Ezzel eggyet értek. Valami féle in-game képet vagy videót lassan mutathatnának, ha már pár hónap múlva ki akarják adni. Ne az legyen hogy egyik napról a másikra "tessék itt van lehet játszani". Meg ha jól olvastam akkor elkezdték tesztelni a játékot is, így elméletileg hamarosan kaphatunk képet,videót, vagy esetleg egy gép konfigot.
Az még szvsz jóval odébb lesz. És ez az, ami egy kicsit zavar. Van mondjuk 6-7 hónap a hivatalos (tervezett) megjelenésig. Ezeddig 0 ingame képünk és 0 ingame videónk van, a 0 soundtrackról nem is szólva. Még a jelek szerint az sem kristálytiszta, hogy egyes elemeket hogy integrálnak a játékba (night/thermo/magnetic érzékelõ például).
Ilyen háttér mellett azt mondom, hogy én március elõtt nem várnék zárt bétát. Június elõtt open bétát. Ha a WoT-ból indulok ki, akkor két lehetõséget látok:
1.: Kihozzák a játékot erõsen bétás állapotban (a'la WoT az orosz nyelvterületen). 2.: Jelentõsen csúszik a megjelenés.
Igen én is erre gondoltam :) persze én sem gondoltam rakéta vetõt a karba, hacsak nincs neki alapból mint pl az Orion. Inkább úgy vagyok vele hogy ahol csõ fegyver van felszerelve abban választható legyen hogy energia vagy ballisztikus is lehessen feltenni.
Erre nem tudok máshogy gondolni mint most van az ígérgetõ fázis hogy mi lesz ha, aztán kijön a béta ezen funkciók tizedével aztán jön a rajongótábor követelõzõ fázisa hogy tegyék bele ezeket :D Rossz vége szokott lenni xD (WoT)
Ez modulfüggõ lesz sztem. Mektek modba volt ez megcsinálva jól hogy voltak ésszerû kevert modulok is pl: Ballistic/Energy fegyver mehet rá vagy Energy/Missle és így tovább mert egypár mech hülyén néz ki és lehetetlen is lenne rakétavetõvel a karján pl Templar.
-Ha jól értem, nem a klasszikus tonna/critical megoldás lesz a mech-ek felszerelésénél, hanem modulszerûen, ami leírás alapján a Mechwarrior 4 megoldására emlékeztet. -A modulok terén a "pilot tree" (fejlõdési fa?) tesz lehetõvé bizonyos modulok használatát, illetve annak hatékonyságát. -Lesz Direkt (LOS, vagyis közvetlen rálátás az ellenfélre), Radar (LOS), Mûhold (térképnézet, fentrõl lefele LOS), UAV (mint a mûhold, de a Mech-ek indítják õket, és kisebb területen "lát"), érzékelõk ("eldobható" jelzõrendszerek) illetve nem-Battlemech egységek által nyerhetõ információk. -Éjjeli (night vision), hõképalkotó (thermal, átlát a füstön) illetve magneto-rezonanciás érzékelés is várható, igaz nem biztos, hogy induláskor mindhárom benne lesz már. -Battlegrid, egy térkép, amely a barát-ellenség jelzésen túl navigációs pontok (nav points) és parancsok kiadására is használható. -Lesz adatkapcsolat (C3 master/slave?) illetve elektronikus ellentevékenység (csalik, amelyek becsapják az érzékelõket, zavarók, amelyek zavarják az adatkommunikációt, az azonosítást és befogást, illetve lehalgatók, amelyek az ellenséges kommunikációt illetve adatkapcsolatokat tudják lehalgatni).
Amúgy a kísérõ szöveg alapján sejthetõ a 6. mech is, a Commando lesz az. Eleddig szépen kerülik az Unseen mech-eket...
Kijött az 5. Mech, a Catapult. Az újragondolt desing itt jött eddig a legkevésbé át szerintem. Én azt érzem, hogy igyekeztek minél jobban eltávolodni az eredeti pilótafülke-megoldástól, mert ugye az nagyon hasonlít a Mad Cat / Timberwolf pilótafülkéjére...
Egyébként ez az egész tökre emlékeztet a MW4 League rendszerre. Bolygófoglalás és handicap rendszerre. Anno jó volt bár a hajnali csatákat nehéz volt összehozni az amcsikkal :) Csinálhatnánk egy S-s zsoldos egységet ha indul és jó lesz.
A történelemben is ez volt.. aztán lassan feljöttek :)
Ez igaz némileg, mert az elején a sok Clan-os IS-t gyõz volt a trend :). Utána meg már a Clan-os tech segítségével tudtak gyõzni, és akkor sem voltak feltétlen sokkal többen csak nem mentek bele a clanos 1v1 harcba.
De a lényeg ezt a játékba hogy ülteted át? A Clan oldalon 5 az Is oldalon 15 Mech lesz, és a clanos egyszerre csak egy ellenfelet lõhet? Tudod hogy ez nem mûködhet egy ilyen játéknál.
Ez csak úgy fog menni ha vagy korlátozzák a Clan tech-et vagy teljes hozzáférés lesz hozzá. Az elsõ történelem hû szerû lesz a második nem de nem lesz eltolódás.
