Boon már elmondta a sztoriját ezért azon gondolkozom, hogy lecserélem, csak még nem tudom, hogy kire. Cass vagy Veronicán gondolkodok. Vértem kb. nincs normális, az egész játékot DT10 körül toltam le eddig...
a lényeg az hogy ki kell kísérletezned az első két számot 01, 02, 03, és így tovább, nekem pl ez kell beírnom " player.placeatme 01011219 " hogy kapjak egy hot platet.
Amikor Vagasba, illetve még csak a közelébe értél, nem találtál két harci páncélt a hidak közelében, a hulláknál? Lerongyolt állapotban vannak, de a kettőből lehet egy elfogadhatót fabrikálni.
Amikor Novacból beérsz Vegas elővárosának romjai közelébe, először találsz egy vízkereskedő bázist, ahol informálódni lehet (merre találsz kereskedőt, orvost Vegasban) Az utat követve nem mesze NCR katonák állnak, nincs szerepük, de tőlük nem messze elágazik az út, el lehet lenni jobbra, de egyenesen érdemes tovább haladni... a hidak nem folyón ívelnek át, csak egyszerű mélyedés fölött lévő fa tákolmányok, "lánchíd stílusban", van ott vagy három, egy jobbra, kettő egyenesen tovább haladva... ahol a döglött tehenek vannak, ott nézz körül, találsz két plazma puskát, és két harci páncélt... a két páncélból csinálj egyet, és használd, ha nincs jobb... vagy add rá Boonra, Cassra, Veronicára... aki épp veled van. Létezik jobb páncél, de ezeket elég könnyű alacsony szinten is megtalálni, hisz csak fel kell venni, amikor oda ér a karakter (és ahogy beszéltük a minap, gyorsan oda lehet érni...)
Basszus hány végigjátszása lehet ennek a játéknak? NV-ben van legalább 2 frakció, egy rakás külső klán és persze ott vannak a légiósok.
Sok... Ha jól rémlik, kezdetben nem igazán nyerte el a tetszésedet ez a játék, aztán valami oknál fogva mégis(?) Nem csak a történet miatt lehet benne több végigjátszás, hanem a lehetséges karakter fejlesztések miatt is - hagyományos lőfegyverek, energia fegyverek, robbantós, közelharc, és a hozzájuk való perkek... Lehet játszani survival módban, vagy nyugisabban...
Elejétől fogva tetszik. A Witcher III óta nem volt ilyen fasza játék kezeim között. Erősen érződik, hogy akik azt csinálták, azok ezzel is játszottak .Letagadhatatlanok a megoldások és hasonlóságok.
Inkább a W2, a W3 az már inkább csak sztori mint körítés :) Bár nem mondanám más jelleg más motor. Ezek a srácok egyszerűen csak bizonyították oda adsz nekik egy középszerű, vagy jó cuccot és kiválót csinálnak belőle. :)
A yes man alatt gondolom azt értitek, hogy én leszek a főnök. A baj az, hogy nekem 4-re nincs időm. Mondjuk szándékosan húztam a 17-dik szintig azt, hogy bemenjek oda, hogy találkozzak a Bennyvel. Előtte csináltam mentést.
A vicces az, hogy rejtett fegyverekkel se lenne testőrei ellen sok esélyem, de a robotom ED-E velem jön és lerendez mindent...
A légióval egészen biztosan nem tudnék azonosulni, képtelen lennék olyanok oldalára állni, akik vérengző vadállatok.
Benny ellenében is van több alternatíva.
A különböző frakciók, csoportok között egy sincs, amelyik "tiszta fehér". A légió egyértelműen gonosz, a NCR-ben vannak a jófiúk, meg a jó csajok... vagy mégsem, ha a hatalomról van szó, ők sem kíméletesek. Mr House természet ellenes jelenség, ő a jobb választás, vagy Yes man ajánlata? A kisebb frakciók, akik a hatalom megszerzéséhez nem kaptak lapokat, további variációkat vihetnek a történetbe azzal, hogy barátként, vagy ellenségként kezeled a csoportokat.
Minden lehetőség persze nem azt jelenti, hogy egy külön játékot érdemes rászánni, csupán azt, hogy előtérő részletekből áll össze a jövő, amit a főhős döntései is formáltak.
Aztán megnéztem, hogy hagyom elmenni és jött a 4 testőr. Aztán jött a vicces robot a játék eddigi legjobb karaktere. Sírva röhögtem azon, ahogy ő reagálta le a saját programozási hézagjait. Ennél a szálnál a kérdés az, hogy Benny hova menekül, mert hogy a városban nem marad. A bibi az, hogy a chip nála van... Lehet, hogy ez az érdekesebb szál, de rohangáljon utána a görcs.
Gondolom, hiszen valakinek biztosan kell a chip, csak mit rohangáljak utána, ha most agyoncsaphatom főleg, hogy meg akart ölni a semmiért. Pusztuljon. Csak általánban ilyenkor másik történetszál az érdekes és tippre ebből jön a légiós és az a befejezés, hogy én leszek a főnök.
Ha a helios one-nál előbb adok energiát mindenkinek, minthogy a BoS-szal kapcsolatba lépnék, attól még értékelik ezt a húzásomat (nem a befejezésre gondolok itt), vagy ezzel az akcióval várni kéne a kapcsolatfelvétel utánig?
Kicsit töprengtem, végül azt választottam, hogy legyaktam a testőröket. Kíváncsi vagyok, hogy így merre visz majd a történet. Kipróbáltam a turbo-t és mást is. Gyerekjáték volt egyedül is elbírni a 4 db testőrrel.
Hol tudom majd visszakapni az elvett fegyvereimet? Azt még nem találtam meg a casionban..
Automatikusan vissza kapod, ha elhagyod a kaszinót. 50-es sneak fölött be tudsz csempészni kis méretű fegyvert(pl Benny pisztolya) a kaszinókba, ami esetenként jól jöhet.
