Laza: szerinted az RPG konzolos stílus? Lehet hogy nem tudod, mi az RPG? (mondjuk ha szerinted a MGS kalandjáték, akkor minden lehetséges) A BG2, a Planescape Torment, a Vampire, az Icewind Dale, a Fallout, az Ultima, Everquest stb miért pc-n jelent meg? Ugyanis ezeket tényleg lehet RPG-nek nevezni. Sorolj föl mondjuk tíz rendes RPG-t Dreamcastre. De ne valami akció-rpg-t vagy FF klónt. Ha a Shenmueban nincs ilyen jelenet, akkor biztos hamisítottam. Két eset lehetséges. Vagy van ilyen jelenet, és csak te nem találkoztál vele, vagy igazad van, és akkor a játék teljesen lineáris, mindig ugyanolyan, akárhányszor játszod végig, ez pedig elég sajnálatos. Mindegy, a fák olyanok máshol is.
konzolos Már olvastam a cikket, de mi ebben a nagy szám?
A pc-k elérték azt a szintet, hogy nem szükséges évente fejlesztgetni, aki tavaly megvette az 500 MHz-es prockót, 128 M ramot, 10 GByte vinyót, TNT2-t stb... az ma is vígan használja a gépét, végre megértük ezt, és ez érzõdik a piacon.
Anno a 486-osok mehettek a kukába a Win95 megjelenésével, hasonló volt a helyzet a 3D kártyás játékoknál, szükségszerû volt a felfejlesztés (prockó, videókártya, minden).
Most majd a kiegészítõk piacának növekedése várható. A sok-sok eddig megvásárolt géphez veszegetik majd a nyomtatót, scannert, digifényképezõt, hangfalakat.
az a nagy helyzet hogy elegge elvalik egymastol a pc & knzol gamesek vilaga.... ezt probalja egyensulyozni most a DC es az XBox... egyre tobb olyan gamest adnak ki amik eddig csak pcn volt lehetseges.. es a DC tamogatja a pc-sekkel valo netes jatekot....(Q3, B&W)
ahogy a lentiekbol is kiderul a pc inkabb a szerep-kalandjatekok, a strategiak es fps-ek othona.... a konzol pedig az arcad, platform, shot m'up, akcio-strategia, rpg es horror gamesek melegagya.... (aztan itt-ott lopnak egymastol)
ember ha jobban korulneznel talan latnad a No one lives 4 ever debutalasat PS2re.... amugy ilyen jelenet nincs is a Shenmueban....haha.. errol ennyit
aztan nezzuk a celkozonseg szempontjabol.... te a 7 eves uncsi tesod kezebe diablo2-ot adnal...?????
aztan gondolom azt se tudjatok hogy mi a kulonbseg a ReEvil Nemesis es a Code Veronika kozott??!!??!!!!!!!!!!!
Hát igen, a MGS nekem is tetszett, de fõleg a történet miatt, mert egyébként iszonyat könnyû és rövid volt.
Grafikában nem, DE: -sztoriban, hangulatban, filmminõségben, stílusban, kezelhetõségben, játszhatóságban, szavatosságban...IGEN!!! Final Fantasy 7+8, yeahh!
FF VII & VIII király PS-en.
PyRex igazad van, csak még kiegészíteném annyival, hogy a legtöbb konzoljáték japán stílusú, fõleg az rpg-k, és aki nem szereti azt, annak jobb a pc. Na meg én még nem láttam valódi szerepjátékra épülõ rpg-t sem konzolon. Ja, és szerintem BÁRMELYIK játék jobban játszható bill+egérrel, mint joypaddel (kiv. a verekedõs, de az nincs is pc-n), de ez is szubjektív, valakinek a joypad jön be, valakinek a bill.
1etértek Lacc-al!
Ja, és ez nehogy egy újabb képáradatot indítson el, csak a 2d-3d fákkal kapcsolatban kellett ez a két kép.
És itt egy szép 3D-s fa az x-isle demoból. És van is néhány a képen. (Klick to enlarge!)
Ja, bocsánat ezek már nem két, hanem legalább hat lapból állnak. Valóban, micsoda technikai fejlõdés! Ez nem is lehet utolérni!
LAZA:
No one lives forever még egy konzolra sincs, ez a 3. 500e-ftba semmilyen gép nem kerül, fõleg, hogy monitort csak kb 5 évente kell venned, vincsit is csak 3-4 évente. Egy alaplap+videokártya+processzor pedig nem olyan borzasztó sok. Meg néha még kell ram, ami pedig nagyon olcsó. Meg ugye arról sem tudtál, hogy a mostani játékok 90%-a még elmegy TNT2 ultrán, nem is 640x480ban, pedig az nem egy mai kártya. (processzornál detto, egy 4-500 Mhz-es celeron most még elég, pedig az is már másfél éves. A duron pedig nagyon olcsó). 2-300ezerbõl olyan komplett gépet állítok össze, amin nem kell válogatnod semmibõl, mert minden megy tökéletesen.
Diablo klónból nagyon kevs jelenik meg pc-re, szerintem te minden crpg-t diablo klónnak nézel, pedig nagyon nem azok.
A resident evil sorozatról meg van a véleményem, mert iszonyú primitív kulcskeresgetés zombiöléssel körítve. Idióta színészek hangjával, és bárgyú történettel. Azok a játékok, amiket lejjebb felsoroltam, mind ütik színvonalban. Hol látsz te Dc-n DeusEx-et? Vagy Vampire-t? Mondjuk ennek így semmi értelme, mert nyilván nem játszottad végig ezeket a játékokat (se a többi pc-s játékot) így neked nyilván a Resident Evil a csúcs.
Q3A DC-re szar, mert 33.6osmodem van hozzá. Hoppá, akkor minek jelent meg? És helyi hálózatot nem lehet DC-vel csinálni. Mert négy játékosssl lõttek az összes csapatjátéknak. Szóval mégis csak a PC-s verzió a jobb? Fõleg hogy csinálnak hozzá egy rakás ingyenesen letölthetõ mod-ot, de ez más játékokra is igaz.
Az meg a másik, hogy egyszerre példálózol a MGS2-vel meg a Shenmue-vel, pedig az két különbözõ gépre van! Ha együtt vesszük az összes konzolt, tényleg sok játék van rájuk, de külön-külön nyomába se érnek a pc-nek.