Én továbbra is attól félek, hogy a klántechel felfegyverzett játékosok lazán fogják alázni az IS-only játékosokat, és így noobszop@tás lesz a játék 2013 után...
Ezek az elképzeléseink csak akkor lesznek jók, ha lesznek ház (zsoldos) specifikus Mech-ek és a Clan-os technikologia lassan szivárog be, a történelmi helyszíneken. De ekkor könnyen kell hogy lépkedjenek a játékosok a házak között.(nyilván a játék érdekében)
Én arra tippelnék, hogy lesszenek mech-fák és ha csatlakozol egy frakcióhoz ott elérhetsz egy-egy specifikus mech. (kérdés ha távozol akkor megtarthatod vagy elveszted )
Viszont az is kérdés a Clan-okhoz hogy tudsz majd csatlakozni és a technologiájuk hol és hogyan lesz elérhetõ. És hogy kerülik el hogy mikor megjelenek ne akarjon mindenki azonnal át csatlakozni hozzájuk a jobb tech miatt.
Outreach 100% szerintem Core World lesz, de valóban érdemes a tech miatt a kláninvázió útjába kerülni :D baldes ha masakari vagy sunder kell akkor mindenképp kurita legyél, a warhawk füstjaguár mech csak õk gyártják és ugye õk mennek neki a szüvetségnek a sunder meg csak kurita fejlesztés :D de még nem tudni lesznek e házspecifikus mechek pedig az jó lenne válogatni így kicsit egyedibbé téve a frakciót
Azt ne felejtsd el, hogy az északi területeken nem csak a Klánok inváziójával kell megbírkózni, de egyben itt lehet a Klános techhez a leghamarabb és legkönnyebben eljutni.
A Lore szerint amúgy a Wolf's Dragoons egy adag zsoldost képzett és fegyverzett fel a közeledõ invázióra készülve, szóval az Outreach is érdekes bolygó lehet jövõ év vége fele már. :)
Ez azt jelenti hogy 2013 elején megjelennek a Clan-ok (jó kérdés ki fogja õket megjeleníteni?) Így az északi területekért nem éri meg komolyabban harcolni. (már ha ismerik a történelmét a játéknak, elképzelem azokat akik fél évig vért izzadva harcolnak ezen bolygókért majd a Clan-ok szépen sorba elfoglalják õket) De azért jó lenne ott is lenni amikor belépnek a Inner Sphere területére.
Kiváncsi vagyok hány bolygót terveztek a játékba, mert amit leírtak az nem egy tucat bolygó. Azért szerintem a nagy házakhoz csatlakozva nyugodtan lehet olyan csatákat is vívni (csatlakozva az ott lévõ sereghez) amihez nem kell folyamatos jelenlét mivel azon bolygók nem lesznek elfoglalhatóak. Az is érdekelne hogy lehet-e más más ház szolgálatában ha több Mech-em van? Esetleg más más bolygón állomásoztatni?
Bár sajna én azt hiszem ezen dolgok alapján azt hiszem inkább ezzel fogok játszani mint a Wot-val. Én ott akarok lenni amikor beérkeznek és remélem a sors is megadja nekem akkor amikor kikergetjük õket
Hmm most így három ház között vacillálok -Davion (elvileg késõbb õk kapják elsõnek az új Marik gyártású Omnimech-eket) -Kurita -Comstar (nem tudom lesz-e és játszhatóak lesznek-e a rég-tech Mech-ek? Egy Highlander vagy King Crab )
Bár az is kérdéses hogy lesznek osztályozva és elérhetõek a Mech-ek. (nem tudom a Masakari és a Sunder a kedvencem, lesz-e egyáltalán amik ugye omni-k és a két tábór egy-egy Mech-je)
Yupp, csak itt még nem ismerjük, hogy miként lesz a Match Making rendszer megoldva. Szemben a WoT-al, itt egy kicsit másképpen nézhet ki a dolog.
Kétlem, hogy lenne elég idõm a Faction ill. Merc war részre (pedig bitang jól hangzik az elképzelés), holt súlynak meg minek lennék ott... A random battle viszont erõsen függeni fog a Match Making rendszertõl... Nem lenne szép, ha fullosra szerelt Atlas-sal, Awesome-okkal és hasonló Heavy illetve Assault Mech-ekkel terrorizálnák a "kicsiket" a "pro" játékosok.
Bár az elejtett információk alapján azt sejtem, hogy a "fog of war" keményebb lesz itt, mint a WoT-ban (nagyobb távolságok?), úgyhogy talán jobban rá lesznek egymásra utalva a játékosok.
Persze az is lehet, hogy ugyanaz lesz, mint a WoT-ban, mely viszont a kevés harcértékkel bíró játékosok gyûjtõhelye lesz, ami megspékelve egy rossz Match Making rendszerrel ugyanúgy kiábrándító lehet, mint a WoT...
Tehetünk mi arról, hogy a WoT fejlesztõk a mikrouniverzumot egy garázsban találták meg :) Értem az érvelésed, egy idõben, egy helyen, egy térben bárki bárkivel bárhova kivéve insta. A mi mikrouniverzumunk egy garázs kicsit el kell vonatkoztatni a szokásostól és a csere-bere a WoT nagy isten privilégiuma :) a szövegelés az mehet .
