@Although: Lehet, hogy rosszul fogalmaztam: pont azt akartam kihozni, hogy nem várok olyat a TESO-tól, ami alapjaiban rengeti meg az MMO-k trónján csücsülõ játékot. Sajnálni talán sajnálom, de semmiképp nem ringatom magam illúziókba.
A Secret World-öt pont azért hoztam fel példának, mert ez az egyetlen olyan MMO, ami a jelenlegi felhozatalban igazán egyedi, és valamelyest hozza a régi single player játékok hangulatát, ahol gondolkodni, esetenként körmölni kell, amit többen hiányolunk a mai játékokból.
@PiszkosFred: Hello-hello :) Emlékszem, üdv Neked! :) A "soha" valóban elég véglegesnek tûnik, de egyelõre nem látom annak jelét, hogy valamelyik fejlesztõcsapat merne egy nagyon-nagyot lépni, és szakítva minden eddigivel kijönne egy teljesen újragondolt MMO-val. Talán a Blizzardnak van elég erõforrása és hírneve, hogy bevállalja a Titan-al, de arról még semmit nem tudunk (talán még õk sem...)
Légy szíves áruld már el mit tudsz a játékról ami Mi és fõleg Fred nem ? :) Esetleg volt már alkalmad kipróbálni ? Mert akkor szívesen olvasnék egy rövid beszámolót. :)
nekem a TES-be pont ez a egyedi és mély univerzum fogott meg és nem fogok hazudni, nekem igazából ez a Skyrim-el kezdõdött, mert elõtti részekkel nem játszottam.(egyébként is fallout 3-al tetszett meg ez a fajta irányzat a bethesdától) fõleg az tetszik a szériába, hogy magával tud ragadni a hangulat és a szó szoros értelmébe tud szerepjáték lenni. Sokféleképpen lehet játszani, akár úgy is, hogy szimplán azzal telik el egy 2 órás játékidõ, hogy 2 város közt utazol és kereskedsz. vagy csak bányászol vagy vadászol,gyûjtögetsz...de nem érzed azt, hogy be vagy szorítva. ezt támogatják a kifejezetten erre irányuló modok is.
Számomra a komplex rendszer mindig érdekesebb mint egy egyszerû. Én nem igazán vagyok régi generációs gamer, de ettõl független nekem ezek az egyszerüsítések sokkal unalmasabbá teszik a játékokat.
Az ESO-nál meg azért a tes rajongók álma válik valóra, hogy egész Tamrielt bejárhatják. Talán ezért várok én is többet mint kéne, mert kicsit illúzióromboló tud lenni a végeredmény Tamriel világára nézve. Mert pl nem tudom ugyan úgy játszani, mint egy Skyrimet, mert mmo révén valószinû a legtöbb ilyen a mainstream által lexart elem nem fog belekerülni.
"Fred teljesen egyetértek Veled. Sajnos soha nem fog már "mainstream"-ként visszajönni az a régi hangulat, összetettség egy játékban, amihez még a "régiek" hozzászoktak."
Mint egykori egyik saman a masik samannak (M.Heroes, HF?), koszonom :) A "soha"-t nem mernem egyelore kijelenteni, hiszen mindig mindenhonnan van visszaut. Ahogy jelenleg all a vilag, a regi nagy (nyugdijas, felreallt, kirugott, stb) klasszikus ertelemben vett fejlesztok/"jatekcsinalok" is kezdik unni azt, amit a penzugyi vilag csinalt a jatekiparbol. Igaz, egyelore ehhez csak a kickstarten keresztul vezet az ut, de ha ezek sikeresek lesznek, akkor elobb utobb lesz feny az alagut vegen.
Peldanak - bar masik szorakoztato mufaj, de a legjobban jellemzi a mai szituaciot -, ott van a Stallone fele regi klasszikus agyhalott akciofilm sorozat (Exp 1-2-3), amely ellent mond minden mai trendnek, es megis imadjak az emberek a 60-70 eves rancos "kemenyfiuk" barmulasat a vasznon, mert megcsomorlottek a tobbi hiteltelen 20 eves akciohostol.
Azért illúziókba ne ringasd magad. A TESO nem egy gondolkodtató játék, a TES sem az legfeljebb taktika kell a harchoz. Persze okozhat meglepetést az öregúr. De magam részérõl nem feltételezem, a zenimax-bethesda talán a legjobb az igények feltérképezésében. És véletlenül se csinálnak olyat ami szembe megy vele. Rossz példát hoztál a Secret world nagyon egyedi játék, mivel kaland-rpg keverék, köszönhetõen kalandjátékok minden idõk egyik legnagyobb alakjának Ragnar Tornquiestnak. Tele van az egész játék komoly fejtörõkkel, ilyet más mmorpgbe nem fogsz látni sehol.
Kb 2005-ig írtak nekünk játékokat, azóta csak az újabb generációnak, akik minden problémára youtube, google, max 1 perc, ha nincs meg skip, vagy törlés.
Én TESO-ig pl. a Secret World-be ölöm ezirányú energiáimat :) Ott néha még túl sok is a gondolkodtatás :)
Fred teljesen egyetértek Veled. Sajnos soha nem fog már "mainstream"-ként visszajönni az a régi hangulat, összetettség egy játékban, amihez még a "régiek" hozzászoktak. Ezért is hoztam fel a TSW-t példának, mert ott viszont nagyon jól megfogják azt a közösséget, akinek lételeme a nyomozgatás, gondolkodás. De az is csak annyira volt elég, hogy egy nagyon szûk réteget érjen el, mert egyszerûen az emberek már nem nagyon szeretnek a játékban is szöszmötölni és agyalni (elvannak a napi élet adta kihívásokkal :( ). Ezt el kell fogadni...egy MMO fejlesztõ cég sem fog csilliárdokat ölni egy olyan játékba, ami egy szûk rétegnek nyújt élményt (de azok eufóriában lennének tõle 0-24). Inkább csinál olyasmit, amivel nagyobb az esélye, hogy "dõlni fog a lé". Ezért is bánnak óvatosan szerintem a forradalmi újításokkal, és rakosgatnak bele máshol már kipróbált és bevált megoldásokat (pl. a Public Quest megoldást ha jól tudom a Warhammer Online-ban vezették be, aztán meg egyre-másra kerülnek bele az újabb MMO-kba: Rift, GW2, a készülõ Defiance, stb).
