Plusz még a 4.-hez: a unified memória miatt x360-ban a GPU és a CPU 22.4 GB/s sávszélen osztozik a memória felé (amin egyes GPU mûveleteknél könnyít az eDram külön hozzáférése, ami 32 GB/s). PS3-nál párhuzamosan adott 25.6 GB/s a main ram és a Cell között, plusz 22.4 GB/s az RSX és a vram között. A nagyobb adatmennyiségekkel dolgozó mûveletek többsége szempontjából ez 22.4 GB/s vs. 48 GB/s. (És közben a Cellnél a mûveletek többsége rövidebb idõintervallumon az SPE-kben zajlik.)
1. Tudtommal tudják a teljes PowerPC ISA-t (utasításkészletet), szal simán fordítható bármilyen PowerPC-s kód az SPU-kra (persze nem árt, ha bele is fél az LS-be). Szal egyértelmû FUD az 1. grafikon.
2. A Xenon ~110 GFLOPS-a egy totál elméleti érték, amit közelíteni sem igazán lehet a gyakorlatban, amit max. lehet, azt is túl bonyolultan (vektor és sima fp kód erõsen optimizált elrendezésben). Ezzel szemben a Cell ~200 GFLOPS-a megközelíthetõ, jó esetben elég közel. Szal így az is FUD volt.
3. Úgy tûnik, vertex-mûveletekben a Xenos a jobb, pixel-mûveletekben (shading is) az RSX. Az utóbbi idõben inkább az utóbbi felé megy a fejleszétés.
4. Na, ez meg a másik nagy FUD volt... Elõször is, a 278 GB/s-bõl 256 az eDram és a hozzá tartozó aprócska logika közötti sávszél. Túl sokmindenre nem lehet használni. Eközött és a GPU közötti sávszél már csak 32 GB/s. Ha már ilyen belsõ sávszéleket nézünk az x360-nál, akkor nézzük, mi van a PS3-nál: Cell belsõ sávszélek: a magok egymás és a külvilág közötti kommunikációját intézõ EIB busz: 204.8 GB/s. De ez még nem a vége: az SPE-k összesített belsõ sávszéle a lokális ramjaik felé: 51.2 x 8 = 409.6 GB/s. És ezek nem csak olyan látvány-számok, amik 1-2 részmûveletben számítanak, hanem szerves része a Cell teljesítményének.
"Hihetetlen, hogy az IGN még mindíg fenntartja ezt a szemetet a szerverén. Ez csak õket minõsíti."
Hát bizony. Meg az is, hogy hivatkozási alapként szerepel a Wikipedia x360-as lapján.
Ez a cikk annyira LOL, hogy az csoda!!! Minden diagramja helytelen adatokat tartalmaz, tele van csúsztatással az egész, amelynek az a célja, hogy kihozzák, hogy az X hardvere lényegesen jobb.
1. "The Xbox 360's CPU has more general purpose processing power because it has three general purpose cores, and Cell has just one." Ez hülyeség, mert a cell SPU-jai is tudnak olyan algoritmusokat futatni, amit úgymond általános célúnak szoktak nevezni. Csak éppen sok esetben sokkal gyorsabban, mint a hagyományos magok. Ciklusokat gyorsabban végrehajtanak, elágazás vizsgálatra kevesebb utasításuk van, de van.
2. "Cell's claimed advantage is on streaming floating point work which is done on its seven DSP processors." A mondat elsõ fele igaz, de a cell SPU-jai nem tiszta DSP processzorok, szal integer mûveletekben és általában minden ciklus algoritmusban sokkal gyorsabb.
3. "The Xbox 360 GPU has more processing power than the PS3's. In addition, its innovated features contribute to overall rendering performance." Ezt nem lehet így kimondani. Ugyan az X360 GPU-ja erõsen skálázható, ezáltal a teljesítmény esetenként az RSX teljesítménye fölé tornázható, de ez mindíg valami más kapacitás rovására lehet elérni. A cikkben szereplõ matematikai számítások akár jók is lehetnének, de gyakorlatban nem biztos, hogy úgy mûködnek a dolgok. Az elsõ multiplatform játékok némi X360 elõnyt mutattak grafikában, de úgy tûnik a spec PS3 gámékhoz hasonló nem igazán van x-en.
4. "Xbox 360 has 278.4 GB/s of memory system bandwidth. The PS3 has less than one-fifth of Xbox 360's (48 GB/s) of total memory system bandwidth." Ez a kedvencem!;))) A Boxban levõ 10MB-nyi méretû spec effekt memóriát hasonlítja a Ps3 fõ memória sávszélességéhez. No comment.
"CONCLUSION When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3." MegaLOL
Hihetetlen, hogy az IGN még mindíg fenntartja ezt a szemetet a szerverén. Ez csak õket minõsíti.
Régen nem ilyen adatok voltak írva a wikin... Átírták jelentõsen (én még dec környékén számolgattam, akkor teljesen más adatok voltak...
Most már én is csak nevetni tudok azon, amikor valaki bizonygatni akarja a téveszméit a PS3 hiányosságait illetõen.;D
Ha valaki tisztán szakmai szemmel megnézi csak a már kiadott exkluzívokat, azok soxor annyival magasabb szinten állnak, mint bármi más(poligon szám, particle effektek, AI, fizika. stb), hogy az hihetetelen, hogy még van aki hisz ezeknek a negatív hozzászólásoknak.
Persze nem ártana egy tényleg ütõs játék sem, amivel mindenkinek nyilvánvalóvá válna a szitu.
Ne zavarjon, hogy a Wiirõl volt szó, hogy az "1/10 annyi", mint az x360. (Bár szerintem is közelebb áll az 1/5-höz.)
Ami a Cellt illeti, ez a szupernehéz programozhatóság csak FUD. Nem a Cellt nehéz programozni, hanem a game-kódot szétszedni több, a Cellnek megfelelõ szálra. Ezen belül az egyes kisebb rutinokkal semmi gond. Pl. egy x360+ps3 fejlesztõ a napokban arról számolt be, hogy 2 nap alatt portoltak egy fontos számítási rutint x360-ról ps3-ra, úgy, hogy a forrás nagy része ugyanaz maradt, csak kicsit ki kellett egészíteni, mégis 3x gyorsabban futott 2 SPE-n, mint 4 szálon (2 magon) a Xenonon (3 magos x360 CPU)... Bár ebben benne van az is, hogy a MS fordítója béna, a Sony libjei és fordítója (módosított gcc) meg viszonylag jó...
A Cell egyébként be tud segíteni a grafikába is. Vertexmanipulációba viszonylag egyszerûen, pixel alapú dolgokba már bonyolultabban. (De pl. egy jó fizika is feldobhatja a grafikát.)