Ja, de durva. A játék elején lezárt bunker szóval ezt rejti és Veronicával ezért könnyű. Mondjuk amúgy is lecseréltem volna Boon-t.
A REPCONN épülete viszont valami elképesztő. Nagyon magas skillek kellenek, de OMG mik vannak ott. Egyedi fegyverek úgy, hogy egy csomó mindent kis sem tudtam nyitni, rejtett ajtókhoz nincs még elég magas skillem stb. Viszont a harmadik szinten nem tudom elérni az istennek se, hogy ne támadjanak rám. Pedig már 3 keykarcd is megvan is a 2. szinten ismerősként köszönt rám a robot. A 3. szinten levő ember neve is ismert, de mégsem nyöghetem be a nevel és 7-es luck-om természeten nincs.
Viszont a terminál hekkeléstől nem vagyok oda. Nem értem az egész rendszerét, hogy ez mi, ha nem elnyújtott szerencsejáték. It van leírás.
Also, two or more opening brackets can be matched to a single closing bracket ("[ [ ]" on a line gives you two chances), but the opposite is not true ("[ ] ]" only gives you one chance).
Ez azt jelenti, hogy két dud removalra jó az első kombó, de a második esetben csak azért, mert fordítva van dupla zárójel nem? Mert ilyet eddig nem sikerült találnom, vagy soha nem volt olyan, hogy része lett volna már feloldott egy másiknak.
Az is igen nehézzé és lutrivá teszi az egészet, hogy nem tudni, hogy a feloldható könnyítés dud removal vagy replenish lesz. Így 0 taktikázási lehetőség van. Ha feloldasz mondjuk 3 dud-ot tippelsz hármat és lesz replenish, akkor fúdefasza. De, ha az első feloldás replenish, akkor kb. mission impossible az egész még easy termináloknál is sokszor.
Az sem világos, hogy van amikor 3 dud removal és 1 repl. is van és akkor elég könnyű. Van amikor meg van 1 db feloldás van és kész, ennyi, semmi más. Emiatt volt, hogy 20 percet szüttyögtem el egyetlen easy (!) terminálnál. Azért ez egy ponton túl már inkább idegesítő, mint szórakoztató. Aztán egy average terminálnál meg mákkal sikerült elsőre rábökni a jó jelszóra.
A szabad játék ezt is jelenti, hogy bizonyos zárakat esetleg nem tudsz kinyitni... Az mondjuk nem tudom milyen módon fejleszted a karakteredet, 20-as szint környékén már a fontosnak ítélt képességek közül néhánynak illene 80-100 között lenni. Vannak ugye a képességnövelő magazinok, amelyek +10-et adnak egy képességhez, perkkel +20 (számomra 6-os szinten az kötelező perk, de lehet boldogulni nélküle is) 22-es szinten meg ugyancsak perkkel tanulható a magazin készítés (craftolható lesz). . Az elsődleges harci képességet azért érdemes maxolni, minél gyorsabban, hogy ne legyen semmi negatív módosító (pl az AMR, vagy a többi 100-as skíllt kívánó lőfegyverek használata esetén), a többi meg jkarakter függő, hogy az adott kari miben lesz szakértő... A zárnyitás- számítógép terminál sokszor össze is van kapcsolva, sok zárat ki lehet nyitni a számítógépet meghekkelve, de nem mindet.
Terminál feltörés: Van négy lehetőséged, a számok azt jelentik, mennyit találtál el, és azok a helyükön is vannak. Három lehetőséget elhasználhatsz a keresésre, ha nem sikerül, kezdj el keresgélni a "krisz-krasz" karakterek között. A zárójelekkel határolt területet választva elvesz egy hibás választ, vagy feloldja a korlátozást (ismét négy próbálkozás - így tehát hét lehetőségből kell megtalálni a helyes kódot) Végső esetben, ha nem boldogulsz, ellépsz a termináltól, és újra kezded a dekódolást, olyankor egy másik kódsort ad be. Sokat nem érdemes vacakolni, ha nem megy lépj ki, de az sokat segít, hogy a helyes betűk a helyükön is vannak, nem csupán a számuk stimmel a szóban.
LVL 18 vagyok asszem. Van már 3 skillem is 65 táján. Magazint eddig még nem is használtam. Ha kéne akkor kevés még, máshoz meg pont elég még a skillem. A perkem ami dupláz az még nincs, de gondolkoztam rajta.
Speech 65, science 50 repair 50 most asszem. Gun 65 vagy 70. A többi annyi, amennyi, a játék elején néha hülyeségekre raktam, pl. explosives.
A sneak-et is elkezdtem fentebb tolni, de asszem hagyom. Van úgyis a cloak field vagy mi úgy 8 db. Ha kell lopakodni, akkor felveszem azt.
Ez mind tiszta sor. Csak van, hogy 1 perc alatt megvan a törés, de van, hogy 10 perc is. Pedig EASY... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.13. 14:34:14
Egyrészt nem csak a [] jelek, hanem a () és <> párok is elvesznek nem megfelelő szavakat. Másrészt a második variáció is egyet levesz. És ezek akkor is működnek, ha nem közvetlenül egymás mellett vannak a megfelelő pozíciójú zárójelek, de egy sorban. De ezek csak kisegítő lehetőségek a lustáknak, meg azoknak, akik nem tudnak mastermindozni. Mert a terminálok feltörése egy tovább gondolt mastermind.
10 perc? Egy nehéz kombinációra nem kell több 1-2 percnél, hisz a betűk a helyükön is vannak, a rész megoldásokból kiolvasható a további rosszak többsége, illetve ha nagyon rosszul kezdődött a kiolvasás (hosszú szavakból kevés a helyes) egyszerűen bezárom a terminált, és újra indítom.
Max szinten nagyon sok 100-as képessége lesz a karakternek, nem vesznek el azok a pontok sem, amit most úm szétszórtál, de a játék elején célszerű koncentrálni 3-4 képességre, amelyeket a leginkább használni szeretnél. Ez első játéknál sokszor vakon tapogatózás, aki mondjuk olyan szinten bele szeret a játékba, hogy több karakterrel is végig játssza, annak már szinte rutinná válik. Karaktert elrontani nem lehet, legfeljebb könnyebbé, vagy nehezebbé tenni az útját.