Nincs meg benne a Massive rész, kb tényleg olyan mint bármely más multis játék, ahol egy szerveren max 32 ember tud együtt játszani. Kb ilyen BF, csak itt van egy közös lobby. Én nem a lobbyhoz kötném az MMO-ságot, de ez egyéni dolog.
Mondjuk a clanwar az már inkább MMO irányba mutat, de mivel az egész játék egy szétinstancolt valami (csaták szerint), nem jön le igazi MMOnak
Az MMO jelzõt azok kapják meg akik rendelkeznek egy összefogó platformal a játékok közötti kommunikációra melynek megléte kötelezõ. Tehát WoT azért mmo, mert 2 játék között továbbra is fut a kliens amely a lobby és amelyben szervezed a klánéletet vagy a csatákat.
A BF3 azért nem MMO mert nincs integrált klán és lobbyrendszer. lehet a fõszervertõl külön futó szervereket indítani. ARMA dettó. Pedig mindkettõ képes 128-as csatákra tehát a te besorolásod szerint már MMO.
" Ha CS-hez lenne egy garázs/lobby, meg egy automatikus matchmaking, meg LÁTSZÓLAG egy szerveren lenne minden játekos, akkor már az is MMO lenne"
pedig ez különbözteti meg az MMO-t a síma multi játékoktól. az integrált community és perzisztens világ. ha megnézed akkor PL a Starcraft egyike volt ezen elsõknek meg a diablo a perzisztens ladder lobbijával.
No offense, de biztos, hogy õk tudják rosszul? Azért elég sok oldalt linkelhettem volna még, hasonlóakat, mint az MMORPG.com... Nem tudom, mi ez az agymosás, ami végigsöpört ezeken a site-okon, de kb. 4 évvel ezelõtt még tudták, hogy mi a különbség, és eszükbe nem jutott volna a játékosbázis nagysága alapján sorolni be az MMO-k közé játékokat. Biztos a WoW kirobbanása után az "MMO" lett az új buzzword, és mindenki megpróbálta magát eként eladni, mert erre lehetett pénzt kapni. Mással nem tudom magyarázni a kifejezés jelentésének ilyen mértékû eltorzulását.
Az én megfogalmazásom szerint a WoT is MMO, hiszen kvázi egy szerveren van minden EU játékos (meg külön orosz, meg külön amcsi). Rányom a Battle gombra, és bekerül egy csatába, ahol 31 másik játékos van. Mintha mondjuk raidelnél vagy battlegroundosnál a WoW-ban. Az összes többi játékost eléred a garázsból. Ez eltér attól, ami például a Counter-Strike esetén volt, hiszen ott különálló szerverekrõl beszélünk. Pontosan errõl beszélek, ez itt a lényegi különbség. Egyszerre max 32 ember van a pályán, egyszerre max 31 másik emberrel teremthetsz kapcsolatot. És emiatt pontosan, és egy az egyben ugyanaz, mint a Counterstrike. Csak a mûszaki megvalósítása más: a WoT-ban van egy lobbi, és egy automatikus "matchmaking", ennyi a különbség a CS-hez, vagy bármelyik online shooterhez képest. Ha CS-hez lenne egy garázs/lobby, meg egy automatikus matchmaking, meg LÁTSZÓLAG egy szerveren lenne minden játekos, akkor már az is MMO lenne? (ne hidd, hogy WoT-ban egy szerveren zajlik minden csata.)
Kifli Téves, ezeket lehet egyedül is játszani, ez kb kizárja, hogy mmo legyen. WoW-ot is lehet egyedül játszani. Kimész a pusztába quest-ezni... akkor a WoW mégsem MMO? Vagy csak néha nem az? Hogy is van ez? Az mmo-nak nem az a lényege, hogy hányan tudjátok azt játszani[i/] De, pontosan az a lényege. Ha nem lenne ez a megkülöböztetés, minden Multiplayer Online opcióval rendelkezõ játék rögtön MMO is lenne. Ezért van ez a megkülönböztetés, ami kifejezi az alapjaiban más multiplayer mechanizmust.
Leírnám akkor mégegyszer utoljára, annyira konkrétan, amennyire csak tudom, hogy mi "volt" az MMO eredeti jelentése, és ahogy én is értelmezem, és ami alapvetõen megkülönbözteti a CS-tõl, a BF-tõl, a CoD-tól, a TF2-tõl, a Guild Wars-tól (!), a WoT-tól, az AAx-tól, az ArmAx-tól, a Q3-tól, War Rock-tól (hadd ne folytassam).
Van egy mikrouniverzum (direkt nem szervert írtam), amely mondjuk min. 1000 játékosnak ad helyet, és bármelyik idõpillanatban odamehetsz ebben a mikrouniverzumban az 1000 játékos bármelyikéhez (amelyik be van jelentkezve), és bármilyen interakciót lefolytathatsz vele, amit a világ szabályai az adott helyzetben megengednek. Csereberélhetsz vele, partiba hívhatod, fegyújthatod, megbökheted, csúnyát mondhatsz a szüleirõl local chatben. És ha az 1000 ember úgy dönt, hogy letelepszenek ugyannak a városnak a fõterén, vagy letanyáznak ugyanazon egy állomás mellett, megvan a lehetõségük. Ha nem bírja el a technikai háttér, és egy laghalmaz lesz tõle az egész mikrouniverzum, mert nem erre készítették fel, az egy dolog. De a lehetõségük megvan. És szintén nem az a lényeg, hogy az 1000 férõhelyes mikoruniverzumnak csak 12 darab játékosa van, mert csak ennyit fogott meg, vagy csak ennyihez jutott el a marketing, hanem hogy lehetnek 1000-en is benne, egy idõben, egy helyen.
