hogy elinduljunk velük (de lehet hogy csak az a passat volt szar amit vittem mert hát a gazdája nem épp a kímélés példaképe értsd: nem ízzítja le reggel sem!, hidegen is rugja neki stb...). ennek ellenére nagyon jó. a reggeli hidegben meg hogy melyi fût hamarabb, hát igen mind a 2re van ellenpélda de valóban a diesel kicsit késöbb melegszik be, bár szerintem nem illik elindulni -5 -10°C-ban hidegen hanem igenis akár benzin akár diesel járatni kell 5-10 percig. gyorsulásban meg nem kéne egy ezeréves dieselt öszsehaonlítani egy új 16v benzinessel. Két szinte teljesen megegyezõ autó (Ford Mondeó) Mind a 2 jól felszerelve az egyik egy 1.9 TDCI a másik 2.0 16V benzin és hát biza a Diesel nyer rövidtávú gyorsulásban (lámpától lámpáig)! Ezt a kereskedésben mondták, kipróbálták.
En a legmodernebb dizeleket is budosnek talalom. Utalok mogottuk menni. Ha nyomnak egy padlogazt, akkor meg nem latok a fekete fusttol. Multkor is szorakozott elottem egy J-s rendszamu (max. 2 eves) asszem 530d. Telitettek voltak a savok, de o megis csomoszor padlozott, aztan visszavett. Padlozott-visszavett. Na hat a fejet belenyomtam volna a kipufogojaba.
ez így van
nekem a 110 lovas gófot csak ugy sikerült lefüllasztanom, hogy 1esböl 4esbe húztam (tanulóvez. votam)
Volt egy 1.4-es, 60pacis VW Ventom, sportkipuff rendszerrel. Na erzesre az is olyan 10mp korul volt 100-on, lemerve viszont 14 mp volt :) Ami persze meg mindig 3 masodperccel jobb, mint a gyari 17mp-es adat. LOL :)
az igazi terepjaro,(szerintem),ne feltetlen kell,hogy benzinmotoros legyen... ugyanis egy "gyengebb" dizelmotor forgatonyomateka is jobb,mint egy erosebb benzinese...es amikor a trutymobol ki kell maszni,a forgatonyomatek,es az attetel szamit. szerintem egy igazi terepjaro valahogy igy nez ki:dizelmotor,csorlo,kezivalto,valamint kezzel kapcsolhato kerekek+kezi differencialzarak.szamitogepvezerles suxx.valahol a prerin kimegy egy tranzisztor aztan megall a verda?rohej...
Dehogy rángat be. Gázadás nélkül is könnyebb elindulni egy dízellel 3-4 sebességi fokozatban is(pont a picsa benzines nyomaték miatt), ami némileg cáfolja a tõled elhangzottakat :)
Hehe :) Akkor majd vezess egy benzinest is, mert láthatóan nem tetted még. 5-ben a határ 27-28kmh, és ez nem az ahol lefullad, hanem ahonnan még felhúz. Pontosan azért, mert alapjáraton még valamivel több nyomatékod ad mint a dízel. De kezdenek kétségeim lenni a dízel tapasztalataid felõl is. Próbálj majd ki egy újabb fajta pdtdi vw-t, hogy ne is menjünk messze a fától... 50-nél szépen berángat majd. Nem mintha ennek bármi értelme is lenne...
Azért ezt már ne... ugye tényleg nem gondolod komolyan, hogy a 110lovas dízel golfod 7s alatt van 100-on? Tudod te milyen autók vannak 7s alatt százon? Még a BMW-kbõl is csak a legújabb 530d.. ami ugye nem szar 110le, hanem 218... szal szerintem írd csak ki azt az 1-est még a 7-es elé.
Na akkor eljutottunk hogy sikerült elismerni hogy a dízeleknek is vannak elõnyös tulajdonságai. Azt hogy mocskosul füstölnek, olajkályha szaguk van meg kerregnek mondjuk felejteni kellene (illetve megjegyezni hogy 10 állt így a dolog). Az utolsó harmada viszont hülyeség. Éppen a dízelnek fogja jobban elviselni ha legmagasabb fokozatban alacsony sebességen kell mennie. Egy átlag benzinest az életben nem fogsz ötödikben 30-ig leengedni, sokkal hamarabb elkezd rángatni és lefullad. Valszeg a legtöbb dízellel se fogod megjátszani de összességében messze jobban fogják viselni a dolgot.