A magazin használatára érdemes rászokni, mert nagyon sok olyan képesség van, amit nem is biztos, hogy érdemes 100-ig felhúzni, 80+20 a magazinból = 100... azt kell kisakkozni, hogy esetleg nincs-e olyan perk, amihez kell a 80-nál magasabb skill. Gun-nál egyértelműen 100 a cél, hogy ne legyen büntetés a fegyverhasználatra, de 80-as skillel ki lehet nyitni egy 100-as zárat, vagy terminált feltörni, bombát hatástalanítani, szerelni, craftolni (stb) magazinok segítségével.
Hát, 10 INT meg a 4. szinten a +2 pontot adóval is mélyen a béka s...e alatt vannak a pontok, mert vannak olyan küldetések, ahol mind kéne (NCR tábor, ahol a dokihoz is beosztanak, mer' annyira meg vannak szorulva és ott 65 medicine kell mindhárom sérült ellátásához) - és ez még Vegas alatt/előtt van... Lassan 20 leszek, de csak a guns van 75-ön, a beszéd 70-en, a többi (fontos) még a 60-at sem éri el, pedig egy-két könyvet már elolvastam (mindet a +1 pontot adó perk után). A 100-as zártörés kéne a Gobi-hoz (meg a 75-ös guns, de ez már megvan - és 70-es repair a 6. szintű perk-hez, amivel "működésre" lehet bírni), ami(k) most még csak 55(-ök) és szintenként 17-et kapok... A pénzcsinálás is ég és föld már 20-as és 50-es bartel szintnél is (az utóbbi sem ár pár párbeszédnél, vagy a program általi csekkolásnál) -> gondolkodok is rajta, hogy "csak" az XP-t és a lomot gyűjtöm a 30. szintig, majd ott egyben adok el és vásárolok, mert sok ezer kupak lehet a különbség, csak ebből is.
Ja, medicine... Ahogy nő a karaktered, úgy sokasodik a HP-ja és a 10. szint után kezd egyre nevetségesebbé válni a nem fejlesztett medicine-nel a stimpack-ok gyógyító hatása -> hihetetlenül mínuszba lehet forgatni a karaktert a "mellékes skill-ek" nem fejlesztésével. Stimpack-ot meg 70-es medicine-nél kezd el gyártani tudni (a szuperhez 90 kell)... De a radioaktív dolgokat is ez határozza meg: csak tessék-lássék, vagy valóban hatásosan "dolgoznak".
Sz'al, nagyon kihegyezték a játékot a skill-pontokra és csak nehéz és még nehezebb fokozat van belőle. Némiképp odafigyelhettek volna ennek a jobb kiegyensúlyozására is, de hát, ha nem kaptak rá elég időt, akkor örülnünk kell ennek is.
...
Megnéztem azt a patkánybarlangot a patkányvadász puskáért... Sokszori visszatöltéssel lett meg, pedig Cass is velem volt -> el nem tudom képzelni, hogy az 5. szint magasságában, amikor még ér is vmit az a fegyver, hogyan szerzi meg a játékos magának (gondolom aknákkal a "feljáróban"), mert nagyon óvatosan és szerencsésen kell ahhoz mozogni, hogy az a 15 óriáspatkány ne egyszerre ugorjon rá a karakterre.
Csak nem biztos, hogy lesz annyi magazin, amennyi kellene a 80+20 felálláshoz -> én inkább könyvet csinálnék belőlük. Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2019.03.13. 15:47:40
Azt azért vedd számításba, hogy te is "cselesen" játszol, "normál" játékmenet szerint, ha a küldetéseket csinálva haladsz helyszínről-helyszínre, gyűjtöd az információkat, és azt követve keresed, ki lőtt rád, 5-ös szinten a Ratslayer közelébe sem érsz, még véletlenül sem, küldetésben meg csak Vegasban kapod meg a helyszínt, bár nem a fegyver miatt... Olyan ez, mint, ha az lenne a kifogás, hogy a Solan fölött kószáló halálkarmok miatt nem tudsz eljutni Vegasba - nem kell arra menni. Igaz nagy általánosságban csak arra figyelmeztetnek hogy maradj az autópálya közelében (ami távolabb van, az már bizonytalan), de pl Novac előtt is van két olyan barlang, nem messze az autópályától, ahol az egyik nightstalker, a másik deathclaw fészek...