totally agree érdekes, mert azért idõrõl idõre felröppen hír olyan játékokról, amik inkább minket céloznak meg - de aztán soha nem lesz belõle semmi
nem is tudom, utoljára melyik játék volt annyira mély, és összetett, amennyire szeretnénk _talán_ a neverwinter nights-ok, és nagyon-nagyon _talán_ a dragon age elsõ része más (szomorú, de) nem jut eszembe, csak persze jóval régebbrõl, a baldurs gatek és icewind dalek idõszakából
másodszor mint TES játék és így szerves része a TES univerzumnak, várná az ember, hogy ahhoz méltó legyen. de mivel mmo így sajnos sok ponton megfog bukni
Errol csak annyit, hogy egy targyalason a vedo azonnal felugrana es uvoltve tiltakozna, "Biro Ur, ez pusztan spekulacio". Nem tudod, milyen a jatek, senki sem tudja a Friends&Family tesztelokon es a fejlesztokon kivul. Varjuk meg amig az oszi betakon tul vagyunk (ne a kezdetleges, most indulo felkesz allapotokra alapozzunk), es nezzuk meg a vegen, vagy a premierkor mit tud a jatek. Azt pedig el kell fogadni, hogy barmilyen szigoruan szingle jatekot ha multival vertezel fel, muszaj kompromisszumot kotni a mufaj es a multiplayer megoldasok miatt. Ez van, ezt el kell fogadnod.
A sztori, a vilag az miert ne lenne szerves resze az eddigi megismert TES vilagnak? Direkt valasztottak egy olyan par evszazadnyi intervallumot, az Interregnum idoszakat, amikor lenyegeben mindenki a masikat utotte ahol tudta, es tobb szaz evig a kaoszrol szolt minden. Az, hogy Molag Bal ismet feltunt, az szinte minden masodik TES jatekban megtortenik, es fog is meg. De ha nem o, akkor Dagon, vagy Alduin, vagy barki.
Oke, vannak erdekes dolgokat a sztoriban, hazudnek, ha azt mondanam hogy nem. Mai napig nem ertem, hogy az Eszakiak hogy a picsaba paktaltak le a Sotet Elfekkel, amikor ha van Tamrielen ket nep, ami ruhelli egymast, akkor azok epp ok. Meg akkor is, ha mindket nep hoditokent erkezett anno Tamrielre, es gyakorlatilag semmi joguk itt lenniuk. De ha mar itt vannak, modszeresen irtottak egymast evezredeken at. Vagy pl az Orkok elfogadjak a Redguard nepet "bajtarsnak", akik elotte "nem sokkal" konkretan elzavartak oket a picsaba es porig romboltak a varosaikat.
De olyan keves iras maradt fenn errol a korrol, hogy a sok tatongo lyuk miatt barmit meg lehet magyarazni. Ahogy az ESO fejlesztok meg is tettek.
Latod, errol beszeltem. MMO messiasnak tartasz valamit, varod, fantazialsz rola, elkepzeled milyen lesz, stb. - majd amikor kiderul, hogy nem azt kapod, mar mar szemelyes sertesnek veszed es rosszul esik. Hiba. Szerintem.
A TES jatekok a nyitott vilagokrol es a jatekosoknak nyujtott hihetetlen szabadsagrol szolnak. Ennyi. Pont. Sosem a sztorirol. Vannak benne hihetetlen tortenetek, erdekes csavarok es csodalatos legendak, sot, egy-egy kuldetes soran szerzett tudas kapcsan is lehet csettinteni, DE, a legtobb jatekosnak fogalma sincs mit olvas, vagy fogalma sincs a TES univerzum torteneterol, es goze sincs arrol, ki-kicsoda Tamrielen. Hiaba van tobb ezer konyv a jatekban, 5%-a a jatekosoknak nem olvassa el.
Mert a sztorit a TES jatekokban nem a pofadba nyomja a rendszer, mint a Dragon Ageben vagy a Witcherben, vagy barmelyik Bioware jatekban. A konyvekben, a pletykakban bujnak meg az igazi erdekessegek. A DA/Witcher/stb egy linearis, itt-ott donthest biztosito szerepjatek, amelyben A pontbol D pontba mindenkeppen el fogsz jutni, akar az A-B-D utat, vagy akar az A-C-D utat valasztod (ahol a B es a C ket, egymassal ellentetes jo/rossz fekete/feher tipusu dontes). A TES jatekban elindulsz A pontbol, es lehet, hoyg sose erkezel meg D pontba...
A Witcher 3 viszont mar sandbox jellegu lesz, egy igazi nyitott vilag, azzal kell majd a TES jatekokat osszehasonlitani. Es nagyon remelem, hogy a Witcher 3 robbantani fog, mert kell vegre mar egy ceg, egy brand, amely felno a Bethesda es a The Elder Scrolls szinthez.
Azt el kell fogadnod, hogy a vilag egyszerusodott es felgyorsult az elmult 10 evben. MINDEN jatek emiatt olyan szinture egyszerusodott, amilyen szinte a vilag ezt szuksegesnek tartja. Metr hiaba van par tucat regi szerepjatekos, aki olyan osszetett rendszert szeretne viszont latni a jatekban, amelyhez elo kellene venni megint a padlason porosodo es evek ota nem hasznalt spiralfuzeteket es ceruzakat, ha a vilag nem akar es nem igenyel jegyzetelni, akkor a fejlesztok nem csinalnak ilyet.
A mai fiatal generacio mar nem olyan, mint a mienk. Ahogy minket sem lehetne hasonlitani az apaink, nagyapaink vilagaban felnott emberekhez. A mai gamert nem erdekli a jegyzeteles, a gondolkodas a megoldasokon, a tovabbjutast akadalyozo feladat lekuzdese. Leul jatszani, ha nem megy valami, 2 perc google/youtube es megvan a megoldas, megy tovabb. Nem kenyszeriti semmi a kreativ megoldasokra, otletelesre, hiszen valaki mar biztos, hogy szinten elakadt ott, es biztos, hogy a neten le is irta, hogyan ment tovabb. A mai jatekosok nagy reszet erdekli a tutorial, a legtobb szoveget amit lat skip-skip-skip (nem hiaba van full szinkron szinte mindenfele, mert maskent nem jut mar el a tartalom a gamerhez), egyetlen dolog szamit: az akcio, a porges, a latvany, es hogy legyen valami achievment vagy pontrendszer, amelyet ki lehet posztolni faszbukra.
A magamfajta elozo generacios gamer - ahogy te is, ahogy irod - igenyelne osszetett feladatokat, kreativ es "szöszölõs" rendszereket, 3-4 oras karaktergeneralasokat, bonyolult, neha mar-mar idegbajt okozo feladvanyokat, vagy olyan skill rendszereket, amelyeknek csak a megertese 2 nap lenne. De... ez a fajta generacio idokozben felnott, feleseg es gyerek mellett, napi 8-10 ora munka utan este alig marad par ora leulni a gep es jatszani/kikapcsolodni. Es barmennyire is hianyzik a regi, Baldurs Gate fele iszonyatos mennyisegu tartalom, mar nincs ido 8-10 orakat a gep elott ulni. Helyette orul az ember, ha beloggol/jatszik 2 oracskat, es kozben elfelejti a mindennapok idiotasagait, amely a negy fal kozul kilepve korbeveszi.