Amikor van 8 035 871 online játékos, de te egyszerre csak azzal a 31-el folytathasz le valamiféle interakciót, akit kisorsolnak neked (v. akiket választasz) a következõ 5-10 percre, na, az nem MMO. (légyszi, légyszi, ne gyertek a WoW instance-okkal, az a játék egy speciális módja, nem pedig a lényegi része)
"minden online komponenssel bíró játék az lenne. CoD, BF-ek, stb."
Téves, ezeket lehet egyedül is játszani, ez kb kizárja, hogy mmo legyen.
Az mmo-nak nem az a lényege, hogy hányan tudjátok azt játszani, hanem, hogy a játék kizárólag többjátékos online játékra van. Lefordítva, masszívan többjátékos.
Láthatóan azok sincsenek tisztában az MMO fogalommal, akiknek ez a dolga lenne.
No offense, de biztos, hogy õk tudják rosszul? Azért elég sok oldalt linkelhettem volna még, hasonlóakat, mint az MMORPG.com...
Ez kb. olyan, mint a tank és a harckocsi esete. Mi a helyes megnevezés? Szakmai nyelvben harckocsi. A köznyelv, beleértve a WoT topicot is, meg folyamatosan csak tank-ot mond. Még a rohamlövegre is...
És ha ezek szerinted MMO-k, hogy nevezheted a WoT-ot annak?
Én azért nevezem annak, mert õk is úgy nevezik.
Köszönõviszonyban sincs a rendszerük.
Még egyszer: megfogalmazás illetve értelmezés kérdése...
Eve-ben többszáz játékos lehet egyidõben jelen egy helyszínen. WoW-ban talán annyi nem, de száz biztos. WoT-ban mennyi? 32?
Igen, hajdan hogy is nézett ki Jita? Már 300 embernél kész diavetítés volt. De persze ez nem zavarta a blobfleeteket abban, hogy ennyi fõs csatákat kezdeményezzenek. Ami kimerült abban, hogy beugrasz a rendszerbe, követed a fleet commandert... diavetítés, aztán X idõ múlva rájössz, hogy valójában téged már ki is forgattak a hajódból...
WoW detto prezentálta ezt párszor az elsõ idõkben...
Szvsz rossz oldalról közelíted meg a problémát, legalábbis szerintem...
Akkor hogy néz ki? 100 alatt csak MO, 100 felett MMO? De hiszen hajdanában, danában volt 100+ fõs ArmA2 szerver. Még mintha 128 fõs Tribes (melyik része is ?) szerverek is rémlenek, sok más hasonló 128 fõs játékszerverek mellett.
De mi van akkor egy alulreprezentált lakosú MMORPG szerverrel? Ha nincs rajta 100+ aktív játékos, akkor nem is MMORPG, hanem csak MORPG, mintha mondjuk Newerwinter 2-õznének?
Az én megfogalmazásom szerint a WoT is MMO, hiszen kvázi egy szerveren van minden EU játékos (meg külön orosz, meg külön amcsi). Rányom a Battle gombra, és bekerül egy csatába, ahol 31 másik játékos van. Mintha mondjuk raidelnél vagy battlegroundosnál a WoW-ban. Az összes többi játékost eléred a garázsból. Ez eltér attól, ami például a Counter-Strike esetén volt, hiszen ott különálló szerverekrõl beszélünk.
Szumma szummárum, én nem úgy osztanám fel, hogy 32 játékos: MO, 320 játékos meg MMO. Ugyanis ez szerintem fals...
Láthatóan azok sincsenek tisztában az MMO fogalommal, akiknek ez a dolga lenne.
Már elnézést, de a WoW és az EvE konkrétan MMORPG. Ööö, hol állítottam ettõl eltérõt?
És ha ezek szerinted MMO-k, hogy nevezheted a WoT-ot annak? Köszönõviszonyban sincs a rendszerük. Eve-ben többszáz játékos lehet egyidõben jelen egy helyszínen. WoW-ban talán annyi nem, de száz biztos. WoT-ban mennyi? 32? 32 = multiplayer online 320 = MASSIVELY multiplayer online
Most halálkomolyan nem látod a különbséget a kettõ között?
A FrostBite2 tényleg egy nagy szar. BF3-tól kifolyik a szemem, semmi olyat nem mutattak eddig, amit valahol máshol már ne láttam volna 2 évvel ezelõtt, de legalább lassabb az új procimon, mint ugyanilyen grafikájú játékok a régin...
Nem a szívem csücske a Battlefield 3 (bár nekem is megvan, és játszottam is vele), de azért az el kell ismerjem, hogy nagyon szépek és részletesek a modelljei, látványosak az effektjei, és jók a hangjai.
Nem tudom, hogy melyik játékban voltak ilyen jók a modellek, leszámítva egy-két dedikált addont. Természetesen ettõl függetlenül a gépigénye nagy...