Az is törvényszerű, hogy sokáig nem lehet a karakter mindenben szakértő, vagy mester, de idővel sokat tanulhat. Azt kell eldönteni, hogy milyen sorrendben tanuljon, mi az, ami számára fontosabb... pl az hogy a harcokban erős legyen, vagy gyógytani tudjon, esetleg a craftolás. Mindez csak döntés kérdése, és pontosan ezért hasznosak az emlegetett magazinok, mert azok is segíthetnek. Sok küldetést el lehet odázni, amíg meglesz a megfelelő képessége a főhősnek hozzá, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyni, nem lehetetleníti el a játékot. A beszéd készség nagyon hasznos a kezdéstől végig, de pl. a medicine sokáig hanyagolható, még akkor is, amikor küldetésekhez kell - egyszerűen félre teszed a küldit, majd megcsinálod valamikor... Vannak pl javítást igénylő küldetések, vagy feladatok... megcsinálod, későbbre halasztod, vagy nem foglalkozol vele.... amikor harcolnod kell, akkor is ugyanez van, ha meghaladja a feladat a tudásodat, elfuthatsz, de ha a kifejezett célod, hogy jó legyél a harcban, akkor erre összpontosítva fejleszted a karaktered, és nem dobálod szét a pontokat, hogy mindenből tanuljon picit, de semmiből sem eleget :-)
Írom, még egyszer: nem lehet elrontani, félre fejleszteni egyetlen karakter sem, az ide-oda elosztogatott pontokkal sincs semmi gond, csak legfeljebb később éri el a kari azt a szintet, hogy képes átgázolni bármilyen ellenségen
Dethclaw és egyéb szörnyek miatt egyes helyekre művészet eljutni. Bitter Spring tája is ilyen és Vegashoz én is rájöttem, hogy kerülni kell, de nagyot. Bár a mutánshokhoz nem mentem fel rendet tenni és arra sem vettem még a fáradságot, hogy a bal felső sarokban levő másik tábort meglátogassam. Hovatovább a térkép déli részén sem derítettem fel még mindent. Egész egyszerűen hatalmas a térkép, sok párbeszéd, rakat quest. Ez a gamma Witcher 3 léptékű tartalommal bír. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.13. 16:59:03
Igen, ezért van pl. már Primm-ben is egy 75-ös zárnyitást igénylő széf és a Mojave Outpost felé Óriásskorpiók... Én meg azt mondom, hogy nem lett jól kiegyensúlyozva az egész: legyenek nehéz helyszínek, de ott minden nehéz legyen, már a bejutás is, nehogy az egyszeri karakter betévedhessen oda, de ahova betévedhet, ott ne legyenek már ekkora különbségek! Gyakorlatilag, amíg 100-ra nem húzod a képességeidet, addig csak kóricálsz, ökörködsz - igaz, hogy vannak az alacsonyabb szintekhez is küldetések, de messze nem annyi, mint a már kész karaktereknek, hogy fel lehessen ezekből húzni a karaktert - , aztán, amikor megvannak a 100-ak, na, AKKOR kezdhetsz el játszani... Próbálkozni lehet, de amikor egy-egy küldetés felvétele már bezavarhat más küldetésekbe, akkor azért meggondolná az ember, hogy mibe is kontárkodik bele. A legtöbbet meg az teszi tönkre, hogy van benne egy-egy, akkor és ott lehetetlen pontszámot igénylő elem!
Nagyon nincs kidolgozva a kétkulacsosság se a Légió és az NCR között, mert bár vannak olyan küldetéseik, amik nem tesznek be direkt a másiknak, de ezekből kevés van - és mindenhol ott van egy-egy lehetetlen igény egy-egy képességből, ami tovább szűkíti az amúgy sem bő választékot.
Sz'al, továbbra is fenntartom, hogy nagyon jók az alapok, de messze nincs még kiegyensúlyozva a játék - és sajnos nem is lesz már... ...és ide tartozik, hogy csak az alapjátékkal nehezebb, mert a DLC-k olyan dolgokat vágnak az egyénhez, már kezdésként, amiket nem kéne -> a folyamatosságot nem lehet fellelni az egészben, hogy itt kezd el és erre visz az út, mert csak-csak akad olyan képességcsekk, amit akkor és ott nem lehet megugrani és emiatt félbe kell hagynod az adott küldetést (jó esetben félbehagyhatod, ha nem, bukod). Tehát, mint a kezdőhelyszín ellenfelei: kis skorpio, kis gekko, coyote és cazador, meg halálkarom -> nincs kellő (mennyiségű, folyamatosan növekvő kihívást jelentő) átmenet a két véglet között, csak a bolyongás, hogy hátha ez most jó lesz...
Régen játszottam vele igaz, de Vegasba hogy is jut be a karakter lvl1-en? Mintha az ottani securitronnak fizetni kellett volna vagy valami speckó dolog kellett. Meghekkelni talán?
A freeside-on is van kaszinó az energiafegyver-kereskedőkkel szemben: a 4k a beültetésre és a 2k a pénzcsekkolásra, hogy bejuthass A kaszinókhoz, kihozható belőle (legfeljebb egy-két fiend hulla és kilőtt karaván kifosztása kellhet hozzá, ha nagyon nem tettél pontot a luck-ra).
Az odajutás meg 1-2 oldallal előrébb van leírva! De talán van a YT-on is belőle fenn. Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2019.03.13. 18:00:59
Ja a Van Grafokkal szemben az a tulaj van akinek egy szexrobotot kellett vinni neki egyszer :D
Nekem nincs igényem a tökéletességre, sőt onnantól nem érdemes számomra a játék, amikor már nincs hová fejlődni benne, ami azért jó messze van (50. szint elérése) Küldetést nem lehet elbukni legfeljebb némi XP-vel kevesebbet kivenni egy-egy küldetésből, de az is pótolható, respawn van, korlátlanul lehet vadászással is gyűjteni az XP-t, nem számottevő veszteség az, ha egy-egy opció az XP miatt marad iki, inkább a plusz köröket nem szeretjük (pedig abban is XP van)..
Egy szabad pályás játékot ennyi lehetséges képességgel nem lehet úgy megoldani, hogy minden feladat biztosan megoldható legyen... annak az lenne az ára, hogy megszűnne a szabad mozgás lehetősége, és a fejleszthető képességeket is töredékére kellene redukálni Már a Falluot 1 is úgy működött, hogy nem tudtál minden lehetőséget kihasználni....
Ezen én nem problémázok, bár én se igazán értem, hogy lehet szintlépés nélkül eljutni Vegasig. Még, ha szándékosan kerülsz is minden harcot, akkor is kénytelen vagy megvédeni magadat, felfedezel helyszíneket, tehát XP-z kapsz, és az elején nagyon kevés kell a szintlépéshez. Bár én nem törekedtem arra, hogy meneküljek az XP elől, és is sokszor már 4. szinten Vegasban voltam (vagyis a karakter), megvannak a lehetőségek a pénz szerzésre (pl kirabolni a Grafokat), vagy fegyverek megszerzésére (pl bejutni a Boomer bázisra), de nálam kb eddig terjed a matekozás a játékot illetően, nekem nem kell a 10-as intelligencia, szerencse, ettől függetlenül azzal sincs gondom, ha másoknak az a fontos - ez is ennek a játéknak a lényege, hogy számtalan a variáció benne. Az, hogy elmondom a véleményemet, az nem jelenti azt, hogy a másik játék stílusát megkérdőjelezem, van aki fontosnak tart valamit, a másik meg nem... ez nem egy multi, gép ellen kell játszani, a gép meg legyőzhető :-)
De a F1-ben legalább működött az az egy út, de itt minden kis sallangra kell tenni: a fallout 1 (és 2)-ben jóval több pöttyöt kaptál, kevesebb perk-kel, de azoknak komoly kritériumaik és hatásuk is volt a karakterre, míg a fnv-ban látszólag kevesebb pötty kellene, de az összecsapottsága miatt jóval előbb és jóval több, mint amit ki lehet hozni a szituációkból és sok-sok perk is kell, hogy használható legyen az az egy út -> tehát a fnv-ban jóval később lesz meg pl. a jó lövészed, mert a hozzávalókhoz kell az a 30 szintnyi pötty és perk, hogy ki tudd szedni a széfekből a fegyvereket és legyen annyi (egymásra épülő) perk-ed (és pöttyöd), amivel már használható is lesz az a fegyver.