Termeszetesen, vannak kivetelek, csak altalanossagban irtam amit. De ezek utan a fejleszto, akinek satuban van a toke, mit fog gyartani? Azt, ami a 2012-2013ban eladhato, vagy azt, amit csak egy szuk reteg venne meg. En emlekszem, amikor a Morrowind kijott, hogy mennyi levelet valaszoltam meg az akkori szerkeszto tarsaimmal csak a magyar gamereket segitve :) Pedig akkoriban meg voltak osszetett szerepjatekot a mainstream vonalon is, nem csak kickstart jelleggel, mint manapsag.
Probald ki. Fogj egy atlagos, a mostani generaciobol szarmazo gamert, akinek tetszett mondjuk tetszett a Skyrim - de sose jatszott a Morrowinddel -, es ultesd le a Morrowind ele, nezd meg, mire megy vele.
MMO kapcsan annyit, hogy mindent tudni fog az ESO, ami a mai mmo-kban jelen van (oke, nevezzuk neven a dolgokat, ahogy a Blizzard osszelopta a WoW elemeit 2000-2004 kozott, ugy az ESO is batran nyul mas mmokban latott megoldasokhoz). Ezt megspekelik egy nagy foku szabadsaggal, a hirek szerint valami nagyon fejlett es innovativ szocialis hattertamogatassal, es kesz is az ESO. Ahogy az autokat is benzin fogja hajtani meg jo sokaig, a tobbi megoldas helyett, ugy az mmok is hasonlo elven fognak meg jo ideig mukodni, es kar csodat varni a mindenkori legujabb bejelentett mmoban...
Egyszer annak is eljon az ideje, de nem ma, nem holnap, de meg csak nem is a kovetkezo evekben.
ezzel csak 2 proléma van. elõször is mint mmo várna az ember tõle egy igazán forradalmi vagy legalábbis egy teljesen más értelmezést mint amit az eddigi mmo-k adtak, már csak azért is mert egy tes-rõl beszélünk.
másodszor mint TES játék és így szerves része a TES univerzumnak, várná az ember, hogy ahhoz méltó legyen. de mivel mmo így sajnos sok ponton megfog bukni és ha már a skyrim-nél is zavaró és élményromboló, hogy leegyszerüsödik akkor itt meg ez még radikálisabb lesz.
nem véletlen, hogy a skyrimnek pl az igazi hangulatát a különféle immerzív modok adják meg igazán. hogy csak egy hasnlóan jó rpg-t említsek a Dragon Age-nél mondjuk ez nem mondható el, de a Witcher szériánál se annyira ezek adják a savat és borsot, de egy tes-be fõleg a skyrimbe, de szerintem már az obliba is az ilyen modok nélkül minimum 50% mínusz élménybe és hangulatba.
na most egy mmo ilyen szempontból nem tud egy fikarcnyit se visszadni vagy nyújtani. hiába része egy nagyon mély univerzumnak.
visszatérve az mmo forradalmas bullshitre. én már legalább 1-2 éve várok mmorpg fronton olyan próbálkozásokat amik gyökeresen változtatni akarnak. ilyen igéret volt a gw2...bíztam is benne, de ahogy a játékról kiderültek a dolgok úgy roppant bennem össze a remény szikrája is. erre is így tekintettem, hogy hátha...de már most látszik, hogy nem lesz ez sem egy ilyen cím. Végre egy olyan mmorpg kellene már ahol az RPG hangsúlyosabb, de legalább ugyan annyira hangsúlyos mint az mmo része... Én már ezerszer lefutattam magamba hogy milyen istenscsászár lenne egy ilyen mmorpg, ötleteim is vannak csak az a szomorú, hogy egy fejlesztõ csapat se képes vmi teljesen új,innovációkból gazdag játék koncepcióval elõállni. persze, hogy a jelenlegi bejáratott sémára van piac, de nem hiszem el, hogy egy teljesen más felfogással,alapértékekkel rendelkezõ mmorpg-re ne lenne igény. ez baromság!
Pusztan technikai okokbol. Volt egy komment vagy twitteren, vagy faszbukon (mar nem emlekszem), miszerint a kliens vagy valami hasonlo miatt a mac rendszerrel rendelkezoknek par nappal hamarabb kuldik a keyeket, hogy probaljanak valamit, es igy mire a tenyleges ESO beta teszt elindul (a tartalom tesztje), rendben legyen minden mind a PC mind a Mac usereknel.
Ugy kell felfogni, mint egy multiplayer lehetoseg a Skyrimhoz hasonlo jatekmenettel, csak epp korabban, a Masod Kor veget jellemzo kaosznak megfelelo vilagban. Ha ettol nem var tobbet az ember, akkor nem lesz gond. Ha tobbet gondol bele, mint ami varhato, akkor - Isten nyugosztalja szegeny Cipot - a Republic szavait idezve, "siras lesz a vege". :)
A pvp pedig kb olyasmi lesz, mint egy uj GW2 es egy regi DAoC stilus keverek, csak epp TES kornyezetben.
A ketto teljesen kulonvalasztva egymastol, igy aki akarja pve, aki akarja pvp-re fokuszal. A tobbieknek meg ott a Skyrim, meg a DLC-k, modok, stb, vagy a TES VI majd valamikor.
Én nagyon kedvelem TES világát + a többjátékos módot.Így volt ez Conan játéknál és SWTOR-nál is.Ezekkel még mai napig elvagyok maga a stílus miatt. Itt se lesz másképp.Már most nem úgy fogom fel,hogy egy Fantasy game lesz csupán hanem,hogy TES!Ennyi elég is:)
Jó de maga a promó se húzott be :( megnéztem a videókat és kb semmi :( szép meg hangulatos de nekem ez kevés :].
Skyrimhoz is keszult, ami szinte csoda volt valahol, hiszen "a sivatagba astak egy kutat", de sajnos azon kivul, hogy megjelent a masik jatekos egy default skinben, mozgott sokkal tobbre nem volt kepes a dolog.
hááááááát, egyet kell értenem a tömeggel, 3-4 fõs cooperative móka az tényleg nagyon hiányzott az eddigi részekbõl, de hogy a tömegmészárlás mennyire lesz beleillõ... hm.
egyébként valamelyik részhez volt valami 3rd party mod cooperative-hoz nem? oblivionhoz talán?
