1.a "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" "Ergo nincs valós adat, ami alapján a "gép" emberhez viszonyított jósága megítélhető lenne." Nexus6 önellentmondás++ Nexus6 tett egy megállapítást, de nem tudta az állítását alátámasztó adatokat prezentálni, sőt megkérdőjelezte hogy van-e ilyen.
1.b "kérdés továbbra is az: "Továbbra sem tudsz különbséget tenni a vezetés jogi felelősséget jelentő vonzata, és a dolog technikai háttere között."" Ez eleve nem is kérdés hanem megállapítás, (ennyire ostoba vagy). Amit te állítasz. De OK. Kérem hogy milyen kijelentésem alapján tetted ezt a megállapítást. Nexus6 vádaskodásával indult, de mint kiderült egy alaptalan kinyilatkoztatása volt ez is, ezért hamar el is kullogott. Lol.
1. Minekután pont ezt a kérdést a másik fórumon is sikerrel tisztáztuk. Hogy gyak a saját magad által belinkelt SAE önvezetés/automatizálási szintekre vonatkozó táblázatot sem tudod értelmezni a kijelentésem bizonyított. Köszönöm!
1.a "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" "Ergo nincs valós adat, ami alapján a "gép" emberhez viszonyított jósága megítélhető lenne." Nexus6 önellentmondás++ Nexus6 tett egy megállapítást. Majd miután a fölbe lett döngölve a szokásos menekültűját választotta hogy nem elég jók - még a legjobb elérhető adatok - sem. Akkor mi alapján is tettél megállapítást?
1.b " kérdés továbbra is az: "Továbbra sem tudsz különbséget tenni a vezetés jogi felelősséget jelentő vonzata, és a dolog technikai háttere között."" Ez eleve nem is kérdés hanem megállapítás, (ennyire ostoba vagy). Amit te állítasz. De OK. Kérem hogy milyen kijelentésem alapján tetted ezt a megállapítást.
1. A kérdés továbbra is az: "Továbbra sem tudsz különbséget tenni a vezetés jogi felelősséget jelentő vonzata, és a dolog technikai háttere között." Hiába támadsz vissza, hogy "de neked meg büdös a lábad!" az a fenti kijelentésemre, amit folyamatosan bizonyítottam, nem válasz. Nem tudtad bemutatni, hogy de igen, az önvezetés kérdést mind jogilag, mind technikailag, az általam felvetett kérdések/szempontok szerint is megfelelően értelmezed. Továbbra is várnám ennek alátámasztását és kímélj meg a személyeskedő irreleváns csapongásaidtól.
2.-3 "Kérnélek hogy a #104-ben felvetett érveimre is reagálj! Illetve idézd be abból a linkből, amelyben a számadatok szerepelnek és amiről azt hazudtad, hogy nem adtam meg semmit, hogy hol tévedtem. Köszönöm." "Egy kibaxott magaslabdát kéne leütnöd, tekintve, hogy beismertem a tévedésem. De annyira ráfeszülszt a trollkodásra, hogy erre is képtelen vagy!" XD
Amennyiben nem tudsz a személyeskedésen túllépni, nincs érdemi hozzászólásod, én kiléptem.
1. "az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb" "Ergo nincs valós adat, ami alapján a "gép" emberhez viszonyított jósága megítélhető lenne." Nexus6 önellentmondás++ Nexus6 tett egy megállapítást. Majd miután a fölbe lett döngölve a szokásos menekültűját választotta hogy nem elég jók - még a legjobb elérhető adatok - sem. Akkor mi alapján is tettél megállapítást?
2. "Fejezd be a hazudozást! " Idézd be mit hazudtam! Nexus6 a felkérés ellenére nem tudta beidézni a 'hazudozást'. Tehát megállapítható hogy hamis/valótlan vádat tett. Ergó ő hazudott (további érdemi válasz hiányában a pontot lezártnak tekintem)
3. "amelyben a számadatok szerepelnek" Nexus6 többszöri felszólításra sem tudta beidézni a megállapítása alapjául szolgáló számokat. Így a pontot bukta. (további érdemi válasz hiányában a pontot lezártnak tekintem)
"Úgy tudtam, hogy tegező viszonyban vagyunk. Mi változott!? :O Fel akarsz jelenteni vagy mi!? :O XD"
1. A "gép" a jelenlegi szabályozás, forgalomba helyezett (nem kísérleti) járműveket tekintve soha nem minősül vezetőnek. Az, hogy emiatt hányszor avatkozik be a vezető a "gép" tevékenységébe a balesetek elkerülése érdekében, arról a Teszla nem ad ki rendszeresen összehasonlítható adatot. Ergo nincs valós adat, ami alapján a "gép" emberhez viszonyított jósága megítélhető lenne. A Teszla által kiadott más adatok is a fentiek és más torzító tényezők szerint értelmezhetőek csak.
2.-3 "Kérnélek hogy a #104-ben felvetett érveimre is reagálj! Illetve idézd be abból a linkből, amelyben a számadatok szerepelnek és amiről azt hazudtad, hogy nem adtam meg semmit, hogy hol tévedtem. Köszönöm." "Egy kibaxott magaslabdát kéne leütnöd, tekintve, hogy beismertem a tévedésem. De annyira ráfeszülszt a trollkodásra, hogy erre is képtelen vagy!" XD
1. Nexus6 itt (sikertelenül) próbál elterelődni az összehasonlítás vitaponttól A pont arról szól hogy összehasonlítjuk az ember vezette állapotot(annak jóságát) a gép vezette állapottal. Úgy tűnik itt most Nexus6 (ismét) vitaképtelenné vált.
2. "Fejezd be a hazudozást! " Idézd be mit hazudtam! Nexus6 a felkérés ellenére nem tudta beidézni a 'hazudozást'. Tehát megállapítható hogy hamis/valótlan vádat tett. Ergó ő hazudott.
3. "amelyben a számadatok szerepelnek" Ameddig nem idézed be a számadatokat amikre gondolsz addig hiába mutogatsz a linkedre, az nem egy egzakt referencia. Várom a számokat amik szerinted alátámasztják az állításod. Addig marad ez: Nexus6 ismételten nem tudta számokkal alátámasztani az egyenlőségre vonatkozó állítását. Ezzel megerősítette hogy állítása légből kapott volt, és vitaképtelenné vált.
Úgy tudtam, hogy tegező viszonyban vagyunk. Mi változott!? :O Fel akarsz jelenteni vagy mi!? :O XD
Amúgy nem tudlak követni ebben a személyeskedés hullámodban. Konkrét észrevételed is lenne a cikkel, vagy az állításaimmal kapcsolatban? Meg amúgy most akkor melyik hsz-emre válaszoltál?
Kérnélek hogy a #104-ben felvetett érveimre is reagálj! Illetve idézd be abból a linkből, amelyben a számadatok szerepelnek és amiről azt hazudtad, hogy nem adtam meg semmit, hogy hol tévedtem. Köszönöm. Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.17. 13:30:11
1. Nexus6 itt (sikerltelünl) próbál elerelődni az összehasonlítás vitaponttól A pont arról szól hogy összehasonlítjuk az embee vezette állapotot(annak jóságát) a gép vezette állapottal. Úgy tűnik itt most Nexus6 (ismét) vitaképtelenné vált.
2. "Fejezd be a hazudozást! " Idézd be mit hazudtam! Nexus6 a felkérés ellenére nem tudta beidézni a 'hazudozást'. Tehát megállapítható hogy hamis/valótlan vádat tett. Ergó ő hazudott.
3. Nexus6 ismételten nem tudta számokkal alátámasztani az egyenlőségre vonatkozó állítását. Ezzel megerősítette hogy állítása légből kapott volt, és vitaképtelenné vált.
Továbbra sem tudsz különbséget tenni a vezetés jogi felelősséget jelentő vonzata, és a dolog technikai háttere között. A trükk az, hogy a technika nem mehet, nem mehetne szembe a jogi háttérrel. Lásd pl, hogy a hatóság folyamatosan baxogatja a Teszlát, mert nem elég hatékony annak ellenőrzése, hogy a júzer tényleg a kezét a kormányon tartja, nem alszik, stb. (Lásd hátsóülésen utazókról készült YT videók). Másrészt, van egy rossz hírem, merthogy technikai értelemben vagy 10-15 éve egy Teszla kategóriájú, hagyományos autót sem te vezetsz! Tudod, kormányszervó, négykerék kormányzás, automata parkolás, ESP, kipörgésgátló, elektronikus gáz, tempomat, automatafék stb. Az, hogy a Teszlánál (is) úgy gondolták, hogy az eddig különálló képességeket összekötötik és hozzákapcsolják a góglimapszhoz és aztán ez adja ki Musk szerint az önvezetést. Aztán kiderült, hogy mégsem, a dolog kicsit komplexebb, bonyolultabb. Bármilyen Teszla által kiadott statisztikát a kettőt összevetve, a hátteret látva kéne tudnod értelmezni, csak jelzem.
Azon, hogy mint felvetettem korábban, nem vagy hajlandó elolvasni a részben általad is követelt LINKjeimet, ergo hülyén akarsz meghalni, azzal én nem tudok mit kezdeni. Ha érdemi észrevételed van, azzal kapcsolatban érvelnél, na akkor gyere vissza. Egy kibaxott magaslabdát kéne leütnöd, tekintve, hogy beismertem a tévedésem. De annyira ráfeszülszt a trollkodásra, hogy erre is képtelen vagy!