Végül a fák a shenmueban. Ezek azért eléggé két lapból állnak. Jobb screent nem találtam, de a lényeg látszik.
Laza "azert nem minden orulet pcn indul (tulelo horror, mario, sonic, pokemon, star wars, 007, tekken, street fighter, stb)" Látod ebben igazad van, minden platformnak megvan a maga nagy kedvence, ami késõbb átterjed a többi platformra. De ez az átjárás is a pc-k felé könnyebb mint a konzolok irányába. Körülményes lenne mondjuk Sega-n RedAlert-ezni vagy Diablozni. Persze egérrel és monitorral ott is megoldható lenne, de ez a plusz követelmény már eléggé leszûkítené a game piacát.
Engem itt csak az zavar, hogy ez a vita kicsit olyan, mintha a Suzuki tulajok elkezdenék szidni a BMW-ket, hogy azok milyen rossz autók. Miért? Irigység? Öntudat-tuning? Azt hiszi felértékelõdik gépe, ha szidja a többet tudót? Inkább örüljön, hogy van neki és használja, akkor nem nézeti magát hülyének.
Én sem voltam mindig pc-s. De beláttam, amikor az lekörözte az Amigámat, nem pedig abban bíztam, hogy ha szidom és ócsárolom attól az én gépem jobb lesz.
kulonbenis minek a konzol vs. pc haboru, amikor meg ott van a konzol vs. konzol harc is.......
nemtom biztosan de ugy tudom pont forditva lesz... a pcs gamesek (nem mind) fognak majd menni xboxon......
azert nem minden orulet pcn indul (tulelo horror, mario, sonic, pokemon, star wars, 007, tekken, street fighter, stb) de mondjuk ez baromsag mert minden platformnak megvannak a sajat oruletei...... mint most konzolon a rengeteg SW, 007, pokemon games...... (bar a pokemont nem komalom)
Ha olyan vackok a pc-s játékok, miért van az hogy minden nagy 'õrület' pc-n indult el? (csak néhány: Quake, Diablo, Starcraft, HalfLife, NFS, C&C, RedAlert, F1GP ...) Elég megnézni a rengeteg rajongói klubbot, weboldalt, játékosversenyeket, milliomos játékprogramozókat.
A konzol jó dolog ha játszani akar az ember (olcsón), de a pc játékra is jobb.
De nem értem, miért nem örültök a konzolotoknak - beletörõdve korlátaiba - az helyett, hogy a pc-vel hasonlítgatjátok össze. Egy ilyen megmérettetésben minden konzol csak veszíthet, ami teljesen egyértelmû.
ember abbol a felsorolasbol csak a diablo2 es a warcraft3 nincs konzolon!! szerinted melyik a 3.?????
akkor egy-ket dolog....
en az autos stuffokat nem igen komalom... magara a pc-re senkisem mondta hogy szar....
ti beszeltek tekken 48-rol??!! szamold mar meg hany diablo szeru games jelenik meg havonta!! vagy ti csak ugyanazzal jatszotok??
itt nem a hardware-rol szol a topic, hanem a jatekokrol... es egy gepnek ki kell szolgalnia minden reteget... nem csoda hogy arrol sincs fogalmatok hogy mi az az arcad stilus.... technikai adatok moge bujtok, de nincs ami kihasznalna....
hol vannak a platform jatekok?? vagy csak az vegyen pc-t aki strategiazni szeret meg diablo szeru meg hasonlo kalandjatekokat kedveli?? no meg egy kis fps-t?
mikor latok en pc-n mondjuk egy Resident Evil Code Veronikat??? v. minosegben hozza hasonlot?? ja hogy az ijeneket csak ugy osszedobjak??!! eleg oda egy Nemesis is....??!! mikor nez ugy ki egy diablo klon mint a PSO?? melyik van normalisan kidolgozva, es nem a falakrafestve minden??
akinek nem telik mondjuk egy 500ezres pcre csak 200 ezresre az mivel jatszon...? nem telik neki 60ezres video kartyara? akkor mar csak a 640*480 marad ugyebar?? dehat az nem jo !!!!!! ughogy akinek ilyen van az dobja ki ????? pl a diablo 2-o pll 433-on 62mb ram 52*cd olvasoval ful instalalassal toltesenkent beszaggat.... ezzel akkor mi van (az onlinehoz meg 256mb ram kell)
megvalami.. a Shenmueba hol lattal te olyan fat ami a jatekteren van (mondjuk meg tudod kerulni) es 2d-s?????? meg mondjuk nezz meg egy Grandia2-ot, amiben minden tereptargy 3d-s!! (bokor, fa, nad, stb)
aztan az hogy dc-n csak 4en lehet haloban nyomni aze van me meg csak a 33.6 os modem van hozza alapbol.....
na jo ennyi mara eleg...........
es akkor meg ment.. de mi van ha kiirja hogy xy .ddl file nincs meg?? akkor ne is jatszak?? egy 2-300 ezer forintos gepnel meg valogassak hogy mi megy meg mi nem??
Sorry a szornyu hibakert, de eleg almos vagyok :)
Laza aki csak jatszik az vagy 5 éves - vagy nem is letezik. A q3a atiratrol csak anyit hogy kb 1 ev mulva irtak az eredeti megjelenes ota ... 1 ev tudod mi az?. Egybknt GamePaddal q3-zni :)). En nem tudok tul jol jatszani, de barmikor kihivlak :).
Egybknt a felsoroltak kozul melyik 2d-s felvilagosítanal? Diablo2 re gondolsz? Hmm, hat erre nem mondok semmit. Egybknt meg irhatjak oda ahova akarjak a konzol egy szar, es ahogy az xbox is mutatja szepen elkezdenek is a konzolok a pc-k fele huzodni.
PS2 rol anyit hogy 1. draga, 2. alig le7 kapni, 3. és ha meg kell irnod a szakdolgozatod?, akkor elmosolyodsz és azt mondod hogy ejnye bejnye?