Na, hát akkor tisztázzuk azokat a fogalmakat. A "Massively Multiplayer Online" nem azt jelenti, hogy az internetes játékosállomány nagy, mert akkor minden online komponenssel bíró játék az lenne. CoD, BF-ek, stb. Az elnevezés a nagyszámú játékos egyidejû, és egymáshoz közeli jelenlétére utal. A WoT NEM MMO. Az Mw:O sem lesz az, és ezt mintha a fejlesztõk írták is volna valahol. Vagy csak ti itt? Ha MMO-val próbálkoznak, MMO-val, úgymint, WoW, EVE, az tipikusan a túl sokat fogó szarka esete lesz. Valósidejû akció MMO-t írni rohattul nem egyszerû. Nem hiába alig próbálkoztak vele eddig, és azoknak is beletört a bicskája (APB jut az eszembe most így hirtelen).
@Ry0K3N Igen, tudom, hogy CryEngine (1). Azaz a Far Cry engine-je. A Far Cry jóval látványosabb volt, mint az Aion. Bár lehet, hogy csak megphotoshoppolták a screenshot-jaikat, hogy csúnyábbak legyenek...
A FrostBite2 tényleg egy nagy szar. BF3-tól kifolyik a szemem, semmi olyat nem mutattak eddig, amit valahol máshol már ne láttam volna 2 évvel ezelõtt, de legalább lassabb az új procimon, mint ugyanilyen grafikájú játékok a régin... ez a fejlõdés.
Tisztázni kellene a fogalmakat. Az MMO ugyebár a nagy játékosállományú többjátékos, internetes játékokat takarja. Ebbe a halmazba bõven belefér a World of Tanks, és a Mechwarrior: Online is.
Annyit tudunk, hogy nem MMORPG lesz, tehát nem szerepjáték lesz, hanem egy akcióorientált szimulátor.
A Frostbite2 egyelore ugy tunik eleg hardverzabalo. A "huuuuge" BF3 palyak szanalmas meretuek, es alighanem ezert. A halozati kod nem tudom mennyire szorosan epul be az enginebe, de azt az elejerol kene ujrairni.
A Cartel is elnagyolt lett, azért hoztam példának a Bound in Blood-ot, ami jóval kidolgozottabb. És azt sem hiszem, hogy hiányzik belõle valamelyik fényeffekt, ami a CryEngine3-ban megvan. Maximum nem nyomták ki vele a szemedet, mint ahogy manapság divat a nagy költségvetésû, konzolra kiélezett AAA játékoknál, hogy akárhová nézel, azt látod, hogy "NÉÉÉÉÉÉÉÉÉZD MÁN' DX11 DE KIRÁLYOK VAGYUNK!!!". Nem azt mondom, hogy a CryE3 csúnya, csak azt, hogy a Chrome4-el lehetett volna olyan szépet kihozni, és szerintem kisebb gépterhelés mellett tudta volna. No mindegy, az engine megválaszttatott, ha lesz ingame mondjuk jövõ nyáron, meglátjuk, tudnak-e ill. akarnak-e bánni vele a srácok. És ami fontosabb, mint a grafikus motor, még mindig sok a nyitott kérdés a játékmechanikával kapcsolatban, hacsak nem megint rossz helyen kerestem.
Ry0K3N Az MWO nem MMO lesz, úh. nem értem a hasonlatot. De azért néztem képeket az Aionból. Hûen tükrözi, amirõl beszéltem. LAPOS. Hiába tudja az engine a mindenféle effekteket, ha nem kreálják meg hozzá azt a plusz tartalmat (textúrákat, leginkább), amik kellenek azokhoz az effektekhez (ld. MWLL+CryEngine2, vagy pl. Vampire The Masq. Bloodlines+Source).
De mos már felcsigáztatok, megyek, megnézem, mit tud ez a nagy CryEngine3 alkotója kezeiben.
Azért cryengine már bizonyított hogy jó MMO-ra, lásd Aion.
A CryEngine mellett szól, hogy kész teljesen hozzá egy normális SDK. A Frostbite fejlesztõi háttere messze nem olyan kiforrot a hírek alapján, mint amennyire az Unreal enginenek, vagy a CryEnginenek. Nem véletlen, hogy a Frostbite motorját nem sok vették eddig meg, ha jól tudom csak Dice játékok, illetve az EA-s NFS:TR használja.
még annyi, hogy szerintem egy frostbite 2 engine lenne a legideálisabb, de a cryengine se rosz választás, és biztos megvan az oka, hogy miért ezt választották.
Azt a vidit láttam, de nem is figyeltem, hogy a Jenner-nek annyi lett pedig mondja is. A látvány a trailer-ben több mint klafa M.online-ba mennyire tudják átültetni meglátjuk.
kevés idejük volt rá? Már 2006-ban be lett jelentve a játék :D
Sõt ha jólrémlik, már akkor voltak ingame képek.
coj the cartel-rõl vannak emlékeim, az chrome 5. Elsõre jól néz ki, de csak messzirõl, másodikra ránézésre közelrõl már elég gagyi :D
Pl ha domboldalon áll egy ember, akkor az egyik lába belesüllyed a földbe és hasonlók. Távolról tényleg jól néz ki, közelrõl megnézve viszont nemigazán.