"Az ember vezet." Mesélj, mégis hogy vezetsz ha nem nyomod a gázt és nem tekered a kormányt? Telepatikusan? A gép vezet, az ember felelős hogy átvegye tőle a vezetést ha a gép ezt kéri vagy ő úgy dönt hogy átveszi az adott helyzetben.
"Vö: #89 második LINK" Kérem idézd be a számokat. Két számot várok. amik kb. egyformák. Megadnád? (amennyiben továbbra sem teszed mag akkor hazudtál)
"LOL. Nem érted, még mindíg!" Tényleg nem érted! Egy állapot van a LVL2 szerint. Az ember vezet. Ennyi. Vezetést támogató rendszerrel, vagy anélkül, de az ember vezet!
Hazudozás, bizonyítás, meg hogy feleslegesen linkelgetek be akármit (mert NEM olvasod) "csakhogy erre nem tudtál szám adaott prezentálni," Vö: #89 második LINK
"Te az embert hasonlítod egy emberrel megegyező képességű automatával."" Megismétlem. Azon megtett kilométereket hasonlítom össze amikor az FSD vezet, azzal amikor az ember. Ez két valós állapot. Tényleg olyan ostoba vagy hogy ennyit nem értesz meg?
"Fejezd be a hazudozást! " Idézd be mit hazudtam!
Tettél egy megállapítást: "ergo az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb!!" Ez kb. az két állapotot aminek a jóságát hasolítgatnánk. Te azt mondod hogy egyenlőségjel, és azt mondom hogy az FSD jósága felé billen a nagyobb relációsjel. Továbbra is várom hogy milyen adatok alapján tetted ki az egyenlőségjelet. Várom a számokat. Írd le szépen ide!
LOL. Nem érted, még mindíg! Te az embert hasonlítod egy emberrel megegyező képességű automatával. Első eset.És nem az embert, egy másik, a képességeit kisegítő, növelő megoldást használó emberrel! Második eset. Te valamiért arról beszélsz, hogy a gép, mennyivel jobb az embernél, első ese, miközben neeeem, ilyen gép nemlétezik, csak a te fejedben!
Ott a cikkben az átlag vezetői statisztika és az FSD használatára vonatkozó összehasonlítás. Ha olvastad volna tudnád hol hibáztam. Nem olvastad, nem hoztad fel, sőt itt azt próbálod bizonygatni, hogy eleve ilyet nem is adtam meg. Fejezd be a hazudozást! De igen, mutattam, a cikkel. Olvasd már el baxki!
Értem nem xarod le a jogi szabályozást, csak nem vagy vele tisztában és nem is érdekel. Megjegyzem, lehetne bármilyen szuper önvezető technológiája a Teslának, ha arra nincs jogi szabályozás, akkor nem használhatja. Ennyi. Vagy ha van szabályozás, akkor azokkal a megkötésekkel, ami abban szerepel. Csak ezért lenne mégiscsak releváns. Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.05.10. 12:57:26
"Még mindíg az embert hasonlítod össze" Igen, erről szól a topic, ezt hasonlítottad össze te is: "ergo az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb!!!" Tehát akkor itt azt állítod hogy az FSD és az ember megegyező biztonsági szintet képvisel, csakhogy erre nem tudtál szám adaott prezentálni, ez a gond. Itt nem a jogi helyezet topic, nem szarom le, csak az a rendszer jósága kapcsán irreleváns, ha a jogi helyzet kapcsán van olyan álíltásom amit vitatnál akkor idézd be, ne csak szélmalmokkal hadakozz ahogy szoktál. Tényelg ennyire birka vagy hogy ennyit nem tudsz felfogni?
"Ez aztán érvelés!" Igen, az egy érv hogy amire mutatsz az irrelváns ebben a kontextusban. Mit nem lehet ezen érteni? Amikor a sarokba szorulsz akkor tipikusan úgy oldod a kogintív disszoanciád hogy látszatválaszokat adsz. Itt is ez történt.
Jelenleg ott tartunk hogy az beidézett adatok alapján a Tesla FSD balesetmentesebben vezet mint az ember. Ezzel szemben Nexus6 semmiféle tény adatot nem tudott felmutatni csak tett egy kijelentést: "hogy az összetettebb környezetben működő FSD kb. pont olyan baleset/táv statisztikát mutat, mint az Autopilot-ot nem használó (tehát többségében nem autópályán közlekedő) Tesla járművek, ergo az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség" Ez így szokás Nexus6 féle megalapozatlan bemondások sorát bővíti. Azzal az önellentmondással megspékelve hogy előadod a szokásos menekülőutad miszerint nem használható a legjobb elérhető adat sem mert nem elég jó, majd erre az adatra hivatkozva tennél megállapítást. Lol.
"jelenlegi jogi környezetben" Nem a jogi környezet a kérdés hanem a rendszer jósága, ugyanis ez alapozza meg a jogi környezetben történő változtatást. Ostoba.
Láthatóan falra hányt borsó az amit írok! Még mindíg nem fogod fel hogy az ember vs gép szemléleted hibás!!!! Egyrészt, lepereg rólad az a TÉNY, hogy a jelenlegi jogi környezetben a Teslát illetően, MINDÍG az ember vezet, ő a felellős, pont. Másrészt amiatt is, hogy a Tesla által ki nem adott mértékben, mind az Autopilótánál, mind az annak városi környezetre történő kiterjesztéseként működő FSD esetében folyamatos, a baleseteket elhárító beavatkozásokra van szükség a vezető részéről, ezért ÉRTELMETLEN a kérdésed, hogy "Azt kell eldönteni hogy eléri/meghaladja-e már egy átlagember baleseti kockázatát az FSD tudása." Merthogy NINCS olyan üzemmódja az Autopilot/FSD-nek, amely full autonóm lenne, ellentétben az emberrel!
Csak jelzem, hogy amit én felvetek az nem az én maszatolásom, hanem a Teslá-é, amikor a beavatkozások mértékét pl beavtkozás/100 km, vagy beavatkozás/6,23 mill km Autopilotnál, NEM ADJA MEG!
Mellesleg majd akkor kérjél a továbbiakban bármilyen plusz forrást, ha egyrészt a saját álláspontod alátámasztása érdekében bármit is megadsz. Másrészt amikor majd az én hívatkozásaimat is elolvasod, MERTHOGY HA ELOLVASTAD VOLNA, AKKOR ÉSZREVETTED VOLNA AZT AZ ORDAS HIBÁT AMIT ELKÖVETTEM. Azonban tekintve, hogy ezt minden rosszándékod és trollkodásod ellenére sem vetettetted fel, nyilvánvaló, hogy egyszerűen nem olvasod azt amit belinkelek!
Es a raketai is allandoan felrobbannak, igazi luzer.
"Összegezve: valójában, a koncepcióddal szemben, pont a beavatkozások miatt nem tudjuk," Ez a szokásos Nexus6 menekülő taktika: "nem tudjuk". Akkor ha nem tudod, akkor ugye azt sem tudod kijelenteni hogy nem jobb mint az ember. Ugye?
"hogy az összetettebb környezetben működő FSD kb. pont olyan baleset/táv statisztikát mutat, mint az Autopilot-ot nem használó (tehát többségében nem autópályán közlekedő) Tesla járművek 1. Kérem azt ezt alátámasztó számokat! 2. Ezzel akkor megállapítottad hogy pont megegyező a jósága az FSD-nek mint az ember vezette Tesla-nak?
Értem hogy próbálod az FSD(L3)-t és az autopilot(L2)-ot összemosni, de most az L3 szintről beszélünk, ezzel csak azt prezentálod hogy próbálsz megint a múltbéli adatokba menekülni egy fejlődő technológia kapcsán. (tipikus Nexus6 megoldás ez is) Azt kell eldönteni hogy eléri/meghaladja-e már egy átlagember baleseti kockázatát az FSD tudása.