És erõs jóindulattal 1/10 teljesítménye van mint monnyuk az x360-nak. Bírom amikor ilyen "szakértõk" hasraütéssel fejezik ki vágyálmaikat. Kár hogy a valósághoz semmi köze. A PS3-ban csak a Cell ami jó, a videokártya semmivel se jobb az x360-ban alkalmazottnál, szal ne számíts olyan nagy durranásra. És a teljesítmény se minden, a PS3-at közismerten nehéz programozni, ami meg is látszik az eddig megjelent játékok színvonalán, és a jövõben se fog 100%-ra emelkedni. Az MS meg jól rágyúrt a programozhatóságra, ami nem véletlen, hiszen több évtizedes tapasztalata van fejlesztés terén. És mire belelendülne a PS3, már itt az Xbox3.
A ps2 eladásai már eléggé visszaestek. A wii eladásai meg még mindig maximumon vannak (tehát amit a nintendó legyárt azt el is adja). Idén jön a metroid3, super smash brosh melee, mario galaxy, project hammer, sadness, forever blue. 2008ra fognak beérni az igazán ütõs jrpgk, akkor jön az új zelda dark sages is (vagy 2009ben ha csúszik). Tehát a siker olyan 2009ig garantált. Aztán jöhet a wii2. Most ugyanaz van mint volt a ds vs psp. A grafikája/teljesítménye valamivel jobb mint az xbox1é, ami bõven elég. Én is ha veszek wiit azt nem egy hanem öt évre veszem. A wiimote meg sokkal nagyobb elõny a pr3mal szemben mint a ds dupla/érintõkijelzõje a pspvel szemben.
A ps2 eladásai már eléggé visszaestek. A wii eladásai meg még mindig maximumon vannak (tehát amit a nintendó legyárt azt el is adja). Idén jön a metroid3, super smash brosh melee, mario galaxy, project hammer, sadness, forever blue. 2008ra fognak beérni az igazán ütõs jrpgk, akkor jön az új zelda dark sages is (vagy 2009ben ha csúszik). Tehát a siker olyan 2009ig garantált. Aztán jöhet a wii2. Most ugyanaz van mint volt a ds vs psp. A grafikája/teljesítménye valamivel jobb mint az xbox1é, ami bõven elég. Én is ha veszek wiit azt nem egy hanem öt évre veszem. A wiimote meg sokkal nagyobb elõny a pr3mal szemben mint a ds dupla/érintõkijelzõje a pspvel szemben.
És erõs jóindulattal 1/10 teljesítménye van mint monnyuk az x360-nak. Tehát még mindíg az elõzõ genhez áll közelebb.
Amúgy anno volt egy ilyen érzésem, hogy ez lesz belõle, a Wii nem az új konzolokkal fogja felvenni a versenyt. A PS2 most van a csúcson 5X annyi gáme jön még mindíg rá mint a PS3-ra. És hiába adnak el belõle 2X annyit mint az nextgen konzolokból összesen, ha a Wii meg szépen bejön a surranópályán, és a PS2 elé kerül. A nextgen war el sem kezdõdött igazán, de ennek a Wii nem is lesz résztvevõje.
Az elõzõ generációs gépeket meg azért veszik mert van rá játékválaszték, az újakat azért, mert egyszerûen jobbak és látják benne a lehetõséget a vásárlók.
A wii hardvere kb négyszer erõsebb mint a ps2é. A wiimote szinte mindenhez jó míg amiket írtál egy-két játékhoz. Ott sem az igazi pl a kamerának alacsony a látószöge"~"
És PS2-bõl? A világon majdnem annyit mint Wii-bõl.
Ha érdekelne a matek, még talán azt is ki tudnám mutatni, hogy a két termék eladási statisztikáinak hasonlósága milyen korelációban van a termékek nagyságrendileg is hasonló képességeivel.
Amúgy a PS2 is nextgen, van rá táncszõnyeg, meg mûgitár, meg horgászbot, meg szemtoly, és ez aggya az igazi nextgen fílinget, nem a bréer! ;)))
Olvasom közben folytatódik a fika hadjárat. Nem az amit írnak, hanem ahogy írják.
Azt írják pl itt , hogy az Európai látványos start után visszaesett a PS3 eladások száma. Ehhez csak azt fûzném hozzá: - hogy az említett csökkent nagyságú, huszon-akárhány-ezres angliai eladások kb a japán össz eladásokkal egyenértékûek, csak ugye Japánban vagy 4X annyian élnek. - Azért csak március van, és nem ez a videojátékipar csúcs idõszaka, ahhoz képeset nem is rosszak az erdmények. - Ha nem esett volna vissza akkor már a világon sehol nem lehetne PS3-at kapni.;))) És azért ki volt az aki heti 1 milliót várt volna huzamosabban? Egy év alatt meg akkor 50 milliót???? Az még gombócból is sok! LOL
Kezdek igencsak negatív véleménnyel lenni az IT médiában dolgozók átlagintelligenciáját tekíntve.
Vagy most ez a Blikk stílus a menõ???? STÓLBUCI JOGSI NÉLKÜL IS ÚJRA AUTÓBA ÜLT!!!!!!! (Busszal ment bevássárolni)
Csak vigyázz, nehogy vámot számoljanak rá...
Egyébként, "gyerekek", nem a vám miatt ennyivel drágább itt az EU-ban a PS3? Épp ilyesmi miatt akarta korábban a PS2-t is számítógépnek nyilváníttatni a Sony, mert arra nincs vám.
ööö mi van? Szarabbat drágábban, és nem a profitról van szó? Az van, hogy az amcsi piacon versenyezni kell, a sony meg azt hiszi, hogy ez már nem usa/ms felségterület, ezért itt nem kell versenyeznie. :)
Nem baj, hozatunk amcsiból és kész.
Azért hihetetlen urban legendek vannak a PS3-mal kapcsolatban a neten, de akár magukat szakíróknak nevezõk tollából is jönnek hülyeségek.
Volt valami olyan is, asszem NY Times cikk, hogy hú a PS3 mennyit fogyaszt, és emiatt nõ a CO2 kibocsájtás, meg összeomlik a klíma. Úgy tûnik a több százmillió PC senkit nem zavar.
Aztán volt ez a sávszélesség FUD-olás, amikor egy nagyon speciális esetet leírtak, amikor valóban csak minimális sávszélességû adattovábbítást lehet megvalósítani. De a példa értelme pont az volt, hogy a programozók ne oda rakják az adatokat, ne ezt az útját válasszák, a RSX - cell közötti adattovábbításnak, na erre jött a fikagõzhenger, hogy így szar a PS, meg úgy szar.