Azt értem, hogy szabad pályás, de ne kelljen már 30x körbejárni az egész térképet, mert itt sem volt meg egy csekk, meg ott is elmaradt egy! Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2019.03.13. 18:23:06
Fallout 1-ben is gyorsan Game Ower volt, ha rossz helyre tévedtél... már a Valultból kilépve bele lehetett futni szupermutáns őrjáratba, ha nem a megadott két irányt követted, hanem elindultál" felfedezni"., és sikerült a mutánsok útjába kerülni. Ott is ugyanúgy megvolt az, hogy nem tudtál kinyitni zárakat, terminált feltörni, kifizetni egy jobb fegyver árát - vagy vissza tértél oda később, vagy hanyagoltad.
Az meg fejlesztés technikai kérdés volt, hogyan oldják meg azt a problémát, amit a Fallout 3-ban sokan kifogásoltak: nagyon hamar lett "félisten" szinten a karakter. Erre nem találtak jobb megoldást, csak azt, hogy a NV-ban csak minden második szinten lehet perket választani. Biztos lehetett volna jobban kidolgozni a rendszert, de ahogy írtam, én nem igénylem a tökéletest, megelégszem azzal, ha valami jól működik, és azzal, hogy rengeteg a választható perk, a lehetőségek száma növekszik, és bizonyos döntések meghozatalára készteti a játékost azzal is, hogy nem választhatja az összes perket, válogathat a lehetőségek közül. A Fallout 4karakter-fejlesztési rendszere nekem semmivel nem szimpatikusabb, sőt szerintem nem is jobb, mint a New Vegasé, legfeljebb másabb, de volt néhány év gondolkodási idő, hogy miben változtassanak az elődökhöz képest.
Azért sokkal jobban volt felépítve a F1: ha maradtál az "úton", akkor FOLYAMATOSAN fejlődtél és ezzel együtt a kihívások is, míg itt egyre másra botlasz bele a hopp, ezt sem tudom, azt sem tudom-ba. Hiába mehetsz bármerre (a szupermutáns őrjáratoknak megfelelő cazador és halálkarom, meg óriásskorpiókon kívül), ha egyszer alig-alig akad olyan küldetés, amiben ne volna egy-egy túl magas léc (a F1-ben ehhez képest alig volt ilyesmi, mert az adott módra épített karaktereddel megoldottad a dolgot, míg itt félbe kell hagynod, mer' vmiden még nincs elég pötty). A F1-ben nem volt már a 2. helyszínen olyan elem, ami miatt ahhoz a 20. szinten kellett volna visszamenned! Sőt, maga a játék vezetett a megfelelő helyszínekre az adottról, nem kellett az adott szintedhez, felszerelésedhez és tudásodhoz illő után kajtatnod, 50x, hiába bejárva az egész térképet. De ettől függetlenül MEGTEHETTED azt: pl. ha találtál egy karavánt megtámadó raider csapatot és a háttérben meg tudtál bújni, akkor máris jobb fegyverekkel és így -eséllyel mehettél a következő helyszínre, de a fnv-ban addig kell robotolnod, bolyonganod, amíg össze nem jön annyi szint és pötty, hogy végre föl tudd törni azt a kurva zárat/terminált, ami azt a fegyvert/kódot/tárgyat rejti, amivel végre kifilézheted/megoldhatod az adott helyszínt, mert amúgy csak kóvályognál az egyik félbehagyott küldetéstől a másikig.
Sz'al a F1-2-ben gondosan ügyeltek arra, hogy mindig játszhass: vmi leküzdhető célpont mindig volt, addig a fnv-ban van azért egy olyan állapot a kezdeti helyszínek után, amikor csak vagy és "vársz" arra, hogy vmi történjen már, aztán, ha végre ez összejött és megtörtént, akkor hirtelen a ló túloldalán találod magad, tövig a dögunalomban, mert már csak hentelned kell -> a játék eleje és vége között kidolgozatlan maradt a java, a fejlődés öröme.
Teljesen más motor teljesen más rendszer. 2010 környékén volt egy mondat. Az Obsidian bármiből aranyat csinál. Ezt vagy el hitted vagy nem. De pár év alatt egy tele gyermekbetegségektől szenvedő motorból kihoztak egy játékot ami a gamebanshee oldalon ami nem rossz,, mai napig első helyen van a 2010 utáni játékoknál. Lehet mondani persze minden tök egyszerű lett a W3, Skyrim, DA:I, stb. Visszanézve, ez igaz ez a banda bármiből aranyat csinált. Ezt akkor érted igazán ha az FNV után belekezdesz az F3 vagy F4-be. Igen ott van a W3 sztori mikor azt mondtad utána napokig hetekig nincs mit elkezdeni mert ilyet nem találsz. Az FNV az amiért a gamebanshee oldalon az első. Van craft, jó van, sztori, jó van, karakterek jók, van questek mellék questek, minden jó. Úgy az egész nagyon jó. Ilyen nincs másik 2010 után. Mert ott van emléknek az Awakening DA:O amivel elkezdődött a zuhanás. Csak nem fogadtuk el. Ez mindegy elfogadod vagy sem. Ez a banda azért élte túl mert emberek pénzt adtak a játékra amit közösségi finanszírozásban meghirdettek. Fizettünk azért, mert én és sokan hittük megérdemlik.