Fényeffektek és hasonlók sehol nincsenek, cryengine-hez képest. És mivel nem is volt ezzel a motorral olyan játék, ahol lézerek és hasonlók röpködtek, honnan lehetne tudni, hogy az hogy nézne ki? Cryenginnél már tudjuk hogy jól néz ki.
A 2009-es MW3015-ben ugye a Jenner egy épület tetejére ugrott jump jettel. A Warhammer SRM-6 találata összeomlasztotta az épületet, erre a Jenner elpusztult.
Az ötlet és a látvány ott volt a szeren, de azért a dolgon persze egy kicsit nevettem - egyszerûen bekapcsolta volna a Jump jeteket, és lazán felszökken az összeomló épületrõl.
Az épület rombolásnak a mech világban elsõsorban nem stratégiai célja lenne hanem látvány szerintem, azért egy 2012 körüli gaméban illõ hogy UAC20-al elvétek egy mech-et kiharapjon egy darabot a kéróból . 100tonnás vasak küzdenek nem légpuskával azért a környezet ne gumiból legyen mert az kiábrándító. Ha lesz városi pálya emeletes házakkal amiket esetleg rálehetne omlasztania az ellenségre sem lenne kutya a kicsiknek kampec a nagyoknk meg enyhe sérülés, de már megint fantáziálok :)
A Dead Island pont nem jó példa, az a "kevés tartalom" problémájába esett. Azaz, nagyon nagy területet kellett beletenni viszonylag kevés idõ alatt, és ezt a modellek/textúrák kidolgozottsága sínylette meg. Nézzük inkább a CoJ:BiB-et (az még Chrome4-es ráadásul). Az hozza a Crysis 2 szintjét. Csak azért hiheted, hogy nem annyira látványos, mert a CoJ-ban nincs piu-piu lézer, power armor, fagyasztófegyver, lángszóró, meg földönkívüli robotok, meg villámok, meg mittomén mi van még benne. Meg rombolhatóságot nem tud az engine... ha a fejlesztõ ehhez ragaszkodik, ebbõl a szempontból tényleg alkalmatlan. Grafikailag teljesen megfelelne.
@NST-Cifu 1.: Sok pálya kell, így az eféle dolgok ritkán kerülnek képbe.[i/] Biztos minden pályán lesz ilyen (ha már tudja az engine, mutogatni fogják, ne aggódj), így csak egy kicsit több ideig fog tartani, amíg körbeérsz párszor, és... .
2.: Korántsem úgy mûködik a dolog, hogy ha belelõsz a falba, akkor az alatta lévõknek kakukk lesz. Így nem "mindent vivõ" megoldás, csak egy érdekes, és olykor mûködõ lehetõség. Ha bizonyosság helyett már csak egy lehetõség lenne, te már odállnál az alá a sziklafal alá, vagy a tetejére? Vagy inkább elkerülöd, és nem játszol hazárdjátékot a 'Mech-eddel?
Egyébként biztos vagy benne, hogy ezek taktikai szintû döntések voltak? Elég hosszútávú következményei vannak egy hídrobbantásnak.
Potonhidakkal viszonylag gyorsan orvosolni szokták ezeket. :D
Ha csak látványelem lesz, akkor az elsõ 4-5 alkalommal tök jó poén lesz, aztán elveszik a varázsa. Ha taktikai elem lesz, akkor meg miután megtanultuk, egy további megszerzendõ/kerülendõ "mission objective"-vé válik, és elveszik a varázsa.
Erre két megoldás van:
1.: Sok pálya kell, így az eféle dolgok ritkán kerülnek képbe. 2.: Korántsem úgy mûködik a dolog, hogy ha belelõsz a falba, akkor az alatta lévõknek kakukk lesz. Így nem "mindent vivõ" megoldás, csak egy érdekes, és olykor mûködõ lehetõség.
dead island pl chrome v5, hát, szerintem eléggé le van maradva látványban a cryengine-tõl...
nekem, mikor 5770-em volt elég jól el tudtam lenni fullhd felbontáson crysis 2-vel, elég szép grafika mellett, ami azért tényleg közép kategória....
@Lammaer Öööö, és nem háború van? (ill. lesz, már amikor ez elkészül)
@NST-Cifu Az erdõ ill. kisebb tereptárgyak szétzúzásásával egyetértek, és erdõzúzás konkrétan van az MWLL-ben is. Viszont szerintem a 'Mech-ek roppant súlyát nagyon jól érzezteti már a nehézkes mozgásuk és manõverezhetõségük is. Hidak: igazad van, ezt elfelejtettem, nagyon az épületek, meg a dombgyalulás/völgyvágás járt a fejemben à la Magic Carpet. (Egyébként biztos vagy benne, hogy ezek taktikai szintû döntések voltak? Elég hosszútávú következményei vannak egy hídrobbantásnak.)
Épületek/szurdoklövés: jó példák, amiket hoztál, de ugyanaz a bajom vele, mint minden tereprombolással. Ha csak látványelem lesz, akkor az elsõ 4-5 alkalommal tök jó poén lesz, aztán elveszik a varázsa. Ha taktikai elem lesz, akkor meg miután megtanultuk, egy további megszerzendõ/kerülendõ "mission objective"-vé válik, és elveszik a varázsa. De majd meglátjuk, amikor meglátjuk, inkább ne legyen igazam.