Mellesleg érdemes összehasonlítani az egyéb tulajdonságokat is, nem csak a shading perf. számít ugyebár... Majdnem mindenben az RSX a jobb, kivéve a poligon/vertex kezelést, utóbbiak számai viszont az elvi maximum, amit a gyakorlatban nem igazán használnak ki. RSX Xenos
RSX: 500 MHz G70 based GPU on 90 nm process, 300 milllion transistors 24 parallel pixel pipelines - 5 shader ALU operations per pipeline per cycle (2 vector4 and 2 scalar (dual/co-issue) and fog ALU) - 27 FLOPS per pipeline per cycle 8 parallel vertex pipelines - 2 shader ALU operations per pipeline per cycle (1 vector4 and 1 scalar, dual issued) - 10 FLOPS per pipeline per cycle 68 billion shader operations per second theoretical maximum ( ((5 ALU x 24 pixel pipelines) + (2 ALU x 8 vetrex pipelines)) x 500 MHz ) 364 GFLOPS ( ((27 FLOPS x 24 pixel pipelines) + (10 FLOPS x 8 vertex pipelines)) x 500 MHz )
Xenos: 500 MHz parent GPU on 90 nm TSMC process, 232 million transistors (337 million with 10MB eDram) 48-way parallel floating-point dynamically-scheduled shader pipelines Unified shader architecture (each pipeline is capable of running either pixel or vertex shaders) - 2 shader ALU operations per pipeline per cycle (1 vector4 and 1 scalar, co-issued) 10 FLOPS per pipeline per cycle 48 billion shader operations per second theoretical maximum (2 ALU x 48 shader pipelines x 500 MHz) 240 GFLOPS (10 FLOPS x 48 shader pipelines x 500 MHz)
A magam részérõl nem számolgattam, nem szoroztam meg az értéket a kozmikus állandóval és osztotam el az egy tûfokán elférõ angyalok számával, csak a hivatalos adatokból indultam ki! Azt nem tudom a M$ miért adott ki alacsonyabb adatokat, ha erõsebb a box GPU-ja és a Sony meg miért emberkedett, ha nincs annyi benne. Szerintem egy GPU esetében nem a FLOPS-ok számítanak elsõdleges értéknek, hanem az egy ciklus alatt végrehajtott shader mûveletek.
Minden esetre a két rendszer nem azonos API-t használ, és szerintem a Sony-é macerásabb kevésbé kiforrott pl a shaderek alkalmazása tekíntetében ez magyarázhatja hogy a PS3 játékok miért nem annyival szebbek, ha általában szebbek egyáltalán. Az hogy a vas mit tud végül is leginkább a programozón múlik, láttam én már Gef2 kártyán csudálatos vízeffektett bumpmappingot meg ilyeneket egy Nvidia demoban!
Viszont szerintem a kontroller nem rossz. Bevált már a ps1-nél is ez a forma. Nekem ez az új is bejött. Tulajdonképpen ha belegondolok eddig mindegyikkel megbarátkoztam.
Ez a gigaflops, terraflops meg vertex.... stb.-k nyers adatok lehetõségek. Igazán ezeket csak a tervezõk tudják mi van benne. Ilyeneken kár vitatkozni. Egy bizonyos grafikai élményen túl már szerintem más lehetõségek felé fognak mozdulni a gyártók. Szerintem a következõ generáció (PS4, XBOX future) már a tõkéletes életszerû megjelenítést tudják majd nyujtani akár egy film. Itt már inkább valami frankó ruha, virtuál sisak stb. is meg fognak jelenni sõt lehet, hogy már ezeknél is.
Viszont szerintem a kontroller nem rossz. Bevált már a ps1-nél is ez a forma. Nekem ez az új is bejött. Tulajdonképpen ha belegondolok eddig mindegyikkel megbarátkoztam.
Bocsesz de szerintem játék gép.
Ha flexibilesebb lenne akkor beszélhetnénk másról: dvd/cd író.
1. kiváncsi vagyok, hogy a filmek mennyire nyírják a fejet a gépben, mert az elsõ generációs ps2-ben nagyon hamar megadták ez miatt magukat.
2. a hdd nem akkora, hogy telipakolja az ember filmekkel és nagyfelbontású képekkel az kell a mentésre és a játékokra.
No kérdés ezek után ? :) És persze nem is számoltam bele, hogy a g80 a saját memóriáját mintegy 80 gigabájt/sec körüli értékkel éri el (szemben konzol 25 giga/secével)...
Nos hol van a 20xoros teljesítmény? Csak én nem látom? Vagy beleszáljátok a ps3 hypet is? Sony marketing gépezetét is?
Engem meg a grafika, meg az összetettebb játékélmény pótol a kicsit gyengébb kontrollerért;)
2007 õszén jön a super mario galaxy, super smash brosh melee, metroid3. Az fog tárolni. Késõbb jön a The Legend Of Zelda Dark Sages. A külsõ kiadók is a wiire helyezik a hangsúlyt mert ott tudnak játékot eladni. Ez cikk csak amolyan elõ áprilisi tréfa volt ikszdé
Az hogy pontosan milyen a grafika minõsége egy jó játéknál engem már mennyire nem tud érdekelni...
A sztrimeléskor, folyamatosan töltik a háttértároló(k)ról a textúrákat/hangot stb. a memóriába.
Egy focis játéknál értelemszerûen nem igazán van értelme, de FPS-nél RPG-nél, ahol nagy a bejárható terület, ott jól jön. Az X-es Gears of War használja, a PS3-as Resistance nem. Az Oblivionnál mind a PS3 mind az X esetében használják. A GoW nagyon szép játék, a Resistance láthatóan kevesebb/kisebb felbontású textúrákkat használ. Az Oblivionnál viszont már érdekesen alakult a helyzet, a PS3 verzió szebb, láthatóan nagyobb felbontású textúrái vannak. És a grafikai elõny valszeg nem csak a programozók által beépített új shadereken múlik. Az X-es verzió DVD-je fullra tele van, ráadásul mivel a core verzió nem rendelkezik wincsivel ezért nem használhatták ezt a töltések gyorsítására sem, annak ellenére, hogy a premium verzióban meg van. Ez kicsit ricegõsebb játékot, az objektumok feltûnõ pop-upját eredményezi.
Szal, ha nem kell az egész pályát betölteni a memóriába, mert folyamatosan a szükségesek kerülnek csak be, akkor a GPU számára rendelkezésre álló nagyobb memcsi már kevésbé számít az X esetében.
"Szerintem meg nem idegen a többszálúság, de egyszerûen az eredeti játékra szánt architektúrák nem több processzoros rendszerek voltak, így a programozók soha nem voltak rákényszerítve a többszálúságra, illetve lehetõségük sem volt rá."
Nyílván ez az ok, de ettõl még igaz, hogy a játék fejlesztõk nem szoktak hozzá a többszálúsághoz, a meglévõ rendszereik nem támogatják, stb. PlUsz a többszálúság új, kellemetlen hibalehetõségeket hoz be.
"A hagyományos megvalósításokhoz, sokkal közelebb áll, hogy 3 általános célú magon futtassanak nagobb progi egységeket, mint hogy minnél elemibb szálakra bontsák a programokat és a terhelés függvényében dinamikusan osszák el az egységek között."
Nincs nagyon szükség dinamikus elosztásra szerintem. A játékoknaál többnyire jól belõhetõ a szükséges teljesítmény, és ha változik is, nagyjából egyformán nõ minden komponens igény. A sok elemi szál adminisztrációs költsége viszont nagyon nagy lehet. Általában az az ajánlás (nem csak játékoknál), hogy minden hardver szálhoz tartozzon egy feldolgozó szál, és minden I/O eszközhöz egy adatkezelõ szál. Az elemi szálakat jobb emulált cooperative szálakként kezelni, mert így sokkal kisebb az adminisztrációs költség, viszont megmarad a rugalmasság.