Hat, azutan az erzes utan, amelyet a Morrowind, Oblivion es Skyrim kalandjai es felfedezesei soran ereztunk szolozgatva(!) egy sandbox vilagban, azutan sok embernek nehez lesz megemeszteni majd, hogy huszad magaval probal egy barlangot kifosztani, mig a TES jatekokban mindezt egyedul tette lopakodva, vagy egyedul, taktikazva harcolsz egy lich-csel, mig itt hatan ugranak ra egybol. Egy 3-4 fos coop lehetoseg lett volna a legtobb TES jatekos szerint, mintha az allando es ideiglenes followerek is playerek lennenek. Ehelyett mmo lesz, massziv es esetenkent hompolygo tomeggel.
Aki ezen tul tudja majd tenni magat, es elfogadja, hogy az mmo mozaik szoban a ket MM az a massziv multit roviditi, illetve elfogadja, hogy a Skyrim csucsgrafikajat egy mmo-ban egyelore nem lehet ugy visszadni, hogy ne menjen mas elem rovasara, akkor az elozetes infok szerint jol fog szorakozni. Aki nem, akkor ott jon a nerdrage, meg a direkt "1" ertekeles/bosszubol lepontszamozas a szokasos nemzetkozi oldalakon.
A jo hir, hogy ha nem ugy alakul az mmo, ahogy szeretnenk, akkor barmikor vissza lehet terni a TES reszekhez is, van meg boven kraft a Skyrimban is :) (es kozben par ev, es jon a kovetkezo resz is)
Az eddig látottak alapján nagyon nem kapott el a "Kell!!" érzés :( no de ami késik nem múlik :] minimum egy beta hozzáférés kell, hogy meg gyõzzenek :D
Nekem túlzóak lesznek az elvárásaim, mivel a Morrowind megjelenése óta várok egy Elder Scrolls mmo-ra és követelni fogom, hogy jó legyen!
Hát sok sikert :) Én megvárom míg a "minden szar" réteg tovább áll meg kijavítják a hibákat :) És beáll a végleges létszám. Az swtornál is így voltam ráadásul 10e helyett 5e töltöttem le :D
Hamarosan kezdodik a beta, es kiderul, mi a pontos sztori. MAC tulajoknak mar napokon belul kuldik az inviteokat, a pcseknek a ho vegen. Valakinek csak el fog jarni a "szaja", es kiderul, hogy ez a "foglyul ejtett lelek visszazerzese Molag Baltol" pontosan mit takar, az amire gondolunk es amit tapasztaltunk a TES jatekokban (lasd soulgemek, soultrap, stb), vagy valami egeszen mas magia, ami most jelenik meg eloszor az mmo-ra kialakitva.
hát én azért titkon remélem, hogy jön még ki olyan játék, ahol meg kell próbálnom D&D 3-as karaktert kreálni... :) nyilván nem a neverwinter lesz az, meg persze nem is a teso, de valami más játék meglephetne
uww. :) Na jó ez ütött, de õszintén nekem kellene figyelni rá ez így van. Csak a a rendszer gondolkodik helyetted egy ponton észreveszed hogy neked már nem megy :) Pont az amirõl beszéltünk a neverwinter topicba, ha véletlenül D&Ð 3-as lenne nagy valószíûséggel már azt se tudnám hogy kell egy jó karit csinálni. a conan már túlságosan reflex szinten megy így kellene egy másik amihez gondolkodni kell de az swtor se az annyira de nem rossz :) Tehát van igazság abban amit írtam.
Ez a lelekrablos dolog jo kerdes, en sem ertem, hogy akarjak megoldani. Gyanitom, hogy a karaktergeneralasnak is legyen ertelme, a lelked kiszabadul valahogy a Dawnguardban is lathato Soul Cairn nevu letsikrol, es egy uj testbe fog koltozni - es itt lehet majd valasztanod, krealni karaktert. De, hogy utana ha meghalsz es feleledsz a spirit healereknel, az mar tenyleg elut a TES sorozat hatteretol. DE pont ezert irtak, es szinte mar kertek elnezest elore, hogy bizonyos kompromisszumokat meg kellett hozniuk, olyanokat, amelyeket egy MMO mint jatekstilus megkovetel. Valamit valamiert.
Szépen összefoglaltad :) Voltak oldalak ahol ment az eszmecsere a témában amit írsz. Nagyon topon vagy ebben. Nekem van pár észrevételem de nem mélyedtem el így. Tisztán játékmechanikailag a warzone és a lezárt határok érdekeltek. Végre egy játék ahol mûködni fog az ostrom nem verik szét mint a conanba néha, történet is van hozzá. És ha szintezek nem kell attól tartanom hogy két hülye orosz kinéz magának, valamint ha kedvem van megyek az imperial zónába pvpzni. Ezt ma meg tudom kicsibe csinálni a conanba vagy az swtorba. De így ahogy itt lesz na ez új lesz.
Nekem mindössze egy zavaró dolog van egyik a lorénál bár bele mehetnék kit kedvel a nord és kit nem de nincs értelme mert egy mmo-ba ami gyerekcipõbe jár ma még nem lehet mindent megoldani. szóval csak azt nem értem miért erõltetik ezt a respados magyarázatot az eredettörténetnél mikor elvileg a TEsbe a soul nélkül csak zombi vagy na mindegy. Tehát szerintem ez az egy ami eddig biztosan nem állja meg a helyét.
"Ráadásul a történet is úgy van felépítve nem véletlenül hogy az imperial területér folyik a harc."
Pedig csak es kizarolag. Ket okbol is.
Egy: Harom olyan kenyszerusegbol osszeallt szovetseg harcol a kozpontilag iranyitott hatalmat jelkepezo csaszari tronert, akik korabban es a kesobbiekben is folyamatosan egymas ellen harcolnak/tak. Az, hogy az interregnum idoszakara osszealltak, az csak egy kenyszer, legszivesebben ugyanugy atvagnak egymas torkat, mint elotte vagy utana. Nordok meg dark elfek egy csapatban? Vicc... Orkok azokkal a Redguardokkal es a Bretonokkal egy csapatban, akik vegigkergettek oket a kontinens nyugati reszen, es evezredeken at irottak modszeresen oket? Ez is hiheto :D Persze, meg lehet magyarazni, es meg is lett magyarazva minden, miszerint pont, hogy a Ruby Tron birtoklasa jelentette teljhatalom az, amiert harcolnak egymas oldalan. De ha realisak akarunk lenni, akkor akarki is kaparintja meg a tront, kezdodik elolrol a marakodas, hogy a harom nemzet vezetoi kozul kinek mi jar, majd ez ujabb haboruhoz vezet.