Ahogy fix pályákon kitanulják egy idõ után, hogy merre a legjobb menni, ill. hova a legjobb állni, ugyanúgy kitanulják majd a játékosok, hogy mit/merre a legjobb lerombolni, hogy valamit meggátolj/elérj, és egy újabb elérendõ "objective" lesz, semmi több, csak nem lesz rá zászló tûzve.
Nem tudjuk még a játékmenet mûködését, tehát erre nehéz válaszolni vakon. Amennyiben nem lesz Long Tom-hoz hasonló "tereprendezõ eszköz", addig ez szerintem kezelhetõ. Az viszont nagyon szépen megoldható lenne így, hogy a Mech-ek keresztülcaplatva egy erdõn pozdorjává törjék azt. Lehet, hogy csak látványelem, de a hangulathoz nagyon sokat adhat. A legtöbb Mech-es játékkal az a bajom, hogy nem érzem, hogy egy 10 méter magas, soktonnás szörnyet vezérlek...
rról nem is beszélve, hogy a modern hadviselés történelmében nem hiszem, hogy bárhol is taktikai szerep jutott volna a tájrombolásnak (de Bucser, légyszi javíts ki, ha nem így van).
Hidak lerombolása alapvetõ taktikai döntés a legtöbb esetben, modern háborúkban is. Afganisztánban a szurdokok falának lövése (az alatta rejtõzködõk nyakába sziklaesõt zúdítva) több esetben is direkt példákkal rendelkezik.
Épületrombolásnak még talán, bár szerintem az is csak ahogy esett, úgy puffant. Úgyhogy ez a ma divatos, erõltetett, mármár hype-olt tájrombolás téma igazából csak egy látványtechnikai elem, halovány kevés köze van az élethûséghez.
Épületrombolás? Irakban 2003 (és utána) általános volt a nagyobb akcióknál, hogy az épületbõl, ahonnan lõttek, beküldtek egy TOW rakétát, vagy egy harckocsi belõtt egy 120mm-es HEAT-MP gránátot... A fene sem akart épületharcot vívni, ha nem muszáj.
Ahol látnám értelmét, az egy "persistent" (magyarul?) világ, ahol minden csatatér/pálya megmarad abban az állapotban, ahogy legutóbb hagyták, ahelyett, hogy varázslatosan visszaállna eredeti/sértetlen állapotába a következõ körre. Ennek viszont megintcsak MMO-ban lenne értelme, ez meg hangsúlyozottan nem MMO lesz.
Ahogy Lammaer is írta, ez sok játékosnál enyhén szólva is visszájára ütne.
"minden csatatér/pálya megmarad abban az állapotban, ahogy legutóbb hagyták"
Fél év (és már sokat mondok szerintem, legyen inkább mondjuk 10 csata), és minden pálya ugyangy nézne ki: egy nagy sík táj, minden leradírozva róla a'la elsõ világháború :)
Szigorúan saját vélemény, de a rombolható tájjal az a bajom, hogy hacsak a pályákat nem véletlenülszerûen generálják, márpedig nem fogják, akkor a rombolás is kis idõvel csak egy újabb fix, statikus taktikai elemmé válik. Ahogy fix pályákon kitanulják egy idõ után, hogy merre a legjobb menni, ill. hova a legjobb állni, ugyanúgy kitanulják majd a játékosok, hogy mit/merre a legjobb lerombolni, hogy valamit meggátolj/elérj, és egy újabb elérendõ "objective" lesz, semmi több, csak nem lesz rá zászló tûzve. Arról nem is beszélve, hogy a modern hadviselés történelmében nem hiszem, hogy bárhol is taktikai szerep jutott volna a tájrombolásnak (de Bucser, légyszi javíts ki, ha nem így van). Épületrombolásnak még talán, bár szerintem az is csak ahogy esett, úgy puffant. Úgyhogy ez a ma divatos, erõltetett, mármár hype-olt tájrombolás téma igazából csak egy látványtechnikai elem, halovány kevés köze van az élethûséghez.
Ahol látnám értelmét, az egy "persistent" (magyarul?) világ, ahol minden csatatér/pálya megmarad abban az állapotban, ahogy legutóbb hagyták, ahelyett, hogy varázslatosan visszaállna eredeti/sértetlen állapotába a következõ körre. Ennek viszont megintcsak MMO-ban lenne értelme, ez meg hangsúlyozottan nem MMO lesz.
Nem csúcskonfig, de nem is gyenge. Azért ez ma egy elég erõs konfignak számít.
Szigorúan saját vélemény, de azért ez 2012-ben legfeljebb egy közepes konfig, a videókártya 40e Ft alatt kapható manapság, például.
Ha nem csinálják meg hozzá azt a rengeteg normál map-et, ami a mai (v. akár 3 évvel ezelõtti) színvonalhoz kell, bármelyik hiperszuper legmodernebb DX11-es engine-nel is ugyanolyan "laposan" fog kinézni, mint egy Quake3/Unreal2, vagy mint az MWLL.
Szigorúan saját vélemény, de a CryEngine a maga kategóriájában olyan nyújt, amit nehéz ûberelni. Bevallom csak próbaképpen játszottam a Call of Juarez-el, így nem tudom mit tud és mit nem, de ha az MW3015 intrójából indulunk ki, akkor fontos lehet a Piranha-nak a rombolható táj (ami mellesleg nagyon is illene egy Mech-játékhoz), ebben pedig azért a CryEngine tud szépeket csinálni...