"Az utóbbi hónapokban kiszivárgott infók szerint viszont a szakadék nem áthághatatlan, és valóban ki lehet használni a cell teljesítményének nagyrészét."
Amennyiben az architektúra tervezési gyengeségeivel kapcsolatos kétségek alaptalannak bizonyulnak, akkor nem kérdés, hogy ki lehet használni. A probléma az, hogy sokkal nehezebb, mint az x360 esetén. Nem elég, hogy több szálon kell dolgozni, rögtön 8 szálról van szó, amibõl 7 ráadásul csak számítási feladatokban igazán erõs, és speciális programozást igényel.
"Had ismételjem meg: nem fogja megváltani a világot!"
1. Nem váltja meg a világot, hanem egy alapvetõ fícsör, amit ma már elvárnak egy erõs játékgéptõl. Nem véletlen, hogy sokan meg is reklamálták az elmaradását. 2. Mint már mondtam nem erre van az EDRAM, hanem általában gyorsítja a rendert (sõt épp az FSAA-hoz kevés a 10 mega).
"Amúgy ezek szerint PC-n nyomulsz, hát ott rengeteg lehetõség van arra, hogy a játékod beállításaival játszogass, ízlésednek megfelelõen állítgasd. A konzol jelentette egységes HW viszont sokkal nagyobb lehetõséget jelent az optimalizációra, mint amit utólag a beállítások buzgerálásával kihozhatsz a gépbõl és a játékból. És pont emiatt nincs is rá szükség, hogy a júzer ilyenekkel ûsse el az idejét"
Nem értem ez hogy jön ide.
"A sztrímelésrõl volt szó, amiben úgy tûnik a PS3-nak elõnye van, ha kihasználják."
Nem vagyok nagy 3D guru, úgyhogy nem biztos hogy pontosan értem a kifejezést. Elmagyaráznád, hogy ez miez? Ami jelentését én ismerem, annak semmi köze a témához.
"Na ja merthogy az x nem támogatja ezeket az eszközöket, de azért tudod PS-en ez máshogy van ám! Azt tudod olyanokra is használni, mint a PC-det." Én szeretem a pcmet használni dolgokra amire a pc való:) Amúgy nem az x volt az a konzol amihez lehetett billentyûzet-egér adaptert venni?
"Pendrájvról meg ilyenekrõl hallottál már? Vagy ezek boxon macerás dolgok? Hát ez is lehet hogy PS-en máshogy van?" És a pendrive melyik ps3 csomag része? Ja hogy külön veszed! :P Amúgy azt is megnézném, hogy honnan szerzel 20 gigás pendrive -ot:)
"Ja meg egy PC sem árt hozzá." Hmm... a pc minek? Tudod egy ilyen adapter úgy mûködik, hogy egyik fele belemegy az x-be, a másikba meg szépen bedugosz egy satás winyót és kész.
"Erre mondtam, hogy szopás!!!!" Hát nekem csak egy 20 gigás winyóm van, a cikk meg azt írja, hogy kettõ vagy több winyóról nem tudok másolni.
Én csak ilyen multiplatform játékoknak nevezett teszteket ismerek részletesebben, ott meg akkora különbség nem igazán van, ráadásul a PS mintha jönne felfelé látványban is.;)))
A hozzászólásod nagyrészével egyetértek, és nem is vitatom. Csak egy két dologba kötnék bele pl: "A többszálúság is elég idegen a játékoktól, de itt sokkal többrõl van szó." "Egyébként nagyon kellemes X360-ra fejleszteni, az MS nagyon komoly rendszert tol a dolgozó alá, ráadásul itt végre megszabadulhattak az x86-os kompatibilitási rémálomtól." Szerintem meg nem idegen a többszálúság, de egyszerûen az eredeti játékra szánt architektúrák nem több processzoros rendszerek voltak, így a programozók soha nem voltak rákényszerítve a többszálúságra, illetve lehetõségük sem volt rá. A hagyományos megvalósításokhoz, sokkal közelebb áll, hogy 3 általános célú magon futtassanak nagobb progi egységeket, mint hogy minnél elemibb szálakra bontsák a programokat és a terhelés függvényében dinamikusan osszák el az egységek között. Az utóbbi hónapokban kiszivárgott infók szerint viszont a szakadék nem áthághatatlan, és valóban ki lehet használni a cell teljesítményének nagyrészét.
""EDRAM ez egy jó dolog, de azzal a 10MB-nyi mennyiséggel, ami az X-ben van sajna nem fogja a világot megváltani" Dehogynem. Nagyon jó az.
Én pl. 1600x1200-ban játszom, ami kb. annyi pixel csak 4:3-ban, és teljesen jól látom az FSAA hatását." Had ismételjem meg: nem fogja megváltani a világot! Nem azt mondtam, hogy nem jó, de csak egyfajta púder, az se csinál egy 60-éves vénasszonyból 16 éves fruskát, csak a reklámokban;))) Amúgy ezek szerint PC-n nyomulsz, hát ott rengeteg lehetõség van arra, hogy a játékod beállításaival játszogass, ízlésednek megfelelõen állítgasd. A konzol jelentette egységes HW viszont sokkal nagyobb lehetõséget jelent az optimalizációra, mint amit utólag a beállítások buzgerálásával kihozhatsz a gépbõl és a játékból. És pont emiatt nincs is rá szükség, hogy a júzer ilyenekkel ûsse el az idejét, nem úgy mint PC-n ha már a gyenge hw és az optimalizálatlan kód miatt játszani nem tud a programmal. Nálam az elsõ az AA, amit kikapcsolok ha szarul fut a gáma, aztán az anizo szûrést és csak utána veszem lejjebb a felbontást, persze ízlések és pofonok.
""Az osztott RAM-nak igazából, meg akor van értelme, ha nincs lehetõség a textúrák háttértárolóról történõ sztrímelt betöltésére"
Megint csak pont nem erre jó. Remekül használható pl. arra, hogy lassú ide-oda másolgatás nélkül hozzá lehessen férni a textúrákhoz kódból is. Meg ugye eldönthetem, hogy mennyi RAM-ot adok a GPU-nak, és mennyit a CPU-nak." Félreértesz, olvasd el a szövegkörnyezetet. A sztrímelésrõl volt szó, amiben úgy tûnik a PS3-nak elõnye van, ha kihasználják. Az X UMA rendszere ezt a viszonylagos hátrányt csökkentheti, hiszen sokkal több adatot lehet beszlopálni a memcsibe, így a sztrímelés jelentõsége csökken.
Az viszont full igaz, hogy az x gpu-ja erõsebb mint a ps3-é. Pár tesztben jó esetben ugyanannyit tud a ps3 gpu-ja mint az x-é, viszont a többi tesztben szép elõnye van az x-nek.
hát bizony van különbség az ogl és a dx között, az egy dolog hogy te csak a nagyon "trendy" shadereket veszed észre, de nem minden van sederbõl :) m$ soha nem fog olyan jó dolgokat csinálni, mint az erre szakosodott, hozzáértõ szervezetek... max jól szájbarágott, és agyonhypeolt utánzatot.