Ha egyszer annyi. Illetve mint írtam 7s körül, tehát halálpontosan nem mértem soha sehol. Egyszer néztem meg karóra stopperével, állóhelybõl keresztezõdésbõl keresztútra fordulva, az volt 7,8s. Fél másodperc simán maradt bent a kanyarból indulás miatt de inkább több, lehet számolni. Psze pontatlan volt a mérés, nem ideális az út, lehet hogy a kilométeróra is csalt kicsit valamerre, de az biztos hogy jóval 8 alatt tudta a 100-at. Egyébként pedig 1,9-es, 110 lovas TDI III. Golf (GT széria, nem CL). De továbbra sem jött semmi benzines 100 lovas, akár turbós is (habár ez nem volt benne az eredeti állításban), ami ezt a (mégcsak nem is egy 130 lovas, hipermodern) dízelt legyorsulná, holott állítólag mind képes erre.:)
na,meg attol fugg mire kell.szvsz eleg bena dolog terepjaroba benzinmotort epiteni.vagy ha az van benne,akkor az egy terepjarokinezetu valami.meg sportkocsiba dizelt:)
Szerintem, ha tudod vállalni az olajkályhaszagot és a traktorhangot, akkor használtan inkább diesel, mert ennyi idõsen már kicsi az árkülönbség, viszont a szívódízelek gyakorlatilag elnyûhetetlenek. Kétszer annyit bírnak futni, mint a benzinesek. Az új PDTDI, HDI stb cuccok már nem ilyen strapabíróak. Ezeket a végletekig lefojtják, hogy teljesítsék a szigorú környezetvédelmi normákat. Ahogy tudom, ez nem tesz jót nekik. A PDTDI-k ráadásul eszik a motorolajat is. :( Egyébként benzinpárti vagyok, de ha kicsi az árkülönbözet, akkor megérheti a diesel. Ráadásul szerintem egyszerre az ember szívesebben ad ki pénzt, ha utána látja értelmét a hétköznapokban. A szervíz tényleg drágább a dieselnél. Egyszerûen drágább az alkatrész.
a te 5-600000-ed max valami olasz vagy franci TD-re lenne elég jó neked a sima szívó diesel is R19 1.9D és társai a 90-es évek közepe tájáról étolajjal tesztelve
a nagyobb meghibásodási lehetõséget melyik idióta írta mert attól hogy TD még nem több a meghibásodási lehetõség mint egy modern benyás (VVTI,VTEC,stb persze ezek japánok ) stb ha meg 8 szelepes szarról beszélnek akkor mit hasonlítgatják a TDI-hez
BENZINES: elöny: -olcsó megvenni -kevesebb alaktrész -kevesebb a meghibásodás lehetõsége -olcsóbb alkatrészek -természetesen ami a motort illeti -sportosabb DIESEL: elöny: -értékállób -olcsóbb a "menetköltség" -lehet szántani vele
A szutyok 4-es golfot ami 1.9-es PDTDI-volt agyonaláztam egy 1.5-ös Honda Civiccel. Ennyit errõl....
A szutyok dízelek csak azért erõsek mert turbó van rajtuk. Rakjál már egy azonos köbcentis benzines autóra turbót aztán meg lehet nézni,hogy mit lép!
Full a gázolajas autókra van berendezkedve európa.Ezért fog jóval többe is kerülni pár év múlva az olaj mint a benzin. Hiába fog kevesebbet fogyasztani ha drágább lesz az olajos verda.
Pontosan. Autópályára dízelt kell venni, hajókázni. 3000-res fordulaton be lehet lökni a tempomatot, aztán csucsukálni egyet hazáig. Szimplán azért, mert nem kell neki akkora fordulat a sebességhez, kényelmesebb lesz vele leautózni. Ha egyszer annyira vérszegény leszek, hogy családi autó kell ami komfortos meg kényelmes, akkor veszek valami 2 tonnás luxus kerregõt. Abban lesz elég hangszigetelés hozzá úgyis, és a két tonnát is megmozgatja relatíve alacsony fogyasztással.