Nem hiaba, az egesz TES Online-nak hatteret ado interregnum idoszak veget nem az egyik szovetseg gyozelme jelentette, hanem Talos/Tiber Septim szinre lepese, es hogy vegig pofozta a kontinenst, es megalapitott azt a birodalmat, amelyet mindenki ismer a TES jatekokbol, egeszen az Oblivion epilogusaig.
Ha lenne mas celja is a pvpnek, akkor itt az osszes tartomany harcolna mindenkivel, es konkretan 10 nemzet allna folyamatos haboruban egymassal (esetleg 11-kent az Akavirok is jonnenenk), ahogy az a TESben megszokott.
Ketto: Az, hogy Molag Bal eppen ujra Tamrielt akarja elpusztitani es egyeb huncut vilagvege dolgokat akar veghez vinni az Imperial nep vezetoivel szovetkezve, az csak hab a tortan. Ahogy vege a fenyegetesnek - es altalaban mindig a Hercegek jarnak porul -, ujra egymasnak esik mindenki.
Nem segít, nem érdekli az érintettek, jó sok cég belebukott már hosszú távon az open world pvp-be mert normális ember nem viseli el amit csinálnak. Nekem nagy türelmem van e téren de mikor harmadszorra rootolta be a low level karimat egy max leveles azért hogy a kicsike jó xp kapjon hogy levág akkor nekem is lehagyta a számat a kurva anyátokat. Pedig nem káromkodok.
Kicsik gankelésére jó megoldás lenne a vérdíj. Aki megtámad nála x számú y szinttel kisebbet annak vérdíja lesz, és a fejvadászok látnák a térképen, és ha megölik végleg meghal :D
Te meg tudsz csinálni három különbözõ keraktert a pvp az csak imperial zónameg legfeljebb lesz olyan amit a conanba is láttam spare zónák ahol a veled egy frakcióban levõvel is tudsz pvp-ni.(aréna) stb. Maga módján ez nagyon új rendszer lesz ha tényleg nem lesznek külön dedikált szerverek. Ráadásul a történet is úgy van felépítve nem véletlenül hogy az imperial területér folyik a harc. Ki van ez találva nagyon. Már cska abba reménykedek legalább fele ennyi energiát ölnek a questekbe is mert akkor legalább egy morrowind szintû TESSel játszathatok és semmi szükségem nem lesz a mai skyrim szintû tesekre mert ez többet fog adni :)
Az ok pl ha nincs dedikált pve, pvp szerver. Márpedig semmi értelme az egésznek ha nem akarnák távol tartani a kezelhetetlen open pvpsek-et(nem mind az de nagyon nagy számú). Akkor nem zárnák le a határokat, biztos nem emlékszel de anno írtam is ezt. figyeltem a forumokon ezt a hírt mert vártam, mert így van értelme. És be s jelentették le lesznek zárva a határok. Innentõl kezdve semmi értelme dedikált szervereknek. De még mindig nem veszem 100%-ra. Egyébként Tommy is rájött anno amikor beírtam a dolgot azonnal írta így nem kellenek dedikált szerverek.Persze nagyon sok ember dühös lesz majd de õk szerintem nem fognak hiányozni a Zenimaxnak helyettük ott lesz a sok solo játékos, talán. Gondold végig a dolgot. Tehát ha ilyen szisztémát találsz ki akkor semmi értelme külön pvp pve szervernek, mert open world nélkül nincs értelme. Ha végiggondolod zseniális. lehet nem áll amit írtam hogy ezért találták ki de ez az egyik eredménye.
Az okokkal tisztaban vagyok, bar annyit hozzafuznek, hogy nem a gankeles kivedese az ok, hanem egyszeru jatekmechnikai koncepcio. A szintezes 1-50 kozott olyan lesz, mint a TES jatekokban, es a TESben ujnak szamito pvp csak es kizarolag egy tartomanyban lesz, es annak is celja lesz.
Amit nem ertek, es mar sokan leirtak, es nem is akarok belemenni, mert ez mar megmasithatatlan, hogy miert nem lehet siman csak atmenni a tobbi frakcio teruleteire az adott karakterrel kivancsisagbol. Persze, fejvesztes terhe mellett ugy, hogy esetleg azt kockaztatnam, hogy mindenki megtamad, de en persze nem tamadhatok egyetlen jatekost vagy NPC-t sem, nem tehetem tonkre a szintezos jatekosok jatekelmenyet, viszont szetnezhetek, hogy mi a helyzet arra fele. Mert igy - bar ez nem akadaly, hiszem, hogy minden frakciot ki fogok probalni majd -, aki kivancsi az osszes zonara Tamrielen, amit eddig csak az Arenaban lattal 320x200-ban, vagy olvastal rola a kesobbi jatekokban, annak csinalni kell 1-1 karaktert ket olyan frakcioba is, amellyel mondjuk nem szimpatizal.
*És ha így lesz nyilván a nagy kérdés az open world pvp rajongói mit lépnek ennek függvényben mivel egy mmo sose fejezõdik be lehetnek változások. De számomra az is jelent valamit hogy ennyire a solo TES játékosok megszólítására helyezik a hangsúlyt próbálnak felkészülni minden eshetõségre hogy legyen elég játékosuk. Ügyes kis csapat, messze a legügyesebbek egyike akiket eddig láttam. Már csak az a kérdés milyen lesz maga a játék a questek történet meg a maga az élmény.
PVP miatt van, még nem látom teljesen én sem, de egyenlõre ha jól olvastam hivatalosan nem lesz külön dedikált pve, pvp szerver. Nyilván instances megoldással csinálják vagy valami hasonlóval. Az elszigetelt 3 frakció azért van hogy a kicsik legankelésére esély se legyen. Ezek tényleg mindenre gondoltak, nagybetûkkel kiírták a mi játékunkat nem cseszitek el. Nyilván mint írtam korábban, a warzones megoldást emelték alapkoncepció szintre. És a fejlõdési területeken nem lesz pvp csak az impperial területen. Legalábbis nekem így állt össze Persze nem biztos hogy így lesz, de egyenlõre mindenki azt mondja nem lesznek dedikált szerverek. És akkor ez a megoldás tökéletes, ha így lesz. És nyilván ez határolja azeredetstorikat másrészrõl a resspad létének magyarázata a korlát.