Még mindíg összevissza beszélsz! Az egyik bekezdésben korrekt módon megfogalmazod azt, hogy mi is az Autopilot használata, amit a következőben már elcsúsztatsz. Azt kell mondanom, hogy a szemléleted hibás, a fenti pont ezt mutatja. Szal mégegyszer: Mindíg a sofőr vezet, ő a felelős. Pont. A jog ennyit tud. Mindeközben a 3-as szintű kocsiknál igazából 3 fajta feladatkör is lehetséges, amit az ember elláthat. Sajnos a jog itt véleményem szerint, el van maradva, hiszen legalább 3 esetet kéne megkülönböztetni, eltérő emberre vetített felelősséggel. Az ember gyakorlatilag lehet: -Vezető, sofőr teljes kontrollal és felelősséggel a jármű fölött. -Irányító -a jelenlegi előírások szerint állandóan készen arra, hogy akár átvegye a vezetést, közben instruálva, nem közvetlenül beavatkozva, pl az útvonalat kiválasztva irányítva az Autopilot-ot. (Itt szükségszerű lenne már hogy a jogban megjelenjen a sofőr korlátozott felelőssége). - Felügyelő, supervisor, amikor az Autopilot akár hosszabb, rövidebb szakaszokra korlátozott autonómiát kap (kvázi 4. szint), de az autón tartózkodó személy, (vagy akár külső technikai személyzet) fel van jogosítva pl baleset elhárítás, életvédelem, vagy csak kényelmi/célszerűségi okok érdekében a beavatkozásra. Ugyanakkor a felelősségének szükségszerűen itt is még korlátozottabnak lell lennie, hiszen a vezetés átvétele jelentős időt vesz igénybe, ami esetleg már nem elegendő a baleset elhárítására. Azt, hogy konfliktusok esetén átlag hány km-enként kell beavatkozni a jármű önvezetésébe, azt nem tudjuk, miközben egyetlen beavatkozás is akrámilyen hosszú úton, alapjaiban kérdőjelezi meg a gépjermű gyakorlati autonómiájának szintjét! Összegezve: valójában, a koncepcióddal szemben, pont a beavatkozások miatt nem tudjuk, hogy a "gép" amíg "önállóan" vezet, mennyivel jobb/biztonságosab mint az egység sugarú sofőr, így a kérdés a jelenlegi viszonyok között eleve értelmetlen, tekintve hogy a biztonság, a baleset elhárítása érdekében pont, a szerinted alacsonyabb képességű, emberi sofőrnek kell/kötelező (jogilag és technikailag) beavatkoznia, hogy kisegítenie a "gépet"!!!!
Gondolom abból a statisztikából tudsz te is következtetéseket levonni, amiket a Tesla közzétesz. Ezek pedig az Autopilotára önmagában vonatkoznak évekre visszamenőleg, és annak FSD kiterjesztésére csak mninimális info áll rendelkezésre! Tesla Safety Report A több évre visszamenő statisztika a teljes US személygépjármű forgalmat és elszenvedett balesetet hasonlítja a Tesla autók/Autopilot használatának ugyan ilyen jellemzőihez. Tekintve, hogy többek között mert pl a Tesla járművei az átlagtól messze jobban felszereltek, és a legöregebbek is kb 1 évvel fiatalabbak, mint az US átlagjármű életkora, ezért mint azt korábban jeleztem, a statisztikák a felsorolt tények következtében torzítottak. Ez az ok, ami eleve jelentősen javítja általában a tesla járművek baleseti statisztikáját, lásd a diagramok. Az ehhez képest még jobb Autopilot használati statisztika pedig szimplám magyarázható azzal, hogy az Autopilot működése korlátozódik az átlaghoz képest eleve jobb statisztikákat mutató útszakaszokra, ahol az emberi sofőr az Autopilot használata nélkül is jobb statisztikai eredményt mutat az átlagnál, és ez hozzáadódik a Tesla gépjármű, amúgy is az átlag fölötti statisztikájához.
Tekintve, hogy az FSD jelenleg csak béta verzióban létezik, ami tesztelés, fejlesztés alatt áll, (ami jelentős jogi kérdéseket vet fel) és ennek szélesebb közönség alatti tesztelése is kb 1 éve zajlik, így az FSD-re vonatkozó adatok korlátozottak és nem egységesek, verziók szerint jelentősen eltérőek lehetnek, változékonyak a jövőben még alakulhatnak. Minden esetre:
As per Tesla’s Vehicle Safety Report for Q3 2022, the company reported one crash for every 6.26 million miles driven in which drivers were using Autopilot. Teslas operating with FSD Beta seem to be safer than cars not using Autopilot, however, as such vehicles recorded one crash for every 1.71 million miles driven.
Az 1,7 millió mérföld/baleset még mindíg jobb (kb 3X), mint a normál átlag baleseti statisztika. Azonban a cikkben feltárt ellentmondás, hogy miközben az FSD fejlettebb, biztonságosabbnak tűnik, ugyanakkor a normál Autopilot-ot használú sofőr 6,23 millió mérföldenként balesetezik pont az általam fentebb felvetettekkel magyarázható. Miközben a sztenderd Autopilot főleg az autópályán segíti a sofőrt, az FSD már városi forgalomban is műödik, ahol azonban neki is magasabb a baleseti statisztikája. Ez mutatja annak elsődlegességét, amit írtam, hogy a statisztikát alapvetően befolyásolja, hogy milyen útszakaszra is vonatkozik, tekintve, hogy az összetettebb környezetben működő FSD kb. pont olyan baleset/táv statisztikát mutat, mint az Autopilot-ot nem használó (tehát többségében nem autópályán közlekedő) Tesla járművek, ergo az ember és az FSD-t használó Tesla között NINCS szignifikáns különbség, az NEM biztonságosabb!!! Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.04.17. 11:31:37
"mert NINCS ilyen összevethető helyzet," De van. A. ember B. ember+vezetéstámogató rendszer miközben a vezetéstámogató rendszer aktív
Ezen két állapot baleseti statisztikáját hasonlítom össze (nem csak én, mások is). Az hogy milyen tényezők torzítják +- irányban a statisztikát az egy másik kérdés. Pl. jelentősen rontja az FSD mód számának jóságát hogy ide van könyvelve az is amikor a másik emberi autós(akinek láthatóan pocsék a baleseti statisztikája) hibázik és ütközik épp egy Tesla-val. Az ideális az lenne ha csak Teslák vs. csak emberek számait hasonlítanánk össze.
"Ez jellemzően jelenleg autópályát jelent," Téves állítás, és innen bukik az egész okfejtésed. Kérem az állításod alapjául szolgáló forrást (FSD)! Utoljára szerkesztette: defiant9, 2023.04.14. 21:15:41
"Megtesz egy jármű 1000(x) mérföldet. A esetben egy ember irányítja, B esetben egy gép." Azért értelmetlen, sőt értelmezhetetlen az összevetés, mert NINCS ilyen összevethető helyzet, hogy "ember vs. Tesla", egyszerűen pongyolán fogalmazol! Ami van (jogilag és technikailag): A. ember vs. B. (ember+vezetéstámogató rendszer). A kettő, az általad és általam megfogalmazott helyzet azért lásd be, hogy nem ugyanaz! Ez a vezetéstámogató funkció amiről beszélünk, mint azt már írtam, gyak egy luxuskategóriában megjelenő feláras, kényelmi szolgáltatás, amire NINCS általános műszaki/technikai követelményeket tartalmazó közlekedési hatósági előírás. Jogilag pedig a 3. szintig mindíg az ember vezet (kéz a kormányon!)!
Aztán az, hogy a torzított (vezetéstámogató rendszer alkalmazásával, illetve anélküli adatokat összevető) statisztikákból te megállapítani véled, hogy majd amikor majd lesz, mert jelenleg csak nyomokban, kísérleti szinten van 4/5 szintű valódi önvezető rendszer, akkor az milyen biztonsági jellemzőket, baleseti statisztikát fog produkálni, az a jogi szabályozatlanság, és a megoldatlan technikai/műszaki/számítástechnikai problémákra tekintettel, merőben fikcionális!!!
Máshol kifejtettem, hogy melyek a Tesla önvezető rendszerének baleseti statisztikáit torzító tényezők: - A Tesla luxus kategórát, tulajdonosi réteget képvisel, amely önmagában jobb baleseti statisztikát mutat mint az iszonyatos műszaki álapotú Ford pickuppal közlekedő utolsó redneck tahót is magába foglaló, a teljes népességre vonatkozó. - A futott balesetre vonatkozó km-ek a Tesla esetében csak azokat a helyzeteket tartalmazzák ahol egyáltalán az Autopilot működőképes, be van kapcsolva. Ez jellemzően jelenleg autópályát jelent, ahol eleve, a tisztán emberi vezetővel IS jobb a km-re vetített baleseti statisztika, mint az összes, a beláthatatlan túlzsúfolt városi útszakaszokat is tartalmazó baleseti statisztikákat is magába foglalók. Ahol azonban csak az autópályás közlekedés adatait hasonlítjuk össze a működő Autopilottal támogatott és a tisztán emberi sofőr baleseti statisztikáját illetően ott NINCS szignifikáns különbség! - Nem ismert egzakt szinten, hogy hányszor és milyen súlyos, akár emberéletet követelő helyzetekben adja vissza a vezetést a sofőrnek az Autopilot. Ezekből így nem lesz baleset, pedig az ember nélkül, tisztán az AI képességére hagyatkozva LENNE, ez nem jelenik meg a balesetek, gyak incidensek között! Vesd össze pl a repülést, vagy a nukleáris technikát, ahol az incidensek ugyan olyan súlyos kivizsgálást, elbírálást, jogkövetkezményt jelenthetnek, mint a konkrét balesetek, még akár akkor is, ha az előbbiek anyagi kárral, emberélet veszteséggel nem is járnak!!!
A fentiek miatt a megállapításaid, sőt a megfogalmazott kérdéseid is eleve értelmetlenek! Fogalmazz kevésbé pongyalán, ha megkérhetlek! Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.04.14. 10:48:32
"így értelmetlen az a kérdés hogy Tesla vs. ember!!!!" Miért az? Megtesz egy jármű 1000(x) mérföldet. A esetben egy ember irányítja, B esetben egy gép. Miért ne lehetne összehasonlítani hogy a két állapot közül melyikben történik nagyobb valószínűséggel baleset?