Nem csúcskonfig, de nem is gyenge. Azért ez ma egy elég erõs konfignak számít.
Mondjuk én akkor is szívesebben láttam volna egy Chrome4 v. -5 engine-t a Cry3 helyett. Szerintem gyengébb konfigon is tudja ugyanazt a látványt és sebességet. Bár a lényeg úgyis a tartalmon lesz. Ha nem csinálják meg hozzá azt a rengeteg normál map-et, ami a mai (v. akár 3 évvel ezelõtti) színvonalhoz kell, bármelyik hiperszuper legmodernebb DX11-es engine-nel is ugyanolyan "laposan" fog kinézni, mint egy Quake3/Unreal2, vagy mint az MWLL.
Bár a gépigény még mindig kérdéses ilyen grafika mellet.
Milyen grafika mellett? Még egyetlen in-game képet sem láttunk. :) A 2009-es MW3015 trailerben még Unreal engine-t használtak.
Bár az engine nem ad reményre okot.
2012-ben jelenik meg, A Crysis 2 azért egész tûrhetõen elfutott a nem éppen csúcs konfigomon (C2D Wolfsdale @ 3Ghz, 4Giga ram, GT460 786Mbyte). Nyilván a full részletességhez erõmû fog kelleni, de ez mindig így volt...
Ha neked lenne nagy a pinged (mivelhogy NEM részletezted, hogy a tied nagy, vagy másoké, v. a szerveré ill. hogy hány és milyen szervert próbáltál), az a Long Tom kivételével az összes általad felsorolt jelenséget okozhatná. Ha egyvalakinek van nagyon magas pingje, arra nem tudok valami hû de nagyon okosat mondani.
Én az utóbbi fél/háromnegyed évem alatt ezek közül (kivéve a LT-t) egyikkel sem találkoztam. Pedig nem tartok mégcsak valami rohatt nagy rendet sem a gépemen, legújabb drivereket, update-eket lexarom, 2 évente rakok kb. újra windows-t (már kéne nagyon megint). A MWLL hetente mondjuk egyszer elcrashel. Akkor visszalépek a szerverre, és megmaradt a pénzem meg a rangom. Szóval nem tudom, hogy te meg Cifu hogy találkoztatok ennyi buggal rögtön elsõ nekifutásra. A Wars verziószámod megfelelõ?
Nyilván a legkisebb pingûre megyek... de ugye általában van 2-3 szerver ahol van élet, tehát "sok" a variációs lehetõség ugye.
És tegyük fel az én pingem jó... feljön a gyerek braziliából 200-as pinngel a német szerverre. Arra is tudsz vmi hû de nagyon okosat mondani? Változzak mindjárt szerver adminná, vagy kérjem meg hogy távozzon?
(ráadásul a felsoroltak közül egyetlen dolog a ping következménye)
Ha emlékszel volt anno egy Mechwarrior 3015 trailer video. Ott is lehetett látni a Warhammer pilótafülkéjét belülrõl, és az a játék engine-el készült. A jelek szerint nem csak HUD lesz, hanem teljes értékû pilótafülke, mûködõ kijelzõkkel. Ez a kép a Hunchback pilótafülkéjét akarja megmutatni.
Ejj, nem mondtátok (vagy nem láttam) hogy ez az MWLL milyen rühes bugos. esküszöm rosszabb mint régebben volt...
- hangok hol vannak, hol nem. Van úgy hogy tropára lõnek anélkül hogy lennének becsapódáshangok vagy hogy egyáltalán rázkódna a mech - hangárajtó néha nem nyilik ki (fasza, lehet eladni a mechet amit megvettem) - laggolás még mindig óriási, hiába jó mindenkinek a pingje, csak úgy ugrálnak pl a repcsik (nesze, találd el) - néha a képernyõn fenn marad a respawn timer (fasza úgy játszani hogy egy bazi nagy timer virit a kép közepén) - ja, és persze a long tom.. igen, muszáj itt is lenni valami ûberpusztitó csodafegyvernek a gyökerebbje örömére....
Eh, bánomhogy kiadtam pénzt a játékért :(
A Hunchback kezelõfelületének tervezõit látszólag alaposan megihlette a jó ezer évvel korábban a Föld bolygón Saitek néven futott cég X-52-es joystickjának gázkarja.
Tök jók a concept art-ok. Már csak választani kéne egy grafikus motort, és ki tudja, még a végén játék is lehet ebbõl.
Nem steamen tolom... mindenesetre ahogy elnézem, összesen van 2-3 szerver ahol emberek vannak, csak megismerjük egymást :)
Na, sikerült beszerezni akciósan egy Crysis Warst.. ki tologatja az MWLL-t még és milyen néven?
Hátha összefutunk a csatamezõn :)
Ismerõs a szitu, én Celeron® 333 MHz és alaplapi videokártyával kezdtem, PC-és újságokból meg a havertól kaptam gamékat köztük a MechWarrior. Hmm szép is volt amikor Win95 a cd ajtó nyitásától képes volt kékbe fagyni. Jaj és a betárcsázós internet, driver frissítés 35Mb-t egy egész éjjel csordogált.