Aztan olyakat irt vlki hogy nem szereti a Startegiat ... oszt jo neki az autoversenyzosszimulator45 és a verekdjunkmar jatekokat birja. Hm hat amikor 10 eves voltam en is igy velekedtem, de ahogy egyre idösebb lettem egyre jobban szerettem neha gondolkozni és nem csk azon hogy vajon itt bal vagy jobb kanyar, vagy kis utes nagy rugad meg mitomen gombokat kell leutni...
Egybknt mr konzol man, te mivel irsz erre a forumra?
Azért az elektronikában is igazak a piaci törvények, ennek következtében minden nagyjából annyit ér, amennyibe kerül.
A konzolok ára (nem az X-Box-é) töredéke egy PC-nek, ez arányos a tudásával, ami rendben is van mert csodák pedig nincsenek. Ha egy kozolgép olyan szinten lenne mint egy pc, kb. annyiba is kerülne!
A konzolosok szerintem inkább a specifikációkban megadott adatoknak dõlnek be, ami elég nagy butaság, fõleg ha aztán még hangoztatja is egy ilyen topicban.
Egy példa: pc-s 3D graf. kártya 'tudása' felbontás: 1920x1200 színmélység: 32bit képfrissítés: 250Hz teszt fps.: 80-100
Ezek az adatok így mind szépek, csakhogy ezek a maximális adatok, amiket külön kell értelmezni. Tehát a valóság: 1024x768-ban, 32bit, 120Hz, és kb. 40fps. Úgyhogy kérem a konzolosokat, ne a gépeik elméleti maximális tudásával érveljenek, mert akkor mi is ezt tesszük és úgy még jobban alul maradnak. (a fenti példában egy õsrégi TNT kártya tulajdonságai voltak)
Ja és a Shenmueban is 2D-s a fa! Akkor az is szar?
Még egy dolog."van mar pc-n olyan game amiben tok. kidolgozott karakterek vanak? van mar 3d-s fa, vagy meg mindig ket lapbol all? vagy a tomb raider 5 nalatok a csucs????!!"
Eléggé kidolgozottak a karakterek pl a Vampire-ben. Dc-re meg az egy szem Shenmue-n kívül csak a verekedõs játékokban láttam jobban kidolgozott embereket, ahol nem nehéz, mivel egyszerre csak kettõ van a képen, szemben egy átlag akciójáték egyszerre 5-10 ellenfelével. A Tomb raider öt pedig nem csúcs, attól azért messze van, de nem is mondta senki. Jobb játékokra példát lásd az elõzõ hozzászólásomban (ezek nem (csak) grafikailag jók). Persze ezekrõl még nyilván nem is hallottál.
Laza: te nem sokat tudhatsz a pc-s játékokról, úgyhogy inkább ne is írj ilyen baromságokat. DC-s q3a üti a pc-st? Nézzük: "Annyi csupán a változás, hogy az eredeti arénák méreteit kisebbre vették, mivel ebben a verzióban maximum négyen irthatják egymást." ugyanzok a pályák? Furcsa. DCn 640x480-ban megy átlag 30 fps-t a játék, itthon 1024x768-ban olyan 70-et. "A képfrissítés tulajdonképpen csak egy-egy pályán, ott is csak a legnagyobb nyílt terpeken lassul egy picit le, akkor is inkább csak ha 2-3 másik ember is ott botorkál." 2-3 embernél már lelassul a játék DC-n. Nahát! Szóval a sebessége nem olyan fasza. Ezt saját magam is megtapasztaltam, néha a 20-25 fps miatt alig lehetett célozni. Ez akkor hol üti a pc-s verziót? Talán mielõtt ilyen hülyeségeket írsz le, megnézhetnéd mindkét verziót (én láttam), és akkor nyilvánvaló a különbség. (és persze azt se felejtsd el, hogy a pc verzió kicsit régebben jelent meg és a régi TNT-men futott úgy, mint most DC-n.)
Te kizárólag az autós játékokat szereted? Akkor hajrá, vegyél konzolt. Csak éppen léteznek más stílusok is pc-re, nem csak a stratégia. És az is baromság, hogy minden rpg vagy kalandjáték 2d-s pcre, elég megnézni mondjuk a Vampire-t, a DeusEx-et vagy az UltimaIX-et. És a stratégiák sem 2d-sek most már, láttál már egyáltalán új játékokat pc-n? Nem hiszem.
Fogd már föl hogy a ps2-es játékokat tv-re írják, és monitoron se fogy soha 1280*1024ben játszani, ha a játék csak 640x480ban fut!!!
kis kiigazítás: Cad hozzászólásában nem két, hanem három játék nincs konzolora.
"akkor lassuk mi van pc-re!? rengeteg ocska klonjatek, minosegileg es tartalmilag nagyon keves van amelyik megallja a helyet...." te honnan a f*szból tudod, ha kizárólag konzollal játszol? Szerinted a rakás autóverseny amit felsoroltál, azokban mi olyan eredeti? Semmi. MGS2 vel ne példálózz, meg se jelent, és ha olyan mit az elsõ rész akkor az NEM kalandjáték(látszik hogy a konzolos agyadnak fogalma sincs, milyen egy kalandjáték) Mitõl lenne az, mert meg kell keresni a 4-es szintû kulcsot a 4-es szintû ajtóhoz? Hú, de bonyolult fejtötõ!. Ezen kívül még 3 játékot írtál. Nos pc-re csak az utóbbi idõben: Hitman, Vampire, Deus Ex (ilyen mikor lesz konzolon? soha!), Sacrifice, NOLF, Diablo2, BG2, Project IGI, Monkey Island 4, Rune, Battle Isle 4 és még sorolhatnám, mikor lesznek ilyenek konzolon? Szóval ne szóld le a pc-s játékokat, ha fingod sincs róluk.
Pici : ugyanazzal az egérrel és billentyüzettel tudok játszani a PS2-n, mint ami a gépembe van dugva. A DC-mre csak a billentyüzetemet tudom rakni, mert arra külön kellene egér. Mindkettõt ki lehet rakni monitorra is. A 80-100 FPS csak addig kell, amig nincs Motion Blur. Utána elég a 60 is :). Amiben talán jobb a PC, az az olcsó játék (ez DC-n is megvan), és a stratégia (nem szeretem).