Igy van, nem fogja megvaltani a vilagot az ESO sem. Amit kapni fogsz, egy szokasos TES singleplayer szintezos, kalandozos szabad vilag lvl1-50 kozott, harom kulonfele sztorival (lasd 3 frakcio elszigetelt szintezos zonaja - amit mai napig nem ertek tovabbra sem...), mindezt megtoldva a TEs sorozatban eddig nem latott beepitett coop/multi/group lehetosegekkel. Mindezt ugy, hogy kalandjaid kozben a Skyrim kovetoid helyett most James az usabol, vagy Jan Hollandiabol, vagy Geza Magyarorszagrol fog futni veled, es egyutt gyilkoljatok az oriasokat, puculjatok ki a banyakat, romokat, kutattok kincsek utan, vagy epp vadasztok, gyujtogettek, kalandoztok. Annyi kulonbseg lesz, hogy az egyes zonakban lesz egy minimalis szintkovetelmeny, amely kicsit, de megis csak iranyitja a jatekosok fejlodeset, vagyis itt megjelenik a themepark feeling. Viszont a kvesztek, szintek szerzeseben, klasszok alakitasaban, es minden egyebben szabad kezet kapsz. A zonak kurva nagyok lesznek, vagyis a szintlimitek csak azoknak lesznek majd problema, akik "direkt" a legtavolabbi zonaba futna el, es ott akarnak jatszani. Mert lesz ilyen ember, ezeket majd ignoralni kell, es kesz. Minden masbab azt csinalsz, amit akarsz - persze az mmo jatekstilus hatarain belul, mert ami egy singleplayerben egyszeru feladat fejlesztoi szemmel, az egy mmo-ban mar kisse bonyolultabb. Lesznek szintenkent valtozo dungeonok, ezeknek heroic szeru modeja, lesz groupfinder (epp a napokban erositettek meg), lesz raid content, lesznek mindezen dungeonok es raideknek publikus valtozatai, ahol nem kell mast tenned, csak odamenni es beszallni a balheba (lasd gw2 outdoor bossok), es lesznek guildek szamara fenntartott instanceolt raidek es dungeonok. Itt majd mehet az epeen progress, aki szereti ezt csinalni. Aki pedig nem akar se raidelni, se pvpzni, annak ott lesz a crafting, amellyel - az igeretek szerint - olyan szinten lehet ervenyesulni, mint eddig keves mmo-ban. Nem feltetlen a raid content lootja fogja a BiS geart jelenteni.
A masik resze pedig a szokasos massziv pvp, hasonlo objektumorientalt alapokon, ahol a harom frakcio konstant egymast gyilkolja. Lesznek elfoglalando erodok, farmok, "resource"-k, node-k, es minden, amit lattal a DAoCban vagy a GW2-ben. Lesznek frakcio kozpontok, minden kozpontban 1-1 Elder Scrolls, amelyet meg kell szerezni, es ha megszerezted, meg is kell vedened. (lasd capture the flag stilus). Minel tobb objektumot, feladatot, es random eventet teljesitesz a pvp zonaban, annal jobban jar a te frakciod, mind a pvpsek, mint a "kint" szolozok.
A Cyrodiili kozponti zona akkora lesz teruletre, hogy a harc itt nem csak egy villamhaboru lesz, hanem tenyleges hosszu, taktikara is epulo haboru. Aminek a vegen a gyoztes frakcio megkoronazza a legjobb harcosat, es az uj Csaszarral az elen x ideig elerhetove valik az Imperial Cityben talalhato kincseskamra jellegu raid content, extra jutalomnak.
Es akkor lesz achievment, mert par eve ugyebar mar ez is az epeen resze, es kulon iparag lett ennek gyujtese es maxolasa - respekt azoknak, akik csinaljak, nem csinalnam utanuk, az hetszentseg.
Ennek ellenere nem fogja megvaltani az mmo piacot, viszont a GW2-hoz hasonloan, az ESO is az ujabban mmo jovojenek tartott iranyt celozza meg, es nem a "bevalt recepten ne valtoztass" alapon klonozza a WoW-t.
Hát a wow nekem is fent volt két hét után uninstall. Se nehézség se semmi. Fura elsõre én is azt gondoltam wow clone. De spec a boss harcok jók, egyedi group rendszer a solo questek és történet elsõosztályú :) Remek kis iparosmunka amin látni 7 évig ügyködtek rajta. Talán nekem csak túl nagy, meg a bolygóhoz köthetõ questek elég egyformák, de hogy wow clone lenne? Nyáron egy hónapig le se tudtam tenni idézõjelesen :) A wowból meg szó szerint menekültem.
tisztában vagyok vele, hogy nem a TESO lesz a megváltó, swtor-t meg kipróbáltam 4 lvl50 2-2 mind két oldalon 4 hónap játék után cancel sajna nekem wow klón az egész, a grafikai és teljesítmény beli borzalomról nem is beszélek. A lenti játékot azért linkeltem be, hogy megmutassam mégis vannak olyanok akik mernek sandbox mmot csinálni fantasyban is... Nekem teljesen mindegy, hogy "tab-os" vagy a kis keresztet kell célon tartani, szerintem nem ez a lényeg, hanem a játék élmény, a szabadság illúziójának minél valóságosabb megteremtése. 3 év EVE után nekem egyértelmû hogy a pvp a lényeg, a pve csak kötelezõ "rossz", hogy legyen pénz hentelni ;)
Igen sokan vannak így ezzel és megértem. :) Még 10 év és talán lesz ilyen ha nem ragadunk be ebbe a korba úgymond. Most még nem lehet tudni, milyen lesz, az öregúr aki vezeti az jónak tûnik. De hogy ez hozza meg azt amit vársz? Meglátjuk. Amit gondolok és jó ideje nem okoz csalódást nekem az az figyelem a kommunikációba mire helyezik a hangsúlyt. Itt pedig a háborúra. Nem gondolom a TESO fogja meghozni amit vársz, sõt az is lehet még az swtort is jobbnak látod majd. Persze függ tõle mit preferálsz tabos régi rendszert vagy az új aktív rendszert és még sokmindentõl. Jobban jársz ha megkeresed a kínálatból mi az amit szeretsz amit el tudsz fogadni, mert különben neked tényleg nem marad más a kickstarteren kívül egyenlõre. Lesznek classok mert amire gondolsz mint amilyen a D&D régi 3-as rendszer is volt pl, senki nem fogja bevállalni ma már. Nem csak ma, már 4-5 évvel ezelõtt sem és ez nem csak a wow miatt van így.