"mégha ez a rendszer továbbra is csak egy vezetéstámogató és NEM egy fejlet önvezető rendszer!!!" És? Miért ne hasonlíthatnám össze egy a terminológiáddal élve "nem fejlett" önvezető rendszer teljesítményét egy nem fejlett átlagemberével? A kimenetetek/eredmény jóságát hasonlítom össze. Olyan ez kb. mintha a programozó által írt kód jóságát hasonlítanám össze a chatGPT-ével. Igen az egyik nem gondolkodó ember, de attól még a végeredmény összevethető. Az hogy minek hívod a 'chatGPT'-t, Full Self Driving-nek vagy Automated Driving System-nek, vagy SAE Level 3 driving automation-nak az az összehasonlítás szempontjából lényegtelen, itt most konkrétan a Tesla FSD módja kapcsán vannak értékelendő adataink.
Ismétlem a #83-ban tett kijelentésemnek megfelelően: : Mivel az Autopilot és annak fejlesztett funkcióit tartalmazó FSD csomag csak egy vezetéstámogató rendszer a TESLA SZERINT IS, így értelmetlen az a kérdés hogy Tesla vs. ember!!!!
"így értelmetlen az a kérdés" Ezért nem is ezt a megállapítást teszik meg hanem ezt:...
vesd össze:
A Tesla FSD módban a második kategóriába tartozik, egyébként az elsőbe. Az emberek meg ugyanúgy róják a mérföldeket mint ezek a járművek, csak ez idő alatt szignifikánsan több balesetet okoznak a megtett távolságra vetítve.
Nem az a kérdés hogy az FSD is csinál balesetet(csinál), hanem az hogy ennek mennyisége hogy aránylik az emberi sofőrökéhez.
Tehát te továbbra is úgy teszed fel a kérdést (értelmetlenül és gyak értelmezhetetlenül) hogy Autopilot vs ember, mégha ez a rendszer továbbra is csak egy vezetéstámogató és NEM egy fejlet önvezető rendszer!!!
"így értelmetlen az a kérdés" Ezért nem is ezt a megállapítást teszik meg hanem ezt: The following are NHTSA’s findings on ADAS crashes: In the 10-month period, cars with advanced driver-assist systems were involved in 392 collisions. These are the NHTSA’s findings on ADS-involved crashes: In the 10-month period, cars with automated driving systems were involved in 130 collisions.
A Tesla FSD módban a második kategóriába tartozik, egyébként az elsőbe. Az emberek meg ugyanúgy róják a mérföldeket mint ezek a járművek, csak ez idő alatt szignifikánsan több balesetet okoznak a megtett távolságra vetítve.
Az Autopilot egy korszerű vezetéstámogató rendszer, amely növeli a biztonságot és kényelmesebbé teszi a vezetést. Megfelelően használva az Autopilot csökkenti a vezető terhelését.
Az Autopilot minden új Tesla alapfelszereltségének része. Azon tulajdonosok, akik Autopilot nélkül vették át autóikat, két Autopilot-csomagot vásárolhatnak meg, attól függően, hogy az autót mikor gyártották: ezek az Enhanced Autopilot és Teljes önvezető képesség.
A jelenleg engedélyezett Autopilot, Enhanced Autopilot és Teljes önvezetés funkciók aktív vezetői felügyeletet igényelnek, és nem teszik önállóvá a járművet.
Kérjük, hogy az Autopilot használatbavétele előtt olvassa el a használati útmutatót, amelyben nemcsak útmutatást, hanem további biztonsági tudnivalókat is talál. Az Autopilot használata közben a vezető felelőssége, hogy éber maradjon, kezei állandóan a kormányon legyenek és mindig az ellenőrzése alatt tartsa az autót.
Továbbra is figyelnem kell az Autopilot használata közben? Igen. Az Autopilot olyan aktív vezetéstámogató rendszer, amelyet csak teljes figyelmet tanúsító vezető használhat. Nem teszi a Teslát önvezetővé, és nem lesz tőle autonóm az autó.
Tekintve, hogy az Autopilot és annak fejlesztett funkcióit tartalmazó FSD csomag csak egy vezetéstámogató rendszer a TESLA SZERINT IS, így értelmetlen az a kérdés, amely Autopilot funkcióinak egy csoportját képező FSD-t ot mint feltételezett, bár a nevében megtévesztően szereplő "Teljes önvezető képesség" és az emberi vezetési képesség összevetésére vonatkozik. Ismétlem: Az Autopilot NEM használható sem jogilag, sem gyakorlatilag emberi felügyelet nélkül. Az Autopilot, és az FSD elnevezés vásárlót megtévesztő voltára az amcsi közlekedési hatóság is felhívta a Tesla figyelmét, tudomásom szerint ezzel kapcsolatban több országban is jogi eljárás indult a Tesla ellen!
"Ebből egyetlen koccanásos parkolást sem láttam" OK. Nem láttad tehát nem létezik.
"linkelt 1 órás videón" Tehát láttad, akkor létezik.
"Milyen kérdésedre kéne válaszolni így hallod-e...?" Amit feltettem.
Több ezer órát tekertem az utakon és utasként kocsiban. Ebből egyetlen koccanásos parkolást sem láttam és közúti balesetet is kettőt élőben, mindkétszer szándékos szabályszegés volt benne a ludas az okozó részéről.
A linkelt 1 órás videón a Tesla majdnem megölt egy bringást és megszámolhatatlan helyen volt, ahol feltette a kezét halál egyszerű helyeken.
Milyen kérdésedre kéne válaszolni így hallod-e...?
"Felteszem újra a kérdés." Tehát nem tudtál válaszolni, csak visszakérdezni.
"A kérdés azt te nagyon te, hogy átlagosan kiválasztva 1000 sofőrt hány órát kéne felvenni, hogy annyi bénázás legyen rajta, mint EGYETLEN teslás videón.."
Erről nincs információ. Arról van hogyha balesetet szeretnél látni(amilyen a kerékpáros gázolást) akkor a Teslából 7,4x annyit kell felvenni mint egy átlagos sofőr esetén. A klasszikus bénázásból, pl. parkolás, az emberek vélhetően sokkal gyengébbek, több koccanást csinálnak, szimplán azért mert nem látnak 360 fokban és nem tudják forgatni a térbeli helyzetüket. Ebben a Tesla SW-e vélhetően nagyon erős, úgy gondolom az emberek nagyságrenddel 'bénábbak', de erre vonatkozó statisztika nem ismert, az csak a nagyobb balesetekről van, de igazándiból ez ami releváns.
Felteszem újra a kérdés. Egy tesla tulaj EGYETEN összevágott videójában látható egy majdnem gázolás és egy rakás bénázás, ahol a tesla nem tud mit csinálni.
A kérdés azt te nagyon te, hogy átlagosan kiválasztva 1000 sofőrt hány órát kéne felvenni, hogy annyi bénázás legyen rajta, mint EGYETLEN teslás videón...
"Lehet, hogy gyorsabban parkol, csak közben elüt egy bringást..." Ez szerinted válasz a kérdésemre? Felteszem újra: Tehát ha mutatok 1000 videót amiben az látszik hogy az emberek egy szimpla parkolást sem tudnak végrehajtani csak bénáznak akkor az azt jelenti hogy jobb az FSD, ugye?
Hát itt van kérem az eb elhantolva! "A linkelt videodban, ahogy irtam, egy régi béta softver volt, és egy olyan rendszert használtak amiről senki nem állitja, hogy level 4-5-ös szintu teljesen autonom vezetést biztositana, ergo, a vezetőnek mindig felügyelnie kel a folyamatot készen arra hogy beavatkozzon. ÉS egy ilyen félkész rendszer mégis képes volt az általad linkelt videoban az idő 80%ban teljesen autonom modon vezetni a maradékban kellett beavatkozni."
Pontosan! Döntsük el, hogy miről beszélünk!? 4-5 szintű önvezetésről? Mert akkor a gép vezet! Vagy max 3-as szintűről, mert addig a szintig valójában MINDÍG az ember vezet, és ezért gyak értelmetlen arről beszélni, hogy a GÉP, mennyivel biztonságosabb. Semennyivel, mert nem az ő felelőssége, és nem tudjuk, hogy hányszor avatkozott be a sofőr. Arról nem is beszélve, hogy soxor fárasztóbb, és eleve alacsonyabb szintű felügyeletet jelent, ha nem te vagy a folyamatos beavatkozó, vezető, hanem csak időnként ránézel a rendszerre. Uagyanis egy baleset kialakulásához 3-4 másodperc elég, vagy még kevesebb idő, ebbe pedig nem fér bele pl. a videózás/csetelés, lásd az ominózus Uber balesetet. (És zárójelben ismételten megjegyezném, hogy ez továbbra is egy kényelmi luxus/feláras, és nem általánosan bevezetndő kötelező biztonsági rendszer/funkció)
Az, hogy egy 3-as szintű önvezető rendszer valaha is alkalmas lesz arra, hogy 4-5 szintű besorolást kapjon, tekintve, hogy az már minőségi, és alapvetően más jogi kategória/helyzet, igencsak kétséges! Amely kérdést ráadásul az itteni bevált szájkarate módszerével nem fogunk tudni eldönteni!