"Nem tudom te hogy vagy vele, de én speciel jobban szeretek netezni a jó öreg PC-n, mivel a net valamivel barátságosabb egérrel és bill. -el, mint kontrollerekkel." Na ja merthogy az x nem támogatja ezeket az eszközöket, de azért tudod PS-en ez máshogy van ám! Azt tudod olyanokra is használni, mint a PC-det.
"A külsõ vinyó elõnyei (tapasztalatok alapján): haverékkal simán tudjuk cserélni egymás vinyóit, mikor játék mentéseket, vagy egyebeket akarunk mutogatni egymásnak, mindezt anélkül, hogy szét kéne bontani az egész konzolt." Pendrájvról meg ilyenekrõl hallottál már? Vagy ezek boxon macerás dolgok? Hát ez is lehet hogy PS-en máshogy van?
"Erre csak enyit mondok: sata-xbox adapter enyíííí." Szuper!!! És melyik Xbox csomagban adják? Ja hogy külön veszed! Ja meg egy PC sem árt hozzá. Hát ez valóban egy költséghatékony megoldás!;)))
"X-ek közötti közvetlen hálózat. És kész." Azért egy kis kieg: Link Erre mondtam, hogy szopás!!!!
"Errõl már beszéltünk valahol, a DX10 önmagában nem jelent csodát. Az eddigi DX-ekkel is meg lehet csinálni ugyan azt, csak jelentõsen lassabb lesz ugyan azon a hw-en."
Ez így nem igazán igaz. Pl. a Geometry Shader teljesen új, ílyet eddig csak szoftveresen lehetett csinálni. Meg aztán, ha kikötjük, hogy értelmes sebességgel kell futnia a fícsörnek (nem egy elvadult feltétel azért), akkor a "sokkal lassab" ugyanaz, mint a "nem lehet megcsinálni".
"Amit írtál igaz, lesz olyan progizó, aki biztos csak 2010-11-re jut el oda, hogy többmagos rendszereket tudjon progizni."
Nem csak errõl van szó. A többszálúság is elég idegen a játékoktól, de itt sokkal többrõl van szó. A Cell erejét matematikai számításokra (azon belül is vektorokra) specializált procik adják. Ezeket sokkal nehezebb programozni, mint 3 általános célú magot. Persze az is igaz, hogy ha valóban úgy muzsikál a cucc, ahogy a Sony állítja, akkor elég durva dolgokat lehet kihozni belõle.
"Amúgy az az "összehányt szutyok" cell minimum 10X-es teljesítménnyel rendelkezik ahhoz képest a géphez képest, amirõl most írsz."
Igen is meg nem is. Bizonyos számítási feladatoknál valóban gyorsabb ennyivel, de simán lehet olyan értelmes feladatot találni, amiben a PC agyonveri. És persze ha a PC-be betolunk egy G80-at, akkor már számítási feladatokban is kicsit más a felállás.
"EDRAM ez egy jó dolog, de azzal a 10MB-nyi mennyiséggel, ami az X-ben van sajna nem fogja a világot megváltani"
Dehogynem. Nagyon jó az.
"FSAA-ra jó"
Pont nem arra való, hanem általánosságban jócskán gyorsítja a renderelést. Pont FSAA esetén kell egy kicsit trükközni, mivel oda már kevés a 10 mega.
"persze kérdés, hogy mennyi láccatja van a FSAA-nak 1080p-ben?"
Gagyi TV-n nyílván nem nagyon. De normális megjelenítõn ég sé föld a különbség. Én pl. 1600x1200-ban játszom, ami kb. annyi pixel csak 4:3-ban, és teljesen jól látom az FSAA hatását.
"Az osztott RAM-nak igazából, meg akor van értelme, ha nincs lehetõség a textúrák háttértárolóról történõ sztrímelt betöltésére"
Megint csak pont nem erre jó. Remekül használható pl. arra, hogy lassú ide-oda másolgatás nélkül hozzá lehessen férni a textúrákhoz kódból is. Meg ugye eldönthetem, hogy mennyi RAM-ot adok a GPU-nak, és mennyit a CPU-nak.
Egyébként nagyon kellemes X360-ra fejleszteni, az MS nagyon komoly rendszert tol a dolgozó alá, ráadásul itt végre megszabadulhattak az x86-os kompatibilitási rémálomtól.
"Hol élsz te kérlek szépen? Általános célú számításba az X procija az erõsebb, ez tény..."
Az meg mifán terem?;) Hidd már el, hogy az SPU-k nem csak lebegõpontos vektor mûveleteket tudnak csinálni. Természetesen nem olyanok, mint az X 3 általános célú magjai, kevésbé összetettek, de egy sima vektor egységnél azért jóval fejlettebbek.
"Ja kérlek szépen nézz utána a technikai adatoknak az X GPU-ja erõsebb mint a PS3-é, picit elszámoltad a shader mûveleteket... Látom nem értesz hozzá :)" Számolt a fene! Ezek elvileg hivatalos adatok, nézz utána!
"Nem csak játékgép? Ne röhögtess... Linux futtatása Röhej. Ja X-en is fut linux errõl, ennyit :) Sõt játékot is futtattak rajta (linuxon keresztül)." LOL ez annyira szép blöff volt, hogy majdnem bevettem. Az PS3 Linux támogatottsága, meg az hogy az X-en más rendszert is futtass az alapon kívül (beleértve wint is) enyhén szólva marhára nincs egálban és akkor még finoman fogalmaztam.
"Teljesítményben nagyjából azonos a szint, csak utálom ha a hozzá nem értõ emberek mondják PS3 10-20szor jobb mint x360, vagy a pcnél." Bocs, úgy tûnik félreérthetõ voltam, az X-nél olyan max 2X erõsebb, a PC-nél viszont 10-20X.
"Ja egy apróság, nézz összehasonlító videókat, mindenhol az X nyer :) részben köszönhetõen a EDRAMnak :)2 Pl Oblivion?;)))
"Bocs nincs 4éves kisöcsém, X-em sem lesz 65 nanos verzióig. És számomra a lecsatolható vinyó nagyobb kompatibilitás..." Minél? Annál hogy kisajtót kinyitsz, aztán bármilyen winyót bepakolsz a PS3-ba, megformázod és használod? Na ennél azért az X-en nagyobb megkötöttségek vannak, azon kívül hogy drágább is ha ilyen fajta fejlesztésben gondolkodsz.
"De a legegyszerûb amivel lezárhatjuk a teljesítményvitát... G80 :)" Na az egy jó kari, már csak egy cell teljesítményû proci kéne végre a PC-be és akkor jobb is lenne, egy ilyen PC mint a PS3;))) Amúgy mennyi most egy g80-as kari? Bõven 100 felett ha jól gondolom.