Remélem a TESO fejlesztõi ebbõl a fent belinkelt játékból is "kiloptak" mindent, mert érdekes mód mégis meglehet csinálni a teljes szabadság érzetet egy mmo-ban is, ráadásul u3 enginnel... A többi csak fejlesztõi kifogás, na meg persze a WOW sötét korának hatása, hogy nem tudnak v nem mernek egy értelmes mmo-t készíteni és megszületnek az ilyen wow klón swtor-ok, nagyon vártam azt a játékot de hatalmas csalódás is lett, ha wowozni akartam volna azzal játszok... remélem a TESO tényleg beváltja a hozzá fûzõtt reményeket...
(a fenti videó az ArchAge mmoról csak egy rövid részlet, a lényeg, ház/vár/város építési lehetõség, és annak le is rombolása :), nincs semmilyen teleport, de van helyette saját hajó, mount, amikre más játékosokat is felvehetsz, nincs konktér kaszt te variálod össze mi akarsz lenni, stb...stb...)
*Viszont kizártnak tartom a solo instancok azt a mennyiségét vagy a quest színvonalat amit az SWTOr tud az itt megjelenjen. Az npc-k tényleg élnek. A világ él és lélegzik az a rész ami a solo részhez tartozik de a multi is. Ki mit vár el egy rpgtõl tudod. Persze szerintem ez is jó lesz. Tetszik a lore master nagyon komolyan veszi a témát, komolyabban mint ütõdött Tod barátunk.Nem nagyon érdekel a harcrendszerbõl kifolyólag a játék. De a történetre questekre kíváncsi vagyok mert ez a fickó nagyon ott van a szeren :) Bár szerintem a kiindulási alapja a denisty questnek erõltetett :) De megértem miért csinálja :)
Na ez az en velemenyem is, csak Te jobban osszefoglaltad. :)
SWTOR lehetett volna egy jo jatek is, ha nincs Lucas bacsi, ha minimalisan figyelembe veszik SWG-t, ha nem kotik meg enyire a frakciohoz valo tartozast.
Kulonben TES-bol, ha atviszik a fejlodest, a kraftot, a bounty hunter rendszert es a ház rendszert, nagyon jo kis MMO-t lehet csinalni.
Na egyrõl beszélünk végre. Amit írtam az nem a TESO-ra vonatkozott. Itt többet remélek az infok alapján mint a TES jelenleg tud. De még nem jelent meg. Igen kevés helyen van döntésed az SWTOR-ba de van elég lassan haladok vele és sok apróság van ami nagyot dob ott van acompanionos quest ami atom jól meg lett oldva. Nekem elég mert ahol lehet választani ott párbeszédben questben is megjelenik. Kevés?, igen az de jelenleg ez a legjobb amit láttam, a groupos részrõl nem is beszélve. Jó lenne ha több lenne de ennyi, ez is baromi sokáig tartott és minden classra megcsinálták két oldalon. Ha olvastad amit írtam én is úgy gondolom illúzió lenne sokat várni jelenleg ezen a téren.
Amit még írtam az arra vonatkozott a skyrim soloként sem tud többet ott a forsworn conspiracy quest ami jó lett, de benned van az érzés de jó lenne ha másképp is dönthetnék és ez jelen van állandóan, viszont ezt egy mmoban nem várom el. Sok solo játékos viszont igen. Ezért mondtam azt jelenleg a solo játékosok részére az SWTOR lehet a legjobb belépõ az mmokba kezdésnek mûfajában kiváló solo tartalommal rendelkezik.Ha az nem elég akkor... Vagy esetleg a TSW. Azt meg teljes körûen mit fog tudni a TESO azt majd meglátjuk.
Reszemrol egy MMO-ban a fontosabb dolgok: kraft es az erteke, pl. Line Age vagy SWG, mindegyikben a gyartott targyak voltak a legjobbak es a hozzajuk valo alapanyagok beszerzese guildes eventek voltak( nem hianyzott raid:D). harcrndszer/fejlodes: itt csak az SWG-t tudom mondani azota talan csak a Terranak volt erdekes probalkozasa(de az is csak a harcrendszerben), TSWnek a fejlodesre (csak kicsit tul gyorsra sikeredett) end game/egyebb tevekenysegek: nekem fontos a haz, a benne kirakhato trofeak targyak, fontos hogy ha arra van kedvem leuljek pecazni es kozben irl konyvet olvasgasak. Ez a zacsipacsi kinek nagyobb dolog szamomra kihagyhato. loot: GW2-ben az nagyon tetszett, hogy mindenkinek megvolt a sajat lootja + beszalhattal a mobba.
Nem csak a maszkalas. Te dontod el azt is, hogy mit hogyan oldasz meg. Kidumalod, legyilkolod, segitesz neki, vagy szarsz bele es nem foglalkozol vele, mesz egy masik iranyba es ott folytatod. A mai themepark mmo-kban kenyszerbol csinalod a kveszteket, mert egyebkent nincs eselyed tovabb haladni. Sokkal nagyobb szabadsagot ad a te altalad leirt es gagyizott TES sorozat, mint sem azt gondolnad, csak valahogy nem latod at.
Nagyon jo az SWtOR sztorimeselese, de az is ugyanolyan lineris, mint barmely mas rpg. Latszolag van dontesed (minimalis, a nagy kepet egyik sem valtoztatja meg), de A pontbol D pontba ugyanugy el fogsz jutni, hiaba megy A-B-D vagy A-C-D utvonalon, ahol a B es a C a jo es a rossz oldal dontese. A vege ugyanugy D.
Es meg igy is, az SWtORban minden elvezi a donteseket, elvezi, hogy o iranyithatja a folyamatokat, de lenyegeben csak finomithat a torteneseket, azt befolyasolni nem tudja. (ugyanazok a tarsak, ugyanbban a sorrendben csinalod a bolygokat, ugyanazoknak az npcknek segitesz, ugyanabban a feladatban) Nem is biztos, hogy egy mmo-nak a jatekosok donteseirol kellene, hogy szoljon, hiszen hogy oldasz meg/realizalsz 100-1000-1.000.000 jatekos donteset? Meg instanszolt megoldasokkal is necces, es ha mar kulonszeded es csak te latod, akkor annak mi ertelme van egy MMO eseteben?
TESO-ban szabadon kalandozhat, azt csinalsz es ott, amit akarsz. A vilag instanszolt lesz, amelyet csak te latsz. Egy-egy varosban, ha segitettel a farmernek, akkor a farmer eled fog rohanni, es ad ujabb kuldest. A cimborad, akivel epp partyzol, nem segitett a farmernek, o nem fogja latni azt az npct. Ez sem jo megoldas, ha belegondolsz, de egyszeruen keptelenseg MMO-ban egyeni donteseket megvalositani.