Összegezve: Tök mindegy, hogy a sofőrnek 1-vagy 50, vagy 500 km-enként kell beavatkoznia, mert az a rendszer definíciójából következően nem alkalmas 4-5 szintű önvezetésre! Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.04.04. 11:19:37
"Ott a videó. Egyetlen autózás alatt elképesztő miket bénázik a rendszer." Tehát ha mutatok 1000 videót amiben az látszik hogy az emberek egy szimpla parkolást sem tudnak végrehajtani csak bénáznak akkor az azt jelenti hogy jobb az FSD, ugye?
jó lenne ha a stilusodon változtatnál, mert nem vagy te akkkora valaki, hogy bárkivel lekezelöen és ugy beszélj mintha te bárkinél jobb lennél.
De egyre szánalmasabb a vergődésed amivel, probálod menteni a helyzetet,de csak egyre mélyebbre sullyedsz. ÉS még mindig nem láttunk semmi konkrét érvet vagy bármit ami a te oldalad bizonyitaná.
A linkelt videodban, ahogy irtam, egy régi béta softver volt, és egy olyan rendszert használtak amiről senki nem állitja, hogy level 4-5-ös szintu teljesen autonom vezetést biztositana, ergo, a vezetőnek mindig felügyelnie kel a folyamatot készen arra hogy beavatkozzon. ÉS egy ilyen félkész rendszer mégis képes volt az általad linkelt videoban az idő 80%ban teljesen autonom modon vezetni a maradékban kellett beavatkozni.
De még mindig várom az érvelést ,hogy mutss egy másik rendszert ami legalább ugyan igy tudja sorozatgyártott autoval.
ÉS nem tudom, hogy hogy milyen valós összehasonlitás az ,hogy az édesapád 29évig balesetmentesen vezetett? Ha jol láttam a linkelt videodban sem történt sem koccanás sem baleset sem. És gondolom az édesapád se a Kresz megtestesult istensége aki a 29év alatt egyetlen egyszer sem taposott a fékbe hajtott át sága vagy piros jelzésen vagy nem volt olyan helyzetbe ahol elmormogott egy káromkodást, hogy meguszta a balesetet ugye? Mert akkor ő is ugyan azon a szinten van mint ez a tesla akinél vannak ilyen hibák amik beavatkozást igényelnek.
ÉS a cikk cime még mindig az önvezetésrol szól. Az hogy te mit halucinálsz még bele arról nem tehetünk. Elon Musk miatt fuccsolt be a Tesla önvezetése
Másképpen megfogalmazva, ha bizonságosabb lenne az embernél, akkor SEMENNYI vágással nem tudta egyetlen ember összegozni ennyi bénázást.
Apám 29 évig vezetett és egyetlen koccanása sem volt. Ez hány óra vezetés is lehetett? A linkelt 1 órás videón olyan mennyiségű eset van, hogy nem tudja az ember, hogy sírjon vagy nevessen.
És itt nevetségesen egyszer környezet volt. A csepeli hídfelújításnál levő összevissza aszfaltfestésen sanszosan az egész fejreáll.
akkor hadd foglaljam össze az érvelésed: láttál egy éves videot egy 160k-s feliratkozos YT-tól ami ki tudja hányszor volt megvágva és egy Béta (értsd, nem kész tesztelés alatt állo) szoftverrel mentek a kocsival és "majdnem" (én is majdnem nyertem a lotton csak fel kellett volna addni) vészhelyzet alakult ki a rutintalan sofor drámai reakcioja szerint , hogy legyen nézettség. Mert amugy több 1000x fordul elo ilyen eset nem önvezető autoknál is, hogy ilyen közel megy el egy biciklis vagy egy gyalogos mellett, de az nem probléma, de ha az önvezető auto csinálja és még pittyeg is hozzá, ergo látja és érzékeli az már baj. ÉS általában a YT-ra mindig csak a gond probléma szokott felkerólni, az nem érdekes nem hozza a likot és a feliratkozot, hogy tök simán végigmegy valaki önvezetéssel. DE attól még több millio km és több millio kocsi teszi meg nap mint nap hiba vagy kisebb beavatkozások árán.
ÉS a szokásos , itt az önvezetásrol volt szó a cikkben és arrol is ment a társalgás, de mivel ahhoz nem tudsz hozzászolni , behozol egy teljesen nem idevalo témát ( hyperloop)
ÉS hogy tetézzők, hogy menynire nincs fogalmad hozzá itt van amit irtál : "Az hagyján, de Európa egyes részein a net lefedés a semmi közepén 0. Ergo miféle térkép alapján akar majd menni a kocsi, ha online kapcsolata sincs? A telefonom az M5 lefelé autózva rendszeresen leesik 4G-ről. És Mo egy sík, sűrűn lakott ország. Na, akkor lehet próbálkozni az Alpok, Kárpátok és más vicces helyeken, hogy majd frissítik neki a térképet. Mert simán van olyan, hogy amikor elindulsz, akkor még nincs lezárás vagy éppen zajló munka, de amikor meg odaérsz, akkor van."
Képzeld vannak és voltak olyan autok már a tesla elött is amibe nem hogy wifi ,de netkapcsolat sem volt kiépitve és a gyárilag rátelepitett térkép alapján a mai napig terveznek utvonalat, mivel az online rendszer és a GPS térké az két külön dolog, nem a térkép alapján navigál a kocsi. A GPS meghatározza a helyzetét és az offline térképen oda teszi a kis ikont és a szoftver a beállitott cimek alapján tervez egy utvonaltat. ha nincs a térképen az az ut akkor eleve nem tervezi arra az utat ergo nem lesz belöle probléma. Érdekes én keresztül kasul jártam kocsival az alpokat és egész europát ugy hogy nem volt se mobilnet se online kapcsolat a kocsiba mégis oda vitt a GPS a cimre mindig.
Az önvezető képesség nem egy elemből áll.
DE még mindig nem találtunk tőled olyan érvet vagy videot, ami azt mutatja be , hogy egy audi ,VW, BMW ugyan igy vagy jobban megy magátol ilyen városi környezetben. Vagy mutass még egy olyan autogyártót akinek a 2012es kiadásu kocsija még mindig kap naprakész frissitést online ingyen .
Mint irtam lehet, hogy vannak ennél jobb rendszerek, de azok tesztpályán és laborokba müködnek és nem kint bárki álltal megvásárolható sorozatban gyártott autoval. Ja és honnan veszed a tulárazott szart? megint kiragadtad a csucs verzio árát mert valahol belebotlottál, de azt már nem nézted, hoyg egy model 3 kb 20 misi alatt tudja már ezt a szintet ,de egy BMW vagy audi ennél drágábban se éri el ezt .
Szóval látható ,hogy ki a hülye , elárulom , hogy nem én, mert most is több konkrétumot irtam mint te a személyeskedő HSzeidben.
"Én nem állítottam semmit. " Aham, akkor ez mi volt: "Ez alapján az jön le, hogy a full primkó autópályás környéken kívül a cucc életveszélyes a környezetére." Ez egy vegytiszta megállapítás, csakhogy 1db cherry picking-el kiválasztott valami alapján. Nem az a kérdés hogy az FSD is csinál balesetet(csinál), hanem az hogy ennek mennyisége hogy aránylik az emberi sofőrökéhez. Erről tudnál valami videót betenni? Vagy az OK ha beteszek 1000 videót ahol az emberek sorban összetörik az autóikat? Az bizonyítja neked hogy jobb az FSD?
Én nem állítottam semmit. At viszont tudom, hogy egyetlen ispse, egyetlen videójában több totálisan benézett esetet rakott fel. Amikor egy ember soktízezer vagy százezer óra alatt sem csinálni azt, hogy átmegy egy bójasoron és ráhúzza a kormányt a bringára. Na, egyetlen Tesla előadta ezt tizenix óra alatt.
Bocs, de itt az állítás és realitás nem ré össze. Megnézeted egyetlen óra alatt mit bénázik össze a rendszer. Majdnem kinyír egy bringást is. Ez a "way better", mint előző változat. Éljen.
"Ez alapján az jön le, hogy a full primkó autópályás környéken kívül a cucc életveszélyes a környezetére." A baleseti statisztikák mégsem arról szólnak hogy csak az autópályás szakaszokat vennék figyelembe, tehát ha ezt állítod akkor valótlanságot állítasz amit egy cherry picking érvelési hibával próbálasz alátámasztani.
@Tesla márc. 1. As per the company, a Tesla with FSD Beta engaged experienced an airbag-deployed crash about every 3.2 million miles in the last 12 months. This makes the system about five times safer than the most recently available US average of 600,000 miles per police-reported crash. It should be noted that FSD Beta specifically works for inner-city streets, which involve tons of edge cases and unpredictable driving behaviors from other vehicles. Ha más _adatid_ vannak amik más végeredményt adnak akkor nyugodtad beteheted ide a végeredményt meg az adatokat is.
ugy látom megint bannoltatni akarod magad, mert csak személyeskedni és trollkodni tudsz ,de értelmes kulturált társalgásra képtelen.
Ebbol látszik, hogy semmi infod nincs semmirol, mert ha lenne akkor hozzátudnál szolni, de csak ugyan azt a dolgokat szajkozod amit évekkel ezelött valahol hallottál ,de arra , hogy naprakészen utána olvass esetleg meg is értsd az összefuggéseket már képtelen .