Kell bármi követelmény arra, hogy a reptérről átvonatozz a Stripre? Az NCR adott szint és repu alatt nem enged be? Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.14. 00:19:40
Az is arra példa, hogy nem egyféle módon lehet megoldani egy-egy faladatot. A Stripre bejutás normál esetben a Freesaidról történik, 80-as tudomány képességgel meggyőzhető a robot, hogy engedjen át, de akkor sincs semmi gond, ha ez nem megy, csak akkor szerezni kell egy belépőkártyát... a vonattal bejutás tulajdonképpen XP veszteség, de hiányzik? :-) (nem hiszem) Van feltétele a vonat használatnak, de nem különösen nehéz, véletlenül" is teljesülhet, vagy kijátszható 1 - kedvelt a karakter az NCR-nél 2 - ott van Boon is 3 - NCR páncélt visel a karakter A három közül elég egy.
A frakció páncél viseléssel bizonyos mértékig lehet álcázni, pl a légiós bérgyilkosok nem támadnak, ha légiós páncél van a karakteren, de ez kétélű dolog, mert ha meglátják olyanok, akik az adott frakcióval ellenségesek, azok támadnak rá.
Szerintem meg pont hogy ez az előnye ennek a résznek. Nem vezetnek a kezedet fogva, te döntheted el, hogy annak ellenére, hogy mindenki azt javasolja, egyelőre ne menj oda, te mégis odamész és igen, végeznek veled az ott található sokkal erősebb ellenfelek. RPG-t játszol, nem céllövöldét. Egyébként meg az F1-ben is simán meghalhattál egy random encounterben, akkor is, ha arra mentél, amerre azt a játék készítői elképzelték számodra. Itt ezek az utak mentén tanyázó lények a „random encounterek”, csak már messziről láthatóak, felismerhetőek, felmérhető, hogy érdemes-e összefutni velük, vagy jobb lenne későbbre hagyni és kerülni. Az F1-ben nem volt ilyen lehetőséged. Mentél valahová és kaptad a nyakadba az áldást… És igen, minden feladatnak minimum kettő, de a legtöbbnek még több megoldási lehetősége van. Vagy akár ki is hagyhatod, ha nem tetszik, nem illik a karakteredhez vagy túl nehéz az adott időpontban.
Igazából egy amolyan "assasin" karakteren gondolkodtam el, hogy lehetséges-e. Felnyomni 100-ra a stealth és kézifegyvert. Akkor szörnyeket és/vagy bárkit le lehet vadászni?
Szereztem már Thermic lance-t. Az unarmad kategóriában van, ami a DT-t ignorálja. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.14. 12:10:43
Szánj rá időt, és szintlépéskor, amikor perket választhatsz, nézd át a lehetséges perkeket, azokat is, amelyek az adott karakter előtt zároltak. Ezt már a kezdéskor meg kellett volna tenni, ha specializált karaktert szeretnél, egy 20-as szintig átlagosnak mondható lövész fejlesztés után már nehéz lopakodó közelharcossá átnevelni ezt a karit, de egy másikkal újra kezdve nem járhatatlan az elképzelés, de jóval nehezebb az útja, mint egy orvlövészek. Orvlövésznek kell egy jó fegyver, megfelelő képességek, perkek, ED-E, és Boon és már olyan távolságból támadhat, ahonnan még nem is látják. ED-E buffja bejelzi a lényt, Boon bevilágitja. Zárt térben annyi a módosulás, hogy ott nem lehet mindig lesből támadni, kell egy karabély, vagy sörétes, de a perkek többsége azokra is hat.
Lopakodó közelharcos teljesen más fejlesztést igényel, kell hozzá az unarmed, és a közelharc is néhány fontos perk miatt (pl ninja). A végeredmény erős kari lehet, de az odáig vezető út nehéz, sokkal inkább meg kell gondolni, kinek megy neki, mint egy lövésznek, akit lehet meg sem tudnak közeliteni, már vége is a harcnak.
Unarmed képességekkel lehet tanulni néhány támadás kombót, amit megfelelő mozdulat sorral lehet elő hívni - érdekesebbé teheti a stílust, de nem elég csak célozni és lőni. Közelharcos a Fallout sorozatban csak akkor működik, ha szereted minden nehézségével együtt, és kitartasz a választott ösvényen, ami olykor nehéz, őszintén szólva, én fel is adtam, a lövész áll közelebb hozzám, lehet az hagyományos, vagy energia fegyvert használó... A lopakodás nekik is hasznos perkeket tesz elérhetővé, de nem kell testközelből pofozkodni, cazadorokkal, halálkarmokkal (amivel, ha nem végzel 1-2ütéssel, vége a harcnak)
A reptér környékén levő paladin hulláknál tüzelni kezd az ágyú. Tökmindegy, hogy merre megyek és mit csinálok, még a sprint moddal is halál. A misc leírása szart sem ér a questnek...
Külön vicc, hogy ez része valami triggelert szkriptelt szar. Lehetek láthatatlan lopakodásban, akkor is jön az ágyútűz.
Bombatölcsér? Szart sem ér, nem fedezék, belő oda is. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.14. 23:25:09
Hehe.. az egy feladvány :-) A boomerek tüzelnek a kívül állókra, ott nem lehet lopakodni. A bestia kunyhó közelében álldogál a csóka, akivel fogadni lehet a bejutásra... ő azt mondja az épületek fedezékében haladj... de inkább a sziklafal mentén érdemes futni a kerítésig, ha elérted a kerítést megszűnik az ágyútűz, odabent pedig kaphatsz néhány küldetést... Survival módban játszva a kísérőket hagyd az ágyúk hatáskörén várakozni, azok nem élik túl az ágyúzást... Alternatív bejutási mód az alagúton keresztül (100-as lockpick, és deathclawok a közelben)
Nem rossz móka az, ha rájön a játékos, hogyan lehet eljutni a kapuig :-)
Ahhoz képest arra menve sikerült, megnéztem YT-n. n+1 olyan hely volt, ami lehetett volna fedezék, csak nem annak kezel a játék...