PVP-ben igen. Ott lesz is Cyrodiilban eleg, ott a dontesek a harcban/NPC-knel/vezetok utasitasi szamitanak majd, de ezek sem veglegesek, hiszen pvprol beszelunk, es ugy lett kialakitva. PVE-ben leolod a varosi kereskedot, es mivel persistant vilagot akarsz, akkor onnantol egy millio ember marad kereskedo nelkul?
De nem a questek adják. :) 1db ilyen questet találtam a redguard women :) Egyébként pont a megölhetetlen npc-k bizonyítják nincs igazad. Volt is egy srác aki beírta anno mi az hogy csak egy válasz van a szövegben és ha nem akarom megölni vagy meg akarom ölni. 1db quest van ahol az kiszemletl áldozat beszédet kezdeményez és elmondja az õ változatát. És igen ezt egy mmoba nem lehet megvalósítani jelenleg.
Na akkor leirom nekem mi a szabadsag mind MMO mind single: Azt csinalhatok amit akarok es oda mehetek ahova akarok. Soloban ezt jelenleg csak a TES nyujtja. MMOban SWG volt az utolso ilyen.
Nyilván megértelek, egyébként az utolsó az a Dragon Age origins volt nem a BG :) Másképp közelítjük meg, sok ilyen ismerõs barát van nekem a conanba mint te :)Azt szoktam mondani messze az az idõ még amit ti vártok ha egyáltalán lesz :) Én beérem az SWTOR-al :)
Skyrimbe arra mesz amerre akarsz, olyan sorrendben csinalod a questeket ahogy akarod: ez a szabadsag egy vilagban. Nincs behatarolva merre menj, mehetsz uton vagy hegyen volgyon at( minimalis az a terulet amin nem tudsz kozlekedni).
Bioware utolso ilyen jateka a BG volt, azota csak linearis jatekokat csinalt. SWTOR: szamomra csalodas volt es pont a tul hangoztatot storystorystory es a donteseidnek kovetkezmenyei lesznek tulzas miat. Mindegy volt hogy light vagy dirk voltal a fo kuldeteseid par kuldetesben tert el. Ugyan az lett mindig a veg. Hidd el tudom 10 db maxos karakterem volt. Ha a kuldetesek aranya fo/mellek 80/20% lett volna akkor azt mondom oke van story, ha light sithkent kitaszitanak vagy verdijat tuznek ki fejemre, vagy atalok jedikhez, vagy akarmi csak ne repa, akkor lett volna hatasa a donteseimnek. TES sorozatban ez meg van, leulheted a buntetes, kifizetheted, vagy leolsz mindenkit, rajtad mulik.
ÉS igen egy mmoba jelenleg ezt iszonyú nehéz megvalósítani. Talán lehetetlen. Az swtor úgy valósította meg hogy a teljes fõ sztori lényeges elemeit solo zónába tette és a karaktereit függetlenítette a multi résztõl részint. Legalábbis én így látom. Semmi ilyet nem várok ezektõl. Meg leszek lepve ha lesz. De nem lehetetlen, bár szerintem másra fókuszálnak. Mindent egyidejûleg nem lehet csúcsra járatni.
Nem errõl beszélek, a játékmenet lineáris, pont mint egy mmo-ba. Az oblivion tökéletesen minden quest egyféle eredményt hozott. A skyrimbe van két-három nagyobb döntési lehetõséged,meg van egy db quest, a Morrowindbe ott voltak a nagy házak meg voltak questek. Szerintem nem egyrõl beszélünk. Nekem a szabadságot az jelenti ha dönteni tudsz helyzetekben.Nem csak a gép által feladott egyetlen válaszra klikkezhetsz, Legalábbis Johika is errõl beszélt meg én is. Egy pen and paper rpg errõl szólt és ez lett volna a cél elérni számítógépes szinten is. Tudom neked a szabadságot a mászkálás jelenti de most nem errõl volt szó.
Ráadásul a TES-be sose volt szabadságod. Talán a morrowindbe volt valamennyi, meg minimálisan van a skyrimba, az oblivionba semmi nem volt.
Na ennek fuss neki megint. Oblivionban a hozzad igazitott monster szint miatt tenyleg azt csinaltal, amit akartal. Morrowindben fix szintek voltak, ott ha rossz iranyba kalandoztal, hamar futnod kellett. Skyrimben szinten jatekosokhoz igazodo szintek vannak, par fix szintu junik monsztaval/boss/npc-vel, igy ott is szabadon csinalhatsz mindent.
Pont a neverwinter topicba beszéltünk errõl milyen lenne ha 3-as Ð&Ð-as szabályrendszerrel jönne, az a helyzet mai mmo-ba szerintem meg se lehet megvalósítani. Pedig mennyire örülnék neki az mmorpg alfája és omegája lenne :) Szóval a gyökerekhez már senki nem megy vissza. Nincs is olyan igény rá ami miatt megérné :)Ráadásul a TES-be sose volt szabadságod. Talán a morrowindbe volt valamennyi, meg minimálisan van a skyrimba, az oblivionba semmi nem volt. Tökéletes alap egy mmo-hoz Igazi szabadság csak a kötött játékmenetes Bioware játékokban van, mármint döntések, consequence szinten. Ezt ahogy lehetett megoldották az SWTOR-ba is. Igazi úttörõ munka szerintem. Semmi ilyet nem várok a TESO-tól :) Ez arról fog szólni amirõl a TES csak multiba :) Talán a questek meg a történet jobb lesz. Magam részérõl biztosra veszem legalábbis mint pve tartalom.
MMO-ban nehezebb megoldani ezeket a dolgokat, voltak ra kiserletek, pl WoWban, de eleg kezdetleges volt. Volt egy probalkozas, Dark and Light neven, ami eleg elvetemult lehetett volna de egyresz rohadt sokaig fejlesztettek, masreszt felkeszen adtak ki. WoW gazdasagi sikerei miatt jo MMO-t csak akkor fogunk kapni ha valaki visszater a gyokerekhez es ugy probal valami ujat hozni. Baldurs Gate ota csak az Elders Skroll sorozat az ami igazi szabadsagot ad. MMO-ban az SWG(Star Wars Galaxi) volt ilyen amig SOE nem akart WoW-ra hasonlitani.
*Egyre készülj fel iszonyúan hosszú, solo játékosként :D Én spec lv30-ra bele is fáradtam, még most se vagyok meg az elsõ lv50-es karimmal(lv45). De ráérek :) Ráadásul ingyenesen kipróbálhatod :)
*Szóval tényleg próbáld ki én is solo játékosként kezdtem hasonlóan éreztem mint te csak 2008-ban más volt az igényszint. Mai szinten azt mondom az SWTOr az ami igazán alkalmas a solo játékosok beszíbvására. És észre se veszed egy nap már multit is élvezni fogod :)