Propagálja ez az idióta az alagutas kocsi rendszerét. A 100 éves kKsföldatti hülyére pofozza. A Cold Thruster-es kocsi dumája is fizikai képtelenség volt. Hyperloop? Nem is az ő ötlete és okkal nem csinált olyat senki. 10 év alatt semmit sem tudtak megmutatni basic szinten sem, hogy hogyna működne.
Most te itt mire vársz? Hogy mit csinálnak jobbat mint a Tesla szaros túlárazott kocsija? Igen, csinálnak. De mondom, én is szeretnék olyan céget vezetni, aminek hívei és nem fogyasztóai vannak. Mert az előbbieknek semmit nem kell megmagyarázni...
Nem szamit hogy aktualisan hogy all az önvezetés, mert a trendekbol az latszik, hogy csak ido kerdese es 100 %-ban megvalosul. Folleg erzelmi alapu ellenkezest latok, mint 10-15 eve az elektromos autokkal szemben. Akkor is jottek a hulye kifogasok amire a valosag azota mind teljesen racafolt. Ha hozzaszamoljuk a mostani mesterseges inteligencia oruletet, akkor nem lehet ketseges, hogy 3-5 even belul elkeszul a teljes erteku onvezetes. Mikozben nem kell hozza MI, elegendo szamu es fajta erzekelovel sima logikai alapon, megoldhato. Persze ha lidar nelkul, csak kepek alapjan akarjak, akkor lehet hogy kell hozza. Nem lepodnek meg, ha paran mar jelenleg is azon ugykodnenek, hogy a chatGPT-t megtanitsak vezetni.
Még mindig várom a konkrétumokat: DE semmi konkrétumot vagy ellenpéldát vagy esetleg olyat ami jobban csinálja az adott dolgot nem tudnak felmutatni, csak azoknak a posztjaiban és véleményeiben keresnek belekötni valot és ellentmondást akik támogatják vagy látják a lehetőségeket benne a jövöre nézve"
Te figyu, amikor egy space channel is beszopja a cold thruster hülyeséget, hogy majd az lesz szutyok kocsiján és tapsol ennek, hogy milyen cool, akkor mit kéne mondani?
Vagy a 130+ éve létező metró és földalatti mellett az alagutas hülyeségét szopják fel?
Milyen hasonló technológiáról beszélsz, te nagyon te? Egy rakás cég gyárt már használható villanyautót értelmezhető áron és hatótávval.
ha jol gondolom akkor te lennél a jó mérnők, aki egyetlen egy videobol egy süfür rövid tapasztalataiból levonod a következtetést? És azok lennének a müszaki analfabéták akik több tiz éven keresztül dolgoznak Musknak megoldani a problémákat,mert benyalták Musk faszságát? ÉS gondolom az összes autogyártó cég is, aki késöbb szintén elkezte utánozni fejleszteni a hasonlo megoldásait? Öket is sikerült jól behuznia a csübe, de téged nem lehet megvezetni te egyedul mindenkit megtéritesz a neten.
Viszont még mindig csak a hosszászolókat és a hozzászolások tartalmába kötsz bele, de még egyetlen épkézláb érvet infot példát nem láttunk töled ami bemutatná, hogy melyik cég az amelyik jobb vagy hasonlo szintu technologiát fejleszt és megfelel a te kivánalmaidnak.
Én nem azt állitom, hogy nem lehet jobb technologia amit most a tesla csinál, de mutas még egy olyan autogyártót ami 10 éven keresztül évi millios nagyságrendben adja el az autoját és folyamatosan fejleszti még a 10 évvel ezelötti modellt is? és nem csak egy laborban vagy kis példányszámban egy tesztpályán tudja jobban a dolgokat hanem bárki halando számára megvehető terméket árul.
Figyum, a jó mérnök arról ismerszik meg, hogy a faszságot kiszűri. A gyök2 user meg arról, hogy műszaki és természetudományos analfabéta. Remekül megél ma ebből sok tolvaj cég. Csak nézd végig Thuderf00t csatornáján hány faszságot támogattak milliókkal is akár userek.
Ha lehet a felsorolásbol akkor ne felejtsd ki azokat a multbéli faszság innováciokat /ütleteket sem amik oda vezettek , hogy most ugy tudsz közlekedni földön vizen levegőben és az ürben is és ilyen magabiztossággal tudod kijelenteni valamiről ország világnak, hogy faszság az amit más kitalált. Ugy mint a da vinci ejtőernyője vagy helikoptere , esetleg azt a kinait aki tuzijátékrakétákat tett egy székre ,hogy fellöje magát az űrbe vagy aki ágyubol kilöve akart embert küldeni a holdra.
Mindegyik ugyan olyan faszság számodra mert csak egy dologra koncentrálsz és nem vagy képes elvonatkoztatni elgondolni a jövöbeni hatásait . arról nem is beszélve, hogy a tesla "faszságait " most mint a véres kardot körbeviszik , de majd amikor egy másik cég learatja ezeknek a babérait, ugy, hogy a tesla kitaposta hozzá az utat és megmutatta, hogy mik azok a problémák és hibák amiket a másik cégnek már nem kell megoldani ,mert a tesla már megtette.
"miért tud az emberi agy, töredék infó alapján (no GPS, no térkép, no 8 kamera, esetleg lidar, meg mindenfajta szenzor, tökre lekorlátozott látótér stb.) akár már KRESZ + 30 órás autóvezető tanfolyam után akár jobb és gyorsabb, nem korlátozott döntéseket hozni, mint egy Tesla? Hogy van ez?" Miért tud az emberi agy 30 órás vagy 50 év vezetés után is olyan banális hibákat véteni amik emberéletbe kerülnek. Hogy van ez?
"Kicsit tyúk vagy a tojás kérdés, mert a statisztika kinyeréséhez eleve engedélyezni kell majd a közlekedési hatóságnak a rendszert!" Na csak beláttad hogy a 100Hsz-en keresztült tolt csak zárt pályára engedjük őket agymenésed mekkora nonszensz. Ahogy a tanuló vezetőt is kiengedik közútra ha egy alap rutinja már megvan.
"A szinte tisztán autópályás statisztikát vetik össze a vegyes emberi használattal" Vegytiszta Nexus6 hazugság++
"A Tesla 1-2 évve " Tehát nem tudsz jelen helyzetben élő példát mondani, próbálsz egy elavult múltbéli állapotra mutogatni. Jó indikátora annak amikor kifogy valaki az érvekből. Egyébként a STOP táblánál megállás pont az amit az emberi egy irányba látás/fejforgatás lassú sebessége miatt találtak ki a szabályozók és az önvezető számára értelmetlen korlát, az ugyanis minden pillanatban 360-ban szemléli a teret, nem kell megállnia hogy körbe nézzen a kereszteződés minden irányába. Ennek ellenére nyilván a KRESZ szerint meg kell tartania a járműnek, de azz a "csőlátásúbb" emberre tervezték.
közhelyes ? igen, de pont most bizonyítottatok , hogy igaz amit mondtam.
" DE semmi konkrétumot vagy ellenpéldát vagy esetleg olyat ami jobban csinálja az adott dolgot nem tudnak felmutatni, csak azoknak a posztjaiban és véleményeiben keresnek belekötni valot és ellentmondást akik támogatják vagy látják a lehetőségeket benne a jövöre nézve"
Mindig csak ámulok, hogy azok akik annyira ellenzik ezt anynira magabiztosak és anynira jol tudnak mindent. DE semmi konkrétumot vagy ellenpéldát vagy esetleg olyat ami jobban csinálja az adot dolgot nem tudnak felmutatni, csak azoknak a posztjaiban és véleményeiben keresnek belekötni valot és ellentmondást akik támogatják vagy látják a lehetőségeket benne a jövöre nézve
Minden informácionak a birttokában vannak és igy határozottan kijelentik, hogy ugy hulyeség minden ahogy azt az illető elképzeli vagy esetleg már müködö dolgot csinált.
Ezek az emberek kb abba a kategoriába tartoznak,mint a középkorban akik üldöztés a boszorkányokat és eretnekeknek tiluláltak embereket csak azért mert probált vagy tudott mást csinálni mint ami évszázadokon keresztül csináltak.
Ezek az emberek képtelenek a változásra és miért is fejleszenek bármit is mikor a régi dolgok is müködnek elven jol elvannak a kis világukba. Csak velükj ellentétben a boszorkányok és az eretnekek és a MUSK meg Einstein,Tesla és Edison nevei és találmányai fennmaradnak az utokornak és történelemkönyvekben mig azok akik azt mondták, hogy ez hulyeség és nem fog müködni azok bol szinte senki sem .
Az amiket most hulyeségnek és müködésképtelennek titulál pár ember az mégha igy is van egyfajta fejlödés és megismerni a határokat . esetleg ami ma nem müködik az nem biztos, hogy azért nem muködik,mert nem lehet hanem azért mert a jelenlegi technologiánk tudásunk még nem teszi lehetővé esetleg a társadalmi gazdasági nyomás nem engedi, hogy elterjedjenek. mindegyikre volt példa már nem egyszer. MAjd egy kis idő mulva meg majd ujra elöveszik akkor meg majd mindenki kapkod utána. Utoljára szerkesztette: repvez, 2023.03.31. 17:51:08
Igen. Ez a különbség az ember és a gép között. Az ember az adott útviszonyoknak, forgalomnak megfelelően vezet (saját képességeinek megfelelően) és közben megpróbálja azért beazonosítani, hogy azon az úton van-e, ahol akar lenni, de ez igazából másodlagos. Ha nem ott van, akkor halad a következő utcán arrafelé, amerra akar, betájolva magát nagyjából. A gép meg végig akar menni egy előre legenerált útvonalon és közben kikerülni a felmerülő akadályokat.