F355, SegaGT, Vhanising Point, DaytonaUSA...... meg egy-ketto
mond pl egy olyan autos gamest amely felveszi a versenyt egy MSR, GT3, LeMans valamelyikevel pc-n!!??
nem mindegy hogy a 2d-s tereptargyakat milyen felbontasban latod???(fa, bokor, korlatok, oszlopok, stb) :))))))
pici nemtom hogy te tisztaban vagy e egy-ket dologgal: pl a PS2 felbontasa 1280*1024 az x-boxe 1920*1080, hogy csak a jobbakat emlitsem.... aztan az is teny hogy mindegyik ujgeneracios konzol tamogatja a monitor hasznalatat.... aztan kerdem en hogy lattad e mar dc-n Q3-at?? ugyebar koztudott hogy nem siman atirtak, hanem maximalisan dc-re optimalizaltak.... igy szebb lett mint pc-n (persze monitorral), es a sebesege is fasza..... es akkor meg jon PS2-re is.....
akkor lassuk mi van pc-re!? rengeteg ocska klonjatek, minosegileg es tartalmilag nagyon keves van amelyik megallja a helyet.... (mondjuk most hogy a Metal Gear Solidot atirtak pc-re 1 biztos van) nezz meg egy Shenmuet, PSO-t, MGS2-t, Grandia2.... ezek csak kaland jatekok a tobbirol nem is irtam.... mikor lesznek ilyenek pc-n???? es a te eger+billed mit er az ilyeneknel egy analogstick+analoggomb-al szemben?? van mar pc-n olyan game amiben tok. kidolgozott karakterek vanak? van mar 3d-s fa, vagy meg mindig ket lapbol all? vagy a tomb raider 5 nalatok a csucs????!!
Laza ezt a sok sületlenséget magad találod ki vagy valahol olvasod?
Egy igazán hardcore gamer esetében CSAK a pc jöhet szóba. Nézzük mondjuk a Q3-at, ahol nem árt 80-100 fps, a gyors mozgás és reakcióidõk miatt, mindez minimum 1024x768 felbontás mellett. Ez egy csúcskategóriás pc-nek ma már nem gond, de a dc-d NAGYON messze van tõle. Akkor mi a legjobb???
A konzol azoknak való, akiknek nincs elég pénze egy rendes pc-re, így potom áron tud játszani, persze rengeteg kompromisszummal: rosszabb képminõség, kisebb felbontás, alacsonyabb fps, szemrongálás, beszûkült játékstílusok, gyenge hálózati játék, semmi upgrade lehetõség, néha nehézkes kontrollerek, nulla egyéb felhasználási terület.
még egy érdekesség hogy Toy Commandert dc-röl azért nem tudták átirni pc-re mert ekkora poligonszámot nem birt egy videokártya sem......
Laza (DreamWorld w3.swi.hu/dreamcast)
a pc nem áldoz le, csak már nem a legjobb...... aki játszani akar az nem pc-t vesz........
ja és akármit irnak is át dc-re az ugy fut mint a ldgerösebb pc-n.....
ember akkor talán azt is tudod hogy a dc-s q3 grafikáját tekintve üti a pc-set, és ugyanazok a pályák vannak benne..... azonkivül ahoz hogy te megközelitöleg dc-s minöséggel játsz akármivel is, min 300ezer forintos gép kell!! aztán itt van a kidolgozottság kérdése is...... pc-n milyen karakterek vannak már?? röhejes.. tele van összecsapot szarokkl!! arrol meg hogy mi is az az arcad stilus fogalmad sincs... aztán azt is nézd meg a te kis pc-s ujsagodban hogy milyen szeméttel van tele....
cad te meg azt sem tudod hogy miröl irsz??!! a leirt gamesek közül 2 nincs konzolon.... abbol az egyik egy 2d-s game amit ha akarnának bármikor kinyomhatnának!!!!! erröl ennyit....
Laza (DreamWorld w3.swi.hu/dreamcast)
Mielõtt valaki belekötne CAD hozzászólásába, igen tudjuk, hogy van DC-re q3a, csak kisebb pályákkal, gyér online játékkal és internetes közösséggel, valmint joypadre optimalizát játékmenettel. A B&W-ról csak annyit, hogy megjelenik konzolra is, csak épp egy másik cég írja át rá a játékot, a Lionhead csak pc-re fejleszti és optimalizálja.
Egyébként igaza van CAD-nek és még hosszan lehetne folytatni a sort.
Konzol temahoz csak annyit mondok: Diablo2, Q3A, No one lives 4 ever, War3, Black & White...
hát az volt :))
jaj bocs, a MÁSODIK VEZET, aMÁSODIK, elírtam :))
Ja, és elég megnézni a kozolos és pc-s újságok és oldalak arányát. Eléggé az elsõ vezet, és egyik sem szenved játékhiányban.
Az oke, hogy a textura tomoritve van (lasd jpg)
DE a videoramban TOMORITETLENUL kell tarolni, mivel nem tudod a tomoritett kep [x,y]-odik pixel erteket direktbe meghatarozni. Csak ugy, hogy minden egyes pixel meghatarozasakor ujra, meg ujra kicsomagolod a texturat, amit ugye valahova rakni is kene. Ha nincs ram, akkor hova? Szoval ez elvetve, de nagy ivben.
jpeg-re visszaterve: ez egy ugynevezett tomorites megadott hibaval tipusu algoritmus. Be tudod allitani, mennyire hasonlitson az eredeti kepre, ennek fuggvenyeben valtozik a tomorites merteke is. Lehet szep kepet is csinalni, csak akkor nem tomorit annyira.
S3TC: gyorsan kitomoritheto, viszont kevesbe tomorit (kb. 4-6x)
konzolosok: Valaki meg tudja mondani miért nem látok valós idejû fényeket az UT DC-s verziójáról készült képeken? Vagy azt hogy miért épülnek fel a játékos modellek olyan kavés poligonból? Az UT PC-s verzójában minden rakéta, energia lövedék, robbanás megvilágtja a környezetét. Az alacsony poligon szám miatt a játékos modellek néha döbbenetesen torznak látszanak a DC-n. Ráadásul a texturák undorítóan el vannak maszatolva. Stabil 30 FPS? Ilyen felbontásban? Csak? 70 pálya, bele számolva az egyedi pályákat. Ehhez képest PC-re a netrõl minden játékmódhoz több ezer pályát lehet letölteni. A játékmódok számáról inkább ne is beszéljünk. Multiplay-rõl annyit, hogy a DC-n neten keresztül max. 8-an lehet csak együt játszani. Ezzel szemben a PC-s szervereken nem ritka a 16 játékos és akad néhány 32 játékosra méretezett szerver is. Egyrészrõl örülök az UT DC-s verziójának, hiszen megszállott UT-s vagyok. De másrészrõl sajnálom az összes konzolost, hogy az iagzi hangultát és lehetõségeit soha nem fogják tudni megtapasztalni. Még egérrel és billentyüzettel sem.