A solar array questet sem értem. Minden elem ki van javítva, generátor megy, de az interface azt mondja, össze kéne dugni kábeleket. Nem találtam egyelőre sehol, pedig nagyítóval néztem már át a környéket.
Ja, hogy bugos.. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.15. 00:35:11
Be lehet jutni az útról balra letérve a szikladal mellett szorosan végig futva a kerítésig... Amit a fazon javasolt, hogy az épületek fedezékében haladjak, az nem működött, amikor ezt az utat megtaláltam, azóta nem is erőltettem az épületek felé áttörni. Az alagút is megoldás lehet, de ott 100-as zár van, és kóborol arra 2-3 halálkarom is
Ez az az útvonal, amit a közelben ácsorgó fazon ajánl, de a szikladal mentén is végig lehet spurizni a kerítésig... igaz valószínűleg nem sértetlenül de el lehet jutni oda, és akkor már nem rakétáznak. Tény, hogy ott meg lehet kínlódni a bejutással, de megoldható (plusz ott van az alagút is)
"Az pedig könnyű :) Nekem egy óra alatt megvolt. Aztán aknára léptem és kezdhettem előről. Utánna már csak 10s :)" De jót nevettem ezen bocs biztos nem volt vicces mikor csináltad
pontosan kell be írni mert máskülönben nem fogad el semmit.
lucky38 lakosztály konyhájába a hűtő mellé leraksz egyet(vagy oda ahol épp a bázisod van) aztán többet ezzel se kell foglalkoznod hogy hol vannak a tábortűzhelyek, aztán meg rohangálni utánuk.
elmondhatatlanul könnyebé és élvezhetőbbe válik a játék ha van egy hely ahova lerakhatja a cuccait az ember és mellette karnyújtásnyira vannak az összes crafting table helyek is.
Valahol megdöbbentő számomra, hogy ilyen szintű hiba maradt a játékban, hogy nincs egy olyan szállás sem, ahol ezek közel vannak. Csúnya időhúzó megoldás. Ha nem HC módban tolod, akkor csak időt húz. HC módban viszont food, pia és slp.
Hát, a fegyverekhez kellő jártasságot is jobban belőhették volna: a .357-es ismétlő 25-ös igénye után én nagynak találom a .44-es 75-ét. Igaz, a kettő hatása az ellenfelekre is (pláne elsőre) mutat "némi" különbséget, de a kezdő .308-asok, amikhez közelebb áll a .44-es, azok is beérik 50-es fegyverjártasságival.
A másik, ha nem veszem fel a küldetést azelőtt, hogy az ahhoz rendelt helyszínre érjek, akkor nem kapom meg a küldetéshez szükséges tárgyakat, már később sem: Camp Searchlight-nál először betévedtem a városba és ott lelőttem pár ghoul-t, de tag-ot nem találtam náluk. Később az őrmesterrel beszélve felvettem a küldetést, de a maradéktól, meg ami még a település körül kóricált egyedtől sem tudtam már összeszedni a kellő mennyiségű tag-et -> pár XP-t, kupakot és egy puskát buktam az egészen. Aztán így térképezzem föl a terepet...
ja az a küldi eléggé elbaszottra sikeredett sajnos.
Komolyan mondom a japcsi patch az must have. Mojave patchel ellentétben ez nem változtat semmin. Viszont eszméletlen mennyiségű bugot javít amire az Obsidiannak már nem volt ideje. Readme Yuki patch readme
És az mind MOD-tól függetlenül alkalmazható? A Sunshine Boogie quest érdekes módon ebben sincs javítva.
Visszamentem Primm-be, mert meglett a 75-ös zárnyitásom... Találtam egy "otthagyott" 50-es széfet is (eget verő dolog ebben sem volt), de a 75-öst kinyitva végre előkerült az a fegyver, amit már rég nem használnék, mert eljárt fölötte az idő: Cass használja a .357-es ismétlőt, amibe egyre nagyobb gond lőszert találni (a 9 és 10 mm-esek lebontásával is), mert eléggé gyorsan és jó hatásfokkal puffogtat vele a csajszi -> a .44-est a kezébe nem merem adni, mer' ahhoz még kevesebb a lőszer... Sz'al, nagyon ráfért volna még 0,5-1 év (hivatalos) finomítás a játékra!
mivel én soha nem bontattam le lőszert így amiből a legtöbb volt azt adtam mindig a követőknek, ők meg szépen használták az extra készletet amit én felhalmoztam, de még így se lehet elhasználni azt a tonnányi lőszert amit össze lehet guberálni innen onnan.
18. szinten is azzal poffogtatok és elég erős. Mondjuk a hunting rifle sneakelve odabasz a nagy skorpióknak is. Eszméletlenül ki van találva a fejlődés.
Ha nem is a legelejétől, de már veszem meg az elém kerülő készleteket is, csakhogy a 3(-4) fegyverhez legyen elegendő (.357; .44; .308; amíg a service puskát és a varmint-ot használtam, addig az 5.56-ot, de mostanság ehelyett inkább már a .45-70 Gov't veszem, készülve a jövőre). Persze, ez mutathatja a munkamegosztás mértékét is, hogy "csak" a kísérőnél van rendszeres és akkut lőszerhiány! De mit csináljak, ha én még forgolódok, hogy mi van, amikor ő már a fél tárat kiürítette és nekem vhogy nagyon későn "pirosodik" be a célkeresztem is (hatásos lőtáv).