Az utóbbit az adott kor technikai szintjének megfelelően a '60-as ávek óta valahogy meg tudták volna oldani. A különbség az, hogy a technika, kibernetika, számtek fejlődésének megfelelően, egyre kevésbé igényli az emberi vezetőktől, más forgalomtól teljesen elkülönített, dedikált pályát.
Az emberi sofőrök forgalomból történő kiiktatásával értelmét veszíti az az egész munka, amit az elmúlt évtizedekben a döntésképes, önvezető rendszerekbe fektettek. Az emberi forgalom kiiktatásával, már most megoldódna minden gondja a fejlesztőknek. ;) Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2023.03.31. 08:44:20
Az hagyján, de Európa egyes részein a net lefedés a semmi közepén 0. Ergo miféle térkép alapján akar majd menni a kocsi, ha online kapcsolata sincs? A telefonom az M5 lefelé autózva rendszeresen leesik 4G-ről. És Mo egy sík, sűrűn lakott ország. Na, akkor lehet próbálkozni az Alpok, Kárpátok és más vicces helyeken, hogy majd frissítik neki a térképet. Mert simán van olyan, hogy amikor elindulsz, akkor még nincs lezárás vagy éppen zajló munka, de amikor meg odaérsz, akkor van.
Egész elképesztő hülyeségeket képzelnek el egyesek működő rendszerként.
pontosan. Az alapvető gond -sztem -, hogy térkép alapján akarják a kocsit irányítani. Az ember sem így vezet. Ha van is gps az sem minden esetben up2date-t. Tehát a térkép bizonyos esetekben teljesen rossz. Még sem hibázik az ember, mert az információ feldolgozása lényegesen eltér egy szgéptől. Tehát valami olyasmi lenne a jó, mint ahogy az ember is vezet + egyéb olyan eszközökkel megtámogatva ami az embernek nincs. Pl. lidar / radar, infra stb... A gps térkép csak segítség lenne, de nem arra támaszkodna. Tehát ha látja, hogy ott a híd, de a térkép szerint nincs ott, attól ő még arra fog menni ui. látja, hogy a híd egyben van, nincs tiltó tábla, és van rajta forgalom. Kb. mint az ember. Anno elfelejtettem frissíteni a térképemet, és a Megyeri híd nem volt rajta. A gps simán vitt volna minden irányba, de én láttam, hogy ott a híd, nincs lezárva, stb... rámentem. Szegény gps meg 2 percenként akart újratervezni, mert szerinte a Dunában mentem. Sztem a legrosszabb az amikor mindent a letárolt térképből akar nyerni az autó. A hibás a térkép a kocsi hibázni fog. Az a második legrosszabb dolog amikor hálóba kötve akarják, hogy kommunikáljanak. Aki ismeri a hálózatokban terjedő ártó kódokat és azok okozta komoly hibákat az kb. képben van, hogy ez miért nem járható út. Sztem a kocsiknak önállóan kell meghozni a döntéseiket, nem mindenfajta infóból kihámozni, hogy neki most mi a jó. Véleményem szerint itt kezdődik az önálló vezetés.
"3 szintet tamogat: autopilot, navigate on autopilot, full self driving beta." ennek ellentmond az a tény, hogy Kaliforniában megtiltották a Teslának, hogy használja a self driving kifejezést az autóival kapcsolatosan, mert a Teslakra ez nem igaz:
Ez meg fog szunni amikor az autokbol kiveszik a manualis vezetes lehetoseget. Marpedig az EU hosszutavu terveben is ez van. A palyan es videken, a folduton meg a sajat tulajdonu bekotouton majd lehet vezetni kezzel, mindenhol mashol meg marad a kozpontilag kiadott digitalis terkepek szerinti onvezetes. Legalabbis ez a hivatalos cel.
Ettől olyan messze vagyunk, hogy arra szavak nincsenek. A digitális térképek alapján dolgozó edzéstervezőből láttam olyat, ami számára pl. a Petőfi híd se létezett és mindig másfele vitt hónapkig... Amúgy egy építkezésről neked hogyan lesz digitális realtime térképed?
Sci-fi az egész.
"Aztán a Tesla valóban nem büntifékezik, de a gazdája nekiál hekkelgetni, sörösdöboz akasztása a kormányra és egyéb finomságok ahogy az ember által vezetett autóknál is trükköznek az emberek. És igen, akár büntfékezni is lehet a Teszlával is!"
Ez meg fog szunni amikor az autokbol kiveszik a manualis vezetes lehetoseget. Marpedig az EU hosszutavu terveben is ez van. A palyan es videken, a folduton meg a sajat tulajdonu bekotouton majd lehet vezetni kezzel, mindenhol mashol meg marad a kozpontilag kiadott digitalis terkepek szerinti onvezetes. Legalabbis ez a hivatalos cel.
Az, hogy Tesla miert nem tud olyan ovatos es megfontolt lenni mint a Google bevalt rendszere, igazabol csak a fejlesztok es a cegvezeto hozzaallasan mulik. Kepesnek kepes lenne ra, de a vasarlok nem hasznalnak az onvezetest ha minden bizonytalansag eseten biztonsagosan megallna (elakadasjelzovel), pedig szerintem jobb lenne es akkor mar szuk varosi utcakon is elfogadhatoan mukodne. (es kb. egy nagysagrenddel tobb dugot okozna, de legalabb megakadalyozna embei bevatkozas hianya eseten a baleseteket)
"A tesla lényegét tekintve nem is önvezető autó, hanem fejlett vezetés támogató rendszerekkel felszerelt jármű."
3 szintet tamogat: autopilot, navigate on autopilot, full self driving beta. Az elso a vezetestamogatas, a masodik a vezetestamogatas korlatozott onvezetessel, a harmadik az onvezetes. Az EU csak az elsot engedelyezte a teruleten, a masodik erheto el az amerikai Tesla elofizetoknek, a harmadik csak a regisztralt beta tesztelok szamara erheto el, foldrajzilag erosen korlatozva. A legtobb review az elsorol, a vezetestamogato rendszerrol keszul. Ez utobbi level 2, a masodik joreszt level 3, de csak korlatozott utvonalakon, mig a harmadik a level 4, meg korlatozottabb teruleten engedelyezve. Es a fentieken kivul van meg a full self driving alpha, ami a ceg belso fejlesztesi verzioja, de ezt nem adjak ki meg teszteloknek sem, ez lenne a teljes level 4 tamogatas, de tovabbra is csak elore (emberek altal kezzel) meghatarozott utvonalakon mukodik. Ez utobbi tudja azt amit a lovaskocsi a kocsma es a haz kozott.
"A MAGLEV sem tűnik fajlagosan jobbnak, egy sima high speed vasútnál. Ha engem kérdezel egy nagysebességű vasútnak nem kell 350-es tempónál nagyobb. Mivel a városközpontból képes lehet városközpontba vinni még 1000 km távolságon is lenyomja a repülőt. 1000 km felett meg repülsz és kész."
Ezek a maglev project-ek igazabol presztizs beruhazasok. A nagy reset utan az atlag embereknek meg a tavolsagi vasuti kozlekedes is luxus, nemhogy a legi. A turistaknak a fapados legijaratok helyett boven eleg lenne a tavolsagi szemelyvonat (lasd europai fapados vasuti szolgaltatok), ami a vasuti teherszallitas szendioxid egyenelegevel merheto ossze. Az arra erdemes embereknek (= a gazdagoknak) meg ott van a maganrepulo. A maglev egy olyan vilagban ertelmezheto csak, ahol mindenki utazhat es van is ra penze, tehat megeri nagysebessegu felszini tomegkozlekedest epiteni. Egy maglev energiaigenye akkor merheto ossze a repulessel, ha a megujulo energiaforrasokbol eloallitott szintetikus repulogep uzemanyagokkal vetjuk ossze es meg lehet akkor is a repulo nyer. Nem veletlen, hogy Musk bedobta az otletet es rogton meg is mondta, hogy egy fillert se tesz bele. Akkor es ott jo otletnek tunt, de masnap amikor publikalta mar neki se jott ki nyeresegesre.
Annyi technikai lehetetlensége és bullshitet kevés ember fosott ki olyan nagy hanggal magából, mint ő. Ha a folyamatos hazudozást, te "hatásnak" ismered el...
Huh, na most itt van 1-2 kijelentés, ami mondjuk úgy, több szempontból is vizsgálatra érdemes. "Nem az a feladat, hogy az önvezető rendszerek a világ legjobb humán vezetőit minden létező közlekedési szituációban túlteljesítsék, hanem hogy az átlagos vezetőkhöz képest (adott kilométerre vetítve) jobban vezessenek." Hát ez egy jó kérdés. A különböző szintű önvezetési kategóriáknál pont nincs olyan kritérium, hogy követelmény lenne, hogy jobban vezessen mint az ember. Ez inkább jogi kérdés. Csak mert a közlekedési hatóság hogy engedélyezhet esetleg majd, ha valaha eljutunk oda, olyan eszközt, amely rosszabbul vezet, mint az ember? De ezt csak majd statisztikai elemzés után tudjuk megmondani. Kicsit tyúk vagy a tojás kérdés, mert a statisztika kinyeréséhez eleve engedélyezni kell majd a közlekedési hatóságnak a rendszert!