A screenshotokat és a cikket a dreamcast.net-en láttam/olvastam.
cyborg: Ha legközelebb hozzá akarsz szólni, talán gondplkodj elõbb. Nem ártana ám ha utána néznél mi a különbség a veszteséges és a veszteségmentes tömörítés között! A JPG egy veszteséges tömörítési eljárás. Ezzel szép tömörítési arányt lehet elérni, de a vizuális információ nagy része elveszik. Ezzel szemben egy veszteségmentes formátum esetén nincs olyan mértékû tömörítés. Ellenben nincs információ vesztés sem. (Ha jól tudom a PNG ilyen.) Mivel a texturáknál alapvetõ fontosságú a minõség NEM lehet veszteséges tömörítést használni. Az mpeg chip pedig NEM alkalmas textura tömörítésre, alapvetõen más feladatokat lát el. Ha a lent leírtakból ez számoda nem egyértelmû akkor sajnálak.
sajnos nincs idom vegigolvasni ezt a topikit! az viszont tuit hogy nagy marhasag a pc-s jatekoknak nem aldozik le 1hamar!!
Tisztelt konzolosok!
Nekem úgy rajzolódott ki a kép, mintha ti a pc sírját már megástátok volna. Ezt a linket olvassátok el légysz. http://www.supergamez.hu/cikk.php?id=203&datum=979106547
pn = pcn
Annyi, hogy nem a méret számít, hanem egy csomó más is. Pl egy házat meg lehet csinálni kevés poligonból, és fõleg primitívekbõl, tehát nem kell sok memória a modellek tárolásához. Meg aztán nincs is olyan nagy fizikai modellezés sem, mint egy szimulátorban. A textúrákról annyit, hogy egy autós játékban nem kell olyan részletes textúrákat csinálni, mit egy fps-ben mert nmész olyan közel a falakhoz, tehát nem látod. Például a Team Arenában egy nagy pálya abból áll, hogy van két hatalmas bázis, több szinttel, görbe felületekkel, képernyõkkel. A poligonokon van egy textúra, egy lightmap, egy specular map, egy environment map, ez már négy textúra. És ez minden poligonon rajta van egyszerre. Ehhez kell sok memória. Visszakanyarodva a Crazy Taxihoz. Meg lehet csinálni nagyon nagy játékokat kevés memóriával, csak ki kell nagyon számolni, és ugyebár a Crazy taxi kivételesen jó játék. Konzolon sokkal nagyobb egyébként is az arcade autós játékok hagyománya, tehát nem tudom, hogy mit lehetne kihozni pn egy ilyen játékból. De azért a midtown madnessben is elég nagy volt a város. Szóval a CT írói tudnak programozni. Viszont pc-n nem is kell spórolni a memóriával, tehát könnyebb ilyen játékot csinálni, és aki meg ért hozzá, az még jobbakat tud.
konzolos: olvastam ezeket a cikkeket.
Q3: kicsit azért megváltoztattad, nem? az eredeti így hangzik: "elõnyei is a konzolnak, amit real-time fényeffektek és (elméletileg) nagyobb felbontású textúrák használatában kamatoztattak" ELMÉLETILEG, érted?? Én láttam (veled ellentétben) mindkét verziót, és az ellenkezõjét mondhatom. Real-time fényeffektek vannak pc-n is, a textúra felbontás pedig ÁLLÍTHATÓ, és amikor ez a cikk íródott, tényleg nem a maximális méret volt elerjedt. De feljebb lehet állítani, és ez a mai kártyáknak nem gond. JA és a látványvilág megegyezik, csak épp a gépem 80 fpst produkál 1024x768-ban a Dc meg 30-at 640x480ban. Ennyit a Q3-ról.
Half Life: Megint nem tudod mirõl beszélsz, haver! A half life KÉT ÉS FÉL ÉVES JÁTÉK!! Voodoo 1-re írták!!!! Még szép hogy feljavítják!
Black & White: Ezek mind a hivatalos nyilatkozatokból vannak és a PC verzióra vonatkoznak. Egyébként a cikk írójának tájékozottságát jellemzi, hogy azt írta, hogy a B&W már sikert aratott pc-n(!!!!)
Hát ennyit errõl, esetleg, konzolos, ha saját magad érvelnél, és nem ilyen õsrégi cikkeket idéznél, nem égetnéd magad ennyire.
Soniq: Q3:A és UT teljes átírat. A DC programozása különbözik azért annyira a PC-tõl, hogy az egész kódot újra kelljen írni. Alapvetõen a pályák felépítése, a nagy méretû texturák és a botok ai-je ami a megfelelõ mennyiségû ramot megköveteli. Ez az amiért a DC-s átírattal gondok voltak. A DC-ben lévõ ram mennyisége, tömröitések ide vagy oda, kevésnek bizonyult. A Quake hardver igénye sem pontos. A Quake futtatásához NINCS szükség 3D gyorsítora! A 3D gyorsítok forradalma a Quake pontosabban a GL Quake megjelenése után indult utjára.