Hát, azt nem mondanám, mert a megvalósításába került egy-két porszem: alább írtam a fegyverjártassági igény eltúlzását a .44-esnél és a Primm-ben, a 2. helyszínen lévő 75-ös zárnyitás-igényű széf is ide sorolható... (ha egy szolgálati puskát adnak 3-4 hangyáért, akkor ezt a fegyvert is hozzánk vághatták volna pl. a börtön kitakarításáért a MO-on) Sz'al az elképzelés tényleg jó, csak idejük nem maradt a megfelelő kidolgozásra és összefésülésre.
Én is 18. szintű lettem: 90-es lockpick (már csak 10 pötty és "kész") 75-ös guns (az All-American + anti materiel gun miatt kell majd a 100 is belőle; hogy nincs egy "normális" lőfegyver/géppuska sem ebben a játékban...) 70-es beszédkészség (vegas-ig elégséges) 65-ös medicine (70-től stimpack-készítés) 60-as tudomány (kezd elavulni ez is) 55-55-ös javítás és kereskedés (ezekről meg má' ne is beszéljünk...) 39-es túlélés ...és ez még messze nem elég a "meginduláshoz", de, ha meg elég lesz, akkor meg már a játék fog unalmassá válni -> a közbülső részek kidolgozása vhogy csak kimaradt az időhiány miatt... Nevetséges, hogy 75-75 tudomány, vagy zárnyitás kell a van Graff-ok lebuktatásához, amikor a karavánvezérnél az 50 is elég és akkor ez még egy kezdeti küldetésszál... Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2019.03.15. 20:05:46
A széfben talált fegyvert kb az első szinten sem használnád, ha csak a sebzését nézed, a 10mm-es is nagyobbat sebez, gyorsabb. Abban az az érték, hogy egyedi, illetve be lehet csempészni a kaszinóba. Vegasban a robotnál rengeteg lőszer, és lőszer alapanyagot lehet venni, lőszer hüvelyek kis számban random vannak a kereskedőknél, illetve van perk a hüvely visszaszerzés esélyét növelni... Contreras őrmesternél (McCarran) több ezer darab .308, 12.7-es lőszer van, feltéve, ha nem zárattad be a seftelés miatt - ez a két méret közelre, és távolra pufogtatni is megfelel, lootból meg nincs hiány, be lehet cserélni.
Craftolós, és lövész karakterek, miután feltápolták magukat, érdemes egy hosszú kitérőt tenni ide, utána elérhető lesz a 45-ös kaliber, és nem utolsó sorban sok egyéb hasznos cuccal térhet haza.
- Lockpick-re fölösleges a 100 pont, meg kell tanulni magazinokat gyártani, és 90 (vagy 80) locklickkel nyitható a 100-as zár, a pontokat tedd jobb helyekre. - Gun .. az már lehetne most 100-as, kell is, mert elég furcsa "olvasgatva" lövöldözni - medicine fejleszd, ahogy tudod, nem ez a llegfontosabb, de időnkét hasznos, tehát kell (stimpack készítés nem a tudománytól függ?) - tudomány esetében ugyanaz a helyzet, mint a lockpicknél - magazinnal is lehet 100-ra felhúzni, ha szükséges - javítás, szintén lehet buffolni olvasással, de az "engedékeny javítás" perk 90-es szintet igényel (ha fel alkarod venni) - kereskedés, 70-es szinten fel tudod venni a perket, amivel túlterhelten is lehet gyorsutazni, a DLC-k végigjátszása után kifejezetten hasznos, ha nem akarod lépésben átgyalogolni a térképet - túlélés... van, akinek érdekes, mások számára hanyagolható, rengeteg a craft lehetőség, és vannak érdekes perkek hozzá, amelyek szintén nem alapvetőek, de karaktertől függően lehet hasznos (lövésznek kevésbé, közelharcosnak annál inkább - tehát rendben van, ha nem survival módban játszol sokadlagos)
Tudomásul kell venni, hogy ez a játék nem arról szól, hogy minden küldetésre perfekt kész alacsony szinten a karakter, mert akkor nem lehetne szabadon bolyongani, zárt pályákon előre meghatározottan kellene fejlődni minden karakternek - vagyis a lényege változna meg a játéknak. 75-ös zárat ki lehet nyitni 55-ös lépességgel, annyit kell eldönteni, hogy mennyire fontos egy-egy képesség fejlesztése, pl a medicine rovására simán lehetett volna a tudományt fentebb nyomni (amii nem azt jelenti, hogy így nem jó, de akkor el kell fogadni, hogy egyenlőre kevés minden terminálhoz - lesznek majd 100-asok is) Speciel a Grafokat legegyszerűbb úgy lebuktatni, hogy kiirtod őket :-)
Ja, hogy te a .22-esről beszélsz, én meg a .357-est említettem! A .22-est ott a helyszínen is meg lehet venni, akkor már bagóért, addig meg tényleg nem használnám. Mindenesetre egy 7.62-es karabély, meg (egy-két "normális") géppuska hiányzik a képből nálam - lehet, hogy egy ki nem adott DLC-vel jöttek volna be a játékba, ki tudja... De hát, amikor egy automata (ahol a zárszerkezet mozgatásához is a lövedék hasznos energiája kerül felhasználásra) többet sebez, mint a bolt action-os párja, akkor mit is várhatnék...
Ha előre nem tudom, hogy ki kicsoda és lecsukatom Contreras-t, mer' jófiú vok, akkor meg képezhetem át a karakterem pusztakezes harcmívessé, mer' nincs lehetőség megfelelő mennyiségben lőszert szerezni?!
Erre szokas azt mondani, hogy tul sokat gondolkozol, ahelyett, hogy jatszanal es adaptalodnal az esetleges szituaciohoz :) Ha mindenki elmeselne, hogy mennyire bena volt az elso (esetleg masodik is) karaktere anno, akkor olvasnal tobb tucatnyi fakezu, felszemu, szeklabbal harcolo hosokrol, akik a sajat cipojuket nem tudtak befuzni, de a vegen csak megoldottak a feladatokat :)
Ez a jatek (is) attol zsenialis, amikor nem tudod mi var rad es "vakon" dontesz, nem gugli, forum, guide stb. alapjan, majd vallalod a kovetkezmenyeket reload nelkul.