"Ezt pedig a Tesla FSD béta már most is tudja." Statisztikailag hógyne. utas-km-re vetítve már az autopilotnak is jobbak az eredményei. De miért is? Csak azért mert a Tesla önvezető rendszerét autópályán használják inkább, ahol utas-km-re vetítve alacsonyabb a balesetek aránya, mint máshol, pl bonyolultabb körülmények között városban. A szinte tisztán autópályás statisztikát vetik össze a vegyes emberi használattal, itt van kérem az eb elhantolva! Az autopályán egy irányú sávok vannak, az előzés és a lehajtás a legnagyobb kihívás, nincs szembe/kereszt forgalom, és itt az autopilot is kb azt hozza, mint az emberi sofőr. Nem jobbat. A kritérium tehát nem a népmegmentő, baleseti statisztika csökkentésről szól, hanem ez egy kényelmi funkció valójában és nem több! Egyelőre ez a helyzet, ez egy feláras luxusszolgáltatás, és nem kötelező "népjóléti" rendszer, mint a légzsák, az ABS, vagy a biztonsági öv!
"Ha az önvezető rendszerek jobb baleseti statisztikákat produkálnak, mint az átlag ember, akkor nem az lesz a kérdés, hogy miért engedjék az AI-t vezetni, hanem hogy miért ne engedjék az embert." És pontosan erre vonatkozott az eredeti kérdésem, hogy vajon abba az irányba haladunk-e a fejlesztés jelenlegi megoldásaival, ami ezt eredményezi? Mint fentebb jeleztem, eleve nem is ez a gyártók szempontja, és emiatt a közlekedési hatóságé sem! Technikailag pedig jelentős kihívásokkal nézünk még mindíg szembe, ahogy kvp írja szenzor és adatfeldolgozási oldalról is. A kérdés, hogy a rendszer mikor lesz annyira jóárasítható, hogy azt alapfelszereltség és ne feláras luxus legyen és marhára nem az, hogy miért ne engedjük Átlag Aladárt a kis Szuzukijával felhajtani az útra!
"Természetesen vannak és lesznek is közlekedési helyzetek, amikor az ember jobban fel tudja mérni a helyzetet, mint az AI és ezért jobban reagál, viszont az AI nem szabálytalankodik szándékosan(!), hogy aztán büntetőfékezéssel büntesse azt, aki rádudál, nem rohan bele a buszmegállóba bekoxolva, hogy aztán pár hét múlva bevont jogsi ellenére megismételje ugyanazt, nem alszik el a volánnál, nem balhézik az asszonnyal, míg az utat kellene figyelnie, nem tiktok videózik, sms-ezik, selfizik vezetés közben és így tovább." Röviden DE! A Tesla 1-2 évve pl marhára nem akart megállni minden esetben a STOP táblánál, pontosan úgy ahogy TE is csinálod, ha nem látsz a közelben rendőrt, meg keresztforgalmat, pedig te is tudod, hogy mit kéne tenni. Aztán a Tesla valóban nem büntifékezik, de a gazdája nekiál hekkelgetni, sörösdöboz akasztása a kormányra és egyéb finomságok ahogy az ember által vezetett autóknál is trükköznek az emberek. És igen, akár büntfékezni is lehet a Teszlával is!
"Ráadásul egyetlen AI hibájából az összes tanul, az ember meg a sajátjából sem. Tehát az idő - tetszik vagy sem - az AI-nak dolgozik, a versenyt pedig az nyeri, aki régebb óta gyűjti a training adatokat. A Tesla pedig már a befejező köröket futja, míg a többiek még rajthoz sem álltak." És ez pontosan akkor lesz, "amikor majd a bőség kosarából mindenki egyformán vehet", ahogy a költő mondja. Addig meg az egymással versengő gyártók ott tartanak egymásnak keresztbe a piaci részesedésért, ahol csak tudnak és marhára nem osztják meg a saját eredményeiket a többiekével.
Végül is az első önvezető járműveket már évezredekkel ezelőtt feltalálták. Bebaszott az ember a kocsmában, majd feltámolygott a lovasszekérre aztán miközben horkolt a bakon(ha nem esett le) a lovak maguktól hazataláltak egy idő után mikor ismerték az utat már. .... :) ŐNVEZETŐJÁRMŰ.....
na igen Muskban azért csipem, hogy vannak a fickónak elgondolásai jövő képe stb. Amiknek a jó része nem valósul meg, de legalább próbálkozik a fickó. és végül is a szar kísérlet is tapasztalat valahol. Nem csak ad tapasztalatot, hogy mi sikerül, hanem az is, hogy mi nem. Tehát a csávó mindenképpen előre viszi a világot. Egy zseninek se tökéletes minden ötlete, de a hülyeségekből is tanul a világ. Nyilván Einstein minden ötlete és elképzelése állja meg az igazságot. vagy Leonardo Da Vinchi ötletei. de végül is felvázoltak a világnak dolgokat és elképzeléseket, amit aztán a világ megerősíthet vagy akár cáfolhat később. Na Musknak valami ilyen hatása van a világra. Na ő legalább tesz valamit az emberiség jővőért, mi meg akik itt fikázzuk semmit....
valójában a TESLA hátrább tart önvezetés szinten, mint a más kísérleti fejlesztések. Nagyjából 5 szinten szokták megadni az önvezető jármű szintjét. Ebből az 5-ös szint az, amikor beülsz az autóba és megmondod hová akarsz elmenni és az az autó elvisz oda anélkül, hogy bele kéne szolni vagy instruálni a kocsit. Közben videót nézhetsz újságot olvasol, netezel vagy akármi anélkül, hogy foglalkoznál a vezetéssel. Na ehhez képest a TESLA úgy a 2-es szintet éri el. A legújabb kísérleti önvezető járművek úgy a 4-es szint alját karcolgatják. A tesla lényegét tekintve nem is önvezető autó, hanem fejlett vezetés támogató rendszerekkel felszerelt jármű. Mint úttartás, sebesség tartás és alkalmazkodás a táblákhoz, ráfutás gátló, automatikus fék rendszer, automatikus sávváltás és ilyenek.
Azért ezek a problémák a TESLA esetében is igazak. Nagyjából használhatóan meg egy szabályos autópályán. Ahol egyértelműek a sávok és a táblák. Viszonylag lemegy Pestről a balatonra úgy, hogy csak 2-3 alkalommal kell belenyúlni a vezetésbe. De abban a pillanatban ahogy letér az ember az egyértelmű pályáról és elkezd menni mondjuk a Balaton északi oldalán rögtön kezdődnek a gondok. sokszor azt se igazán tudja a TESLA, hogy merre halad egyáltalán az út. Át akar rongyolni a körforgalmakon keresztben megpróbál letérni vagy áttérni a szembe forgalomnak, időnként neki ütközni az útszélen parkoló autóknak Vagyis mindent elkövet, hogy megölje a gazdáját vagy bárkit, aki elé kerül az úton. csak egy idióta bízná rá az életét vagy más életét egy átlagos magyar úton. Alkalmatlan rá, hogy nálunk rendesen működjön.
na igen maga az ötlet nem újdonság már 60 évvel ezelőtti sci-fik is felvetették a koncepciót. Kérdés persze az, hogy a jóval drágább pálya építés mellett mennyire életszerű a koncepció. Például ma is tudnánk építeni olyan hiperszonikus utasszállító repülőt, mint a Concorde vagy a TU-144 volt. Sokkal jobbakat technikailag az eltelt 50-60 tudása alapján. A kérdés, mindig is a gazdaságosság volt. mennyire hozna a dolog profitot és mekkora rá az igény, hogy valaki 2 óra alatt repülje át az óceánt 5-6 óra helyett. A sima utasoknak nem éri meg. az üzleti területen meg jócskán csökkent az igény a személyes utazás iránt a kontinensek közt. annyira kibővült a telekommunikáció lehetősége, hogy egy csomó esetben egyszerűbb és gyorsabb a videó konferencia. Ha valaki átrepül egy másik kontinensre, az akkor nem csak a repülési idő számít, hanem szállás kell és akár 1-2 nap kiesés. Sokkal hatékonyabb otthonról lebonyolítani egy 1-2 órás videót, mint eltolni az értékes és drága időből egy-két napot... Vélhetően olcsóbb egy a hagyományos vasúthoz közelebb álló nagy sebességű vonat üzemeltetés(mint például a japán expresszek vagy a TGV úgy 350-400 km/h sebességel), mint speciális drága csővezetékeket építeni. Hiába menne a légritkított csőben kétszer olyan gyorsan akár. Ráadásul egy csőben mozgó vonatra kevesebb utas fér, mint mondjuk egy TGV szerelvényre.
"Ezt pedig a Tesla FSD béta már most is tudja." Tudja egy frászt. Amikor egyetlen ember keze alatt lefotóznak vele több hibát 1-2 nap alatt, ahol be kell avatkozni. Ehhez képest egy átlagember nem hoz össze ilyeneket.
Ha meg buszsofőrökhoz akarom mérni, akkor hajjaj...