Semmi értelme ennek az egész vitának!!! A benzines autóknak 110000 elõnyük van a Dieseleknek van legalább ennyi, mind kettõ jó hiszen az autó 100éve létezik és mind kettõt használjuk egy ideje, döntse el mindenki milyet akar és azt vegyen. Én benzines párti vagyok mert szeretem a spotos vezetést, és abban(ezen nincs értelme vitatkozni) a benzines jobb. Nem véletlen hogy a versenyautók nagy többsége benzines. Ha valaki sportos vezetést akar a benzines a jó,de ez több pénzbe kerül amikor üzemelteted, de megvenni drágább a másikat.
Egyébként az én apukám taxis a multkor amikor vettük a mondeot kiszámoltuk a dolgot.
Õ napi 200km vezet az a Ford amit kinéztünk(és meg is vettük) 1800cm3 benzines ára(akkor) 4900000ft a Diesel 5200000ft. Ez a különbség árban neki kb kellene 6 év amire visszahozza a különbséget, csak az a baj hogy 6év múlva már 400000km lesz benne és kb már két éve el lesz adva. Akkor megéri?
Tévedsz, nem negatívum az, hogy nem forog. Csak éppen pont ez kompenzálja a marhanagy nyomatékát. Nem fog semmivel sem jobban menni, mint a benzines, mert annak meg van fordulatszámtartománya. És nem 1000-res tartományban fogja a csúcsnyomatékát leadni, körülötte meg semennyit szinte, hanem a teljes tartományban rendelkezésre áll legalább a csúcsnyomaték 90%-a. És ez a különbség, ami kompenzálja a két teljesítményt.
Az meg elég nagy baromság, hogy alapjáratról jobban elindul a dízel. Nézz meg egy nyomatékgörbét két fajta autóról. A dízelnek hiába lesz 400nm csúcsnyomatéka, alapjáraton ad neked 30-at, 2000-3000-ig csúcsot, aztán 4500-ig megint lemegy a béka segge alá. A benzinesnek meg legyen 150nm-e, ad neked 60-at alapjáraton, és utána 1500-7000-ig megvan végig legalább 130nm. (saccra) De ebbõl most legyen elég annyi, hogy alapjáraton a benzinesnek nagyobb a nyomatéka. A váltója meg hosszabb 1-esben. Ennyi. A dízel is, meg a benzines is ugyanúgy fog neked elindulni alapjáratról, mindamellett, hogy a dízel ecu még meg is emeli majd neked az alapjáratot 1200 köré, ahol már elég a nyomatéka. A benzines meg nem, mert nem szempont vele ez az üzemmód.
De próbálj ki mást. Fogj egy benzienst, és 5-ben ereszd le alapjáratra. Majd gyorsíts ki. Fel fog gyorsulni 30-ról is, mégha nem is erõbõl. A dízel meg szépen elkezd neked fulladozni már 50-nel is. De ezen eleve baromság vitatkozni, mert nem üzemszerû körülmény. Egyszerûen csak annyit mutat, hogy melyik erõsebb alapjáraton.
"Miért kellene leereszteni a fordulatszámot? Van kuplung. A kanyar után a benzinessel is olyan fordulatról gyorsítasz ki, amilyenrõl akarsz." - Oké, tehát kuplung kanyar elõtt be, fordulatot tartod mondjuk 5ezren (habár az elõbb fejtetted ki hogy alacsony fordulaton jobb a benzines, most ennek ellentmondasz de hagyjuk), lelassítasz 40-re, kanyarból kifelé jövet elengeded a kuplungot, és neked az autó egy szempillantás alatt felgyorsul az 5ezres fordulathoz tartozó sebességre, és nem a fordulat esik le inkább a 40-es tempóhoz (jó persze az autó is gyorsul valamennyit)? Azonnal szabadalmaztasd azt a technikát, egy vagyont fogsz keresni vele. Ellenkezõ esetben meg (ha mégis leesne a fordulat) mi értelme van üresben pörgetni?
"50-60-nál a dízelben már a 3.at keresgéled" - áruld már el milyen dízeleket vezettél eddig? Mert ebbõl a szövegbõl traktorra vagy teherautóra tippelnék. De egye fene, hogy a másik oldalt is megnézzük: ha én 50-60-nál harmadikba rakom a dízelemet akkor úgy meglódul harmadikban hogy a benzineseddel álva maradsz mellette, akárhova váltogatsz.