"Az egymagában megeszi reggelire bármelyiket... A PC-k máris odaverik grafikában mind az XBox360-at mind a PS3-at. Erre legjobb példa a Crysis és még õk ki sem használják a DX10 lehetõségeit." Még meg sem jelent! Errõl már beszéltünk valahol, a DX10 önmagában nem jelent csodát. Az eddigi DX-ekkel is meg lehet csinálni ugyan azt, csak jelentõsen lassabb lesz ugyan azon a hw-en. Amúgy az Ati egyik szakembere pont a Crysissel kapcsolatban kijelentett, hogy azt azért még elbírná az X. Csak gondolj bele, hogy ha kiadnák X-re, hogy tudná az M$ rávenni az embereket, hogy Vistát vegyenek, amit ugye nagy DX10-es gámer OS-nek szeretnek hírdetni.
Az M$ kétfrontos harcot folytat, a PS3-mal szemben többet kéne, a PC-vel szemben viszont kevesebbet kell mutatnia az X-nek. Aki viszont mindenképpen szop, az az X-box júzer.
"Böngészõ? Mert gondolom ez a XXI. század vagy mifene és nem csak azt a tartalmat óhajtom megnézni a neten, és a PS3 winyójára tölteni, amit a M$ nagy kegyesen megenged." Nem tudom te hogy vagy vele, de én speciel jobban szeretek netezni a jó öreg PC-n, mivel a net valamivel barátságosabb egérrel és bill. -el, mint kontrollerekkel.
"Külsõ vinyó elõnye: letudja építeni a 4 éves öcséd játék közben? Mire gondolsz? A PS3ban viszont garancia elvesztése nélkül olyanra cseréled amire akarod!" A külsõ vinyó elõnyei (tapasztalatok alapján): haverékkal simán tudjuk cserélni egymás vinyóit, mikor játék mentéseket, vagy egyebeket akarunk mutogatni egymásnak, mindezt anélkül, hogy szét kéne bontani az egész konzolt.
"A PS3ban viszont garancia elvesztése nélkül olyanra cseréled amire akarod!" Erre csak enyit mondok: sata-xbox adapter enyíííí.
"Amúgy olvastad már hogy fogod tudni átrakni a cuccosaidat az x-nél az új 120-as winyóra: szopás." X-ek közötti közvetlen hálózat. És kész.
Ja és AI nem csak útkeresõ algoritmusból áll... :)
Egy kis gyors tree keresés nem váltja meg a játékipart :)
Eh...
Hol élsz te kérlek szépen? Általános célú számításba az X procija az erõsebb, ez tény...
Ja kérlek szépen nézz utána a technikai adatoknak az X GPU-ja erõsebb mint a PS3-é, picit elszámoltad a shader mûveleteket... Látom nem értesz hozzá :)
Hogy segítsek RSX 550 mhz 24 pixel 8 (bár asszem csak 4 :P )vertex szemben 500 mhz 48 pixelével. Számolj és láss csodát :)
Ez tény, nem pedig vita... X gpu erõsebb, nem sokkal de erõsebb, az igazi elõnye a megosztott memória. Gondolom mondanom sem kell olyannak akik értenek a grafikai programozáshoz hogy ez mekkora elõnyt jelent... Akkora trükköket lehet eljátszani, aki persze nem ért hozzá, nem tudja mekkora kín pl pcie-n lekérdezni a modellt és textúrát, hogy tudj vele játszani, az nem látja mi az elõnye. Ja és stream loading? Nem nagy dolog? Gratulálok... :) lásd töltési idõk...
Nos pl Epic (ha nekem nem hiszel) kijelentette, hogy 512 GPU ram nélkül a GoW nem lett volna olyan szép... Éééérted? :)
Nem csak játékgép? Ne röhögtess... Linux futtatása Röhej. Ja X-en is fut linux errõl, ennyit :) Sõt játékot is futtattak rajta (linuxon keresztül).
X-nek nincs elõnye... Ne feledjük el, hogy a ps3 ugyanakkor rajtolt volna mint az X. Sony elb@xta... Errõl ennyit...
Nem azt mondtam, hogy nagyságrendekkel erõsebb az X. Annyit mondtam, hogy GPU fejlettebb technika, és a CPU jobban használható általános célokra.
Teljesítményben nagyjából azonos a szint, csak utálom ha a hozzá nem értõ emberek mondják PS3 10-20szor jobb mint x360, vagy a pcnél.
De TÉNY hogy X jobban van megtervezve... És TÉNY hogy X programozóbarátabb (nem csoda hogy egy rakat régi csak ps-es cég is fejleszt már X-re)... És TÉNY hogy valószínû elõbb lesz X3 mint PS4 :) Mire (A SONY szerint) kihasználják a ps3-at itt az X3...
Ja egy apróság, nézz összehasonlító videókat, mindenhol az X nyer :) részben köszönhetõen a EDRAMnak :)
Bocs nincs 4éves kisöcsém, X-em sem lesz 65 nanos verzióig. És számomra a lecsatolható vinyó nagyobb kompatibilitás...
De a legegyszerûb amivel lezárhatjuk a teljesítményvitát... G80 :)
Az egymagában megeszi reggelire bármelyiket... A PC-k máris odaverik grafikában mind az XBox360-at mind a PS3-at. Erre legjobb példa a Crysis és még õk ki sem használják a DX10 lehetõségeit. Csak pár shadert, de semmi gs... Ha majd a rendesen DX10 architektúrára megjelenõ játékok megjelennek... No akkor szégyenkezhetnek a konzolok, de már most is :)
Azt tudod, hogy nem vagy tisztában a PS3 architektúrával ugye?
"10x sebesség? Hol? Egyedül floatin point számításban... (ott 3szoros) de pl általános célú számításban már az x vezet háromszorosan... (és ez egyedül a fizikához elég, AI-hoz már komplexebb cuccok kellenek)" Az SPU-k NEM csak floating pointra jók! Épp a multkor volt egy kis hírecske, hogy hogyan lehet szépen pl a hagyományos CPU-khoz képest, akár hatékonyabb branching (pl útkeresõ) algoritmust felépíteni a SPU-k segítségével!!! link
"A 10 mega EDRAM igen is jó :) nem csak FSAA hanem hdr és így tovább, amivel a ps3 nem tud versenyezni..." Mondtam én hogy nem jó, csak azt mondtam, hogy nem fogja megváltani a világot. Ha akkora jelentõsége lenne, akkor látványos elõnyét kéne látnunk pl multiplatform játékoknál, de a kezdeti minimális X-es elõny ezen a téren is kezd elolvadni.
A PhysX kapcsán nem tudom mit akarsz mondani. A Ps3-ban nincs külön fizikai csip, ha a PC-dbe beraksz egy ilyen kártyát akkor ott van. Ilyen egyszerû.