Cyborg: Igen a PS2 tartalmaz mpg2 chipet, DVD lejátszásához! De ezt a chipet textura tömörítésre soha nem fogják használni. Látszik, hogy halvány fogalmad sincs arról, hogy mi a különbség az mpg és egy textura között. Az mpg alapvetõen egy "veszteséges" video tömörítési eljárás, melynek során az emberi látás és hallás "hiányosságait" kihasználva érnek el egy tömörített adatfolyamot. Ennek az adatfolyamnak a valós idõben törétnõ, megfelelõ sebességû dekódolásához van szükség a chipre. (A PC-k DVD lejátszáshoz ezt ma már szoftverbõl is tudják!) A texturák ellenben a 3D-s modellek drotvázas külsejére ráhuzott bitmap képek. Ezekkel a képekkel a megfelelõ illeszkedéshez különféle geometria torzitásokat végeznek el, és a felbontásuktól (méretüktõl) függ leginkább az, hogy hogyan fog kinézni az adott modell. Egy adott 3D-s környezetben általában több ilyen textura is látható. Az alap probléma a texturákkal, hogy rendszeresen a video proci rendelkezésére kell, hogy álljanak. A rendszer memoriában tárolni és onnan berángatni lassú. A textura memóriából pedig, mivel gyorsanka kell lennie, ezért drgága, általában kevés van. A korlátozott textura memória jobb kihasználása végett, és a videoproci-textura memória-rendszer memóri közötti adatforgalom gyorsításához, optimalizáláshoz szükség van egy gyors veszteségmentes adattömörítési eljárásra. Pl. PC-knél ez a S3TC. És mivel veszteségmentesnek, gyorsnak kell lennie, ez magával vonja azt is, hogy nem lehet túl nagy a tömörítési arány.
A fentiekbõl azt hiszem, már látszik mi is az alapvetõ különbség és miért is nem fogod Te az mpeg chipet textura tömörítésre használni. TEHÁT KI NEM ÉRT MIHEZ?
Hopp, még valami. Úgy nézem a Remedy site-ján, hogy a Max Payne is csak pc-re jön. A B&W után ezzel is beégtetek? Igazából nem tudom, hogy honnan vettétek ezeket, de nyilván a hivatalos site-on azért tudják.
Soniqnak még annyi: nem hiszem hogy minden új pc-s játékot látnál, azért te elsõsorban asszem DC-vel játszol. Viszont nekem sem kell mind a 300 Dc-j gamét látnom, hogy vélmeényt formálja a DC-rõl, elég csak a jobbakat. És ezekben azt látom amit írtam. Szép részletes modellek, szép effektek,(nem rossz az a powerVR) ellenben nem túl összetett pályák és játékok, kevesebb textúra. (kevés RAM). A játékok stílusa pedig arcade.
Vagy csak a konzolosoknak szólt, mert hülyeséget mondanak?
Jól van na, nincs jobb dolgunk mint errõl vitázni, ennyik vagyunk. Viszont nem én kezdtem a forumot, és mivel ez egy pc-s játéksite forumja, ezért azt hiszem egyértelmû, hogy kinek kéne elmenni és nem provokálni többet.
Gratulálok... Már a fórum címével is sikerült úgy megröhögtetnetek, hogy még a könnyem is kicsordult. No comment!
ja értem mire gondolsz, rosszul fogalmaztam, bocsesz!
soniq: Én az átiratos részt az UT-re értettem!
Konzolos: megtaláltam azt a cikket(ill valaki megtalálta, és megmondta), amibõl kiollóztad ezt a hozzászólást. Nos, egész jó oldal, csak ez a cikk kb 99 elejérõl van. Mondjuk az incoming már akkor is úgy egy éves játék volt, de mindegy. Csak máskor, mielõtt vadul idézgetni kezdesz, próbáld meg beindítani az agyadat, és GONDOLKOZNI. Esetleg megnézni, mikori játékokról írsz.
kokas írta ma (14:16), hogy te mondtad neki, viszont ide meg azt írtad, hogy én tévesen aztr hiszem, hogy a 16 mega kevés. Hát szerintem tényleg kevés.
Soniq: Egyrész egy átiratnál nem kell emulálni semmit, mert a kódot átírják Dc-re. Van egy rakás játék, ami pc-re és Dc-re is megjelenik. Egyébként a sega rally 2 Dc átirat és igaz, nem olyan jó mint Dc-n (sega hülye is lenne), de nem is a mai pc-kre írták. A Quake 1 hez 16 mega ram a minimum, de a 32 mega is hol van a mostani átlag 128-tól? A quake pc-n kiírja, hogy mennyit foglal a memóriából, amikor indul ez olyan 20 mega körül van, szóval ezt nem nehéz átírni.
A black&white nem jelenik meg hamarabb DC-re, ebben 100%-ig biztos vagyok, honnan vetted ezt egyáltalán? A lionhead hivatalos honlapján még csak meg sem említik a Dc-s verziót, az EA-nál dettó. Nézd csak meg. Figyelj láttam shenmue videót, egy rakás képet belõle, meg emellett rengeteg Dc-s játékot, és nincsenek olyan felbotású textúrák, mint egy teljesen átlagos pc-s akciójátékban. (Nézd csak meg a high detail texturákat a DeusEx-ben a Q3-ban a Serious Samben. Na azok élesek) Akármit mondasz ez így van. (Ha kell majd küldök egy-két képet). Láttad már a Team Arena nagyobb pályáit high detailen 1024x768-ban max texturafelbontással? Amellett a Shenmue városa nevetségesen néz ki a szögletes utcáival (ez a karakterekre nem vonatkozik). A Max Payne mintha X-boxra jönne leginkább meg pc-re, de biztos tévedek. Obi-van pedig a képek alapján nagyon nagy szar, úgyhogy hagyjuk.
Ja, még mindig nem mondtál egy értelmes magyarázatot, hogy miért lenne a 16 mega ram több, mint a pc-ben a 128, vagy lassan már a 256. Én várok.
ja, tudom már, mi a helyzet. Bepasteoltál egy cikket, ami nem tudod mikor íródott. Egy gond van, ez a cikk kb másfél éves lehet, és azóta kicsit változott a helyzet pc-ileg (persze a DC maradt olyan). Szóval megnézném mit szólna most a cikk írója, ha nem két és fél éves játékokat nézne meg pc-n... Egyébként találtam egy oldalt, amin egy rakás ilyen cikk van, és ezeket pasteolta be konzolos régebben is. (volt egy amiben az MK4 meg a Half Life volt a példa...) Ez elég pancser dolog.
Nem tudom honnan szedte ezt konzolos, de nagyon régi írás az biztos!
Incoming? Hol van az már?
Rossz irq beállítások? Az is rég volt! Ma már elég egyszer ránézni és rendberakni ha rossz.