Minek gyorsulni dízellel? Ezek olyan hülyeségek! Szerintem az emberek azért vesznek Diesel-t mert gazdaságosabb a benzinesnél! A városi dugókban pedig tök mindegy hogy gyorsul jobban! Autópályára pedig a Dieselben is van elég kakaó!
Nyomaték szempontjábol mindenképpen gyenge a benzines (ugyanazon térfogatnál úgy 50%-ot ver oda neki egy diesel), ráadásul a fordulatszámtartomány vége felé éri azt el, míg egy mai normális dízel a teljes nyomatékának döntõ részét már 1500-as fordulat körül leadja. Ebbõl következik hogy a legtöbb diesellel akár 3.-ban is el lehet indulni majdnem alapjárattal, míg egy bezines elsõben is lefullad ha nem forgatják kicsit. Egy diesel tehát majdnem alapjáratról is lõ, míg egy benzinesnél meg kell várni hogy felpörögjön. Nem véletlen hogy ahová erõs és tartós motor kell (teherautók pl., ahol nagyon nem jó ha csak 5ezres fordulat felett tudja magát vonszolni), mindenhol dízelt használnak. Asszem normális ember nem is nagyon merné kijelenteni hogy alacsony fordulaton jobb egy benzines. Azonfelül folyamatosan hátrányként hozod fel hogy a dízelek nem forognak annyit mint egy benzines. Könyörgöm, francért, ha egyszer két külön motor, és a dízel is ugyanúgy megy/ugyanannyit gyorsul ugyanazokban a sebességi fokozatokban? Oké, egy benzines autótulaj mondhatja hogy szar dízel, nem forog - akkor viszont a dízeles is mondhatja hogy szar benzines, szét kell forgatni hogy menjen. Az éremnek két oldala van. Meghát egyébként is lógtok egy olyan 100 lovas, benzines, 1200kg körüli átlagautóval, ami 7 másodpercnél rövidebb idõ alatt van 100-on. Ha annyival jobb a benzines akkor biztosan nem okoz gondot mondani pár típust nem?:)
Tévedsz. Miért kellene leereszteni a fordulatszámot? Van kuplung. A kanyar után a benzinessel is olyan fordulatról gyorsítasz ki, amilyenrõl akarsz. Ráadásul amíg 50-60-nál a dízelben már a 3.at keresgéled (mert kiértél a "húzó" tartományból), addig a benzines 100-ig elhúz melletted kettesben.
Én személy szerint vezetek egy 1.6 benzines bravat és egy 2.0 DTi Vectrát, és mindekttõt csípem.. Szal nem vagyok egyik mellett sem.. Sztem mindkettõnek megvan az elõnye és a hátránya..
Pusztán arra gondoltam, h a legtöbb autó nem szereti venni az egyest mondjuk 30-40 körül, szóljatok ha tévedek.. Rgo a kanyarból kifelé a diesel úgy otthagyja a benzinset h csak pislog mivel szegénynek fel kell pörögnie.. Extrém rövid váltóval lehet h ez nem így történik, csak tapasztalatból beszélek..
igen, a dieselnek gyorsabban kell pakolni, és nem illik kihuzatni
Mondjuk megnéznék egy tíz éves benzinest amit az alább leírt stílusban használtak (váltás 3500 felett)..
A jobb sofõr. A benzinest magas fordulaton kell tartani, és sokkal kevesebbet váltogatni, mint a dízelben. A benzines 2-esben végig gyûrheti a várost, míg a dízelnek a 3. gangra is szüksége lesz folyton.
De ha mást gondolsz, akkor majd meséld el a streetracingeseknek is :DD
Képzeljétek el a következõt: Városi verseny, sok 90 fokos szûk kanyarral, ahol vissza kell lassítani mondjuk 40 alá. Azonos lóerõvel versenyez egy dízel meg egy benzines... Szerintetek ki fog nyerni?
"A benzienst meg nem így kell vezetni. Én 3500-nál kezdek gyorsítani, nemhogy ott váltsak el." ezúton is gratulálunk. egy egész ország tévedett eddig a vezetésben, de mától követjük a technikádat...