"Nos az ati mérnöke egyszer írt a ps3ról és a kezdeti tervekrõl..." (teljesen "autentikus" személyiség;))), bár a mondandója elejében van is igazság) Lehet fényezni az X GPU-ját, pl hogy sokkal modernebb meg flexibilisebb, skálázhatóbb asszerint, hogy mire van szükség. Csakhogy erre szükség is van mert az RSX 78.4 mrd shader mûveletet tud max végrehajtani másodpercenként, az X-é meg 48 mrdt. Az RSX-nél persze fix shader architektúra van, szal a játékokat nagyon meg kell tervezni hogy maximálisan kihasználja, az X-GPU-ja viszont bizonyos határok közt skálázható, asszerint, hogy pixel vagy vertex jellegû mûveletre van inkább szükség. Lehet spekulálni, de mivel nem az Ati mérnöke tervezte, nem biztos hogy hallgatni kell a szavára.
Az hogy melyik milyen APi-t használ, meg nincs belevésve a hardverbe, az RSX is tudna DX-et futtatni, csak ugye marhára nem valószínû, hogy megírják alá. Szerintem folyamatosan fogják fejleszteni, mind a Sony, mind az M$.
"Böngészõ? Minek?...Néztél te sebességteszteket? X gyorsabban bootol be, X gyorsabban éri el az online szolgáltatásokat, X-en gyorsabban indul el, ugyanaz a játék... Talán egyetlen teszt volt, ahol a ps3 ugyanolyan gyors volt, mint az X. A többiben az x nyert jelentõs másodpercekkel..." Böngészõ? Mert gondolom ez a XXI. század vagy mifene és nem csak azt a tartalmat óhajtom megnézni a neten, és a PS3 winyójára tölteni, amit a M$ nagy kegyesen megenged. Gyorsabb ez gyorsabb az. Persze az egyik ezen a másik azon. Momentán az X-nél van egy kis elõny minekután a PS kb 1 éves késésben van, de azért van olyan gáme ami meg PS-en jobb.
"Külsõ vinyó elõnyei.. Sorolhatnám órákig... No meg most van már 120-as is :)" Külsõ vinyó elõnye: letudja építeni a 4 éves öcséd játék közben? Mire gondolsz? A PS3ban viszont garancia elvesztése nélkül olyanra cseréled amire akarod! Amúgy olvastad már hogy fogod tudni átrakni a cuccosaidat az x-nél az új 120-as winyóra: szopás. Meg mennyiért fogod megvenni? Most a 20GB-s van olyan 30 körül, 20-ért a Ps3-ba megveszem a 120-asat. És maradjunk annyiban, hogy nem: van, hanem lesz, x esetén!
Szal itt megállnék. Játékgépért én sem adok ki 160-at de 70-et sem. A PS3 nem csak játékgép, és ezért kerül ennyibe.
Öh... nézz utána rendesebben.. a dx9+ többet tud, mint ogl2.0, van hozzá speciális micro assembly kód, illetve hardveres tesszaláció (ami ps3-ban nincs ugye).
OGL 2.1 ua mint DX10 a lényeg a shader modell 4.0. Ugyanazt a ahardvert használják csak apócska tévhit, hogy különbségek vannak köztük. Persze használatban van, meg ogl képes szoftveresen futni, ennyi, de tudásban semmi. Szóval tessék utaánaolvasni a dolgoknak :).
"ima dx9-es kari sm3.0 (aminél nem több az RSX, csak ugye OGL-t használ), több utasítás, (dx9.0+)," Micsoda? Ogl nincs hátrányban a dx9-el szemben... sõt a 10-nél is fejlettebb, mivel az opengl 2.1 specifikációi alig fél évesek. Persze ps3-ban nincs ogl 2.1 támogatás, de bizony az ogl mindíg elõbbre jár az aktuális dx-nél, csak a hype kisebb körülötte, mert nem nyomja az emberek pofájába az m$, hoz ezzel magához láncolja a piac, és a játékfejlesztõk nagy részét, olyan módon, hogy ugye dx-es program csak m$ cuccon megy...
Nem becsülöm le a programozókat, csak tény hogy sokáig tart míg kihasználják a csodás ps3 képességeit...
10x sebesség? Hol? Egyedül floatin point számításban... (ott 3szoros) de pl általános célú számításban már az x vezet háromszorosan... (és ez egyedül a fizikához elég, AI-hoz már komplexebb cuccok kellenek)
A 10 mega EDRAM igen is jó :) nem csak FSAA hanem hdr és így tovább, amivel a ps3 nem tud versenyezni...
Szoftveresen számolja amit a phy hardveresen... Gratulálok, szép hozzászólás :) . A phy sm3.0 architektúrára épül (ha jól tudom, de nem 100%), a ps3 csak annyit csinál hogy a vektorprocikkal számoltatja amit a phy shaderszerû procikkal... Ennyi, ez nem szoftveres megoldás... :)
Nos az ati mérnöke egyszer írt a ps3ról és a kezdeti tervekrõl...
Nos Sony professzionalitása...
Elsõ tervek szerint több cell lett volna és még a grafikát is cellekkel számolták volna, de hopp rájöttek, hogy ez hülyeség... Ezután bajba kerültek és kerestek gyorsan egy videókártyát... A gef 7900 elég jó volt, belerakták... Ennyi
X módszere, M$ megkérte szépen ATit hogy tervezzen nekik egy specifikusan x-hez GPUT, így született meg az X gpuja... Mondanom sem kell az alapvetõ tervezési elõnyöket.. Alapban többet tud mint egy sima dx9-es kari sm3.0 (aminél nem több az RSX, csak ugye OGL-t használ), több utasítás, (dx9.0+), kitisztított mûködés, sokkal gyorsabb mint a sima dx9 és így tovább...
Böngészõ? Minek?
Néztél te sebességteszteket? X gyorsabban bootol be, X gyorsabban éri el az online szolgáltatásokat, X-en gyorsabban indul el, ugyanaz a játék... Talán egyetlen teszt volt, ahol a ps3 ugyanolyan gyors volt, mint az X. A többiben az x nyert jelentõs másodpercekkel...
Külsõ vinyó elõnyei.. Sorolhatnám órákig... No meg most van már 120-as is :)
Blue Ray, ugye tudod, hogy lassabban olvas mint a sima dvd? Ugye tudod, hogy X-hez vehetsz hddvd-t ha akarsz... És nem kötelezõ mint ps3-nál a blue ray (testreszabás).
Sony szavahihetõsége...
Kirakták hírbe, hogy nem lehet ps3-at kapni... Fórumokon elkezdték leírni, hol melyik boltban, hány ps3 porosodik a polcokon (több mint WII(ami majdnem 0) és talán picit több mint X360). Ezekután sony szavahihetõsége 0.
Sajnálom azokat az embereket akik ps3-at vettek jó drágán, pedig ugyanazt a grafikai élményt (vagy tán jobbat) olcsóbban is megkaphattak volna... Jobb online támogatással stb...
Mondanom sem kell, hogy a ps3 játékokhoz milyen gyenge az online támogatás...
Ja igaz...és mikor volt a híres "ha találtok bárhol a polcon gépet,1200 dodót fizetek érte" eset? :)
Persze szívesen.;))) Monnyuk nem olyan régen volt ugye.