Kedves konzolos, talán néha kikandikálhatnál a DC-d mellõl, hogy észrevedd hol tart ma a pc-s világ mert így hozzászólásaid inkább mosolyt fakasztanak.
Tényleg írd le, honnan szedted ezt az írást, kíváncsi vagyok.
:-)))))) Bocs de nem tudtam megállni nevetés nélkül... Egyrészt olyan ez az írás, mintha egy újságból vágtad volna ki. Másrészt akkora hülyeségek vannak benne.. Kezdjük. 1."Ha meggondoljuk, a játékok nagy része ott vagy repülõgépszimulátor, vagy real-time stratégia, vagy úgynevezett Quake-klón " Miért, mert évente megjelenik 6-7 repszim az ezer játékból?? Szerinted az fps az nem akcióorientált? Meg úgy említhetném a rakás 3rd person akciót is, (plGiants, hitman stb)
2.Incoming?????? Monaco Gp2??? Tudod hány éves játékok ezek??? Az incoming a voodoo 1-emen 30 fps- produkált 32 mega rammal, p133-on. 64x64-es textúrákkal. Ha ez erõs közepes DC-n, akkor az elég jó lehet... Jézusom. Ezek a példák jól mutatják mennyire fingja sincs a konzolosoknak a Pc-s játékokról.
3"Az audió és a játszhatóság most nem téma (szerintem), mert az minden játéknál úgymond "egy kaptafára" készül" Hát az lehet. Konzolon...
Hát ennyit a hozzászólásodról konzolos, szerintem eléggé élejárattad magad vele, meg azt is aki az eredetit írta.
Latom, senki sem olvasta el a ps2 hardvererol szolo cikket, amire adtam linket...
Ott reszletesen kifejtettek, hogy ha nagy felbontasu texturakat hasznalnak a ps2-on (ami nem fer bele a 4 MB videoramba), akkor a 32 mega rendszerram-bol kell megoldani, viszont ekkor a 3 procibol az egyik azzal szorakozik, hogy iranyitja a texturatoltest ide-oda, ahelyett, hogy dolgozna -> lassu. Masreszt nem marad eleg ram a texturaknak...
Az a 256:16 =? 8:1 meg nem tunt fel, pedig eleg jol szamolok 2-es hatvanyokkal :-( Latszik, hogy a sok tanulas (helyetti gepezes) az alvas rovasara megy... Sorry, en is elneztem.
SONIQ: mivel személyesen említettél, ezért válaszolok. Remélem ezt még elolvasod. Máshogy kell nézni a mhz-eket konzolon. Igen! Írtam egy szót is mhz-ekrõl? Nem! A memória az más. Ugye elolvastad az UT cikket amirõl beszéltem? Azokat nem pc-sek mondták. A DC még nincs 3 éves, ezt valahogy elszámoltad, de mindegy. Szebb játékok? Pl Dead or alive 2? Szerinted nem könnyebb jobban kidolgozni egy verekedõs játék karaktereit, mint mondjuk az UT-ben, ahol a pálya hatalmas, és egyszerre tíz bot ellen játszom, akiknek elég jó az ai-juk? A Shenmueban összetettebb a játék, viszont ott már nincsenek is olyan nagyfelbontású textúrák, vagy olyan részletes környezet, esetleg fizikai modellezés. Persze a karakterek nagyon jók, nem vitatom, de ahhoz nem is kell sok memória. Viszont az assault az UT-ben elment egy 64 megás gépen másfél éve, most a DC-re nem tudják megcsinálni, még lebutítva SEM. Mondjál olyan játékot DC-re amiben olyan nagy pályák vannak mint a DeusEx-ben, olyan összetett a játék, és még lightmapes árnyékokra is futja a memóriából. Nem tudsz, mert akármit mesélsz be magadnak, a 16 mb ram nem lesz több. Vagy mondj egy értelmes indokot hoyg miért lenne(csak ne a real-time tömörítést). Szóval egy játék grafikáját ne azon mérd le, hogy mennyi poligonból áll az autó, hanem hogy mekkorák a pályák, a terep, mennyire kidolgozott, milyen minõségûek a textúrák stb. Ugyanis ezek azért többet számítanak. És ezért olvastam már több helyen is, hogy a DC elavult.
Kokas: attól hogy valaki nagyon ért a számítástechnikához (mer a mûegyetemen tanít), még nem biztso hogy tisztában van a konzolok technikai tudásával.
Profeta: Én is ezt írtam! Lehet, hogy nem voltam egyértelmû? ;)
Jadar: Öregem, Te még a gúnyt sem érted? Lamerezni azt nagyon tudzs, de eddig egyetlen értelmes hozzászólásod sem volt. Tudodmit pihenj egy kicsit!
Soniq: Nehogy megmagyarázd, hogy a konzolokra más számítástechnika vonatkozik mint a PC-kre! Amikor valaki ilyen kijelentéseket tesz erõsen kapaszkodnom kell a székem karfájába, nehogy leforduljak a röhögéstõl. Ha olyan erõgép a DC-d azt magyarázd meg, hogy miért volt szükség az UT és a Q3:A erõs lebutítására ahhoz, hogy egyáltalán elinduljanak a konzol gépen? Pedig ezek ma már nem a legújabb játékok. Az UT-ból ki kellett hagyni az assaultot, az egyik legélvezetesebb játékmódot! Azt is kétlem, hogy akár csak egyetlen-egyet is használnának az extra texturák közül. Ezek között nem egy akad, ami 30MB feletti mérettel rendelkezik. Ha annyira otthon vagy a minden téren, akkor azzal is tisztában kell lenned, hogy egyetlen pályán is több ilyen textura használata szükséges. Méghogy szebb játékok... A DOA ha emlékezetem nem csal valami püfölös progi. Láttam belõle videokat. Igen a figurák mozgása és kidolgozása az jó volt, de a háttér már erõsen elnagyolt és a robbanások meg a füstfelhõk csak gömbökkel voltak modellezve! Shenmue-ból is láttam videot. Szánalmas volt. Két fickó verte egymást. Lehet, hogy ezernyi poligonból épültek fel, de az animációjuk akadozó, hiányos volt. Állandó ugrások voltak a hiányzó mozgásfázisok miatt. 640*480-ban stabil 60 fps-t már ma bármelyik nálunk átlagosnak számító PC tud. Az pedig csak a konzolosok agyában élõ téveszme, hogy a konzolokon nincs lassulás.