Persze, hogy nagyon húzott, mert mint minden dízel, egy szûk fordulatszámtartományba van kihegyezve a nyomatékcsúcsa. Egy ilyen turbódízel a max nyomatékot csúcsban adja le, míg egy benziens a max nyomatékának 90%-át a teljes fordulatszámtartományban végig le tudja adni. Igy lehet az, hogy alapjárat közelében pl jobban megy a benzines, akármennyire is a dízel van alacsony fordulatra kitalálva. Az átlagember, aki elvált 3000-nél, de inkább már 2500-nál, sokkal jobbnak érzi a dízelt. A benzienst meg nem így kell vezetni. Én 3500-nál kezdek gyorsítani, nemhogy ott váltsak el. Márpedig a sportos érzetet nem a koromfelhõ meg a kerregés adja, hanem a fordulatszám.
Igaz hogy a kisteher nemjó hasonlítási alap. És mivan a 406-os Monde csatával??? Azonkivül pedig a gázolaj milyen 10-15 ftvel olcsóbb? Volt már drágább is!!! Ne a Tesco árait nézd!!! Mol Omv stb. Én most pénteken tankoltam a partnerbe 272ft-ért Shell kútnál hol az a 10ft?
Node Borg kiragadta a dieselt a szokásos körítésébõl. Egy diesel mellett arra tervezett váltó van, minek ilyen hülyeségekkel jönni hogy õ 7000-nél vált? Dieselnél váltok 3500-4000-nél, közben meg sebességben ugyanott vagyok, akkor miért menõ az hogy többet forog a benzines?
"ha kell 100-as tempónál visszaszúrom 3ba és 140ig nevetve elmegyek, és gyorsabban mint a sok nyútonméter 5.be ..." - ez jó, én meg a Golfot tudtam 5.-ben hajtani 60-210 között. Nem volt pörgõs, de másodikból 90-re még könnyedén rántott, harmadikban 130-ig, tehát attól hogy nem forgott, még ment. Sõt 7s körül volt százon, melyik benzines csinálja ezt meg 110 lóval és 1200kg-mal?
Na látom szépen elvagytok :D!! Szerintem DÍZEL! Márcsak az árak miatt is! Én személyszerint egy E220 vagy E230 -as Merdzsára pályázok, azok megállnak 7-8 literbe és viszik a 200at +!! Jól gyorsulnak (KATEGÓRIÁBAN), nagy és kényelmes belsõ terük van! Szal valami ilyesmi! De ha valaki benzinest akar kényelmeset nagyot kis fogyasztással a motorhoz képest akkor LEXUS RX400h!! Nálam az viszi a pálmát!!! Na sok siker a választáshoz!!
Mondjuk kistehert személyautóhoz hasonlítani teljesen értelmetlen. Elõbbinél huszadrangú feltétel a gyorsulás/végsebesség, ezért egy kistehernél váltogatni kell rendesen mert rövidek az áttételek (az egyes jellemzõen csak az autó meglódítására való, ha bármilyen lassan is de gurul akkor kettes alá nem is illik váltani), plusz 130-140-es végsebbeség a maximum amit tudni szoktak. Cserébe egy tonna rakománnyal is majdnem ugyanúgy mennek (merthogy az elsõdleges szempont az hogy ne haljon meg teherrel se). Miért nem dobsz egy tonnát a Mondeóba meg a Carinába is és nézed meg hogy melyik gyorsul jobban?:)
Az üzemanyag sem 1 forinttal olcsóbb, hanem 10-15-tel átlagban, plusz kevesebbet is eszik belõle. Nagyon durván számolva átlagos használat mellett is tízezreket lehet spórolni egy dieselen éves szinten, tehát elõbb utóbb visszahozza a pluszt, habár tényleg nem 1-2 év alatt.
Pont errõl van szó, a gyakorlatról. A dízel az alacsonyabb "szûkebb tartományban jelentõsen erõsebb" ezért vezetik így. Szerinted a benzinest miért kell jobban pörgetni? Nyilván a saját tulajdonságaik figyelembe vételével a leghatékonyabbak. Kivételesen egyet értek Borggal ha kell 100-as tempónál visszaszúrom 3ba és 140ig nevetve elmegyek, és gyorsabban mint a sok nyútonméter 5.be ...
Nekem csak az nem tetszik hogy egy sima benzinest hasonlítgattok egy "pdtditurbohipercsodával" Egy turbos benzines mellett elbújhatnak ezek a csodák ...