A megjelenéskor a két nagy piacon összesen pár százezer példányt tudott a Sony leszállítani, ami valójában még a beígért 400-500 ezernél is kevesebb lehetett. Japánban pár 10 ezerrel indított. Mindezt a karácsonyi vásár közepén. Simán eladhattak volna az induláskor 1-2 milliót, januárban meg csodálkoztak hogy az emberek nem akarnak PS3-at venni.
A média az egészet egybõl mint a bukás nyílvánvaló jelét állította be.
"Jó de akkor azt se felejtsük el, hogy a PS3 Japcsi és Amcsi indulása ugyan ilyen okok miatt sikerült katasztrófálisra, és járult hozzá a PS3 negatív imidzséhez."
Tényleg? Én nem így emlékszem...kicsit felfrissítenéd az emlékeimet?
Jó de akkor azt se felejtsük el, hogy a PS3 Japcsi és Amcsi indulása ugyan ilyen okok miatt sikerült katasztrófálisra, és járult hozzá a PS3 negatív imidzséhez.
Szal lehet játszani, a mi lett volna ha játékkal, de mindegyik cégnek megvan rá a lehetõsége, hogy elhalassza az indulási idõpontot a készletek felhalmozása érdekében. Persze a túlzott idõhúzás is negatív dolog, meg az is ha az indulás után jelentõs készletek maradnak a polcokon, szal igen csak taktikázni kell. De úgy tûnik a sikeres induláshoz kapcsolódó pozitív sajtó fontosabb, mint a néhány hónapos csúszás.
"Minden esetre érdekes elgondolkozni rajta hogy X360 - 500.000db - 1hónap Wii - 700.000db - 1hónap PS3 - 600.000db - 2nap"
Azt azért ne felejtsük el,a tények kedvéért,hogy mind a Wii mind az x360 erõs hiánnyal küszködött a megjelenés idején...ugyanis a 2005 novemberi 500 ezres x360 kezdõkészletet tisztán emlékszem,hogy kb. karácsony tájékán követte a következõ 300 ezer db-os szállítmány...tehát ez az összehasonlítás egyáltalán nem mérvadó.
Az utóbbi idõben eléggé rákattantam a netre, méghozzá a külföldi nextgen war témájúakra. Sajnálattal látom, hogy mindenki azonnal szidja a PS3-at, amint sz tesz egy lépést bármely irányba. Ha van idõtök akkor ajánlom a már cloud.strife által említett n4g.com -ot, mert sok jó cucc van, és amennyire látom elég objektívek. Ezt csupán azért mondom, mert itt találtam azt a cikket is amit a Killzone 2 vezetõ mérnöke nyilatkozott, hogy: - "soha nem volt még ekkora élmény, ennyire jó, játékot tervezni mint a PS3-ra, és pl. a fények és az árnyékok használatával, sikerült megközelítenünk a valóságot" - Itt szeretném megjegyezni, hogy az Insomniac Games vezetõje is azt mondta, hogy szerinte is nagyon jó a PS3-at programozni. (nekik köszönhetjük a Little Big Planet-et - FPS fanok, kérlek kíméljetek) Amúgy elolvasta valaki a fennt említett úriember cikkét? Ha minden igaz, akkor itt, a n4g.com-on találtam egy cikket, videóval a Getaway PS3 -ról, ami az Edge használatát hivatott bemutatni. Engem meggyõzött (50 autó, 150 külön mozgó ember realtime-ban egy nagy téren) Ezek ellenére, nekem sem lenne semmi bajom a 33-33-33 -as felosztással, de ugye ez nem mûködhet... Minden esetre érdekes elgondolkozni rajta hogy X360 - 500.000db - 1hónap Wii - 700.000db - 1hónap PS3 - 600.000db - 2nap
Fikazzatok csak egymast, es a gepeket. Nekem is tetszik a ps3, soot, lehet meg veszek is egyszer. DE en mar legalabb egy eve jatszom a jobbnal jobb jatekokkal, es mindazon emberek is, akik vettek X360-at. Es meg nem leirando egyaltalan a box, mert hol vannak meg a tovabbi jobbnal jobb jatekok. Engem nemigazan erdekel, hogy mi van benne (najo, egy kicsit igen), de kozelsem annyira, hogy az ilyen csolatastol vezerelve ne szorakozzak kedvemre, ha eppen ugy tetszik. Szoval hajra X360, es hajra PS3. Inkabb menjetek, es jatsszatok, e helyett...
Ha lemmene a PS3 ára, tényleg egy elfogadható próbálkozás lenne a konzol piacon.
Ha már a programozóknál tartunk, az X360 megjelenése után nemsokkal nem kisebb név, mint John Carmack jelentette be, hogy fejleszteni szándékozik x-re A konzolban saját állítása szerint a következõ lépést látja.
Az architektúráról, csak anyit mondánék, hogy szerintem az x360-nak példás, menyire sikerült a játékra kihegyezni. A PS3-ét még nem ismerem, de majd pótolom eme hiányosságom.
én az szeretném ha fej fej mellett haladnának mind a hárman 33-33-33%-ban a három gyártó. Nem lenne jó ha egyik is kiesne. De egy biztos sajnos a ps3 programozása, hogy kihozd belõle a "kakaót" annyira más hozzéértést igényel, hogy meghaladta a korát.
Mert a kitalálójának elméletileg a Final Fantasy lett volna az utolsó játéka.. az más kérdés hogy akkora siker lett hogy még maradt egy kicsit.. persze azóta már nem igazán õ a felelõs a mostani részekért...
PS3:a cell télleg brutál viszont videokariban gyengébb mint az x360; ha az xboxban elromlik meghajtó veszel külsõt, nem kell egészet lecserélni. Sok elõnye van a Cellnek, de nem valószínû hogy pl: pont a Final Fantasyk használnának akkora irdatlan nagy MI és fizikai számításokat... Brutál progrramokat fognak rá írni(remélem) de messze nem sikerült olyan jól az egész. És fõleg látványban lesz szívás, mert a cell nem sokmindenben tud annyit dobni a videokarin; ráadásul csak tovább nehezíti a programírást. Ráadásul pl az anti-aliasing is nehézkesebben müxik. Ennek ellenére vannak olyan dolgok ahol jól jön a Cell teljesítménye; ahogy lentebb említetve volt: fizika & mi. Csak sok játék jól meg van ezek nélkül is
igazi pisztolyért virtuálisat
Most olvasom, hogy Mexikóban minden leadott illegális pisztolyért egy x-boxot adnak cserébe.
Szal így akarja az M$ az elsõbbségét megõrizni a Sony-val szemben???!;)))
A PS2 vezette, vezeti és fogja vezetni egy az eladásokat még egy jó darabig. Xbox? Egy éve nincs támogatva, csak hogy kénytelenek legyenek X360-at venni az erre hajlamos emberek. És még a Sony a g*ci.
Szerencsétlen . Az ilyeneknek nem is való a PS3. Fikagép nulla tudással.