De mint azt már többször leírtuk, mi egyszerû PC-sek, a játékoknál nem csak a grafika, hanem a tartalom is számit. Lehet, hogy a konzolok memoriájában ez a csillogó grafika mellett már nem fér el?
viszont a 16 ból 256 az nem 8:1 hanem 16:1! Csak most számoltam utána! Na ez már végképp nevetséges lenne. (nem tudom, milyen entrópia kell ehhez de biztos jó kicsi!:) Nem elég hogy a teljes rendszermemóriát tömöríteni tudja, (ami lehetetlen), de a SEGA feltalálta minden idõk legjobb tömörítõ algoritmusát! Ráadásul realtimeban! Vajon akkor miért nem pakolnak fel egybõl 10 GB-ot a 650 megás cd-re? Nevetséges.
http://firingsquad.gamers.com/hardware/ps2tech/
ha valakit erdekel a vas felepitese is...
Meg a PS2-ot a 32 mega RDRAMjaval+4 mega beagyazott video ramjaval...
Jó, azért lehet hogy nem lesz rossz az x-box, legalább vincsi lesz benne, de ezek még mindig a DC-t istenítik a 16 mega ramjával...
Plane, hogy csak 2002-ben lesz xbox... Addigra milyen pc lesz?
Még az X-box-ra visszatérve, nem hiszem, hogy pont a pc-nek állítana konkurenciát. Nagyon sok helyen látom, hogy a jobb játékok jönnek pc-re és x-box-ra, pc-re és ps2-re, vagy pc-re és DC-re. Kevesebb olyan van, ami több konzolra is megjelenne, szóval inkább egymástól hódítják el a fejlesztéseket. Persze van ami megjelenik az összes konzolra(és pc-re nem), de azok nem az igazi nagy durranások (szerintem). Egyébként most kezdenek, szállingózni az elsõ shotok az x-box játékokról, és nagyon nem vagyok elájulva.
Jadar: profeta csak viccbõl írta azt, amit írt.
16-bol 256 az 8 az 1-hez tomorites, azaz minden bajtot 1 biten abrazol. Ehhez a tomoritendo adat entropiaja (informaciotartalom szakneve...) nem lehet tobb 0.125-nel. Ez altalanos adathalmaz eseten nem tul valoszinu. Az ARJ altal hasznalt Huffman-algoritmus meg nem tudja pontosan megkozeliteni az entropia altal szabott ALSO(!) hatart tomoritesi meretre. Masreszt a Huffman-algoritmus meg a tomoriteshez egy fat hasznal, amit valahol el is kene tarolni :-)
Kell nekem informacio elmeletbol vizsgaznom a heten :-))))
Ja, és még valami. Ebbõl látszik a konzolosok elvakultsága, és hozzá nem értése. Aki elhiszi, hogy a 16 mb memória 256 mb-nak felel meg (pedig ilyet még a SEGA sem állít, nem is tudom, honnan vette), az már lehet hogy azt is elhiszi, hogy az X-boy olyan grafikát fog produkálni, mint amit eddig a computeranimációs filmekben láttunk (ezt viszon mondja a M$). Pedig ez is "enyhe" túlzás. Azért ennyire nem kéne védeni azt a szerencsétlen DC-t.
kokas: Bocsánat, de ennél nagyobb baromságot nem írhattál volna. Ezt ki mondta neked? 256-nak felel meg a 16 mega? Akkor az elég jó tömörítés lehet... Egyébként a tömörítés csak a videomemóriára vonatkozik, és azon belül csak a textúrákra. Ettõl a rendszermemória nem lesz több. Pl a fizikai modellezéshez vagy a geometriához szükséges adatokat nem lehet úgy tömöríteni mint egy képet. Ha ennyire nem értesz hozzá, ne hallgass olyanokra, akik szintén nem értenek. Nem olvastad azt a hozzászólásomat, amiben az UT cikkre utaltam?? Az assaultot NEM TUDTÁK megcsinálni, hogy elinduljon DC-n (pedig nagyon akarták, a sega is segített), mert ahhoz 64 MEGA RAM KELL! Olyan nagyok a pályák. Hol van ez a 256-tól. Q3-at szintáén le kellett butítani.
Az említett UT preview a gamespot.co.uk-on van. Végig azt írják, hogy mennyi gond volt a kevés rendszermemóriával. Ugyanezek a gondok vannak egyébként a HL-nál is.
kokas: És szerinted hova kerülnek az adatok kicsomagolás után? Ébresztõ!
Igen igazad van de várjuk ki a végét, hogy mi lesz majd belőle...
Én azt nem értem, hogy mivégre az az összehasonlítás? Semmi értelme mert az egyik egy Pc a másik meg egy konzol. Nincs közük egymáshoz hacsak annyi nem, hogy mostanság már egyre másra orozzák el mind a fejlesztőket, mind a már kifejlesztett progikat. Ez egy kicsit fájóan érint és nem értem, hogy miért?! Miért nem lehet Pc-re is meg konzolra is fejleszteni?? Mit látnak a kontolban a amit egy pc-ben nem ?? Nem értem én ezeket a monopol cégeket. Az a baj, hogy minden a pénz körül forog! Bár ha jobban belegondolok akkor a fejlesztő cégek potenciális '' céltáblái '' nem mi azaz a felhasználók vagyunk? Nem nekünk csinálják a progikat?? Sok sok kérdés de annál kevesebb válasz...
Ja és, Jadar, nem írtad le, hogy mennyi RAM-ja van a haverodnak. Ha 64, akkor értem hogy szaggat, ha 128, akkor meg tényleg egy pancser (mondjuk ha 64-e van, akkor se túl nyerõ). Bár az is lehet, hogy a fél ghz-es procija igazából 486-os, és azért szaggat minden. Ugynis az már kb három éve nem jellemzõ a pc-s játékokra, hogy néhány ellenfél megjelenésekor belassuljanak.(hacsak nem nevezed lassulásnak, hogy 70 fps-rõl lemegy 65-re)